۷ ابزار هوش مصنوعی برای چت کردن با PDF

دیگر فرقی نمی‌کند که برای تحصیل باشد یا کار، خواندن تک تک صفحات فایل‌های حجیم PDF برای پیدا کردن یک  اطلاعات خاص، کار بسیار خسته‌کننده‌ای به نظر می‌رسد. اما با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی که به سوالات شما از متن PDF پاسخ می‌دهند، می‌توانید به راحتی زمان جستجوی اطلاعات خاص را کاهش دهید. در این مطلب ۷ ابزار هوش مصنوعی برای چت کردن با فایل‌های PDF را معرفی می‌کنیم که برای کارهای مختلف می‌توانند به شدت کاربردی باشند.

AskYourPDF

AskYourPDF یک ابزار مبتنی بر ChatGPT است که به شما امکان می‌دهد فایل‌های PDF را آپلود کرده و ظرف چند دقیقه اطلاعات مرتبط را دریافت کنید. پس از آپلود اسناد خود، می‌توانید هر سوالی در مورد هر بخش از PDF بپرسید و پاسخی کوتاه و مرتبط دریافت کنید.

با استفاده از تکنیک‌های مختلف برای هدایت هوش مصنوعی، مانند تعیین نقش معلم برای آن، می‌توانید از AskYourPDF برای درک موضوعات پیچیده‌ای که در فایل شما مورد بحث قرار گرفته است، استفاده کنید. علاوه بر فایل‌های PDF، می‌توانید انواع دیگری از فایل‌ها از جمله PPT، TXT، CSV و موارد دیگر را نیز آپلود کنید.

همچنین می‌توانید گفتگوی خود را برای مراجعات بعدی به صورت PDF خروجی بگیرید. به همین ترتیب، گزینه‌ای برای به اشتراک گذاشتن یک لینک منحصر به فرد وجود دارد که به دیگران امکان می‌دهد با سند آپلود شده شما گفتگو کنند. مطمئن باشید که تاریخچه گفتگوی شما برای آنها نمایش داده نخواهد شد.

AskYourPDF دارای دو نسخه رایگان و پولی است. نسخه رایگان از فایل‌هایی تا حجم ۱۵ مگابایت پشتیبانی می‌کند و مکالمات را به یک مورد در روز محدود می‌کند. اشتراک‌های پولی از ۱۱.۹۹ دلار در ماه شروع می‌شوند و پشتیبانی OCR و محدودیت حجم فایل بیشتری را ارائه می‌دهند.

با اینکه AskYourPDF به خوبی کار می‌کند، برای دستیابی به بهترین نتایج باید یاد بگیرید که سوالات (Prompts) مؤثری را برای آن بنویسید.

ChatPDF

ChatPDF یک ابزار کارآمد دیگر است که به شما امکان می‌دهد با فایل‌های PDF خود به چت کنید. برای شروع کار، می‌توانید یک فایل PDF را از دستگاه خود بارگذاری کنید یا از طریق یک URL آن را راهی این ابزار هوش مصنوعی کنید. ChatPDF از فناوری GPT 3.5 بهره می‌گیرد و از زبان‌های مختلفی پشتیبانی می‌کند. اگرچه این ابزار قادر به خواندن تصاویر درون فایل‌های PDF نیست، اما تا حدودی می‌تواند داده‌های جدولی را درک کند. همچنین، ChatPDF سابقه مکالمات شما را ذخیره کرده و امکان خروجی گرفتن از آن‌ها را فراهم می‌کند. مشابه با AskYourPDF، این ابزار نیز قابلیتی برای به اشتراک گذاشتن اسناد از طریق لینک دارد.

به این نکته توجه داشته باشید که پاسخ‌های ChatPDF ممکن است شامل اطلاعاتی باشد که در فایل بارگذاری شده وجود ندارد، بنابراین ضروری است صحت و سقم پاسخ‌ها را به دقت بررسی نمایید. ChatPDF دارای دو نوع سرویس رایگان و پولی است. حساب رایگان ChatPDF محدودیت‌هایی در اندازه‌ی فایل (تا ۱۲۰ صفحه) و تعداد بارگذاری اسناد (دو بار در روز) دارد. ارتقای حساب به نسخه‌ی پلاس ChatPDF (با پرداخت ماهانه‌ی ۱۱.۹۹ دلار) این محدودیت‌ها را برطرف می‌کند.

Documind

بهترین قابلیت Documind این است که به شما امکان جستجوی اطلاعات از چندین فایل PDF به صورت همزمان را می‌دهد. به همین خاطر به عنوان یک ابزار هوش مصنوعی برای چت با PDF جذابیت زیادی دارد. ابتدا، این ابزار به شما اجازه می‌دهد تا اسناد خود را به صورت جداگانه یا به صورت عمده بارگذاری کنید. سپس، می‌توانید به داشبورد مراجعه کرده و شروع به پرسیدن سوال کنید. Documind تمام اسناد را برای یافتن پاسخ اسکن می‌کند. علاوه بر اینکه به شما امکان یافتن اطلاعات خاص از فایل‌های PDF خود را می‌دهد، Documind همچنین می‌تواند خلاصه‌ای از اسناد طولانی ایجاد کند.

یکی دیگر از ویژگی‌های جالب Documind این است که می‌توانید با آپلود فایل‌های PDF، چت‌بات اختصاصی خود را بسازید و آن را به وب‌سایت خود اضافه کنید. به این ترتیب، می‌توانید از آن به عنوان نماینده پشتیبانی مشتری خود استفاده کنید. البته، شما همچنین می‌توانید به صورت داخلی در تیم خود از آن بهره ببرید. با این حال، Documind یک اعتبار رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد که معادل یک سوال است، بنابراین مطمئن شوید که سوال مهمی باشد. برای دسترسی به امکانات بیشتر، باید به نسخه Premium+ ارتقا دهید که هزینه آن ۱۹.۹۳ دلار در ماه است و دسترسی API را نیز ارائه می‌دهد.

LightPDF

LightPDF مجموعه‌ای از ابزارهای قدرتمند را برای تبدیل، محافظت و ویرایش فایل‌های PDF ارائه می‌کند که شامل یک چت‌بات مبتنی بر هوش مصنوعی برای مطالعه و استخراج اطلاعات از این نوع فایل‌ها نیز می‌شود. این ابزار به شما امکان می‌دهد تا به سرعت به سوالات خود در مورد محتوای PDF پاسخ داده و خلاصه‌ای از آن، فهرست مطالب و جداول را به طور خودکار ایجاد کنید. یکی از ویژگی‌های کاربردی LightPDF، نمایش شماره صفحه فایل است که در آن اطلاعات استخراج شده‌اند تا بتوانید به سرعت صحت آن را بررسی کنید.

از طریق تنظیمات، می‌توانید زبان را تغییر داده یا به حالت دقیق‌تر یا خلاقانه‌تر سوئیچ کنید. LightPDF فقط به PDF محدود نمی‌شود؛ این ابزار از فایل‌های Excel، Word و PPT نیز پشتیبانی می‌کند. برای آپلود فایل‌های PDF با بیش از ۱۰۰ صفحه یا فایل‌های با فرمت‌های غیر از PDF، باید به نسخه اشتراکی ارتقا دهید. اگرچه LightPDF به طور کامل در مرورگر وب کار می‌کند، اما دارای برنامه‌های موبایل و دسکتاپ هم هست.

PDF.ai

این ابزار رابط کاربری ساده و مفیدی دارد. محیط PDF.ai به دو ستون تقسیم می‌شود. در یک ستون، سند شما نمایش داده می‌شود و در ستون دیگر، چت‌بات قرار دارد. همچنین، می‌توانید از طریق داشبورد به تمام اسناد بارگذاری‌شده و تاریخچه چت خود دسترسی داشته باشید. PDF.ai در پاسخ‌های خود، منبع (شماره صفحه فایل) را ذکر می‌کند و با کلیک روی آن، مستقیماً به همان صفحه هدایت می‌شوید. علاوه بر این، امکان تنظیم نمایش و بزرگ‌نمایی فایل برای بررسی مستقیم سند نیز وجود دارد.

حساب رایگان PDF.ai تنها امکان بارگذاری یک فایل PDF را فراهم می‌کند؛ بنابراین، بیشتر برای تست مناسب است. با پرداخت هزینه ماهانه ۱۷ دلار، می‌توانید تا ۱۰۰ سند بارگذاری کنید و ماهانه ۵۰۰۰ سوال بپرسید. PDF.ai همچنین دارای یک افزونه برای مرورگر کروم است. با وجود هزینه اشتراک، PDF.ai ابزاری عالی و کاربرپسند برای چت با PDF محسوب می‌شود؛ به خصوص برای افرادی که ترجیح می‌دهند خودشان روی سند مرور داشته باشند و صرفاً به هوش مصنوعی تکیه نکنند.

Humata

اگر به دنبال ابزاری برای تیم خود هستید، Humata شاید بهترین گزینه باشد. این ابزار امکان سازماندهی فایل‌ها در پوشه‌ها، دسترسی مبتنی بر نقش و استفاده از رمزگذاری ۲۵۶ بیتی SHA را فراهم می‌کند. Humata این امکان را به شما می‌دهد که پاسخ‌ها را از چندین فایل با هم ترکیب کنید و برای چت کردن با PDF با چالش‌های کمتری روبرو شوید. همچنین، به پاسخ‌ها مراجع قابل کلیک اضافه می‌کند و قسمتی از سند را که پاسخ از آنجا استخراج شده است، برجسته می‌کند.

Humata محدودیتی برای اندازه فایل در نظر نمی‌گیرد و (به جز در پلن رایگان) اجازه می‌دهد سوالات نامحدودی بپرسید. با این حال، تعداد صفحاتی که می‌توانید هر ماه تجزیه و تحلیل کنید، محدود است و برای هر صفحه‌ای که از این محدودیت عبور کند، باید هزینه ۰.۰۱ تا ۰.۰۲ دلار بپردازید. این ابزار از انواع مختلف فایل‌ها از جمله PDF، DOCX و PPT پشتیبانی می‌کند. با پلن تیم‌ها، می‌توانید از قابلیت OCR آن برای پرسیدن سوال از اسکن‌های PDF استفاده کنید. همچنین، امکان بارگذاری فایل در Humata و جاسازی چت‌بات سفارشی خود در هر وب‌ صفحه‌ای وجود دارد. پلن رایگان به شما اجازه می‌دهد تا ۶۰ صفحه بارگذاری کنید و ۱۰ سوال بپرسید، در حالی که پلن‌های پولی از ۹.۹۹ دلار در ماه شروع می‌شوند. همچنین، یک پلن ۱.۹۹ دلاری برای دانشجویان وجود دارد.

Bunni

اگر مدل پرداخت به ازای مصرف را ترجیح می‌دهید، Bunni گزینه‌ای عالی است. این ابزار امکان بارگذاری چند سند و چت کردن همزمان با چند PDF را فراهم می‌کند. Bunni با هر پاسخ، چندین مرجع ارائه می‌دهد تا بتوانید اطلاعات را به درستی بررسی کنید. این ابزار از چندین زبان پشتیبانی می‌کند و همچنین می‌تواند اسناد PDF را برای شما خلاصه کند.

با پلن رایگان، ۲۰ اعتبار دریافت می‌کنید و می‌توانید فایل‌هایی تا حجم ۵ مگابایت بارگذاری کنید. خرید اعتبار، محدودیت حجم فایل را تا ۲۰ مگابایت افزایش می‌دهد. اعتبارات بسته به حجم بسته‌بندی، بین ۰.۰۲ تا ۰.۰۸ دلار هزینه دارند. با این حال، Bunni با وجود اینکه ابزاری کارآمد است، قادر به خواندن اسکن‌های PDF یا داده‌های جدولی نیست  و بنابراین برای چت با PDF با محدودیت روبرو می‌شوید.

منبع: MakeUseOf

نوشته ۷ ابزار هوش مصنوعی برای چت کردن با PDF اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

ترکیب زندان با هوش مصنوعی، ترسناک‌ترین ایده بشر است

ارسال شده توسط: امیرحسین کریم نژاد 12 تیر 1403 ساعت 10:25 هوش مصنوعی می‌تواند بسیاری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *