مزایای استفاده از دستگاه ذخیره شماره موبایل در بازاریابی

اگر به‌دنبال جلب نظر مشتریان بیشتر و افزایش فروش هستید و به قدرت بی‌نظیر پنل‌های پیامکی واقفید، کمی بیشتر هزینه کنید و در کنار خرید یک پنل پیامکی معتبر، یک دستگاه ذخیره شماره مشتری هم تهیه کنید. این کار در نگاه اول، کمی هزینه‌بر خواهد بود، اما مزایایی دارد که نباید به‌سادگی از کنار آن‌ها عبور کنید. آمارها نشان می‌دهند فردی که یک بار به صورت حضوری به فروشگاه یا محل کسب و کار شما مراجعه کرده است، پتانسیل بیشتری برای خرید مجدد از شما دارد، پس هوشمندانه‌تر این است که فرصت حضور مشتریان در محل کسب و کار خود را غنیمت بدانید. به این ترتیب که با دعوت از آن‌ها برای ثبت شماره تلفن همراه خود در دستگاه ذخیره شماره مشتریان، یک باشگاه مشتریان هدفمند و قوی ایجاد نمایید.

با استفاده از این دستگاه، مجموعه خود را مجهز به یکی از ابزارهای حرفه‌ای تجارت کرده‌اید و قدیمی مؤثر در راه افزایش فروش و رونق بیشتر کسب و کارتان برداشته‌اید. در ادامه، ضمن معرفی این دستگاه کوچک و کاربردی، مزایای مختلف آن را با هم مرور می‌کنیم:

دستگاه ذخیره موبایل مشتریان چیست؟

دستگاه ذخیره موبایل مشتریان، وسیله‌ای کوچک شبیه دستگاه کارتخوان است که می‌توان شماره تلفن همراه مشتریان مراجعه‌کننده به فروشگاه را در آن ذخیره کرد. این کار با رضایت خود مشتری انجام می‌شود و از طریق اتصال به برق و wi-fi، شماره مشتریان در پنل پیامکی فروشگاه ذخیره خواهد شد.

مزایای استفاده از دستگاه ذخیره شماره مشتریان

مهم‌ترین مزایای استفاده از این ابزار حرفه‌ای به قرار زیر است:

راه اندازی ساده و کاربری آسان

برای راه‌اندازی دستگاه ذخیره شماره مشتریان، نیازی به تجهیزات خاص نیست. کافی است آداپتور همراه دستگاه را به پریز برق شهری وصل کرده و یک اتصال خوب اینترنتی داشته باشید. این ارتباط اینترنتی می‌تواند از طریق اتصال مستقیم به وای فای یا اتصال به هات‌اسپات تلفن همراه باشد. به همین سادگی، دستگاه آماده استفاده است و می‌توانید این دستگاه کوچک و جمع و جور را در جایی مناسب روی پیشخوان قرار دهید.

کاربری دستگاه هم واقعا ساده است و کافی است از مشتری بخواهید که شماره تلفن همراه خود را در دستگاه وارد کند. با این کار، بلافاصله یک پیامک خوش‌آمدگویی برای او ارسال می‌شود و از این نقطه، آغاز یک تعامل مؤثر با مشتریان شکل می‌گیرد.

امکان ارسال کارت ویزیت الکترونیکی

در گذشته از کارت‌های ویزیت کاغذی استفاده می‌شد که احتمال گم شدن یا نادیده گرفتن آن‌ها بسیار زیاد بود. اما با وارد کردن شماره موبایل در این دستگاه، یک پیامک کارت ویزیت الکترونیکی برای مشتری ارسال خواهد شد. این پیامک، حاوی اطلاعات مهم فروشگاه است و می‌تواند مواردی مانند شماره تماس، آدرس، پیج اینستاگرام، کانال یوتیوب، صفحه توییتر، کانال تلگرام فروشگاه و… را پوشش دهد.

البته پیشنهاد می‌کنیم که به این اندازه هم اکتفا نکنید و با ارسال پیامک‌های یادآوری پس از یک مدت زمانی مشخص، مجددا مشتریان خود را نسبت به حضور و خرید از مجموعه خود ترغیب کنید.

فراموش نکنید که هر گونه تغییر در موقعیت مکانی خود را به اطلاع مشتریان برسانید تا در مواقع جابه‌جایی، شاهد کمترین میزان ریزش مشتریان مجموعه خود باشید.

امکان افزایش فالورهای فضای مجازی

قرار دادن لینک ارتباط با صفحه اینستاگرام یا کانال تلگرام، دسترسی به این مسیرهای ارتباطی را آسان‌تر می‌کند و باعث می‌شود که مشتری بتواند با یک کلیک ساده، وارد صفحه مجازی شما شده و در صورت تمایل، آن را دنبال کند. لازم است بدانید که این پیامک‌ها توسط خطوط خدماتی ارسال می‌شوند. لذا از دریافت آن‌ها توسط مشتری مطمئن باشید و تمام توان خود را صرف خلاقانه بودن متن پیامک کنید تا امکان برقراری یک ارتباط سریع و حرفه‌ای به شکل آسان‌تری فراهم شود.

امکان ایجاد تعاملی قوی با مشتریان قدیمی

دستگاه ذخیره شماره مشتریان به شما امکان می‌دهد که ارتباط خود با مشتریان قدیمی و وفادار را حفظ کنید. این مسیر تعاملی می‌تواند از طریق ارسال کدهای تخفیف ویژه برای خرید مجدد یا اطلاع‌رسانی درباره تعرفه‌های جدید محصولات شکل گیرد. همچنین می‌توانید با اعلام پیشنهادات و امکانات منحصر‌به‌فرد کسب و کار خود، مشتریان را ترغیب به ماندن و خرید کردن کنید و یا بعد از خرید مشتریان، آن‌ها را در صفحه مجازی‌شان دنبال کرده و نظر آن‌ها را درباره خرید انجام شده، جویا شوید. حتی در بعضی دستگاه‌های ذخیره شماره مشتریان، امکان وارد کردن تاریخ تولد مشتری هم وجود دارد و اطلاع از این تاریخ، یک فرصت عالی برای برقراری یک ارتباط صمیمانه با مشتری است. مثلا می‌توانید ضمن تبریک تاریخ تولد مشتری، یک امکان ویژه مانند یک کد تخفیف به مناسبت تبریک تولد او در نظر بگیرید.

امکان ایجاد یک خبرنامه پیامکی با مشتریان واقعی

فردی که شماره خود را شخصا وارد دستگاه می‌کند، به طور غیرمستقیم تمایل خود برای دریافت اطلاعات مربوط به کسب و کار شما را نشان داده است. در چنین حالتی، یک باشگاه از مشتریان واقعی شکل گرفته است که امکان ریزش کمتری دارد و تمام آن‌ها قبلا از شما خرید کرده‌اند. بنابراین شانس فروش محصولات بالا می‌رود و شما می‌توانید با دسترسی به یک خبرنامه پیامکی کاربردی، بستری عالی برای تبلیغ محصول یا خدمات خود داشته باشید.

در نهایت اینکه استفاده از دستگاه ذخیره شماره مشتریان برای بسیاری از مشاغل سودمند است. برای مثال، فروشگاه‌ها، سوپرمارکت‌ها، رستوران‌ها، مطب‌ها، تعمیرگاه‌ها و… را می‌توان نام برد. به‌علاوه، اتصال این دستگاه به پنل پیامکی به شما امکان می‌دهد که از قابلیت دایورت پیامک استفاده کنید و با ایجاد امکان دریافت پیامک از مشتریان، یک ارتباط دوسویه شکل داده و از طریق شماره موبایل خود به سؤالات پیامکی که از سوی مشتریان ارسال می‌شود نیز پاسخ دهید. امیدواریم با سرمایه گذاری صحیح و خرید از مجموعه‌های معتبری مثل مدیر پیامک، به بهترین شکل ممکن از این تجهیزات استفاده کنید. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر، تیم پشتیبانی مدیر پیامک در خدمت شما است تا در تمام مراحل راه‌اندازی و استفاده از این دستگاه مفید در کنار شما باشد.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

گزارش عملکرد هلدینگ «تجارت الکترونیک ارتباط فردا» منتشر شد؛ داستان ارتباط فردا در ۱۴۰۲ به روایت داده‌ها

گزارش سالانه هلدینگ ارتباط فردا که عملکرد این شرکت در سال ۱۴۰۲  را با  رویکردی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به سايت خوش آمديد !


براي مشاهده مطلب اينجا را کليک کنيد