54 درصد سرمایه‌گذاران همچنان دیدگاهی صعودی دارند

80 روز پس از رویداد هاوینگ بیت کوین، خوش‌بینی محتاطانه‌ای در بین علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال وجود دارد. بیش از نیمی از سرمایه‌گذاران با وجود عقب‌نشینی فعلی بازار که سودهای حاصل از مینی بولران هاوینگ رو از بین برد، همچنان احساسات صعودی نسبت به آینده این دارایی دارند.

بر اساس نظرسنجی اخیر CoinGecko، 49.3 درصد از فعالان بازار هنوز چشم‌انداز صعودی دارند، در حالی که حدود یک‌چهارم یک موضع خنثی را اتخاذ کردند که نشان‌دهنده عدم قطعیت‌های غالب یا رویکرد «بشین و ببین» نسبت به روند بازار است. از سوی دیگر، 54.1 درصد از سرمایه گذاران نسبت به پتانسیل بلندمدت بازار خوش‌بین هستند که نشان‌دهنده اعتقاد راسخ به پایداری ارزهای دیجیتال است.

سازندگان و توسعه‌دهندگان نیز در این نظرسنجی شرکت کردند و 47.6 درصد نگاهی مثبت و صعودی داشتند و در مقابل، 31.6 درصد احساسات نزولی خود را ابراز کردند.

معامله‌گران هم به دو بخش تقسیم شدند. تقریباً 39 درصد صعودی هستند، که به شدت با استراتژی‌های معاملاتی معمولاً کوتاه‌مدت آنها که به سرعت به تغییرات بازار واکنش نشان می‌دهند، در تضاد است. احساسات نزولی این گروه 33.5 درصد است که بر واکنش شدید آنها به تغییرات اخیر قیمت تأکید دارد.

تماشاگران – افراد کمتر فعال بازار – نزولی‌ترین گروه بودند. 42.4 درصد به آینده بدبین هستند که از 28.5 درصد خوش‌بین پیشی می‌گیرد. این احتمالاً منعکس‌کننده شک و تردید گسترده‌ای در میان کسانی است که احتمالاً پس از کسب سودهای قبلی و خروج از بازار، از مشارکت فعال عقب‌نشینی کرده‌اند.

علی‌رغم کاهش شدی قیمت بیت کوین، برخی از سرمایه‌گذاران این را به عنوان یک فرصت ایده‌آل خرید می‌دانند و معتقدند که ترس بازار اغلب مقدمه‌ای از بهبود و رشد است.

کلوین کو، سرمایه‌گذار رمزارز، در این باره می‌گوید: من دوست دارم زمانی بخرم که همه دیدگاه نزولی دارند. شاخص ترس و طمع کریپتو در حال حاضر در منطقه ترس قرار دارد که معمولاً زمان خوبی برای خرید است. برای آلت کوین‌ها، این شاخص احتمالاً به ترس شدید نزدیک است. اگر افق خود را فراتر از 3-4 هفته آینده گسترش دهید، چشم‌انداز مثبت به نظر می‌رسد.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

ذخیره بیت‌کوین صرافی مت‌گاکس در حال اتمام! موج جدید فروش در پیش است؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه صرافی ورشکسته مت‌گاکس (Mt. Gox) امروز ۲۴ جولای نیز روند بازپرداخت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *