35 ایده برای طراحی درب پارکینگ • دیجی‌کالا مگ

درِ مناسب برای پارکینگ می‌تواند ظاهر و احساس خانه‌ی شما را کاملا تغییر دهد. یک در جدید نه تنها جذابیت پارکینگ شما را بهبود می‌بخشد، بلکه می‌توان آن را برای افزایش راحتی و کاربرد مطابق با سبک زندگی خود سفارشی‌سازی کرد. اگر می‌خواهید در پارکینگ خانه‌ی خود را عوض کنید، می‌توانید از سبک‌ها، رنگ‌ها و ساختارهای بسیاری استفاده کنید. در این مقاله، ۳۵ ایده‌ی طراحی در پارکینگ برای الهام گرفتن و افزایش جذابیت این بخش از خانه‌ی شما معرفی می‌شوند.

۱. در چوبی با طرح‌های هندسی

یک در پارکینگ چوبی می‌تواند به ارتقای نمای بیرونی خانه‌ی شما کمک کند و چوب‌های تخته‌ای آن جلوه‌ای مدرن ارائه می‌دهند. به عنوان مثال، طرح چوب در پارکینگ می‌تواند به شکل هرمی باشد. طراحی هرمی مانند این در پارکینگ برای ایجاد علاقه و جلب چشم به سمت بالا و بیرون انتخاب می‌شود و به گستردگی محوطه‌ی اطراف پارکینگ اشاره می‌کند.

۲. درهای پنجره‌ای

اگر نگران نشان دادن فضای داخلی پارکینگ خود نیستید، درهای شیشه‌ای به شکل پنجره ممکن است برای شما مناسب باشند. این درها به پارکینگ شما ظاهری مدرن، تازه و با کیفیت می‌دهند. به‌علاوه، اگر می‌خواهید حریم خصوصی داشته باشید، همیشه می‌توانید شیشه‌های مات را برای این در انتخاب کنید.

۳. طراحی در پارکینگ از جنس شیشه‌ای و ماهون

طراحی در پارکینگ از این جنس می‌تواند هر کسی را شیفته‌ی نمای ظاهری پارکینگ و خانه‌ی شما کند. درهای چوبی چشم‌نوازی که دو طرف بالا و پایین آن‌ها از جنس ماهون ساخته شده و پنجره‌های بزرگ، پنل‌های عمودی و تزئینات زیبا دارند در نگاه اول خانه‌های طراحی شده به سبک فارم هاوس را در ذهن تداعی می‌کنند.

۴. درهای چندبخشی سفید

درهای پارکینگ سکشنال ساده و در عین حال بادوامِ کلاسیک و جاودانه از جمله محبوب‌ترین و پرکاربردترین طرح‌های در پارکینگ هستند. یک لایه رنگ سفید شفاف می‌تواند به هر مجموعه‌ای از درهای پارکینگ احساسی شیک، روشن و مدرن بدهد.

۵. درهای پنجره‌ای باریک مدرن

برای همه‌ی طرفداران طراحی‌های مدرن و امروزی، این درهای پارکینگ جزو زیباترین و شیک‌ترین درها محسوب می‌شوند. این درهای پنجره‌ای با داشتن شیشه‌های باریک پنجره‌ای شکل و چوب‌های به کار رفته در پنجره‌های آن با اندازه‌ی متوسط، در نگاه اول شیک و جذاب به نظر می‌رسند.

۶. درهای کالسکه‌ای قوسی شکل

اگر به دنبال افزودن جذابیت سنتی به نمای بیرونی خانه‌ی خود هستید، درهای کالسکه‌ای راهکار مناسب شما هستند. این در‌های قوس‌دار به سبک کالسکه‌های قدیمی به خانه‌ی شما حال و هوایی قدیمی و زیباتر می‌بخشند. در صورتی که این درها به رنگ سبزی خیره‌کننده طراحی شوند، با دیوارهای آجری و پنجره‌های شیروانی سفید به خوبی هماهنگ خواهند شد.

۷. دری با پنجره‌های باریک افقی در کناره‌ها

با درهای چوبی افقی که پنجره‌های باریکی در اطراف خود دارند، خانه و پارکینگی با ظاهری فوق‌العاده مدرن داشته باشید. ماده‌ی سازنده‌ی چوبی در پارکینگ خانه‌ای با سقف شیروانی به ایجاد انسجام و تقویت چندین نقطه کانونی در نمای ظاهری این خانه کمک می‌کند.

۸. در چوبی سفید رنگ

رنگ‌های روشن روی چوب به آن حسی طبیعی، شیک و الهام گرفته از بوهو می‌دهند و درهای پارکینگ هم از این قاعده مستثنی نیستند. اگر به دنبال تلطیف فضای بیرونی خانه‌ی خود به شیوه‌ای شیک و مدرن هستید، درهای چوبی که با رنگ سفید رنگ‌آمیزی شده‌اند را انتخاب کنید.

۹. طراحی در پارکینگ از جنس چوب تیره با تزئینات فلزی

بعضی از انواع میخ‌ها برای تزئین درهای چوبی، مبلمان، نرده‌ها و وسایل و لوازمی شبیه به آن‌ها به کار می‌روند. این میخ‌ها به در پارکینگ ظاهری قدیمی می‌دهند که به خوبی با سبک‌های طراحی مختلف، از روستایی غربی گرفته تا اسپانیایی، هماهنگ می‌شوند. اگر می‌خواهید به در پارکینگ زیبایی بیشتری بدهید، این میخ‌های تزئینی می‌توانند یک مکمل تزئینی عالی برای درهای پارکینگ چوبی با رنگ تیره باشند.

۱۰. در بزرگ چندبخشی

طراحی در پارکینگ چندبخشی یا سکشنال لزوما به معنای تقلید مدل اصلی نیست که احتمالا به دیدن آن عادت دارید. گزینه‌های طراحی متفاوت بی‌پایانی برای این کار وجود دارند. به طور مثال، دری با تشکیل شده از دو بخش بزرگ و کوچک با روکش‌های عمودی، تزئینات زیبا و پنجره‌هایی در بخش بالا انتخاب کنید تا در پارکینگ شما ظاهری جاودانه و برجسته داشته باشد و نمای بیرونی خانه‌ی شما را متحول کند.

۱۱. درهای چوبی با لولاهای جانبی

درهای رول‌آپ و سکشنال پارکینگ رایج‌ترین سبک‌ها برای طراحی در پارکینگ هستند اما در‌های پارکینگ با لولاهای جانبی هم گزینه‌ای عالی هستند. این درها در همان نگاه اول ظاهر خانه‌ی شما را ارتقا می‌دهند و به یک نقطه‌ی کانونی تبدیل می‌شوند چون غیرمنتظره هستند. برای داشتن در پارکینگی با ظاهری کلاسیک و جاودانه چوب را انتخاب کنید.

۱۲. درهایی با رنگ آبی پررنگ

انتخاب رنگ جسورانه، پنل‌های عمودی، تزئینات زیبا و پنجره‌های بزرگ، همگی به ایجاد ظاهری آرام و الهام‌گرفته از کلبه‌ای کنار دریاچه برای خانه‌ای که دوست داریم کمک می‌کنند. بنابراین، از انتخاب رنگ غیرمنتظره‌ای مانند آبی پررنگ برای طراحی در پارکینگ خود نترسید.

۱۳. در با طرح شورون از جنس چوب احیا شده

چوب احیا شده تقریبا همیشه یادآور طرح‌های خانه‌های کشاورزی روستایی است اما اگر این در با طرح شورون و راه‌راه باشد، نمای روستایی و در عین حال مدرنی خواهد داشت. این کار با چندین رنگ چوبی و طرح شورون بدون تزئینات اضافی انجام می‌شود.

۱۴. درهای قوسی با تزئینات گچ‌بری

درهای پارکینگ قوسی شکل جلوه‌ای برازنده و ظریف به نمای بیرونی خانه‌ی شما می‌دهند. به این ظاهر شیک و جذاب پنجره‌ها، پنل‌های عمودی و تزئینات گچ‌بری اضافه کنید تا همه چیز زیباتر و چشم‌نوازتر از قبل به نظر برسد.

۱۵. سیاه پررنگ

نمای بیرونی خانه‌ی خود را با درهای پارکینگ مشکی و پررنگ چشم‌نوازتر کنید. به طور مثال، درهای مشکی خانه در کنار کرکره‌های مشکی هماهنگ با نمای یک خانه به آن کنتراست خاصی می‌بخشد و باعث می‌شود طراحی آن مدرن به نظر برسد و در عین حال، رنگ سیاه آن بیش از حد نباشد.

۱۶. رنگ‌های متضاد پنل‌ها و تزئینات در

رنگ‌های متضاد تزئینات و پنل‌ها می‌توانند جذابیت تاریخی را به در پارکینگ شما بیفزایند، به‌خصوص اگر در‌های کالسکه‌ای مانندی داشته باشید. به این ترتیب، خانه‌ی شما نمایی شبیه به خانه‌ها در اواسط دوران ویکتوریایی خواهد داشت.

۱۷. در پارکینگ با طراحی اسپانیایی

طراحی در پارکینگ به سبک درهای خانه‌های اسپانیایی هم روش دیگری است که به جذابیت نمای خانه‌ی شما کمک می‌کند. برای این کار می‌توانید از دری با تخته‌های چوب عمودی در اندازه‌های متوسط، میخ‌های تزئینی و فرفوژه‌های زیبا استفاده کنید.

۱۸. در رول‌آپ با تخته‌های چوبی افقی بزرگ

یک در پارکینگ سکشنال برای برجسته کردن تخته‌های چوبی و ایجاد ظاهری جسورانه و دو تکه بهترین انتخاب است. برای جذابیت بصری بیشتر ظاهر این در می‌توانید از چوب اصلاح شده و رنگ‌های مختلف استفاده کنید.

۱۹. درهای چوبی به سبک فارم هاوس

یکی دیگر از نمونه‌های خیره‌کننده‌‌ی درهای کالسکه‌ای، درهایی با تزئینات چوبی متقاطع است که جذابیتی شبیه به خانه‌های کشاورزی دارد. این درها باعث می‌شوند که پارکینگ فضای عمودی بیشتری داشته باشد.

۲۰. درهای پارکینگ به سبک شیکر

سبک مدرن شیکر این روزها محبوبیت بسیاری پیدا کرده است و درهای پارکینگ‌ هم از این قاعده مستثنی نیستند. درهای پارکینگ با این مدل در همان نگاه اول جذاب‌تر به نظر می‌رسند. برای زیباتر شدن این درها می‌توانید از پنجره‌ها، سخت‌افزارها و وسایل تزئینی مختلفی استفاده کنید.

۲۱. درهایی با لولاها و دستگیره‌های جانبی

طراحی در پارکینگ با لولاها و دستگیره‌های جانبی و حالت درهای کشویی، باعث می‌‌شود که این در عملکرد درهای سکشنال و تزئینات زیبا را به صورت یکجا داشته باشد. اگر این درها پنجره‌های چهار جداره‌ی کوچکی در بالا داشته باشند، زیباتر و مدرن‌تر به نظر می‌رسند.

۲۲. در مدرن با پنجره‌های جانبی

یکی دیگر از تغییرات خیره‌کننده‌ای که می‌توانید در طراحی در پارکینگ ایجاد کنید، استفاده از پنل‌های افقی و پنجره‌های باریک در یک طرف در است. به این ترتیب، در پارکینگ شما ظاهری شیک و مدرن دارد. برای طراحی این در می‌توانید از چوب‌هایی به رنگ روشن استفاده کنید. چنین دری به پارکینگ با دیوارهای سفید جذابیت چشم‌نوازی می‌دهد.

۲۳. درهای چوبی با طرح تیغ ماهی

طرح تیغ ماهی یک طرح جاودانه است که به نمای بیرونی خانه‌ی شما پیچیدگی و جذابیت زیبایی می‌بخشد. این درها باید از تخته‌های چوبی در رنگ‌های مختلف درست شده باشند تا جذابیت بیشتری به پارکینگ اضافه کنند.

۲۴. درهایی از جنس بلوط سفید و نمای کرکره‌ای

نمای کرکره‌ای به در پارکینگ شما جذابیت بیشتری می‌دهد. اگر این درها از جنس چوب بلوط سفید درست شده‌ باشند ظاهر پارکینگ را تکمیل خواهند کرد. ترکیب چوب روشن و کرکره‌ها به در پارکینگ حال و هوایی ساحلی و بوهو می‌دهد.

۲۵. در سکشنال چوبی

چوب یک ماده‌ی کلاسیک و جاودانه است که در طول زمان ممکن است قیمت آن افزایش یابد. به همین دلیل است که بسیاری از تولیدکنندگان و معماران برای طراحی در پارکینگ از موادی استفاده می‌کنند که ظاهر چوب طبیعی را دارند.

۲۶. در شیشه‌ای مات با تزئینات چوبی

اجازه بدهید تا نور از طریق یک در شیشه‌ای مات وارد پارکینگ شما شود. شیشه‌های مات می‌توانند حریم خصوصی شما را حفظ کنند. در چنین دری از تزئینات چوبی هم استفاده کنید تا محصول نهایی بیش از حد امروزی به نظر نرسد و با خانه‌های طراحی شده به سبک سنتی کاملا هماهنگ شود.

۲۷. در پارکینگ از جنس چوب سرو

اگر به دنبال ظاهری روستایی با رگه‌های مدرن هستید می‌توانید درهای پارکینگ را از جنس چوب سرو انتخاب کنید. این چوب به اندازه‌ی کافی پهن خواهد بود تا به درها حسی مدرن ببخشد. رنگ طبیعی آن هم با نمای بیرونی اطراف در کاملا هماهنگ خواهد شد.

۲۸. درهای کرکره‌ای با شیارهای هواکش

برای خانه‌های ساحلی یا مناطقی که همیشه هوای آن‌ها گرم است، درهای کرکره‌ای با شیارهای هواکش می‌تواند گزینه‌ی جالبی باشد. این درها نه تنها فوق‌العاده شیک هستند و به خوبی به ساحلی شدن نمای خانه کمک می‌کنند، بلکه شیارهای هواکشی آن نور طبیعی و جریان هوای فراوانی را به داخل پارکینگ می‌آورند.

۲۹. درهای رول‌آپ به شکل در کالسکه

درهای پارکینگ سنتی معمولا به صورت چرخشی و از کناره‌ها باز می‌شوند اما می‌توانید درهای رول‌آپ که از پایین باز می‌شوند را هم امتحان کنید. درهای رول‌آپ به شکل در کالسکه بازسازی مدرنی از سبک‌های کلاسیک هستند. با استفاده از چنین درهایی زیبایی خانه‌های روستایی را با راحتی و کاربردی بودن درهای مدرن رول‌آپ ترکیب خواهید کرد.

۳۰. در پارکینگ به رنگ قرمز پررنگ و خیره‌کننده

قرمز یک رنگ محبوب برای درهای ورودی خانه‌ها است و به آن‌ها ظاهری چشم‌نواز می‌دهد. درهای پارکینگ هم از این قاعده مستثنی نیستند. قرمز رنگی عالی برای سبک‌های مختلف طراحی از سنتی گرفته تا روستایی و همه چیز در این میان است.

۳۱. در پارکینگ با پنل‌های چوبی افقی پهن

برای داشتن پارکینگی با ظاهری فوق‌العاده مدرن، از دری با پنل‌های چوبی افقی پهن بدون هیچ گونه تزئین اضافی استفاده کنید. این تخته‌های چوبی ظاهری مدرن دارند و می‌توانید آن‌ها را به روش‌های مختلفی سفارشی‌سازی کنید. یک در پارکینگ با رنگ چوبی تیره به خانه‌ای با پنجره‌های چوبی نمایی منسجم می‌بخشد.

۳۲. در پارکینگ با نقاشی دیواری

برای طراحی در پارکینگ می‌توانید از نقاشی‌های دیواری هم استفاده کنید. به این ترتیب، جنبه‌ی هنری شخصیت خود را به نمایش می‌گذارید. این کار را می‌توانید خودتان انجام بدهید یا از یک هنرمند محلی کمک بگیرید. به‌هرحال، نتیجه‌ی آن قطعا چشم‌نواز و خیره‌کننده خواهد بود.

۳۳. در تمام شیشه‌ای مدرن

با در تمام شیشه‌ای پارکینگ به آن ظاهری مدرن بدهید. چنین طرحی به خوبی با تزئینات فلزی، طرح‌های هندسی و سایر گزینه‌های طراحی مدرن هماهنگ می‌شود. شیشه‌ها انواع مختلفی دارند و می‌توانید طرح نهایی شیشه‌ی در را بر اساس اینکه می‌خواهید چقدر حریم خصوصی داشته باشید انتخاب کنید.

۳۴. در پارکینگ با پنل‌های عمودی چوبی مشکی

یک در پارکینگ بسیار بلند با پنل‌های چوبی عمودی مشکی جذابیت بیشتری دارد. ظاهر چنین دری مینیمال است و بدون سخت‌افزار یا تزئیناتی مانند پنجره براق و مدرن به نظر می‌رسد.

۳۵. در شیشه‌ای- چوبی با پنل‌های افقی

در شیشه‌ای- چوبی با پنل‌های افقی پنجره‌های شیشه‌ای افقی باریکی خواهد داشت که به خانه ظاهری مدرن می‌دهند. به‌علاوه، با وجود پنجره‌های شیشه‌ای این در همیشه نور طبیعی داخل پارکینگ شما می‌تابد.

کلام آخر

برای افزایش جذابیت نمای خانه می‌توان از تزئینات مختلفی استفاده کرد. طراحی در پارکینگ هم بخشی از این تزئینات محسوب می‌شود. اگر این در را به روش خودتان طراحی کنید، شخصیت منحصر به فرد شما را به نمایش می‌گذارد و چشم‌نوازتر خواهد بود. برای طراحی این در می‌توانید از ۳۵ ایده‌ای که در این مقاله معرفی کردیم شروع کنید.

منبع: TheSpruce


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

غذاساز بخریم یا گوشتکوب برقی؟

در آشپزخانه‌های امروزی، لوازم برقی متنوعی وجود دارند که می‌توانند به سهولت و سرعت بخشیدن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *