۷ جمله معروف کاپیتان پرایس در بازی‌های Call of Duty

کاپیتان پرایس سابقه‌ای طولانی در فرنچایز Call of Duty دارد و یکی از شخصیت‌های مهم این مجموعه است. او به خوبی میدان نبرد را می‌شناسد و هرگونه دشواری را کنترل می‌کند. یکی دیگر از شاخصه‌های کاپیتان پرایس، لحن او است. او با حالتی کنایه‌آمیز صحبت می‌کند و دیالوگ‌هایی که توسط او ادا شده‌اند، بعد از گذشت سال‌ها هنوز هم در ذهن گیمرها ماندگار هستند. با توجه به حضور او در شش نسخه مختلف از کالاف دیوتی، می‌توان گفت جملات معروف کاپیتان پرایس از او یک نماد در دنیای بازی‌های ویدیویی ساخته است. در این مقاله نگاهی به دیالوگ‌های این شخصیت خواهیم داشت. با ادامه این مطلب همراه مجله بازار باشید.

“این توی تاریخ ثبت می‌شه”

کاپیتان پرایس حضور پررنگی در پایان بندی ماندگار Call of Duty: Modern Warfare 2 دارد

Call of Duty: Modern Warfare 2

سال انتشار: ۲۰۰۹

پلتفرم‌ها: ایکس باکس‌ ۳۶۰، پلی‌استیشن ۳، PC

پیش از شروع هر ماموریت در کمپین Modern Warfare 2، کاپیتان پرایس سخنرانی‌هایی انجام می‌دهد. بدون هیچ شکی، یکی از بهترین و تاثیرگذارترین صحبت‌های او به ماموریت آخر بازی یعنی Endgame مربوط می‌شود. به دنبال آخرین تقابل پرایس و سوپ (Soap) با ژنرال شپرد (Shepheard)، پرایس به شما یادآوری می‌کند که این رویارویی در تاریخ ثبت می‌شود. بدین معنی که هرکس زنده بماند، داستان آن را برای دیگران تعریف خواهد کرد. هرچقدر که جلوتر بروید، داستان Modern Warfare 2 بار احساسی بیشتری به خودش می‌گیرد. همه‌چیز به شکلی پیش خواهد رفت که در نهایت فکر می‌کنید ماکاروف (Makarov) برنده اصلی داستان است. خوشبختانه، پس از یک مبارزه طاقت‌فرسا، پرایس و سوپ به زحمت ماموریت خود را انجام می‌دهند.

اولین تیزر رسمی بازی کالاف دیوتی بلک اوپس ۶ منتشر شد

“اونا می‌گن حقیقت اولین قربانی جنگه، اما چه کسی حقیقت رو تعریف می‌کنه؟”

کاپیتان پرایس دیالوگ‌های ماندگار زیادی در مورد اثرات مخرب جنگ دارد

Call of Duty: Modern Warfare 3

سال انتشار: ۲۰۱۱

پلتفرم‌ها: ایکس باکس‌ ۳۶۰، پلی‌استیشن ۳، PC

زمانی که خبری از جملات تک‌خطی یا مکالمه با سوپ نیست، کاپیتان پرایس می‌تواند حرف‌های فلسفی زیادی بزند. یکی از زیباترین جملات این شخصیت به ماموریت Turbulence در بازی Modern Warfare 3 برمی‌گردد. در یک بیانیه، پرایس به خوبی نشان می‌دهد که حقیقت تا چه اندازه می‌تواند خطرناک باشد، خصوصا زمانی که بحث جنگ و درگیری به میان می‌آید. البته چیزی که حقیقت را در زمان جنگ تعریف می‌کند، برداشت افراد است. با این حال، برای کسانی مثل کاپیتان پرایس، محافظت از مردم مهم‌تر است. این نقل قول به خوبی نشان می‌دهد که جنگ چه جنبه‌هایی را شامل می‌شود و حتی در لحظات ابتدایی، ممکن است به چه اتفاقاتی ختم شود.

“باید بریم!”

شروع بازی Call of Duty 4 یکی از بهترین پرولوگ‌های سری است، زیرا برای اولین بار مخاطبان سری را با جنگاوری مدرن آشنا کرد

Call of Duty 4: Modern Warfare

سال انتشار: ۲۰۰۹

پلتفرم‌ها: ایکس باکس‌ ۳۶۰، پلی‌استیشن ۳، PC

در اکثر لحظات، دومین ماموریت بازی Call of Duty 4 که با نام Crew Expendable شناخته می‌شود، یک مرحله مخفی‌کاری است که باید با استفاده از اسلحه MP5 خود به کشتن دشمن بپردازید. با این حال، طولی نمی‌کشد تا همه‌چیز در کشتی منفجر می‌شود و یک نمایش پر حادثه را شاهد خواهیم بود. زمانی که سوپ شاهد انفجار است، کاپیتان پرایس رو به او، جمله معروف و کوتاه خود را می‌گوید. با توجه به هرج و مرجی که رخ داده است، صحبت پرایس به گیمر می‌فهماند که اوضاع چقدر خطرناک شده است. این جمله در میان طرفداران به عنوان یک میم استفاده می‌شود.

“دقیقا چرا ماکاروف تو رو می‌شناسه؟”

کاپیتان پرایس و یوری، مهم‌ترین پلات توئیست نسخه سوم Modern Warfare را خلق کردند

Call of Duty: Modern Warfare 3

سال انتشار: ۲۰۱۱

پلتفرم‌ها: ایکس باکس‌ ۳۶۰، پلی‌استیشن ۳، PC

بدون شک مرگ سوپ در بازی Modern Warfare 3 یکی از احساسی‌ترین لحظات در کل فرنچایز کالاف دیوتی به حساب می‌آید. سوپ که مرگ خود را پذیرفته است، به پرایس می‌گوید که یوری (Yuri)، پروتاگونیست اکثر ماموریت‌های نسخه سوم، با شخصیت شرور این بازی یعنی ماکاروف آشنایی دارد. پرایس این اطلاعات را کاملا موثق می‌شمارد و تا جایی که می‌تواند، یوری را کتک می‌زند. در حالی که یوری از پله‌ها به سمت پایین پرت می‌شود، کاپیتان پرایس اسلحه‌ای را به سمت سر او نشان می‌گیرد و سوالش را می‌پرسد. این قسمت از بازی یکی از مهم‌ترین لحظات Modern Warfare 3 محسوب می‌شود و نقش‌آفرینی پرایس در این لحظه به خوبی احساسات بازی را به مخاطب منتقل می‌کند.

“براوو سیکس، آماده حمله”

هیچ بازی نمی‌توانست بهتر از Call of Duty 2019، کاپیتان پرایس را به صنعت گیم بازگرداند

Call of Duty: Modern Warfare

سال انتشار: ۲۰۱۹

پلتفرم‌ها: ایکس باکس‌ وان، پلی‌استیشن ۴، PC

این یک جمله ساده است، اما تاثیری که روی رونمایی از ریبوت Modern Warfare در سال ۲۰۱۹ گذاشت، آنقدری گسترده بود که برای مدت‌ها در ذهن گیمرها باقی بماند. پس از نسخه سوم Modern Warfare، مدت‌ها بود که کاپیتان پرایس را ندیده بودیم، اما این شخصیت با دیالوگ کوتاهش در بازی نشان داد که باری دیگر آماده نبرد است. این دیالوگ کاپیتان پرایس با دوربین‌های دید در شب همراه می‌شود که یکی از مهم‌ترین گجت‌ها در ماموریت‌های مختلف سری Modern Warfare است. این بازی یک بازگشت عالی به سری Modern Warfare و جنگاوری نوین بود که با معرفی مجدد یک کاراکتر محبوب همراه شد.

“به شپرد اعتماد نکن. تکرار می‌کنم، به شپرد اعتماد نکن!”

خیانت، کلمه‌ای است که کاپیتان پرایس به خوبی با آن آشنایی دارد

Call of Duty: Modern Warfare 2

سال انتشار: ۲۰۰۹

پلتفرم‌ها: ایکس باکس‌ ۳۶۰، پلی‌استیشن ۳، PC

این پیام رادیویی کاپیتان پرایس در بدترین موقع تحویل داده می‌شود. به محض رسیدن صدای پرایس، گوست (Ghost) و روچ (Roach) توسط ژنرال شپرد و افرادش کشته می‌شوند. در ادامه شاهد سوزانده شدن جنازه این دو هستیم در حالی که صدای پرایس در پس‌زمینه شنیده می‌شود. احساسی که در صدای پرایس وجود دارد، به همراه موسیقی بی‌نظیر این اثر، یکی از لحظات به یاد ماندنی سری را رقم می‌زند. همچنین در این لحظه می‌بینیم که کاپیتان پرایس چقدر به هم‌رزمان خود در گروه Task Force 141 اهمیت می‌دهد. پرایس زمانی این پیام را می‌فرستد که خودش مشغول مبارزه با نیروهای ژنرال شپرد است.

“سوپ دیگه چجور اسمیه؟”

بازی Call of Duty 4 شما را در نقش سوپ مکتاویش قرار می‌دهد، اتفاقی که کمتر در نسخه‌های دیگر رخ داد

Call of Duty 4: Modern Warfare

سال انتشار: ۲۰۰۹

پلتفرم‌ها: ایکس باکس‌ ۳۶۰، پلی‌استیشن ۳، PC

در بازی Call of Duty 4، سوپ مک‌تاویش پروتاگونیست اصلی داستان است. در ابتدای بازی، او به عنوان یک سرباز مبتدی شناخته می‌شود. در راستای خوشامدگویی به سوپ و در اولین لحظه، کاپیتان پرایس با اسم او شوخی می‌کند. البته که سوپ واقعا اسم عجیبی است، اما نحوه برخورد پرایس با هم‌تیمی جدیدش و شوخی با او به عنوان یکی از اولین دیالوگ‌های او در بازی، لحظات جالبی برای مخاطب رقم می‌زند. نکته جالب‌توجه در طول سری Modern Warfare، ارتباط این دو با یکدیگر است. پرایس در ابتدا رابطه چندان خوبی با سوپ ندارد. رفته رفته و با انجام ماموریت‌های بیشتر، این دو به تدریج یک پیوند دیدنی را با یکدیگر شکل می‌دهند که در مسیر بازی، شما را همراهی می‌کند. پرایس دیالوگ‌های خیلی زیادی دارد که علاوه بر جذابیت، به یاد ماندنی هستند. در میان تمام این حرف‌ها، این جمله پرایس یکی از بهترین‌ها دیالوگ‌های او در نسخه چهارم فرنچایز است.

تمام نسخه‌های کالاف دیوتی برای گیم پس منتشر خواهند شد

کلام آخر

با خواندن این مقاله، متوجه می‌شویم که کاپیتان پرایس تا چه اندازه در سری Modern Warfare اهمیت دارد. به عنوان یک شخصیت کلیدی در سری کالاف دیوتی، او نقش برجسته‌ای را ایفا می‌کند. با ریبوت شدن سری Modern Warfare انتظار می‌رود تا این کاراکتر بیش از پیش در سری Call of Duty حاضر باشد. شما چه دیالوگ‌هایی از کاپیتان پرایس را به خاطر دارید؟ نظرات خود را در این باره با ما در میان بگذارید.


بهترین بازی‌های تاریخ پلی استیشن که می‌تونید روی موبایل بازی کنید




منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

ویدیوی جدیدی از گیم‌پلی Black Myth: Wukong منتشر شد

رسانه‌های معتبر گیمینیگ، ویدیوهای جدیدی از گیم‌پلی عنوان مورد انتظار Black Myth: Wukong به اشتراک …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *