8 دلیل برای این‌که سریال ترسناک معمایی Evil را تماشا کنید

سریال «اکس-فایلز» را را با ترومای مذهبی تصور کنید: این ترکیب هیجان‌انگیز، سریال ترسناک Evil است. بهترین سریال تلویزیونی که شرط می‌بندم تا به حال ندیده‌اید. اما ما می‌دانیم که چرا تا به حال از دید شما دور مانده است. ابتدا در شبکه CBS پخش شد و سپس به پلتفرم استریم Paramount+ منتقل شد، در زمانی که این پلتفرم استریم هنوز جایگاه خود را پیدا نکرده بود. اما حالا، سریال ترسناک Evil با چنگال‌های بلند و تاریک خود به فصل چهارم رسیده است (که فقط چند قسمت از آن باقی مانده)، و وقت آن رسیده که شما هم به جمع بینندگان این سریال بپیوندید.

چرا باید این سریال را تماشا کنید، آن هم وقتی که انتخاب‌های زیادی برای تماشا و زمان کمی وجود دارد؟ در اینجا هشت دلیل برای این‌که چرا باید سریال ترسناک Evil را تماشا کنید را نوشته‌ایم. علاوه بر این، با قرار گرفتن دو فصل اول این سریال در Netflix، شروع تماشای آن آسان‌تر از هر زمان دیگری است.

1- سریال X-Files با حضور شیاطین

به جای مامور «مولدر» که به بشقاب‌های پرنده علاقه‌مند است و سعی دارد مامور «اسکالی» مشکوک را قانع کند، سریال ترسناک Evil با داستان دیوید آکوستا (با بازی مایک کولتر)، کشیش در حال آموزش، به ما یاد می‌دهد که شیطان در جزئیات نهفته است. او تلاش می‌کند تا کریستن بوشارد (با بازی کاتیا هربرز)، درمانگری که از کاتولیسیسم فاصله گرفته و به شدت منطقی است، را متقاعد سازد.

و شما بهتر است باور کنید که در میان جن‌گیری‌ها و بحث‌های سخت در مورد بیماری‌های روانی و تسخیر شیطانی، تنش جنسی داغ و پرشوری وجود دارد! البته، البته، او متأهل است و تقریبا هم کشیش شده است. اما همسرش اندی (با بازی پاتریک برمال) در یک سفر طولانی کوهنوردی دور به سر می‌برد. و اینکه دیوید توسط خدا فراخوانده شده، به این معنا نیست که او تمایلاتی را تجربه نمی‌کند.

آیا آن‌ها می‌توانند در برابر وسوسه مقاومت کنند یا اینکه رابطه‌ای به سبک بندتا را تجربه خواهند کرد؟!

2- همه در سریال ترسناک Evil جذاب هستند!

«کولتر»، قهرمانی با عرض شانه زیاد است. «هربرز»، زنی جدی و بی‌پرده. تکمیل‌کننده گروه اسکوبی آن‌ها، «آصف مندوی» به عنوان متخصص فناوری «بن شکیر» است که لبخند موذیانه‌ای به سریال ترسناک Evil که در شهر نیویورک جریان دارد، می‌آورد.

باید اعتراف کرد که جذابیت اصلی این نمایش، کشش جنسی انکارناپذیر بین کریستن و دیوید است. اما فصل دوم، عشق جدیدی به بن (نیکول شالهوب) می‌دهد، که نه تنها بسیار جذاب است، بلکه دوقلوی شروری دارد که بسیار جالب و تماشایی است.

برای جذاب‌تر کردن سریال Evil «کریستین لاهتی» در نقش مادر کریستن، «شریل لوریا» بازی می‌کند. به سادگی می‌توان گفت که بازیگران سریال آن‌قدر جذاب هستند که به سادگی شما را عاشق خودشان می‌کنند.

3- هیولاهای سریال خیلی ترسناک‌اند

در طول فصل‌های ۱ تا ۳، سریال ترسناک Evil مجموعه‌ای از شیاطین دوره‌ای را معرفی می‌کند که برخی از آن‌ها شخصیت‌ها را آزار می‌دهند. همه آن‌ها با گریم‌های عملی فوق‌العاده به زندگی آورده می‌شوند. اما شیطان وحشت شبانه «جورج» و دوستانش تنها نوک کوه یخ وحشت سریال هستند. ارواح سرگردان شکارچی کودکان، هیولاهای برآمده از افسانه‌های محلی، لولوهای اینترنتی، و «مایکل امرسون» به عنوان دشمن خنده‌دار و غول‌پیکر سریال، «لیلند تاونسند».

اگر مطمئن نیستید که سریال ترسناک Evil برای شما مناسب است یا خیر، قسمت “E is for Elevator” که قسمت چهارم فصل دوم است را امتحان کنید. در اینجا، یک افسانه شهری NYC وعده سفری به جهنم را می‌دهد. و یکی از قهرمانان ما با کابوسی که واقعی می‌شود، روبرو است. صادقانه باید بگویم که این قسمت را در وسط تماشا متوقف کردم تا همه چراغ‌های خانه‌ام را روشن کنم. خودتان حساب کنید که چقدر وحشتناک است.

4- سریال ترسناک Evil به موضوعات روز هم می‌پردازد

سریال ترسناک Evil، فراتر از هیولاهای هفتگی که با مهارت خلق شده‌اند، به مسائل وحشتناک دنیای واقعی نیز پرداخته است. این سریال، به بررسی رفتار غیرانسانی با کارگران تحویل‌دهنده در نظام سرمایه‌داری، نژادپرستی علیه سیاه‌پوستان در سیستم بهداشت و درمان ایالات متحده، و فساد نیروی پلیس می‌پردازد. از آنجایی که شخصیت‌های مختلف سریال شامل کسانی است که از این بی‌عدالتی‌ها رنج می‌برند و همچنین کسانی که از آن سود می‌برند، این موضوعات با دقت و ظرافت مورد بررسی قرار می‌گیرند.

به طور خلاصه، سریال ترسناک Evil به این نکته توجه دارد که به گروه‌های حاشیه‌ای که از امتیازات ویژه برخوردار نیستند هم توجه کند. این شرارت‌ها نادر نیستند، که این موضوع آن‌ها را وحشتناک‌تر می‌کند.

5- دارک‌تر از چیزی است که از CBS انتظار دارید

وقتی شبکه‌ای که سریال «آشنایی با مادر» (How I Met Your Mother) را به شما عرضه کرد، قول یک درام جنجالی و نمادین را داد، شما با بی‌میلی نگاه کردید. طبیعی است. اما پارامونت پلاس با قوانین پخش سنتی بازی نمی‌کند. شخصیت‌ها فحش‌های رکیک می‌دهند، با خشونت‌های گرافیکی روبرو می‌شوند و در روابط جنسی پیچیده شرکت می‌کنند.

باید اعتراف کنم که این موارد به سطح دیوانگی‌های سریال «بازی تاج و تخت» نمی‌رسند. اما به اندازه‌ای هست که سریال Evil را تازه و جسور نگه دارد.

6- ارائه سریال Evil از مادر مجرد بسیار دقیق است

کریستن یک مادر مجرد نیست. اما با توجه به دوری همسرش برای مدت‌های طولانی در طول سریال Evil، او عملاً به تنهایی مسئولیت پرورش چهار دخترش را بر عهده دارد.

دختران کریستن، شبیه بچه‌های شجاع و خوش‌بین سریال‌های کمدی مانند Full House یا Modern Family نیستند. آن‌ها یک گروه پیچیده و به شدت به هم پیوسته از کودکان هستند که در خانه‌ی شلوغ خود در «کوئینز» به سر می‌برند. آن‌ها بر سر هم فریاد می‌زنند، با صدای بلند با یکدیگر بحث می‌کنند و نوع خاص خود از عدالت خواهرانه را اجرا می‌کنند. در حالی که مادرشان با شیاطین احتمالی دست و پنجه نرم می‌کند، آن‌ها با دیو‌های خودشان کشتی می‌گیرند. از نگرانی‌های مربوط به بدن و تأثیرگذارهای سطحی گرفته تا فشار همسالان و خطرات آنلاین.

برای مقابله با همه این‌ها، کریستن باید به استقامت خود، کمک مادرش و موجودی مارگاریتا‌هایش در یخچال تکیه کند. شنیده‌ایم که این نوشیدنی وحشتناک است، اما کریستن به ما اطمینان می‌دهد که «به آن‌ها عادت می‌کنید».

7- سریال ترسناک Evil یک حس شوخ‌طبعی شیطانی دارد

در نقش کارشناس فناوری بدبین، آصف مندوی با زبان تیز و طعنه‌آمیز خود، جملات کوتاه و خنده‌داری را ارائه می‌دهد که همواره موجب خنده مخاطب می‌شود. اما او تنها منبع طنز در  Evil نیست.

خالقان سریال، «میشل کینگ» و «رابرت کینگ»، با استفاده از تمسخر و تصاویر جسورانه، طنز بی‌پروایی را در دل سریال پخته‌اند. از جمله با نمایش نسخه «لیلند» از یک درمانگر، که یک شیطان با سر بز است.

فصل دوم با به کارگیری «آندریا مارتین»، بازیگر شخصیت‌های طنز، به عنوان یک راهبه طعنه‌آمیز به نام خواهر آندریا (طبیعتاً)، طیف‌های جدیدی از کمدی را به سریال ترسناک Evil افزود. در فصل سوم، این خواهر به عضویت ثابت سریال درآمده و من می‌توانم به شما قول دهم که او با ذکاوت خود، در نبردهایش علیه لیلند و امثال او برجسته است.

با این حال، خنده‌دارترین قسمت، مدیون بزرگانی چون «باستر کیتون» و «چارلی چاپلین» است. برای تجربه‌ای ترسناک و در عین حال خنده‌دار، فصل دوم، قسمت هفتم، “S is for Silence” را تماشا کنید. جایی که سه شخصیت اصلی به یک صومعه می‌روند، که نذر سکوت قرار است گفتگو را محدود کند. اما نمی‌تواند خنده‌های بلند را متوقف سازد.

8- سریال Evil غیرقابل پیش بینی می‌شود

البته، البته، در نبرد خیر و شر، یادآوری آخرالزمان پیش‌گویی شده اجتناب‌ناپذیر است. اما در میان هیولاها و مسائلی که هفته به هفته با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کنیم، سریال ترسناک Evil داستانی فراگیر می‌سازد که مانند یک درام مافیایی درباره شیاطینی است که توطئه می‌کنند تا دجال را به دنیا بیاورند.

خانواده‌هایی از شیاطین در جنگ با کلیسای کاتولیک هستند و انگشتان چنگال‌دارشان را در انواع و اقسام پای‌های خونین فرو کرده‌اند. اما همانطور که شخصیت‌های جدید و پیچ‌و‌تاب‌های عجیب دنیای این گروه خدایی را به هم می‌ریزند، غیرممکن است بدانیم بعدا چه پیش خواهد آمد. و این، دوستان شیطانی من، همه بخشی از سرگرمی است.


فصل چهارم سریال Evil در حال پخش از پارامونت پلاس است و در تاریخ 1 شهریور به پایان خواهد رسید. نظر خود درباره این سریال را با ما در میان بگذارید. و البته اگر به دنبال یک سریال جذاب، متفاوت، سرخوشانه، سرگرم‌کننده و البته ماورایی می‌گردید، Evil را از دست ندهید.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

15 فیلم پلیسی برتر سینمای ایران • دیجی‌کالا مگ

ژانر پلیسی در جهان محبوب است. آن تعلیق و هیجانی که دارد مخاطبان را به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به سايت خوش آمديد !


براي مشاهده مطلب اينجا را کليک کنيد