6 مورد از جدیدترین امکانات اپل واچ که در هیچ محصولی نمی‌توانید آن پیدا کنید

اپل ادعا می‌کند، جدیدترین اپل واچی که در سال 2023 ارائه داده است، بهترین ساعت هوشمند در حال حاضر بازار بوده؛ چرا که، نه‌تنها در انجام کارهای روزمره به شما کمک می‌کند بلکه در حفظ و ارتقا سلامتی نیز دستیار خوبی برای شما خواهد بود. به لطف پردازنده جدید اپل واچ قابلیت‌هایی فوق‌العاده‌ای به این محصول اضافه شده که در ادامه به بررسی 6 مورد از برجسته‌ترین امکانات اپل واچ سری 9 و اپل واچ اولترا 2 پرداخته‌ایم تا شما را با ارزش خرید واقعی این ساعت هوشمند پرسروصدا آشنا کنیم.

قابلیت Double tap

پردازنده استفاده شده در اپل واچ سری 9 و اپل واچ اولترا 2 از نوع Apple S9 بوده که از تمام چیپست‌هایی که تاکنون اپل در اسمارت واچ‌های خود به کار برده یک سروگردن بالاتر است. به طوری که پردازنده‌های گذشته تنها می‌توانستند، میزان اکسیژن خون، ضربان قلب، کالری مصرف شده و تعداد قدم‌های پیموده شده در طول روز را محاسبه کنند، اما چیپست جدید حتی می‌تواند تغییر در جریان خون را نیز متوجه شود و این قابلیت باعث ظهور قابلیت جدیدی به نام Double tap در اپل واچ سری 9 و اولترا 2 شده است.

قابلیت Double tap از مهم‌ترین امکانات اپل واچ بوده که به شما اجازه می‌دهد، بدون استفاده از صفحه لمسی ساعت به تماس‌های خود پاسخ دهید، دوربین گوشی را از راه دور کنترل کنید، آلارمی را که تنظیم کرده‌اید قطع کنید و حتی میان منوها مختلف حرکت کرده و برنامه مورد نظر خود را انتخاب کنید. همچنین، هنگامی که پیامی برای شما ارسال می‌شود با استفاده از این قابلیت، ساعت اپل واچ می‌تواند پیام را بخواند و سپس اگر دوباره دو انگشت خود را به‌هم بزنید میکروفون برای شما فعال می‌شود تا پیامتان را به صورت صوتی ارسال کنید.

استفاده از دستیار صوتی Siri بدون اینترنت

از دیگر امکانات اپل واچ سری جدید، قابلیت استفاده از Siri بدون اینترنت است که این مورد را نیز مدیون پردازنده قدرتمند آن هستیم. در گذشته برای آن‌که دستیار صوتی اپل بتواند اطلاعات را پردازش کند از فضای ابری استفاده می‌کرد که برای این کار اتصال به اینترنت الزامی بود. اما حالا با ارتقا پردازنده دیگر نیازی به فضای ابری نیست و حتی در زمان‌هایی که به اینترنت دسترسی ندارید نیز می‌توانید از Siri درخواست‌هایی همچون فعال کردن حالت ورزشی، خواندن میزان اکسیژن خون، ضربان قلب و پخش کرن آهنگ مورد علاقه‌یتان را داشته باشید.

پیدا کردن آیفون به وسیله ساعت و تشخیص فاصله از آن

امکانات ساعت اپل به اینجا ختم نمی‌شود و زمانی که متوجه شوید دیگر هر کجا که باشید می‌توانید به راحتی آیفون یا هر دستگاه‌ دیگر از برند اپل را پیدا کنید متعجب خواهید شد. داخل سری جدید اپل واچ امکانی فراهم آمده تا نه تنها بتوانید مکان دقیق دستگاه خود ببینید، بلکه فاصله و جهتی را که باید به سمت آن حرکت کنید تا آیفون یا ایرپاد خود را پیدا کنید نیز به شما نمایش داده می‌شود. البته شما با خرید ساعت هوشمند اپل واچ اولترا 2، می‌توانید ساعت خود را به بلوتوث ماشین نیز وصل کنید و زمانی که فراموش می‌کنید ماشین را کجا پارک کرده‌اید از اپل واچ بخواهید تا بهترین مسیر برای رسید به ماشین را در اختیار شما بگذارد.

امکانات جدید اپل واچ در زمینه سلامتی

در لیست امکانات ساعت های جدید اپل به جرئت می‌توان گفت قابلیت Wist temperature و Time in daylight از خاص‌ترین ویژگی‌هایی است که در یک ساعت هوشمند می‌تواند وجود داشته باشد. اسمارت واچ‌ های اپل در گذشته تنها می‌توانستند چرخه خواب مخطبان خود را بررسی کنند و اطلاعاتی در جهت افزایش کیفیت خواب ارائه دهند اما جدیدترین اپل واچ ها می‌توانند مدت زمانی را که زیر نور آفتاب به سر بردید را نیز محاسبه کنند. این ویژگی به شما کمک می‌کند تا مطمئن شوید از فواید نور آفتاب مانند دریافت کافی ویتامین D و تنظیم سطوح گلوکز خون به خوبی بهره‌مند می‌شوید.

توجه داشته باشید برای استفاده از این قابلیت حتماً در بخش تنظیمات باید گزینه Time in daylight را فعال کرده باشید. ویژگی بعدی Wist temperature نام دارد که می‎تواند دما مچ دست شما اندازه گیری کند و نموداری از تغییرات آن در هنگام خواب ارائه دهد. جالب است بدانید، هرچه دما بدن در هنگام خواب پایین‌تر باشد، کیفیت خواب بالاتر خواهد بود و این اطلاعات به شما کمک می‌کنید تا خواب بهتری داشته باشید.

نرخ روشنایی 2000 نیتی صفحه نمایش

اگر با طراحی ساعت‌های هوشمند اپل آشنا باشید، با دیدن اپل واچ سری 9 و اپل واچ اولترا 2 متوجه خواهید شد هیچ تغییری نسبت به نسل قبلی خود نداشته‌اند. اما اگر قصد خرید سری جدید اپل واچ ها را دارید، یک خبر خوش برای شما داریم و آن هم ارتقا چشمگیر این محصولات از نظر کیفیت ساخت است. به طوری که اپل واچ اولترا 2 می‌تواند تا عمق 100 متری آب بدون کوچک‌ترین آسیبی کار کند. همچنین، نرخ روشنایی نمایشگر این اسمارت واچ نسبت به نسل گذشته رشد 2 برابری داشته و حالا صفحه نمایشی با روشنایی 3000 نیت در اختیار شما می‌گذارد که در دنیای ساعت‌های هوشمند بی‌نظیر است.

در خصوص امکانات اپل واچ سری 9 نیز باید بدانید این ساعت هوشمند جدید توانسته گواهی IP6X از آن خود کند و در برابر نفوذ قطرات آب تا 50 متر زیر آب دوام بیاورد. از سوی دیگر، ویژگی که باعث شده ارزش خرید این اسمارت واچ اپل افزایش یابد، داشتن نمایشگری با تراکم پیکسلی 326 پیکسل در هر اینچ بوده که با نرخ روشنایی 2000 نیتی همراه شده است. جالب است بدانید، روشنایی نمایشگر این ساعت هوشمند به اندازه‌ای بالا است که به راحتی می‌توانید از آن به عنوان چراغ قوه استفاده کنید. البته اپل واچ تنها به ارائه ویژگی چراغ قوه بسنده نکرده و برای چراغ قوه سه حالت هشدار، خطر و معمولی در نظر گرفته تا در مواقع اضطراری مخاطبان بتوانند از آن‌ها استفاده کنند.

قابلیت Cover mute

آخرین ویژگی که قصد معرفی آن را داریم قابلیت Cover mute است. شما به وسیله این ویژگی جذاب می‌توانید تنها با گذاشتن دست روی صفحه نمایش ساعت، تماس‌هایی را که تمایلی به پاسخ دادن آنان ندارید را قطع کنید. علاوه بر امکانات اپل واچ های جدیدی که تا اینجا ذکر شد، لازم است اشاره کنیم در این محصولات امکان شخصی سازی منوها نیز فراهم شده و حالا شما می‌توانید برنامه‌ها و ابزارهایی را که بیشتر استفاده می‌کنید را روی صفحه اصلی قرار دهید تا دسترسی سریع‌تری به آنان داشته باشید.

حرف آخر

با توجه به امکانات ساعت اپل که در این نوشته به آن پرداخته شد، می‌توان نتیجه گرفت اپل واچ سری 9 و اپل واچ اولترا 2 در مقایسه با سایر انواع ساعت هوشمند ارزش خرید بالاتری دارد و در انجام کارهای روزمره و ارتقا سلامتی شما می‌تواند نقش مأثری داشته باشد. بنابراین، اگر قصد خرید اسمارت واچ را دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتماً به فروشگاه اینترنتی جی‌جی‌مو سر بزید، چرا که، در این فروشگاه نه‌تنها می‌توانید از اصل بودن اپل واچ خود مطمئن باشید بلکه می‌توانید با قیمتی بسیار مناسب آن را تهیه کنید.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

وبسایت شب: تجربه ای فراموش نشدنی با سفر به توریستی ترین شهرهای مازندران

وبسایت شب در این مقاله، علاوه‌بر معرفی انواع و اقسام خدمات خود، مهم‌ترین جاذبه‌های مازندران …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *