این خودرو برقی لوسید قاتل تسلا مدل Y است

30 شهریور 1403 ساعت 18:14

لوسید از عرضه خودرو برقی جدیدی خبر داد که می‌تواند به تهدیدی برای تسلا مدل Y، پرفروش ترین خودرو جهان در سال 2023 تبدیل شود.

لوسید، خودروساز کالیفرنیایی که به تولید محصولات تمام برقی پرچمدار شناخته می‌شود، در رقابتی مستقیم با تسلا به سر می‌برد. جدیدترین اخبار خودرو نشان می‌دهند که لوسید در تلاش برای رقابت با شرکت ایلان ماسک به دنبال عرضه خودرو کراس اوور برقی جدیدی با قیمت رقابتی است؛ کراس اووری که می‌تواند تسلا مدل Y، پرفروش ترین خودرو جهان در سال 2023 را به چالش بکشد.

خودرو جدید لوسید، رقیب خطرناک کراس اوور پرفروش تسلا

لوسید به‌تازگی تصویری از کراس اوور سایز متوسط جدید خود منتشر کرد. این تصویر هرچند شکل و شمایل این خودرو را به‌صورت کامل نمایان نمی‌کند، نوید معرفی آن در آینده نزدیک را می‌دهد. بر اساس علامت تجاری ثبت شده توسط لوسید، پیش‌بینی می‌شود این خودرو «ارث» (Earth) نام داشته باشد.

ارث در ابتدا قرار بود یکی از دو خودرو سایز متوسط جدید لوسید در کنار یک سدان جدید دیگر باشد، اما لوسید در گفتگو با کارباز عرضه سه خودرو سایز متوسط را تایید کرد. هنوز جزئیات خودرو سوم در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، ولی شواهد حاکی از این است که یک نسخه عملکردمحور از ارث یا سدان جدید بدون نامِ لوسید خواهد بود.

به گفته لوسید، این شاسی بلند جدید قرار است با قیمتی پایین‌تر از سدان لوسید ایر و شاسی بلند لوسید گرویتی عرضه شود. انتظار می‌رود قیمتی کمتر از 50 هزار دلار برای این خودرو در نظر گرفته شود که دسترسی به آن برای عموم را راحت‌تر می‌کند. اگرچه «کمتر از 50 هزار دلار» ابهاماتی دارد، با توجه به آن می‌توان این محصول جدید لوسید را رقیب تسلا مدل Y دانست که با قیمت حدود 45 هزار دلار عرضه می‌شود.

لوسید گرویتی (Gravity)

به گفته لوسید، کراس اوور جدید آن در حالی که شعاع حرکتی در حد و اندازه رقبا دارد، از باتری کوچک‌تری بهره می‌برد. این خودروساز آمریکایی حتی از به‌کارگیری «تکنولوژی‌های پیشرو» در آن خبر داده است. نسخه‌های دو دیفرانسیل Long Range و دیفرانسیل عقب Long Range تسلا مدل Y به ترتیب 495 کیلومتر و 515 کیلومتر را با یک بار شارژ کامل طی می‌کنند. کراس اوور جدید لوسید می‌تواند با برخورداری از باتری کوچک‌تر رقیب خود را در زمینه شعاع حرکتی کنار بزند.

حتی دور از انتظار نیست که نسخه عملکردمحور خودرو جدید لوسید (احتمالاً با نام Sapphire در پیروی از ایر)، از لحاظ عملکرد پیشرانه هم از کراس اوور تسلا پیشی بگیرد. باید اشاره کرد که تسلا مدل Y پرفورمنس به‌عنوان قدرتمندترین نسخه از این کراس اوور برقی ظرف 3.5 ثانیه از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت شتاب می‌گیرد.

احتمال داده می‌شوید خودرو برقی جدید لوسید در اواخر سال 2026 وارد خط تولید شود.

در گجت نیوز بخوانید: ادامه بلندپروازی عرب‌ها؛ عربستان سعودی در خودروساز پیشرو آمریکایی سرمایه گذاری کرد لوسید ایر سافایر با ۱۲۰۰ اسب بخار و ۵ نمایشگر دیجیتال، قوی‌ترین سدان برقی جهان است + ویدیو 10 مورد از بهترین ویژگی های خودرو برقی لوسید ایر ، رقیب سرسخت تسلا مدل S شیائومی SU7 اولترا، نسخه اسپرت 1550 اسب بخاری ماشین شیائومی از راه رسید


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

فال قهوه امروز جمعه 30 شهریور 1403 (خوش‌بینی)

فال قهوه امروز جمعه 30 شهریور 1403 (خوش‌بینی)، عنوان موضوعی است که در این پست …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به سايت خوش آمديد !


براي مشاهده مطلب اينجا را کليک کنيد