۶ ترفند فوق‌العاده برای افزایش دوام رژلب

آرایش لب یکی از مهم‌ترین قسمت‌های میک‌آپ است؛ اما در عین حال می‌توان گفت که آرایش لب‌ها ماندگاری کمتری نسبت به سایر بخش‌های میک‌آپ دارد. بی شک انتخاب یک رژلب با ماندگاری و دوام بالا می‌تواند آرایش لب‌هایتان را برای زمان بیشتری تثبیت کند؛ اما برای افزایش دوام رژلب تکنیک‌های ساده‌ای هم وجود دارد که با رعایت آن‌ها می‌توانید آرایش لب‌هایتان را ماندگارتر کنید. در این مطلب قصد داریم  ۶ ترفند ساده و کاربردی برای افزایش دوام رژلب و ماندگاری آرایش لب‌ها را برایتان معرفی کنیم؛ همراه ما باشید.

کدام رژلب‌ها دوام بیشتری دارند؟

اگر می‌خواهید آرایش لب‌هایتان ماندگارتر باشد بهتر است رژلبتان را طوری انتخاب کنید که ماندگاری بیشتری نسبت به دیگر مدل‌های رژلب داشته باشد. رژلب‌ها‌ی براق و چرب معمولاً ماندگاری کمی دارند؛ بنابراین اگر در موقعیتی هستید که نمی‌توانید رژلبتان را تجدید کنید یا دوست دارید ماندگاری رژلبتان بیشتر باشد بهتر است از این مدل رژلب‌ها استفاده نکنید.

این نکته را هم باید به خاطر داشته باشید که محصولات تولید شده توسط برندهای باکیفیت و معتبر ماندگاری بیشتری نسبت به برندهای متفرقه و ارزان دارند. برای کسب آگاهی بیشتر در خصوص انواع مدل‌های رژ و انتخاب بهترین رژلب می‌توانید مطلب «راهنمای خرید رژلب» را مطالعه کنید.

در این بخش از مطلب، رژلب‌ها و محصولات آرایشی که ماندگاری مناسبی روی لب‌ها دارند را معرفی کرده‌ایم.

 رژلب مات؛ یکی از ماندگارترین مدل‌های رژلب

رژلب‌های مات نسبت به سایر مدل‌های رژلب ماندگاری بیشتری دارند و بیشتر روی لب‌ها می‌مانند. این نوع از محصولات ترکیبی از نرم‌کننده‌ها و پلیمرها هستند که لایه ای ماندگار روی لب ایجاد می‌کنند، اما در عین حال می‌توانند سطح لب‌ها را خشک کنند. اگر می‌خواهید از رژلب مات استفاده کنید حتماً باید پیش از آرایش لب‌هایتان را به‌خوبی آبرسانی کنید. رژلب‌های مات در دو مدل جامد و مایع در بازار وجود دارند و هر دوی این مدل‌ها، اگر دارای کیفیت و فرمولاسیون مناسب و استاندارد باشند می‌توانند ماندگاری مناسبی روی لب‌هایتان داشته باشند.

در هنگام خرید رژلب هماهنگی رنگ پوست و رنگ رژلب هم یکی از موارد مهمی است که باید آن را در نظر بگیرید؛ مطالعه‌ی مطلب انتخاب «بهترین رژ لب بر اساس رنگ پوست» می‌تواند به شما کمک کند.

تینت لب؛ ماندگار و ایده‌آل برای آرایش روزانه

اگر می‌خواهید آرایش لب سبک اما ماندگار داشته باشید تینت لب هم یکی از دیگر محصولات مناسب برای شماست. تینت لب بافت سبک‌تری نسبت به رژلب دارد، جلوه‌ای طبیعی به لب‌ها می‌دهد، ماندگاری بهتری نسبت به رژلب دارد و تا ساعت‌ها رنگش روی لب‌ها باقی می‌ماند. در هنگام خوردن و آشامیدن، چسبیدن رژ به فنجان و لیوان یکی از معضلات استفاده از این محصولات است؛ اما در هنگام استفاده از تینت لب این مشکل را ندارید؛ رنگ‌دانه‌های موجود در تینت به پوست لب می‌چسبند و ردی روی فنجان یا لیوان باقی نمی‌گذارند.

در روزهای گرم تابستان و مواقعی که امکان تجدید آرایشتان را ندارید استفاده از تینت لب می‌تواند ماندگاری آرایش لب‌هایتان را بیشتر کند. برای کسب آگاهی بیشتر درباره تینت لب می‌توانید مطلب «راهنمای خرید بهترین تینت لب» را مطالعه کنید.

رژلب حرارتی یا جادویی

رژلب‌های حرارتی یا جادویی هم ماندگاری بالایی دارند. رژلب حرارتی، یک محصول آرایشی جذاب است که با تغییر دمای بدن و PH لب‌ها، رنگ خود را تغییر می‌دهد. این رژلب‌ها با ترکیب رنگ‌دانه‌های ترمو کرومیک، روغن‌های گیاهی، موم و نرم‌کننده‌ها تولید می‌شوند. در ابتدا بی‌رنگ بوده و تنها باعث برق‌زدن لب‌ها می‌شوند، اما باگذشت زمان و در عرض کمتر از یک دقیقه (بسته به دمای بدن)، رنگ آن‌ها تغییر می‌کند. دمای بالاتر بدن منجر به ایجاد رنگ‌های پررنگ‌تر شده و دمای معمولی رنگ‌های ملایم‌تر ایجاد می‌کند.

۱. لب‌هایتان را لایه‌برداری و آبرسانی کنید

زیرسازی لب‌ها برای آرایش می‌تواند ماندگار رژلب را افزایش دهد.  لایه‌برداری از لب‌ها پیش از آرایش سلول‌های مرده پوستی را از روی پوست لب‌ها پاک می‌کند و سطحی صاف را برای رژ زدن محیا می‌کند. برای لایه‌برداری از لب‌ها می‌توانید از اسکرابرهای مخصوص لب استفاده کنید یا خودتان در منزل اسکرابر لب درست کنید؛ به این صورت که مقداری روغن نارگیل را با شکر قهوه‌ای مخلوط کرده و با استفاده از یک مسواک نرم به صورت دورانی روی لب‌هایتان بمالید. برای کسب آگاهی بیشتر دراین‌خصوص می‌توانید مطلب «۱۸ اسکراب لب خانگی برای داشتن لب‌های نرم و بدون خشکی» را مطالعه کنید.

اگر از اسکراب لب‌های موجود در بازار استفاده می‌کنید بهتر است اسکرابی را انتخاب کنید که حاوی ویتامین E و روغن‌های مرطوب‌کننده باشد تا هم‌زمان کار آبرسانی را هم انجام دهد.

پس از لایه‌برداری نوبت به مرطوب کردن پوست لب می‌رسد. رژلب روی لب‌های خشک و پوسته‌پوسته نه‌تنها جذاب به نظر نمی‌رسد؛ بلکه دوام مناسبی هم نخواهد داشت. پس از این که لب‌هایتان را به‌خوبی لایه‌برداری کردید می‌توانید از بالم لب استفاده کنید. ماسک لب هم جزو محصولاتی است که می‌تواند برای آبرسانی به لب‌ها فوق‌العاده باشد. این نکته را در نظر بگیرید که لایه‌برداری و آبرسانی به لب‌ها تنها مختص به زیرسازی پیش از آرایش نیست؛ برای این که لب‌های زیباتری داشته باشید لایه‌برداری و آبرسانی به لب‌ها را به صورت دوره‌ای و روتین انجام دهید.

اگر قبل از آرایش لب‌ها می‌خواهید لب‌هایتان را مرطوب کنید از زدن بالم لب‌های چرب خودداری کنید چرا که این نوع بالم‌ها به علت چربی زیاد سبب پخش‌شدن رژلب می‌شوند و ماندگاری آن را کاهش می‌دهند. بهتر است از بالم لب‌هایی استفاده کنید که چربی کمتری دارند؛ اما لب‌ها را به‌خوبی آبرسانی می‌کنند. نکته‌ی دیگری که در هنگام انتخاب بالم لب باید به آن دقت کنید خاصیت ضدآفتاب بالم لب است. یک بالم لب حاوی SPF مناسب روز انتخاب کنید تا از آفتاب‌سوخته شدن پوست لب‌هایتان جلوگیری کنید.

۲. استفاده از پرایمر لب؛ بهترین راه افزایش دوام رژلب

یکی از بهترین روش‌ها برای افزایش ماندگاری رژلب این است که از پرایمر لب استفاده کنید. پرایمر لب مانند سایر مدل‌های پرایمر برای افزایش ثبات و جذب بهتر مواد آرایشی طراحی شده است، با این تفاوت که این محصول برای بافت حساس پوست لب فرموله شده است. بیشتر پرایمرهای لب حالت بی‌رنگ و مات دارند و ردی از آن‌ها روی لب دیده نمی‌شود.

پرایمرهای لب طوری طراحی شده‌اند که بتوانند خطوط و چین‌وچروک‌های لب را مخفی کرده و پوست لب را یکدست کنند. پرایمر پوست لب را نرم و مرطوب می‌کند، جذب و ثبات رنگ‌دانه‌های رژ به پوست لب را افزایش می‌دهد و علاوه بر این که جلوه‌ی جذاب‌تری به لب‌هایتان می‌دهد، از پخش‌شدن رژلب هم جلوگیری می‌کند.

پرایمرهای لب به صورت استیکی، تیوبی و مداد در بازار موجود هستند. بهتر است پرایمری را انتخاب کنید که حاوی spf باشد و بتواند از پوست لب‌ها در برابر نور خورشید محافظت کند. علاوه‌براین سعی کنید پرایمری تهیه کنید که حاوی ویتامین‌های A، C و E باشد تا ضمن کارکرد آرایشی پوست لب‌ها به‌خوبی تقویت شود.

اگر می‌خواهید از پرایمر لب برای افزایش ماندگاری رژلب استفاده کنید ابتدا لب‌هایتان را لایه‌برداری و تمیز کنید، سپس کمی پرایمر را به صورت یکنواخت روی لب‌هایتان بزنید و بعد از گذشت چند دقیقه، وقتی پرایمر به‌خوبی جذب شد، رژلب بزنید.

اگر پرایمر لب ندارید، به جای آن می‌توانید از کانسیلر مایع یا کرم‌پودر هم استفاده کنید؛ به این صورت که با یک براش ظریف لایه‌ی نازکی از کانسیلر را روی لب‌هایتان بکشید تا به‌خوبی جذب شود؛ سپس رژلب بزنید. هر چند کانسیلر یا کرم‌پودر نمی‌توانند به‌اندازه‌ی پرایمر لب در ماندگاری رژلب مؤثر باشند با این حال می‌توانند جذب رنگ‌دانه‌ها را افزایش دهند و با محوکردن رنگ لب‌هایتان باعث شوند رنگ‌دانه‌های موجود در رژلب رنگ واقعی‌شان را روی لب‌ها نمودار کنند.

۳. با استفاده از خط لب، دوام رژلب را افزایش دهید

تا چند دهه قبل استفاده از خط لب یکی از ترندهای آرایشی بود؛ به این صورت که برای بخش‌های دور لب از یک خط لب تیره‌تر از رنگ رژلب استفاده می‌کردند. این ترند آرایشی سال‌هاست که دیگه رواج ندارد؛ با این وجود استفاده از خط لب می‌تواند نقش مؤثری در افزایش ماندگاری رژلب داشته باشد. برای این منظور باید از خط لب‌هایی استفاده کنید که هم‌رنگ رژلبتان هستند یا رنگی نهایتا یک درجه تیره‌تر یا روشن‌تر از رژلب دارند.

این محصولات اغلب رنگ‌دانه‌های قوی و مات دارند و ظاهری پررنگ روی لب‌ها ایجاد می‌کنند. علاوه بر این، قدرت چسبندگی بیشتری نسبت به رژلب‌ها داشته و دیرتر پاک می‌شوند؛ در نتیجه به‌عنوان یک زیرساز عالی به افزایش دوام رژلب نیز کمک خواهند کرد. خط لب‌ها با ایجاد کادری مشخص دور لب، جلوه‌ی مرتب‌تری نیز به آن می‌بخشند.

پس از این که لب‌هایتان را لایه‌برداری و مرطوب کردید و پرایمر زدید، نوبت به استفاده از خط لب می‌رسد. از خط لب با نوک‌تیز و دقیق استفاده کنید تا نتیجه‌ی بهتری بگیرید. با کشیدن یک x در وسط لب بالا شروع کنید و سپس خط دو قسمت بالایی که حالت قلبی دارند را با کمک خط لب پررنگ کنید. حالا خط را تا انتهای گوشه‌های لب ادامه دهید. کشیدن لب پایینی را از مرکز شروع کنید، یک‌بار به راست و یک‌بار هم چپ بروید تا لبه‌های لب‌ها به‌خوبی با خط لب مشخص شوند. پس از آن رژلب بزنید و با استفاده از یک براش ظریف خط لب را کمی فید کنید.

۴. برای افزایش دوام رژلب چند مرحله رژلب بزنید

یکی از بهترین و ساده‌ترین ترفندها برای افزایش دوام رژلب این است که در چند مرحله و چندلایه رژ بزنید. برای انجام این تکنیک به یک برگه دستمال‌کاغذی احتیاج دارید. در صورت امکان به جای استفاده مستقیم از رژلب از براش‌های ظریف مخصوص رژلب استفاده کنید که کاربری دقیق‌تری دارند. در مرحله‌ی اول، رژلب یا براش آغشته به رژ را به صورت یک لایه‌ی‌ نازک و یکدست روی لب بزنید. سپس برگه دستمال‌کاغذی را بین لب بالا و پایین قرار داده و با فشار لب‌ها روی دستمال‌کاغذی، روغن و مواد اضافی رژلب را بگیرید. حالا بار دیگر لایه‌ی نازکی از رژلب را روی لب‌هایتان بزنید و با استفاده از دستمال‌کاغذی همان مرحله‌ی قبل را تکرار کنید.

این چند مرحله را می‌توانید دو یا سه بار انجام دهید تا لب‌ها به‌خوبی رنگ بگیرند. برای افزایش دوام رژلب می‌توانید کمی پودر فیکس آرایشی، پودر پنکیک یا پودر بچه به دستمال‌کاغذی بپاشید تا فرایند جذب رنگ‌دانه‌های رژلب بهتر صورت بگیرد و آرایش لب‌هایتان ماندگارتر شود.

۵. برای دور لب‌ها از کانسیلر استفاده کنید

استفاده از کانسیلر پس از آرایش لب‌ها نه‌تنها باعث می‌شود لب‌ها بهتر و برجسته‌تر دیده شوند؛ بلکه از پخش‌شدن رژلب هم جلوگیری می‌کند. پس از این که رژلب زدید کانسیلر را با یک براش ظریف گوشه و دور لب‌هایتان بزنید و آن را به‌آرامی بدون این که به رژلب و خط لبتان آغشته شود فید کنید. استفاده از کانسیلر همچنین می‌تواند اشتباهات آرایشی در زمان رژ زدن را اصلاح کند؛ بنابراین اگر هنگام رژ زدن از خط دور لب‌ها خارج شدید به راحتی با استفاده از کانسیلر می‌توانید آرایش لب‌هایتان را اصلاح کنید.

۶. برای افزایش دوام رژ لب از فیکساتور آرایشی استفاده کنید

استفاده از فیکساتورهای آرایشی پس از آرایش لب‌ها، یکی از روش‌هایی است که باعث افزایش دوام رژلب و جلوه‌ی بهتر آرایش لب‌ها می‌شود. فیکساتورهای آرایشی محصولاتی هستند که می‌توانند آرایش را برای چند ساعت تثبیت کرده و مانع از پخش‌شدن آن شوند. فیکساتورهای آرایشی به شکل پودر فیکس و اسپری فیکس آرایشی در بازار وجود دارند.

برای استفاده از فیکساتور آرایشی می‌توانید پودر فیکس آرایشی را روی یک برگه دستمال‌کاغذی بپاشید و همان‌طور که در بخش قبلی توضیح دادیم لب‌هایتان را در هنگام رژ زدن روی آن فشار دهید. همچنین می‌توانید پس از زدن رژلب با یک براش ظریف آرایشی پودر فیکس را مستقیماً روی لب‌هایتان بزنید و اجازه بدهید به‌خوبی جذب شود. برای استفاده از اسپری فیکس آرایشی هم کافی است پس از زدن رژ، آن را از فاصله دور روی لب‌هایتان اسپری کنید و اجازه بدهید به‌خوبی خشک شود.

چند نکته‌ی پایانی

  • هرچقدر لب‌هایتان سالم‌تر باشد رژلب جلوه ی جذاب‌تری روی لب‌هایتان دارد. رژلب روی لب‌های پوسته‌پوسته و خشک علاوه بر این که جلوه‌ی مناسبی ندارد ماندگاری زیادی هم نخواهد داشت؛ بنابراین همان‌طور که در بخش‌های قبلی مطلب به آن اشاره شد، به شکل روتین به لب‌هایتان رسیدگی کنید؛ آن را لایه‌برداری و آبرسانی کنید و برای جلوگیری از آسیب‌های وارد به بافت لب بر اثر نور خورشید از بالم یا رژلب حاوی spf استفاده کنید.
  • کیفیت و فرمولاسیون رژلبی که خریداری می‌کنید، علاوه بر این که در ماندگاری رژلب تأثیر دارد، در سلامتی‌تان هم می‌تواند تأثیر مهمی داشته باشد. از خرید رژلب‌های متفرقه و ارزان‌قیمت خودداری کنید چرا که این محصولات ممکن است حاوی مواد شیمیایی مضر مانند سرب باشند. سعی کنید حتماً محصولات اصل از فروشگاه‌های معتبر تهیه کنید تا احتمال خرید محصولات فیک و بدون کیفیت به صفر برسد.
  • اگر لب‌هایی کوچک و کم‌حجم دارید می‌توانید از رژ لب افزایش ‌دهنده‌ی حجم لب استفاده کنید. برای کسب آگاهی بیشتر در خصوص روش‌های افزایش حجم لب می‌توانید مطلب «۱۰ روش عالی برای افزایش حجم لب بدون جراحی و تزریق ژل» را مطالعه کنید.
  • اگر از رژلب‌های با ماندگاری بالا استفاده می‌کنید حتماً لب‌هایتان را پیش از خواب با شیرپاک‌کن یا میسلار واتر به‌خوبی تمیز کنید.
  • برای حفظ زیبایی آرایش لب‌هایتان یک آینه‌ی جیبی همراهتان داشته باشید و آرایش لب‌هایتان را پس از خوردن و آشامیدن چک کنید. با استفاده از یک براش ظریف و کوچک می‌توانید بخش‌هایی از آرایش لب‌هایتان را که پاک شده به‌خوبی اصلاح کنید.
  • اگر جزو کسانی هستید که عادت دارید دائماً لب‌هایتان را با زبانتان خیس کنید بهتر است بدانید که این عادت اشتباه علاوه بر این که ماندگاری رژلبتان را کاهش می‌دهد، ممکن است باعث خشک‌شدن و پوسته‌پوسته شدن لب‌ها شود؛ بنابراین بهتر است به‌مرورزمان این عادت را ترک کنید.

منابع: maxfactor، modelrocklashes، ipsy، my.liveyourtruth

نوشته ۶ ترفند فوق‌العاده برای افزایش دوام رژلب اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

بازیگر خوش انرژی در 47 سالگی کنار شوهرش+ عکس

سحر ولدبیگی بدون آرایش: سحر ولدبیگی (زاده ۱ تیر ۱۳۵۶، تهران) هنرپیشه سینما و تلویزیون …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *