10تا از خنده‌دارترین فیلم‌هایی که درباره پدر و مادر بودن ساخته شده

فیلم‌های کمدی به موضوعات بسیار متنوعی می‌پردازند. در واقع تلاش می‌کنند از هر اتفاقی وجه خنده‌دارش را جدا کنند و خب قطعا پدر و مادر شدن هم لابه‌لای این موضوعات جا می‌گیرد. اتفاقا سوژه رایج و محبوبی است؛ این مسئله برای بسیاری قابل درک است و همین باعث می‌شود گزینه‌های خوبی به‌عنوان فیلم خانوادگی باشند. چون همه می‌توانند با موضوع ارتباط بگیرند و از آن لذت ببرند.

این دسته از فیلم‌های کمدی فقط به ماجراهای والدین و دیدگاه آن‌ها نمی‌پردازند، بلکه باعث می‌شوند لحظاتی را هم دریچه نگاه بچه‌ها ببینید.

مثلا فیلمی مثل دام والدین (The Parent Trap) به بچه‌هایی می‌پردازد که پدر و مادرشان از هم جدا شده‌اند. در این فیلم دو خواهر می‌بینیم که دقیقا به‌خاطر همین جدایی والدینشان بیشتر زمان کودکیشان را جدا از هم سپری می‌کنند. فیلم‌های دیگری مثل خانم داب‌فایر (Mrs. Doubtfire) داستانی منحصر‌به‌فرد از عشق میان والدین و فرزندان را به‌تصویر می‌کشد و نشان می‌دهد والدین حاضرند به‌خاطر بچه‌هایشان به چه کارهایی دست بزنند. شاید با خودتان بگویید این موضوع خیلی جدی به‌نظر می‌رسد، اما نکته این‌جاست که رویکرد فیلم در لباسی از شوخی و خنده پیچیده شده است و همین باعث می‌شود دیدنش حس و حال خوبی به شما بدهد و خیلی‌ها دوست دارند دوباره و دوباره برگردند و این فیلم را از اول ببینند.
تا این‌جا گفتیم و به دو فیلم هم اشاره کردیم، پس اگر فیلم‌های کمدی با این موضوع برایتان جالب است، همراه ما باشید تا ۱۰تا از خنده‌دارترین فیلم‌ها درباره پدر و مادر بودن را مرور کنیم.

 

فیلم سال ساخت کارگردان مدت زمان امتیاز IMDB
Yours, Mine and Ours ۲۰۰۵ Raja Gosnell ۹۰ دقیقه ۵.۵
Daddy Day Care ۲۰۰۳ Steve Carr ۹۲ دقیقه ۵.۶
The Parent Trap ۱۹۹۸ Nancy Meyers ۱۲۸ دقیقه ۶.۶
Bridget Jones’s Baby ۲۰۱۶ Sharon Maguire ۱۱۸ دقیقه ۶.۵
Grown Ups ۲۰۱۰ Dennis Dugan ۸۲ دقیقه ۶
Cheaper by the Dozen 2 ۲۰۰۵ Adam Shankman ۱۰۵ دقیقه ۵.۵
Father of the Bride ۱۹۹۱ Charles Shyer ۱۰۵ دقیقه ۶.۶
Meet the Fockers ۲۰۰۴ Jay Roach ۱۱۵ دقیقه ۶.۳
National Lampoon’s Vacation ۱۹۸۳ Harold Ramis ۸۸ دقیقه ۷.۳
Mrs. Doubtfire ۱۹۹۳ Chris Columbus ۱۲۶ دقیقه ۷.۱

 

Yours, Mine and Ours

 

مصائب والدین ۱۸ بچه!

فیلم مال من، مال تو و مال ما، روایت خیلی ساده‌ای دارد، اما می‌تواند همه اعضای خانواده را سرگرم کند. فرانک مردی است که همسرش را ازدست داده و خیلی اتفاقی دوباره عشق دوران دبیرستانش، هلن، را می‌بیند. این دیدار انگار آتش عشق قدیمی را دوباره شعله‌ور می‌کند و این‌دو خیلی زود تصمیم می‌گیرند که ازدواج کنند. همه‌چیز خوب و خوش به نظر می‌رسد؟ بله، فراموش کردیم به این معادله فرزندان را اضافه کنیم! فرانک ۸ بچه و هلن ۱۰ بچه دارد! حضور آن‌ها باعث می‌شود رابطه ان‌ دونفر طبق مسیری که انتظارش را داریم پیش نرود. اما لحظات خنده‌دار فیلم را هم همین چالش‌ها می‌سازند. سادگی داستان باعث شده امتیاز بالایی از منتقدان نگیرد. اما اگر می‌خواهید بدون فکر کردن به هیچ مسئله جدی‌ای کمی بخندید، بی‌شک این فیلم انتخاب خوبی می‌تواند باشد.

فیلم تصویر جالبی از ترکیب دو خانواده مختلف نشان می‌دهد و این‌که چطور می‌شود دو خانواده با هم ادغام شوند و لحظات سرگرم‌کننده‌ای داشته‌ باشند را به تصویر می‌کشد. علاوه بر این‌ها، می‌توان در کنار خندیدن به پیامی که در دل فیلم وجود دارد هم فکر کرد: وقتی اختلافی پیش می‌آید، حرف هر دو طرف مهم است و در نهایت عشق انگیزه بزرگی است که باعث می‌شود بتوانید به هر مشکلی در خانواده غلبه کنید.

Daddy Day Care

نوبت پدر‌هاست که از پس بچه‌ها بربیایند.

از اسم فیلم پیداست که ماجرا تقریبا چیست…داستان درباره مهدکودکی است که پدرها اداره‌اش می‌کنند. همین ایده کافی است تا احتمالا کلی تصویر خنده‌دار یادتان بیاید، تصاویر و ویدئو‌های بامزه‌ای که هرروز در شبکه‌های اجتماعی پخش می‌شوند و لحظاتی را که پدر‌ها با بچه‌ها وقت می‌گذرانند نشان می‌دهند.

این فیلم تیم بازیگری معروفی هم دارد، کسانی مثل ادی مورفی (Eddie Murphy)، آنجلیکا هاستون (Anjelica Huston)، استیو زان (Steve Zahn) و جف گارلین (Jeff Garlin) در این فیلم نقش‌آفرینی می‌کنند. خلاصه که گروهی از پدر‌ها تصمیم می‌گرند مهدکودک راه بیندازند. اما رقیبی قدرتمند از راه می‌رسد که می‌توانند همه رشته‌هایشان را پنبه کند و ممکن است کسب‌و‌کار آن‌ها را به تعطیلی بکشاند.

ادی مورفی در نقش چارلی به خوبی پدری که برنامه دارد را به تصویر می‌کشد. بیشتر موانعی که سر راه این گروه قرار می‌گیرند واقعا لحظات خنده‌داری را می‌سازند. چون تلاش‌های پدر‌ها برای این‌که یاد بگیرند چطور از پس تعداد زیادی بچه بربیایند، هم آن‌ها را دست‌و‌پاچلفتی نشان می‌دهد و هم بامزه است. البته فیلم لحظات جدی هم دارد و همین باعث شده واقع‌گرایانه‌تر باشد. در کل این فیلم گزینه خوبی از دسته فیلم‌های مربوط به والدین است.

رتبه بندی ۱۰ مورد از بهترین فیلم های اکشن ماجراجویانه دهه ۲۰۱۰

The Parent Trap

طلاق والدین، جدایی خواهرها

در شروع مطلب هم به این فیلم اشاره‌ای کردیم… دام والدین فیلم دلچسبی است که ماجرا‌های بامزه زیادی دارد. این فیلم که بازسازی فیلم دیگری با همین اسم و محصول ۱۹۶۱ است، در سال ۱۹۹۸ با کارگردانی نانسی مایرز و بازی دنیس کواید (Dennis Quaid)، ناتاشا ریچاردسون (Natasha Richardson) و لیندزی لوهان (Lindsay Lohan) پخش شد.

داستان با ازدواج نیک پارکر و الیزابت جیمز روی کشتی ملکه الیزابت ۲ و در یال ۱۹۸۶ شروع می‌شود. نیک تولید‌کننده شراب و اهل آمریکاست. الیزابت هم انگلیسی است و طراحی برای مراسم عروسی انجام می‌دهد. دوازده‌سال بعد… حالا با هالی پارکر و آنی جیمز آشنا می‌شوید. دختران جوانی که در یک اردوگاه تابستانی هستند و باهم آشنا می‌شوند. این‌دو به‌شدت شبیه به‌هم هستند و همین هم بقیه را متعجب می‌کند و بنابراین این‌دو هم خیلی زود از هم متنفر می‌شوند. بعد از آن‌که کمی سربه‌سر هم می‌گذارند و بلا سر دیگری می‌آورند، به‌عنوان تنبیه به کلبه فرستاده می‌شوند تا تنها بمانند. در این مدت کم‌کم باهم صمیمی می‌شوند و می‌فهمند خواهر‌های دوقلو هستند. هر دو آن‌ها نیمه‌ای از یک عکس مشترک از مراسم عروسی پدر و مادرشان را دارند که این موضوع را تائید می‌کند.

از این‌جا دیگر برنامه عوض می‌شود. خواهر‌ها نقشه می‌کشند تا بتوانند کنار پدر و مادرشان وقت بگذرانند و کاری کنند تا آن‌دو را دوباره کنار هم بیاورند. حالا راه‌حلشان چیست؟ این‌دو دوقلو هستند، پس راحت می‌توانند جایشان را باهم عوض کنند. یعنی هالی برای دیدن مادرش به لندن می‌رود، و آنی هم برای دیدن پدرش به ناپا.

دام والدین بازیگران خوبی دارد، موسیقی متنش با دقت انتخاب شده و مدت‌ها در خاطر می‌ماند. بازی لیندزی لوهان و رابطه‌ زوج اصلی فیلم باعث شده این فیلم یکی از بهرین فیلم‌های کودکانه باشد. راستی، شاید برایتان جالب باشد که بدانید این فیلم نسخه ایرانی هم دارد. فیلم خواهران غریب با بازی خسرو شکیبایی ماجرایی کاملا مشابه را در ایران روایت می‌کند.

Bridget Jones’s Baby

بریجیت جونز با فرزند ناخوانده‌اش چطور کنار می‌آید؟

مجموعه فیلم‌های بریجیت جونز در سال ۲۰۰۱ و با فیلم خاطرات بریجیت جونز (Bridget Jones’s Diary) شروع شد و از همان زمان هم بسیار محبوب بود. مجموعه با فیلم Bridget Jones: The Edge of Reason ادامه پیدا کرد تا به فیلم سوم یعنی فرزند بریجیت جونز رسید که روی موضوع والد بودن تمرکز دارد. در دو فیلم قبل می‌بینید که زندگی عاشقانه بریجیت خیلی سرراست نیست، او دو رابطه عاطفی دارد که همین برای پیچیده کردن ماجرا کافی است.

در فیلم سوم مجموعه، بریجیت اول از این‌که می‌فهمد باردار است حسابی شوکه می‌شود. او برنامه‌ای برای بچه‌دار شدن نداشته و حالا هم نمی‌داند پدر بچه کیست. حالا او مجبور است راهی پیدا کند تا با این سوپرایز غیرمنتظره کنار بیاید. رنه زلوینگر (Renée Zellweger) همچنان در فیلم سوم این مجموعه می‌درخشد و با لهجه جذاب بریتانیایی و بازی باورپذیرش مخاطبان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

Grown Ups

بزرگ‌، نه آن‌قدرها بزرگ‌سال

این یکی از بهترین فیلم‌های کمدی آدام سندلر (Adam Sandler) است. او در این فیلم نقش لنی را بازی می‌کند که شحصیت محوری فیلم بزرگ‌سال‌هاست. او همراه با تعدادی از دوستان دبیرستانش و خانواده‌هایشان برای تعطیلات به خانه‌ای کنار دریاچه می‌روند و در آن‌جا خاطرات دوران نوجوانیشان را مرور می‌کنند. دیدین بزرگ‌سال‌هایی که مثل نوجوان‌ها رفتار می‌کنند به خودی‌خودش خنده‌دار است. حالا به این اضافه کنید که مسیر پدر و مادر شدن بعضی از آن‌ها را هم می‌بینیم و این خودش بار طنز داستان را بیشتر می‌کند.

مثلا لنی متوجه می‌شود به بچه‌های یاد نداده که چطور از چیز‌های غیرمادی لذت ببرند و بتوانند بدون تکنولوژی خوش بگذرانند. در کنار لنی، اریک، راب و کرت هستند که همه آن‌ها باید تغییرات جدید کنار بیایند و ببینند به عنوان والد و بزرگ‌سال کجای کارند و چه کسی هستند. علاوه بر همه این‌ها فیلم Grown Ups به همه یادآوری می‌کند که مهم نیست چقدر بزرگ شده‌اید، گاهی لازم است خیلی ساده و راحت خوش بگذرانید و لازم نیست همیشه درگیر کار‌های بزرگ‌سالانه باشید.

Cheaper by the Dozen 2

تعطیلات خانوادگی و رقابت

دوجینش ارزان‌تر است! فیلم اول هم موفق بود و بازخورد خوبی گرفت. اما فیلم دوم برای کمدی‌دوستان حتی جذاب‌تر هم بود و توانست به یکی از بهترین کمدی‌های دهه ۲۰۱۰ تبدیل شود. فیلم داستان ساده‌ای دارد، اما لحظه به لحظه‌اش با چاشنی طنز همراه می‌شود.

تام فکر می‌کند بد نیست همه بچه‌ها را راضی کند تا باهم به تعطیلات خانوادگی بروند و به نظرش این برایشان تجربه‌ای لذت‌بخش می‌شود. اما وقتی با رقیب قدیمی‌اش روبه‌رو می‌شود، اصلا یادش می‌رود که هدفش چه بود و چرا می‌خواسته با خانواده‌اش وقت بگذراند.

استیو مارتین (Steve Martin) گزینه ایده‌آلی برای این نقش است. او پدری مضطرب است که می‌خواهد با خانواده‌اش باشد اما درگیر موضوعی بی‌اهمیت می‌شود. گروه بزرگ بازیگر‌های فیلم هرکدام چیزی از ویژگی‌های جالب شخصیتی به این فیلم آورده‌اند تا در نهایت تصویری باورپذیر از خانواده به نمایش بگذارند. درست است که فیلم لحظه‌لحظه‌اش خنده‌دار است، اما درس دلگرم‌کننده‌ای هم در طی مسیر وجود دارد.

رتبه‌بندی همه فیلم‌های کوتاه پیکسار | استراحتی کوتاه در جهان دوست‌داشتنی انیمیشن

Father of the Bride

پدران عروس‌ها هیچ‌وقت خوشحال نیستند!

در این فیلم هم استیو مارتین نقش اصلی و باز هم نقش پدر داستان را دارد. این‌بار او پدر عروس است. آنی دختر جورج و نینا است. وقتی او خبر نامزدیش را به خانواده می‌دهد، در وضعیت خانه تغییری ایجاد می‌شود. آن‌ها خانواده‌ای صمیمی هستند و همین هم رفتن آنی را کمی سخت می‌کند و از طرفی جورج نمی‌تواند به‌راحتی این موضوع را بپذرد و نمی‌خواهد وضعیت خانئاده‌شان تغییر کند.

فیلم پر از لحظات درخشان کمدی است اما از احساسات پشت بزرگ شدن و مستقل شدن هم غافل نمی‌شود.

آشوبی که کاراکتر فرانک ایجاد می‌کند باعث می‌شود پدر عروس پرانرژی و سرزنده بماند. اما طرف دیگر ماجرا، نینا، شخصیتی‌ واقع‌گرایانه‌تر است که فضای روایت را آرام می‌کند و باعث می‌شود تعادل خوبی بین کمدی و موقعیت‌های زندگی واقعی ایجاد شود.

Meet the Fockers

وقت دیدار والدین است!

دنباله فیلم ملاقات با والدین (Meet the Parents) ملاقات با خانواده فوکر (Meet the Fockers) است. در این فیلم، پدر و مادر گرگ (Greg) و پم (Pam) برای اولین‌بار باهم ملاقات می‌کنند. پدر و مادر پم آدم‌های نسبتا محافظه‌کاری هستند، اما پدر و مادر گرگ در مقایسه با آن‌ها واقعا عجیب و غریب هستند و خود گرگ هم این را خوب می‌داند. حالا آن‌ها باید راهی پیدا کنند تا زمان باهم بودنشان را جوری مدیریت کنند که هیچ‌چیز راحت و بی‌دردسر پیش برود. اما طبق معمول همه کمدی‌ها، شتر در خواب بیند پنبه دانه! از این خبر‌ها نیست.

اسم‌های بزرگی در تیم بازیگران این فیلم می‌بینید. بن استیلر (Ben Stiller) در کنار تری پولو (Teri Polo)، رابرت دنیرو (Robert De Niro) بلاینت دانر (Blythe Danner)، باربارا استرایسند (Barbra Streisand) و داستین هافمن (Dustin Hoffman) وانایی‌های فوق‌العاده‌شان را در کمدی روی پرده می‌آورند. همه بازیگران به یک اندازه به فضای طنز فیلم کمک می‌کنند، مهم نیست مثل رابرت دنیرو خشک و جدی باشند یا مثل باربارا استرایسند عجیب و اغراق‌آمیز.

National Lampoon’s Vacation

خانواده لامپون باز هم به تعطیلات می‌روند

تعطیلات ملی لمپون، اولین فیلم از مجموعه فیلم‌های محبوبی است که چوی چیس (Chevy Chase)، بورلی دی‌انجلو (Beverly D’Angelo)، دانا بارون (Dana Barron) و آنتونی مایکل هال (Anthony Michael Hall) در آن‌ها نقش‌آفرینی می‌کنند. این‌ها خانواده گریس‌والد (Griswald) هستند که باهم به تعطیلات مختلف می‌روند. فیلم اول روی سفر خانواده از شیکاگو به لس‌آنجلس تمرکز دارد، سفری که کم‌دردسر نیست.

در طی سفر آن‌ها با مشکلات و موانع مختلفی مواجه می‌شوند و شما می‌فهمید که این خانواده خیلی هم عادی نیستند. عجیب و غریب بودن آن‌ها بیشتر در شخصیت پدر خانواده یعنی کلارک به تصویر کشیده شده است. National Lampoon’s Vacation یکی از کمدی‌های کلاسیک محسوب می‌شود. طنز بزن و بکوب (slapstick) فیلم با شوخی‌های هوشمندانه ترکیب شده تا نتیجه متعادل باشد و تجربه سرگرم‌کننده برای همه اعضای خانواده رقم بزند.

Mrs. Doubtfire

هرطور شده باید بچه‌ها را ببینم!

شکی وجود ندارد که فیلم‌نامه خوب و در کل کیفیت بالای تولید باعث موفقیت فیلم خانم داوت‌فایر شده است. اما نباید فراموش کرد که بازی بی‌نقص رابین ویلیامز () در فیلم باعث شد که Mrs. Doubtfire به یکی از بهترین کمدی‌های دهه ۹۰ میلادی تبدیل شود. ویلیامز نقش دانیل هیلارد را بازی می‌کند. او از همسرش جدا شده و حالا نمی‌تواندآن‌قدری که می‌خواهد بچه‌هایش را ببیند. راه‌حل؟ خب، وقتی فیلم کمدی است معلوم است که آقای هیلارد با لباس زنانه بپوشد و نقش پرستار کودک را بازی کند تا بتواند بچه‌هایش را بیشتر ببیند!! و ویلیامز این نقش را درخشان بازی می‌کند.

این شخصیت به خوبی دو وجه کمیک و احساسی را باهم دارد و اصلا عجیب نیسست که ویلیامز از پس به تصویر کشیدن هر دو وحه به خوبی برآمده است. اگر دیگر فیلم‌های او را هم دیده باشید می‌دانید که این ویژگی در اغلب نقش‌هایش دیده می‌شود. در کنار این‌ها، ویلیامز در این فیلم فرصت پیدا می‌‌‌کند تا مهارتش را قالب شخصیت‌های مختلف و با لهجه‌های مختلف به نمایش بگذارد.

در فیلم خانم داوت‌فایر کمدی، حس دل‌گرمی و انسانیت به‌هم آمیخته می‌شوند و همین هم باعث می‌شود تجربخ تماشای فیلم دلنشین و منحصر‌به‌فرد باشد.

جمع‌بندی

فیلم‌های کمدی مخاطبان زیادی دارند و خیلی‌ها ترجیح می‌دهند خودشان را با فیلم‌های کمدی سرگرم کنند تا احساس شادی و سرزندگی بیشتری هم داشته باشند. به علاوه، معمولا کمدی‌های گزینه‌های خوبی به عنوان فیلم خانوادگی هستند و همه می‌توانند در کنار هم از آن‌ها لذت ببرند. در این بین فیلم‌های کمدی‌ای که به موضوع پدر و مادر شدن می‌پردازند هم جزء بهترین گزینه‌ها برای فیلم خانوادگی هستند. چون هم مسائل والدین و هم بچه‌ها را به تصویر می‌کشند.

سوالات متداول

  • بهترین فیلم‌های کمدی با موضوع پدر و مادر شدن کدام‌اند؟ فیلم‌های کمدی زیادی با موضوع پدر و مادر شدن ساخته شده‌اند، اما از جمله خنده‌داترین فیلم‌هایی که به چالش والد و فرزند می‌پردازند می‌توان به The Parent Trap ،Grown Ups و Cheaper by the Dozen 2 اشاره کرد.
  • کمدی‌های کلاسیک خانوادگی با موضوع والدین را می‌شناسید؟ کمدی‌های کلاسیک محبوب با بازیگران شناخته‌شده هم به این موضوع پرداخته‌اند: Meet the Fockers و Mrs. Doubtfire از جمله آن‌ها هستند.

منبع: CBR


بازی‌های نوستالژیک پی‌اس ۱


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

5 بازی‌ انحصاری پلی‌‌ استیشن که قرار نیست دنباله‌ای دریافت کنند

مهم نیست که این بازی‌ها چقدر جذابند، ما قرار نیست نسخه بعدی آن‌ها را ببینیم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *