Cyberpunk بعدی با فضای دیستوپیایی خود فراتر از مرزها خواهد رفت

سازندگان Cyberpunk 2077 می‌خواهند در قسمت بعدی، بیشتر به مشکلات اجتماعی بپردازند.

بازی Cyberpunk 2077 به خصوص با احتساب بسته‌ی‌الحاقی خود، توانست دنیای سایبرپانکی غنی و پرجزئیات خود را به خوبی به تصویر بکشد، اما برخی معتقدند که استودیوی سازنده‌ی، یعنی CD Projekt RED، شاید به اندازه‌ی کافی روی عمق و ظرافت‌های داستانی کار نکرده باشد، با توجه به این که ژانر سایبرپانک به طور کلی ظرفیت زیادی برای پرداخت عمیق به مفاهیم داستانی دارد. اعضای تیم توسعه‌ نیز تا حدی با این نظر موافق هستند و می‌خواهند پیشرفت‌های قابل توجه‌ای در این زمینه داشته باشند.

پاول ساسکو، (Paweł Sasko)، کارگردان ارشد بازی، در قسمت اخیر پادکست AnswerRed، درباره‌ی این موضوع صحبت کرد که چگونه Cyberpunk 2077 می‌توانست با نقد اجتماعی خود، فراتر از حد انتظار عمل کند. او به عنوان مثال به بحران بی‌خانمانی اشاره کرد.

ساسکو با استناد به نقل قول IGN گفت:

می‌بینم که در برخی قسمت‌ها، مثلاً بحران بی‌خانمانی، به اندازه‌ی کافی فراتر از خط قرمزها نرفتیم. وقتی به آن نگاه می‌کنم، با خودم می‌گویم ما به اندازه‌ی کافی جلو نرفتیم فکر می‌کردیم یک دنیای ضدآرمان‌شهر (دیستوپیایی) خلق کرده‌ایم، اما فقط سطح آن را توانستیم لمس کنیم.

دن هرنبرگ (Dan Hernberg)، تهیه‌کننده‌ی اجرایی پروژه‌ی Orion، در ادامه‌ی صحبت‌ها به این نکته اشاره کرد که چگونه دنیای سایبرپانک به CD Projekt RED این امکان را می‌دهد تا با دنیای واقعی مقایسه‌هایی برقرار کند و این‌که بازی بعدی سایبرپانک قرار است به کاوش درباره‌ی آن موضوعات، اما به شیوه‌ای بسیار تأثیرگذارتر، ادامه دهد. او حول این موضوع گفت:

فکر می‌کنم نکته‌ی واقعاً جالب درباره‌ی سایبرپانک و آینده‌ی ضدآرمان‌شهری که در آن جریان دارد این است که شباهت‌های زیادی به دنیای امروز دارد، با ابرشرکت‌ها، افرادی که در حاشیه‌ی جامعه قرار دارند، افرادی که صرفاً منابعی برای استثمار هستند، شکاف طبقاتی، و همه‌ی این مسائل، این شباهت را می‌توان دید. فکر می‌کنم ۲۰۷۷ به ما این امکان را داد تا این داستان‌ها را به شیوه‌ای روایت کنیم که در آن همیشه روابط و آدم‌ها وجود داشته باشند، اما ما در دنیایی واقعاً فاسد هستیم و می‌توانیم برخی از این مسائل را فریاد بزنیم.

وی اضافه کرد:

به نظر من، این همان چیزی است که سایبرپانک درباره‌اش خواهد بود، کاوش درباره‌ی آن موضوعات اما به شیوه‌ای بسیار تأثیرگذار. من عاشق این دنیا هستم و فکر می‌کنم این همان کاری است که می‌خواهیم با پروژه‌ Orion انجام دهیم. واقعاً می‌خواهیم به کاوش در آن موضوعات ادامه دهیم و همچنان بگوییم وضعیت دنیا امروز چگونه است و چند سال دیگر به چه شکلی خواهد بود؟

در اکتبر سال گذشته، CDPR اعلام کرد که Cyberpunk بعدی در مرحله‌ی طراحی مفهومی قرار دارد. پروژه‌ی بزرگ بعدی‌ای که این شرکت روی آن تمرکز دارد Witcher بعدی است که به زودی وارد مرحله‌ی تولید کامل خواهد شد.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

Kunitsu-Gami: Path of the Goddess تجربه‌ای حداقل ۲۰ ساعته خواهد بود

تهیه‌کننده بازی Kunitsu-Gami، اخیراً اعلام کرده است که پس از اتمام مراحل اصلی ۲۰ ساعته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *