End City در مقابل Ancient City | دو مکان بازی ماینکرفت چقدر متفاوت هستند؟

دو نوع مکان در بازی ماینکرفت (Minecraft) وجود دارد که استودیوی موجانگ (Mojang) آن‌ها را شهر یا سیتی می‌نامد یعنی: اند سیتی (End City) و شهر باستانی (Ancient City). هر دو برای کاوش و لوت کردن بسیار خطرناک هستند، اما برخی از بهترین آیتم‌ها را برای ارائه دارند. آن‌ها همچنین دارای دو ماب کاملاً متفاوت هستند که برای بازیکنانی که در حال کاوش در این دو شهر هستند چالش ایجاد می‌کنند. از این رو، چندین تفاوت بین این دو وجود دارد. در ادامه به چند تفاوت عمده بین اند سیتی و شهر باستانی اشاره کرده و مشخص می‌کنیم که چه تفاوتی با یکدیگر در بازی دارند؟

اند سیتی در مقابل مکان‌های عادی در Overworld

هر دو شهر در بازی ماینکرفت را می‌توان در دو لحظه مختلف از بازی کاوش کرد.

بازیکنان تنها پس از اتمام داستان اصلی ماینکرفت می‌توانند به اند سیتی دسترسی داشته باشند. ابتدا بازیکنان باید وارد یک دژ مستحکم شوند، یک اند پورتال (End Portal) را پیدا کنند، وارد قلمرو End شوند و باس نهایی موجود در آن یعنی اندر دراگون (Ender Dragon) را شکست دهند. سپس، یک پورتال باز می‌شود و بازیکنان را به جزایر موجود در دنیای End دیگری می‌برد که اند سیتی‌ها در آنجا اسپاون می‌شوند. از سوی دیگر، شهرهای باستانی مکان‌هایی هستند که بصورت زیرزمینی در قلمرو Overworld اسپاون می‌شوند٫ یعنی دنیایی که بازیکنان برای اولین بار در آن اسپاون می‌کنند. از این رو، این شهر فراموش نشدنی را می‌توان بلافاصله پس از ورود به بازی برای اولین بار پیدا کرد.

کاوش پر صر و صدا در مقابل اکتشاف در سکوت

ماب‌هایی که در هر دو شهر اسپاون می‌کنند، دو محیط اکتشافی متفاوت را در بازی ماینکرفت ایجاد کرده‌اند.

کاوش در اند سیتی به دلیل وجود شولکرها می‌تواند کاملاً آشفته بازاری برای شما رقم بزند. این موجودات کوچک و مزاحم هستند که اسکین‌های محافظ خود را باز کرده و گلوله‌های شناور را به سمت بازیکنان شلیک می‌کنند. از آنجایی که تعداد زیادی از شولکرها در اند سیتی وجود دارند، برخورد با آن‌ها می‌تواند سخت باشد.

در همین حال، ترس از ماب واردن (Warden)، بازیکنان را مجبور می‌کند در حین کاوش در یک شهر باستانی، ساکت بوده و دقت بیشتری در حین اکتشاف به خرج بدهد. از آنجایی که این مکان درون بیوم دیپ دارک ایجاد می‌شود، آغشته به وجود بلوک‌های اسکالک (Sculk) بوده که می‌توانند در صورت ایجاد سر و صدا، واردن را احضار کنند. از طرفی سنسورهای اسکالک و شریکرها می‌تواند هنگام راه رفتن، پریدن، قرار دادن بلوک یا باز کردن چست‌های توسط بازیکنان خاموش شوند. از این رو، محیط‌های اکتشاف در دو شهر یاد شده در ماینکرفت کاملاً متفاوت است.

چند ماب مزاحم در مقابل یک جانور وحشتناک

دو ماب کاملاً متفاوت که در هر دو شهر یاد شده در بازی ماینکرفت زندگی می‌کنند.

همانطور که در بالا ذکر شد، این دو شهر دارای دو ماب مختلف هستند که در بازی ماینکرفت از محیط زندگی خود محافظت می‌کنند. اند سیتی‌ها مملو از شولکرهای ثابتی هستند که شبیه باکس بوده اما می‌شود آن‌ها را از روی اسکین‌های محافظ شناخت. آن‌ها گلوله‌های شناور را شلیک می‌کنند که همین بازیکنان را برای چند ثانیه در هوا شناور می‌کند. برخی از مناطق این شهرها با آن‌ها پر شده است که همین کاوش کردن را بسیار سخت‌تر می‌کند.

چرا بازیکنان ماینکرفت به آرمور تریم اهمیت نمی‌دهند؟

از طرف دیگر، اگر یک بازیکن سر و صدای زیادی ایجاد کند، یک ماب واردن می‌تواند در داخل شهر باستانی اسپاون کند. اگرچه این جانور کور است و فقط می‌تواند صدای بازیکن را بشنود و بو بکشد، اما وقتی عصبانی می‌شود٫ به مرگبارترین ماب بازی تبدیل خواهد شد. حمله قدرتمند آن برای کشتن یک بازیکن کافی است، حتی اگر بازیکنان آرمورهای انچنت شده قوی پوشیده باشند. علاوه بر این، رنج اتک‌ آن باعث می‌شود تا بازیکنان را حتی از طریق دیوارهای ضخیم جستجو کند.

بحث شیرین لوت

هر دو شهر در ماینکرفت لوت‌های ارزشمندی دارند.

هر دو شهر End و Ancient Cities برخی از بهترین لوت‌ها را در بازی ماینکرفت دارند. آن‌ها هر دو صندوق‌هایی را اسپاون می‌کنند که آیتم‌های الماس و سایر موارد کمیاب را انچنت کرده است. شایان ذکر است که بازیکنان بیشتر الماس‌ها را در اند سیتی‌ها پیدا می‌کنند، در حالی که می‌توانند آیتم‌های با ارزش دیگری مانند سیب‌های طلایی انچنت شده را در شهرهای باستانی پیدا کنند.

طرفداران دوربین ماینکرفت دانجنز را در بازی ساخته‌اند

شهر باستانی دارای لوت‌های انحصاری مانند Echo Shards، Disc Fragments، Swift Sneak Enchanted Books و غیره است که هیچ مکان دیگری نمی‌تواند آنها را ایجاد کند. از طرف دیگر، یک اند سیتی فقط دارای Elytra و Spire Armor Trim است که به عنوان لوت منحصر به فرد کمیاب ارائه می‌کند. نظر شما در این باره چیست؟ لطفا نظرات خود را با ما درباره این موضوع به اشتراک بگذارید.

منبع: sportskeeda



منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

آنیا تیلور جوی به دنبال ایفای نقش السا در نسخه لایو اکشن Frozen

آنیا تیلوری جوی که این روزها به واسطه ایفای نقش اصلی فیلم Furiosa: A Mad …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به سايت خوش آمديد !


براي مشاهده مطلب اينجا را کليک کنيد