Vaio سبک‌ترین مانیتور پرتابل جهان را معرفی کرد؛ فقط 339 دلار

برند وایو که مدتی قبل از شرکت Sony جدا شده و به تولید لپ‌تاپ‌های سبک در بازار داخلی ژاپن روی آورده است، اکنون سبک‌ترین مانیتور پرتابل جهان را معرفی کرده است. این مانیتور قابل حمل VAIO Vision+ 14 نام‌گذاری شده و علاوه بر مشخصات فنی جذاب و قیمت معقول، تنها 325 گرم وزن دارد.

مانیتورهای قابل حمل یا پرتابل امروزه در انواع شکل‌ها، اندازه‌ها و قابلیت‌ها در بازار وجود داشته و هر یک بر اساس ویژگی‌های منحصر به فردی که در اختیار کاربر قرار می‌دهند، بخشی از نیاز ما به فضای کار بیشتر را برطرف می‌کنند.

به عنوان مثال، می‌توان به صفحه‌نمایش دوگانه، صفحه‌نمایش ePaper یا کاغذ الکترونیکی، صفحه‌نمایش لمسی و مواردی از این دست اشاره کرد.

گرچه در اختیار داشتن صفحه‌نمایش دوم می‌تواند بسیار کاربردی باشد، اما استفاده از آن‌ها در کنار لپ‌تاپ، تبلت، گوشی یا کنسول بازی باعث خواهد شد تا با محدودیت‌هایی مانند فضا یا حتی وزن آن‌ها هنگام جابه‌جایی مواجه شوید.

سبک‌ترین مانیتور پرتابل جهان از برند وایو

به گزارش liliputing، شرکت ژاپنی وایو (Vaio) که پس از جدایی از سونی به تولید لپ‌تاپ‌های سبک در این کشور مشغول است، اکنون تصمیم گرفته یک مانیتور پرتابل بسیار سبک برای رایانه‌های شخصی تولید کند. 

به ادعای وایو، تازه‌ترین نمایشگر پرتابل این شرکت که با نام VAIO Vision+ 14 معرفی شده، سبک‌ترین صفحه‌نمایش قابل حمل جهان محسوب می‌شود که تنها 325 گرم وزن دارد.

مانیتور پرتابل VAIO Vision+ 14 به یک پنل 14 اینچی با رزولوشن 1920 در 1200 پیکسل مجهز شده که در نازک‌ترین نقطه تنها 3.9 میلی‌متر ضخامت دارد. از آنجا که فیبر کربن علاوه بر مقاومت قابل توجه نسبت به آلومینیوم سبک‌تر است، شرکت وایو به سراغ استفاده از این ماده در مانیتور پرتابل جدید خود رفته و پنل پشتی آن را با کمک فیبر کربن تولید کرده است.

در همین رابطه بخوانید:

بهترین مانیتور های پیشنهادی بر اساس قیمت + راهنمای خرید (خرداد 1403)

معرفی خوش قیمت ترین مانیتور گیمینگ Nano IPS با DisplayPort 2.0

علاوه بر کاهش وزن، وایو مدعی شده که VAIO Vision+ 14 مقاومت بسیار بالایی در مقابل ضربه و شوک داشته و می‌تواند در صورت سقوط از ارتفاع معمولی میز هم مقاومت بالایی از خود به نمایش بگذارد. یکی از ویژگی‌های جالب این مانیتور، پایه‌ای با طراحی الهام گرفته شده از هنر اوریگامی است که می‌توانید با استفاده از آن، از Vision+ 14 به عنوان نمایشگر افقی دوم در بالای مانیتور لپ‌تاپ استفاده کنید.

این نمایشگر مجهز به دو پورت USB-C بوده و یک آداپتور حداقل 10 واتی برای کار با آن نیاز است. البته این دستگاه از شارژ سریع نیز پشتیبانی می‌کند و می‌توانید با اتصال یک آداپتور 65 واتی به پورت USB-C دوم، لپ‌تاپ را نیز با آن شارژ کنید.

علاوه بر موارد ذکر شده، این مانیتور پرتابل وایو در بخش رنگ نیز عملکرد قابل توجهی شده و به ادعای مهندسان این شرکت می‌تواند از 100 درصدی فضای رنگی استاندارد sRGB پشتیبانی کند. در نهایت باید به حداکثر روشنایی 400 نیت این مانیتور پرتابل و قیمت 339 دلاری آن اشاره کرد.

نظر شما در مورد این مانیتور پرتابل سبک و جذاب چیست؟ آیا چنین محصولی می‌تواند نقش مانیتور دوم یا یک صفحه‌نمایش بزرگ برای دستگاه‌هایی همچون تبلت و گوشی را ایفا کند؟


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

۲۸ نماد در خطر تعلیق، مراقب باشید!

به گزارش نبض بورس، بررسی گزارشات بورس تهران و فرابورس ایران نشان می‌دهد که هم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *