20 نکته که باید پس از خرید بازی Black Myth: Wukong بدانید

یک ماجراجویی به یادماندنی در بازی Black Myth: Wukong در انتظار شماست. این داستان که بر اساس سفر به غرب نوشته شده، چالش‌های بسیاری را برای شما فراهم می‌آورد. چه اینکه با غول‌آخرهای مختلفی یکی پس از دیگری مبارزه کنید، به دنبال اشیاء گمشده‌ای بگردید، یا سعی در کشف اسرار کنید. قطعاً فعالیتی وجود دارد که شما را مشغول نگه می‌دارد. اما، پس از این‌که تصمیم خود را برای خرید بازی Black Myth: Wukong قطعی کردید، ما به شما توصیه می‌کنیم که این نکات آموزشی را بخوانید تا به شما در شروع کمک کند.

20 نکته که باید حتما پس از خرید بازی Black Myth: Wukong بدانید

راهنمای بازی Black Myth: Wukong برای مبتدیان، جنبه‌های متعددی را که در چند ساعت اول بازی با آن‌ها روبرو می‌شوید، بررسی می‌کند. ما در مورد برخی مفاهیم پایه‌ای که در بازی‌های نقش‌آفرینی اکشن و سولزلایک مسلم هستند صحبت می‌کنیم. همچنین ویژگی‌هایی که این عنوان خاص را به شکل منحصر به فردی متمایز می‌سازد.

خیلی نگران مردن نباشید!

بازی Black Myth: Wukong دارای چندین باس‌فایت چالش‌برانگیز است و اکشن آن سریع و هیجان‌انگیز. با این حال، نسبت به یک عنوان سولزلایک سنتی، بسیار ساده‌تر است. دلیلش هم این است که نیازی نیست نگران مرگ‌های مکرر باشید.

شخصیت شما، «برگزیده»، حتی اگر از بین برود، پول درون بازی (یعنی اراده) را از دست نمی‌دهد. شما تمام منابع خود را حفظ می‌کنید و تنها چیزی که باید نگران آن باشید، بازگشت به میدان نبرد است.

نقشه‌ای در کار نیست

روند بازی به طور عمده خطی است. اما هنوز هم مناطق وسیعی با مسیرهای شاخه‌ای متعدد وجود دارد که برخی از آن‌ها به محتوای اختیاری مانند مینی‌باس‌ها، مأموریت‌های فرعی، جمع‌کردنی‌ها، ارتقاءها و مناطق مخفی منتهی می‌شوند. به همین دلیل، به سادگی می‌توانید در جهان بازی گم شوید و ماموریت اصلی را پیدا نکنید. خوشبختانه، شعله‌های درخشان وجود دارند که راه شما را به سمت معبد بعدی نگهبانان هدایت می‌کنند. معبدها یعنی مکان‌هایی که در بازی‌های دیگر به عنوان نقاط راهنما، آتش‌های راهنما یا نقاط سفر سریع (Fast Travel) شناخته می‌شوند.

معابد کاربردهای مختلفی دارند

معابد در بازی Black Myth: Wukong دارای عملکردهای متعددی هستند که در ماجراجویی شما کمک‌کننده خواهند بود:

  • استراحت – سلامتی، منا، قدرت، چی، زمان بازیابی جادوها، و شارژهای فلاسک خود را بازیابی کنید؛ باعث احیای تمام دشمنان جزئی می‌شود.
  • سفر – به سرعت به معابد دیگری که کشف کرده‌اید سفر کنید. همچنین می‌توانید به مناطقی که در فصل‌های قبلی بازدید کرده‌اید سفر کنید.
  • پیشرفت شخصی – به شما اجازه می‌دهد تا جادوهای خود را انتخاب کنید، امتیازات استعداد را تخصیص دهید، و مهارت‌های روحی خود را ارتقا دهید.
  • ساخت و ساز – با استفاده از مواد، سلاح و زره بسازید.
  • دم‌کردن – نوعی نوشیدنی و یک ماده خیساندنی را ترکیب کنید تا اثرات مختلفی به فلاسک خود ببخشید.
  • فروشگاه – اقلام عمومی را خریداری یا بفروشید.
  • ساخت دارو – خوردنی بسازید.

می‌توانید امتیازات مهارت را جابجا کنید

بازی Black Myth: Wukong دارای چندین درخت مهارت است که متناسب با نوعی از مکانیک‌ها هستند. مانند حالت‌های عصای جنگی، دسته‌بندی‌های طلسم‌ها، تغییر شکل‌ها، و افزایش‌های آماری. خبر خوب این است که شما آزاد هستید تا جرقه‌ها (یعنی امتیازات مهارت یا نقاط استعداد) را بدون محدودیت تغییر دهید. این کار از طریق عملکرد Self-Advance: Reignite the Sparks در یک معبد انجام می‌شود. به طور کلی، شما می‌توانید برخی آمارها را تقویت کنید یا برخی از مزایا را هر زمان که دوست دارید فعال کنید. به ویژه اگر فکر می‌کنید که برای مواجهه‌ای که در پیش رو دارید مفید خواهند بود.

تنها سلاح شما عصا است

در بازی، نبرد تن به تن به استفاده از عصا، تنها نوع سلاحی که برگزیده می‌تواند به کار ببرد، محدود می‌شود. با این حال، چند نکته وجود دارد که باید در نظر گرفت:

  • همانطور که سطح شما بالا می‌رود، سه حالت مبارزه را باز می‌کنید. این حالت‌ها شامل حالت تهاجمی «ضربه محکم» و حالت دفاعی «سوزنی»، و همچنین حالت «ستون» است که به شما اجازه می‌دهد روی سلاح بلند خود بپرید.
  • شما می‌توانید با فشار دادن یک دکمه بین حالت‌ها جابجا شوید، که به شما امکان می‌دهد به هر شرایطی خود را وفق دهید.
  • حملات سبک با عصای شما امتیاز تمرکز را جمع می‌کنند، که برای رها کردن حملات سنگین استفاده می‌شوند. حملات سنگینی که وقتی بیش از +۳ امتیاز تمرکز دارید انجام می‌دهید قوی‌تر هستند و احتمالاً دشمنان را لرزان می‌کنند.
  • اگر یک حمله معمولی را با یک حمله سنگین دنبال کنید، یک ترکیب متنوع نیز اجرا می‌کنید.

جاخالی دادن از دفاع کردن ساده‌تر است

اکشن در بازی Black Myth: Wukong بسیار سریع است. به طوری که خودتان را مدام در حال جاخالی دادن سریع ضربات دشمنان می‌یابید. زمان‌بندی دقیق جاخالی دادن (dodge) شما همچنین یک کپی آینه‌ای ایجاد می‌کند. در همان حال که زمان هم به طور موقت کند می‌شود.

در مورد مکانیک دفاع کردن (parry) باید جادوی پری را به دست آورید. دسترسی به این جادو واقعاً کمی بعدتر در داستان امکان‌پذیر می‌شود. مکانیک‌های مرتبط دیگری نیز وجود دارد، مانند انجام یک ریپوست یا بک‌استپ با ترکیب‌های متنوع عصای شما.

حرکات دشمن را پیش از جادو کردن پیش‌بینی کنید

پیش از خرید بازی Black Myth: Wukong باید بدانید که در این بازی انواع و اقسام جادو به کار می‌رود. پس از خرید بازی هم حتما متوجه تاثیر جادو در روند گیم‌پلی خواهید شد. در طول کمپین، شما می‌توانید از چندین طلسم جادویی استفاده کنید. نمونه‌هایی از این طلسم‌ها عبارتند از یک طلسم که حریفان را در جای خود منجمد می‌کند. یک شکل مه که به شما اجازه می‌دهد از پشت حمله کنید. و حتی یک توانایی که چندین تکرار از خود را فرا می‌خواند که می‌توانند حمله کنند. با این حال، باید هشدار داد که جادو می‌تواند مختل شود. به همین دلیل مهم است که زمان استفاده از آن‌ها را به درستی تنظیم کنید.

برای مثال، طلسم A Pluck of Many که تکرارها را ایجاد می‌کند، زمان اجرایی تقریباً دو ثانیه‌ای دارد. بهتر است که قبل از یک نبرد آن را پیش‌فرض کنید. اگر جادوی شما مختل شود، چاره‌ای جز انتظار برای یک دوره خنک‌کننده دو دقیقه‌ای نخواهید داشت.

دشمنان خاص، مهارت خود را به شما می‌دهند!

کسانی که بازی‌هایی را تجربه کرده‌اند که در آن‌ها توانایی‌های دشمنان را به دست می‌آورید، مانند Castlevania: Aria of Sorrow، لذت خواهند برد. در Black Myth: Wukong، هیولاهایی وجود دارند که هنگام شکست دادن، مهارت‌های خود را به شما پاداش می‌دهند. این موضوع قابل پیش‌بینی است چرا که سان ووکونگ در سفر به غرب می‌تواند به موجودات مختلف تبدیل شود. و خود شخص برگزیده نیز چنین خصوصیتی دارد.

این دشمنان اغلب با آتش آبی درخشانی بر بدن خود دیده می‌شوند. نوری که نشان‌دهنده این است که آن‌ها رؤسای یائوگوایی یا موب‌های نخبه هستند. پس از شکست دادن آن‌ها، شعله‌ای پشت سر می‌گذارند که شما می‌توانید بردارید. این کار مهارت روحی آن‌ها را که می‌توانید در نبرد تجهیز و به کار ببرید، آزاد می‌کند.

به موجودات دیگر تبدیل شوید

علاوه بر موارد فوق، برگزیده همچنین توانایی تبدیل شدن دارد. برخلاف مهارت‌های روحی، تبدیل‌های واقعی شما را به موجودات بزرگ‌تری تبدیل می‌کنند که کاملاً قابل کنترل هستند. آن‌ها حملات خود، نوارهای سلامتی و یک شاخص قدرت دارند که با گذشت زمان تخلیه می‌شود. سعی کنید قبل از اینکه به شکل معمولی میمون خود بازگردید، به هدف‌های خود آسیب زیادی وارد کنید.

سلاح قدرتمند را اولویت قرار دهید

در بازی Black Myth: Wukong اقلام دارای انواع «ندرت» (Rarity) هستند (یعنی از معمولی تا افسانه‌ای). طبیعتاً به طور کلی سلاح‌های نادرتر دارای ویژگی‌های بهتری هستند. با این حال، اشاره به این نکته نیز مهم است که برخی سلاح‌ها، مانند عصای پیش‌فرض چوب بید، نتایج متعددی در هنگام ساخت دارند. بنابراین، شما باید از آنچه واقعاً نیاز دارید آگاه باشید تا مواد را هدر ندهید.

در مورد زره‌ها، برخی وجود دارند که هنگام پوشیدن برخی یا تمام قطعات مربوطه، مجموعه‌ای از پاداش‌ها را اعطا می‌کنند. به عنوان مثال، مجموعه Galeguard با الهام از حشرات دارای:

  • پاداش دو تکه: با انجام دادن دور زدن‌های کامل، تمرکز اضافی به دست آورید.
  • پاداش چهار تکه: با انجام دادن دور زدن‌های کامل، زمان بازیابی تمام جادوها را به طور جزئی کاهش دهید.

است.

فلاسک شما را نجات می‌دهد

در بازی، فلاسک‌ها که به نام کدوها شناخته می‌شوند، یک عملکرد اساسی دارند: آن‌ها تعداد محدودی شارژ دارند و استفاده از آن‌ها سلامتی شما را بازیابی می‌کند. علاوه بر این، دو نوع آیتم وجود دارد که نقش مهمی ایفا می‌کنند: نوشیدنی‌ها و خیساندنی‌ها.

  • نوشیدنی‌ها سلامتی شما را تا مقدار معینی بازیابی می‌کنند و در برخی موارد، آمار شما را نیز بهبود می‌دهند. آن‌ها همچنین تعدادی شکاف دارند که اجازه می‌دهند خیساندنی‌ها را به آن متصل کنید.
  • خیساندنی‌ها تاثیرات ثانویه‌ای دارند. از بهبود در کاهش آسیب گرفته تا مقاومت در برابر عناصر مختلف و بوست‌هایی که برای جادوهای خاصی قابل استفاده هستند.

به این‌ها می‌توان از طریق پنل «دم‌کردن» یک معبد دسترسی پیدا کرد. مطابق با سلیقه خود مواد را تغییر دهید تا ترکیبی را که دوست دارید، پیدا کنید.

دارو بسازید یا به دنبال دارو بگردید

در ابتدای کمپین، شما به قابلیت ساخت دارو دسترسی پیدا می‌کنید. این امکان به شما اجازه می‌دهد تا با استفاده از مواد مختلف، انواع مصرفی‌ها را بسازید. برخی از آن‌ها می‌توانند قدرت‌های شما را به طور موقت افزایش دهند. در حالی که برخی دیگر مقاومت در برابر اثرات دشمنان را فراهم می‌آورند.

در رابطه با ویژگی‌ها، داروهای آسمانی (Celestial Medicines) وجود دارند که ارتقاء دائمی به سلامتی، مانا و استقامت شما می‌بخشند. این داروها در کاسه‌های طلایی در مراحل مختلف یافت می‌شوند. شما همچنین می‌توانید از منابع هسته ذهنی برای به دست آوردن تقویت‌ها استفاده کنید؛ این منبع همچنین می‌تواند به تقویت‌های ویژگی دیگر تخصیص داده شود.

به دنبال مکان‌های مراقبه بگردید

نقاط مراقبه منظره‌ای آرام از محیط اطراف شما ارائه می‌دهند که به شما اجازه می‌دهد تا در بین نبردها از چشم‌انداز لذت ببرید. همچنین، آن‌ها یک جرقه رایگان (یعنی امتیاز مهارت/نقطه استعداد) به عنوان پاداش می‌دهند. از آنجایی که 24 نقطه مراقبه در بازی وجود دارد، شما 24 امتیاز مهارت اضافی برای تنظیم دقیق‌تر ساختار مهارت‌های خود خواهید داشت.

شاید بهتر باشد که پیش از خرید بازی Black Myth: Wukong نقد و بررسی آن را بخوانید (هیچ قسمتی از داستان لوث نشده است) تا بتوانید تصمیم بگیرید.

حالت عکاسی بازی را فراموش نکنید

حالت عکاسی می‌تواند با فشار دادن یک دکمه فعال شود (یعنی کلید “P” روی صفحه‌کلید). این ویژگی تنها برای گرفتن تصاویر زیبا نیست، بلکه برای درک بهتر محیط اطرافتان نیز کاربرد دارد. ممکن است پاداش‌هایی اطراف شما باشد، یا مسیر مخفی‌ای که قبلاً ندیده‌اید.

مراقب قارچی‌ها باشید

تصور کنید در این سناریو قرار دارید: شما در حال لذت بردن از پیاده‌روی خود در دل طبیعت هستید، در حالی که گیاهان و داروهای گیاهی را جمع‌آوری می‌کنید. ناگهان، همانطور که در حال چیدن قارچ‌ها هستید، یک هیولا ظاهر می‌شود. بله، بسیاری از این دشمنان قارچی در کمین هستند و اغلب سمی‌اند. سعی کنید همیشه یک بطری جادویی یا طلسم آماده داشته باشید، مبادا که احتیاج پیدا کنید.

بین غول‌آخرکشی‌ها استراحت کنید

بازی Black Myth: Wukong دارای 81 غول‌آخر (باس‌فایت) است. که این تعداد به 81 آزمایش برای رسیدن به بوداگرایی در سفر به غرب اشاره دارد. این رؤسا شامل دشمنان الیت سخت‌گیری هستند که مهارت‌های روحی را رها می‌کنند. غول‌آخرهای اختیاری/مخفی و دشمنان اصلی که جزء جدایی‌ناپذیر داستان هستند. ممکن است اگر از یک نبرد به نبرد دیگر بروید، خسته‌کننده شود. پس سعی کنید استراحت کنید. ممکن است زمان‌هایی وجود داشته باشد که شرایط سخت شود. پس فقط آرام باشید تا بتوانید در تلاش‌های بعدی روی استراتژی خود تمرکز کنید.

آثار باستانی را فراموش نکنید

هدف اصلی در کمپین جمع‌آوری آثار باستانی است. اشیای قدرتمندی که مزایای منحصر به فرد غیرفعالی را ارائه می‌دهند. از آنجایی که آثار باستانی تنها پس از پایان یک فصل به دست می‌آیند، ممکن است فراموش کنید که آن‌ها واقعاً وجود دارند.

بنابراین، هنگامی که هر فصل جدید را در بازی شروع می‌کنید، مطمئن شوید که با یک معبد تعامل دارید و پنل Self-Advance: Reignite the Sparks – Relics را انتخاب کنید. این صفحه برخی از بهترین مزایای آثار باستانی را که می‌توانید فعال کنید نشان می‌دهد. بهتر از آن، شما می‌توانید هر زمان که صلاح دیدید، به یک مزیت متفاوت تغییر دهید.

ماموریت‌های جانبی را فراموش نکنید

در بازی Black Myth: Wukong راهنمای کمی وجود دارد، پس انتظار نداشته باشید که اهداف به طور مستقیم به شما گفته شوند. اگر قصد دارید مأموریت‌های فرعی را انجام دهید، سعی کنید به دنبال سرنخ‌ها یا اشارات متناظر با گفتگوها باشید. همچنین، شما همچنان قادر به تکمیل مأموریت‌های فرعی با بازگشت به فصل‌ها/مناطقی که تمام کرده‌اید هستید. پس نگران پیشروی بیشتر در کمپین نباشید. اینجا برای شما گفته‌ایم که بازی Black Myth: Wukong چند چپتر دارد؟

مناطق مخفی، جایزه‌های زیاد دارند

مشابه ماموریت‌های چانبی، مناطق مخفی در بازی Black Myth: Wukong در نگاه اول چندان واضح نیستند. گاهی اوقات، تکمیل یک مأموریت جانبی حتی منجر به کشف یک منطقه مخفی می‌شود. به عنوان مثال، یک ماموریت در فصل سوم، دنیای نقاشی شده را باز می‌کند. جایی که NPCهای فروشنده به آن‌جا نقل مکان می‌کنند. همچنین، این مکانی است که شما می‌توانید دانه‌هایی که جمع‌آوری کرده‌اید را برداشت کنید و روشی برای ارتقاء قطعات زره خود پیدا کنید.

هر گاه شک داشتید جورنال را بررسی کنید

منوی ژورنال به عنوان فهرست جامعی از تجربیات انباشته شما عمل می‌کند. گاهی اوقات آن را بررسی کنید تا ببینید چه چیزی را ممکن است از دست داده باشید. در این پنل می‌توانید موارد زیر را پیدا کنید:

  • فهرستی از تمام دشمنانی که با آن‌ها روبرو شده‌اید – یعنی موجودات عادی، الیت‌ها/مینی‌باس‌ها، و باس‌های اصلی.
  • انواع NPC‌های غیرمتخاصم که با آن‌ها ملاقات کرده‌اید، شامل توضیحات مختصر و پس‌زمینه داستانی.
  • نقاط مدیتیشن که در هر منطقه کشف کرده‌اید.
  • پیام‌های آموزشی که در طول کمپین دیده‌اید.

این‌ها نکاتی هستند که پس از خرید بازی Black Myth: Wukong باید بدانید و بهتر است با در نظر داشتن آن‌ها تجربه ووکانگ را شروع کنید. فراموش نکنید که پیش از خرید بازی Black Myth: Wukong با ژانر آن آشنا شوید و ببینید که آیا این بازی مناسب شما هست یا نه. این راهنمایی‌ها به شما کمک می‌کنند که هنگام تجربه‌ی بازی، لذت بیشتری ببرید. اما همان‌طور که اشاره شد، 20 نکته‌ای هستند که شما را پس از خرید بازی یاری می‌کنند.

اگر نسخه پی سی این بازی را خریده‌اید و با مشکل در نصب و اجرای آن مواجه هستید، این مطلب را در گیم‌نیوز بخوانید.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

جواب بازی فندق؛ لیست کامل ترین پاسخ تمام مراحل (آپدیت شهریور 1403)

جواب بازی فندق از مرحله 601 تا 893 لیست شماره مراحل بازی فندق به صورت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به سايت خوش آمديد !


براي مشاهده مطلب اينجا را کليک کنيد