36 هزار ژاپنی درخواست لغو انتشار Assassin’s Creed Shadows را دارند

‌یک عریضه‌ی آنلاین توسط گیمرهای ژاپنی برای لغو انتشار بازی Assassin’s Creed Shadows به راه افتاده است. ده‌ها هزار نفر با امضاء این عریضه، اعتراض خود را نسبت به این بازی و همچنین سامورایی آفریقایی نشان دادند. هر چند تعداد امضاکنندگان نسبت به جمعیت گیمرهای ژاپن قابل‌توجه نیست، اما نارضایتی میان این دسته حس می‌شود.

گیمرهای ژاپنی معتقد هستند که یوبی‌سافت، تاریخ ژاپن را دست‌کاری کرده و روی نژاد شخصیت‌ها، وسواس به خرج می‌دهد. بازی آساسینز کرید شادو برای اولین بار یک سامورایی آفریقایی را به‌عنوان کاراکتر اصلی معرفی کرده است. این شخصیت واقعاً در تاریخ وجود داشته، اما اطلاعات بسیار کمی از او موجود است. به نظر می‌رسد که این فرد، یک سامورایی واقعی هم نبوده است. بازی‌های آساسینز کرید به دنبال روایت تاریخ بشر نیستند و یک سری آثار کاملاً تخیلی به حساب می‌آیند.

افرادی که عریضه‌ی آنلاین در وب‌سایت Change.org منتشر کرده‌اند، موفق به جمع‌آوری بیش از 30 هزار امضاء شده‌اند. برپاکننده این کمپین اعتراضی معتقد است که بازی جدید آساسینز کرید شادو به فرهنگ ژاپن بی‌احترامی کرده و خالی از واقعیت‌های تاریخی است. آنها نوشته‌اند که این بازی در مورد سامورایی‌ها است و خبری از هیچ سامورایی ژاپنی نیست. این گروه در ادامه نوشته‌اند که سامورایی‌ها در واقع خدمت‌گزاران ارباب‌ها بوده‌اند و اینک اولین اروپایی که توانست لقب سامورایی را دریافت کند، ویلیام آدامز بود.

اعتراض گسترده نسبت به Assassin’s Creed Shadows

معترضان معتقدند که یوبی‌سافت باید هر چه زودتر، روند انتشار بازی Assassin’s Creed Shadows را متوقف کند و به پژوهش در مورد تاریخ و فرهنگ ژاپن بپردازد. ده‌ها هزار ژاپنی این عریضه را امضاء کرده‌اند و معتقدند که باید تغییرات اساسی ایجاد شود. تعداد دیسلایک‌های ویدیو معرفی بازی نیز همین مورد را نشان می‌دهد. نظرات منفی زیادی هم در مورد بازی در فضای آنلاین وجود دارد. حتی ایلان ماسک نیز از رویکرد یوبی‌سافت انتقاد کرده است. انتقاد او البته با واکنش کارگردان بازی و مدیرعامل یوبی‌سافت مواجه شد. آنها صحبت‌های ایلان ماسک را «نفرت‌انگیز» خواندند و معتقدند که معترضان، افرادی نژادپرست هستند.

عریضه‌ی آنلاین ژاپنی‌ها پس از پوشش رسانه‌ای، امضاکننده‌های بیشتری پیدا کرد. حدود بیست هزار نفر در طی روز گذشته آن را امضا کرده‌اند. تعداد این افراد بدون شک در روزهای آینده افزایش خواهد یافت. مشخص نیست این عریضه چه تأثیری روی بازی خواهد گذاشت و آیا یوبی‌سافت، تغییری در بازی ایجاد می‌کند یا خیر. نظر شما چیست؟ آیا بازی Assassin’s Creed Shadows باید لغو شود و هیچ‌گاه نور روز را نبیند؟‌

آساسینز کرید شادو در تاریخ 22 آبان برای کامپیوتر، ایکس‌باکس سری و پلی‌استیشن 5 منتشر می‌شود. تنها بخشی از ژاپن در این بازی پوشش داده شده و اندازه‌ی نقشه، مشابه Assassin’s Creed Origins است.

منبع: Wccftech


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

احتمال حضور Death Stranding 2 در Tokyo Game Show 2024

این احتمال وجود دارد که در رویداد Tokyo Game Show 2024 شاهد نمایش جدیدی از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *