۵ بازی راکستار که بهترین سیستم مبارزات را دارند

استودیو راکستار عموما به خاطر بازی‌های محبوب خود چون Grand Theft Auto 5 و Red Dead Redemption شناخته می‌شود. با این حال، قبل از انتشار این بازی‌های اکشن ماجراجویی، راکستار گیمز عناوین جالب دیگری را نیز منتشر کرده بود که حتی برخی از آن‌ها بهترین سیستم مبارزات را بین بازی‌های این شرکت داشتند.  در بین تمام عناوین و فرنچایزهای ساخته شده توسط Rockstar Games، از زمان تاسیس آن‌ها در سال ۱۹۹۸، بازی‌های این لیست بهترین سیستم مبارزات را در اختیار دارند.

Oni

شناخته شده به عنوان بهترین بازی میلی کامبت با کمبوهای زیاد

بازی Oni در بخش مبارزات فوق‌العاده بود؛ اما به دلایلی نتوانست به خوبی از همه پتانسیل‌های خود استفاده کند

پلتفرم‌ها: پلی استیشن ۲ و PC

تاریخ انتشار: ۲۶ ژانویه ۲۰۰۱

سازندگان: Bungie West  و  Rockstar Canada

ژانر: اکشن، شوتر سوم شخص و Beat ‘Em Up

Oni بازی جالبی است، زیرا نسخه اولیه آن توسط Bungie West در سال ۲۰۰۱ و برای رایانه‌های شخصی ساخته شد. با این حال، در اواخر همان سال، پورت پلی استیشن ۲ بازی نیز توسط Rockstar Canada ساخته شد. به همین دلیل، بسیاری از بازیکنان قدیمی احتمالا این عنوان را تجربه کرده‌اند. این عنوان یکی از بهترین سیستم‌های مبارزات را در بین بازی‌های توسعه یافته توسط راکستار گیمز دارد. اگرچه Oni نقدهای ضد و نقیضی دریافت کرد، اما بخش مبارزات این بازی اکشن سوم شخص، یکی از اصلی‌ترین نقاط قوت بازی بود که بازیکنان آن را تحسین کردند. مبارزات در Oni ترکیبی از نبردهای نزدیک و دور بود که بازیکنان را در هنگام مواجه شدن با دشمنان، مجبور به استفاده از روش‌های مختلف می‌کرد. همانطور که بازیکنان در داستان Oni پیشروی می‌کردند، کمبوهای جالبی را باز می‌کردند که به آن‌ها این امکان را می داد تا به روش‌های خلاقانه و جذاب، دشمنان خود را از بین ببرند.

Max Payne 3

اکشن‌ترین و پربرخوردترین بازی نسل هفتم راکستار

بازی Max Payne 3 شاید بهترین نسخه از سری Max Payne نباشد، اما قطعا یکی از بهترین بازی‌های اکشن منتشر شده توسط راکستار است

پلتفرم‌ها: پلی استیشن ۳، ایکس باکس ۳۶۰ و PC

تاریخ انتشار: ۱۵ می ۲۰۱۲

سازندگان: Rockstar Studios

ژانر: شوتر سوم شخص

نسخه اول Max Payne توسط Remedy Entertainment توسعه داده شد و به دلیل حال و هوای خاص خود، طرفداران زیادی پیدا کرد. از سوی دیگر، Max Payne 3 توسط راکستار گیمز توسعه داده شد و در حالی که به طور کلی، نظرات متفاوتی را از سوی بازیکنان دریافت کرد، سیستم مبارزات این بازی شوتر سوم شخص یکی از بهترین بخش‌های بازی به حساب می‌آمد. مبارزات یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های بازی Max Payne و همچنین یکی از دلایلی است که این بازی به عنوان یکی از بهترین ساخته‌های تاریخ راکستار شناخته می‌شود. بازیکنان می‌توانند باری دیگر در صحنه‌های اکشن، به چپ و راست شیرجه بزنند و دشمنان را به رگبار ببندند. استفاده از این مکانیک در کنار صحنه‌های اسلوموشن، به شما این احساس را می‌دهد که گویا در یک فیلم هالیوودی اکشن مشغول مبارزه هستید. در کنار این موارد، مکانیک‌های جالب دیگری نیز در تقنگ‌های بازی پیاده‌سازی شده بود که حس واقع‌گرایانه خاصی را به بازیکنان منتقل می‌کرد.

The Warriors

یک اقتباس لایق از یک فیلم محبوب

خیلی‌ها از بازی The Warriors به عنوان بهترین ساخته راکستار در ژانر مبارزه‌ای و یکی از بهترین اقتباس‌های صنعت بازی یاد می‌کنند

پلتفرم‌ها: پلی استیشن ۲، پلی استیشن ۴، PSP و ایکس باکس

تاریخ انتشار: ۱۷ اکتبر ۲۰۰۵

سازندگان: راکستار تورنتو و راکستار لیدز

ژانر: اکشن ماجراجویی و Beat ‘Em Up

The Warriors یک بازی در سبک Beat’em up بود که به شدت از فیلمی به همین نام که در سال ۱۹۷۹ اکران شد، الهام گرفته بود. بازیکنان یک مبارز خیابانی در نیویورک را دنبال می‌کنند که عضوی از یک باند خلافکاری بزرگ است. زمانی که این بازی در سال ۲۰۰۵ در دسترس قرار گرفت، ادعا می‌شد که یکی از بهترین عناوین در سبک Beat ‘Em Up است، زیرا به شدت روی مبارزات خیابانی و خشن تمرکز داشت. محبوبیت بازی به قدری بالا بود که بسیاری از افراد در سال ۲۰۰۵، با این عنوان با شرکت بزرگ راکستار آشنا شدند. زمانی که The Warriors برای اولین بار منتشر شد، بسیاری از بازیکنان و منتقدان احساس کردند که این عنوان Beat’Em Up، جان تازه‌ای در ژانر Brawler دمیده است؛ زیرا احساس می‌کردند که سیستم مبارزات بازی پزجزئیات و واقع‌گرایانه است. این سیستم مبارزات عمیق، همچنین باعث می‌شود تا احساس دشواری The Warriors در سرتاسر این عنوان منعکس شود، زیرا بازیکنان باید در هنگام مبارزات به جزئیات حرکات و دکمه‌زنی‌های خود دقت کنند.

بهترین دیالوگ‌های بازی GTA: San Andreas

Grand Theft Auto 5

تنوع در مبارزات را با GTA 5 تجربه کنید

بازی GTA 5 شاید بهترین بازی جهان باز و بهترین شوتر سوم شخص ساخته شده توسط راکستار باشد

پلتفرم‌ها: پلی استیشن ۳، پلی استیشن ۴، پلی استیشن ۵، ایکس باکس ۳۶۰، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس و اس و PC

تاریخ انتشار: ۱۷ سپتامبر ۲۰۱۳

سازندگان: راکستار نورث

ژانر: جهان باز و اکشن

بدون شک Grand Theft Auto یکی از محبوب‌ترین فرنچایزهایی است که توسط راکستار منتشر شده است و دلیل خوبی هم برای آن وجود دارد. این بازی دارای برخی از بهترین مکانیک‌های شوتر در عناوین سوم شخص است. تنوع سلاح‌ها و ماموریت‌هایی که بازیکنان در آن‌ها با دشمنان و نیروهای پلیس مبارزه می‌کنند، این تجربه را بهبود داده است. از آنجایی که بازیکن می‌تواند همیشه مجموعه وسیعی از اسلحه‌ها را همراه خود داشته باشند، به این معنی است که بازیکنان می‌توانند به راحتی در حین مبارزه بین سلاح‌های خود جابه‌جا شوند. بازیکنان می‌توانند در نقش مایکل، همه چیز را به حالت اسلوموشن درآورند که این قابلیت به دقت تیراندازی آن‌ها کمک می‌کند. بازی به بازیکنان اجازه می‌دهد تا ظرف چند ثانیه، بین سلاح‌های مرگبار خود جابه‌جا شوند. به طور کلی، اگرچه کاورگیری، نشانه گرفتن و تیراندازی در سیستم مبارزات GTA 5 ساده به نظر می‌رسد، اما بی‌نقص‌ترین و شاید بهترین سیستم مبارزات در بازی‌های شوتر سوم شخص است و بازیکنان را به خوبی سرگرم می‌کند.

Red Dead Redemption

غرب وحشی را زندگی کنید

بازی Red Dead Redemption بهترین عنوان وسترنی است که می‌توانید تجربه کنید

پلتفرم‌ها: پلی استیشن ۳، پلی استیشن ۴، نینتندو سوییچ و ایکس باکس ۳۶۰

تاریخ انتشار: ۱۸ می ۲۰۱۰

سازندگان: راکستار سن دیگو

ژانر: جهان باز و ماجراجویی

از میان تمام بازی‌های راکستار که در طول سال‌های اخیر منتشر شده‌اند، یکی از عنوان‌هایی که بهترین سیستم مبارزات را داشته و در سبک اکشن ماجراجویی وسترن جریان دارد، Red Dead Redemption است. در این عنوان، بازیکنان نقش یک یاغی سابق به نام جان مارستون را بر عهده می‌گیرند. او حالا به عنوان یک نیروی اجیر شده، برای دولت کار می‌کند. مانند همه بازی‌های سبک کابوی، بازیکنان می‌توانند انتظار صحنه‌های سینمایی، حماسی و دوئل‌‎های جذابی را از بازی داشته باشند. بازیکنان درست مانند سری بازی‌های Grand Theft Auto، در این اثر کاور می‌گیرند و به دشمنان تیراندزای می‌کنند. با این حال، برخلاف بازی‌های مشابه، جان مارستون مکانیک تیراندازی Dead Eye دارد که به بازیکن اجازه می‌دهد زمان را آهسته کند و مناطق مختلف بدن دشمن را برای تیراندازی علامت‌گذاری کند. وقتی تایمر تمام شد، جان مارستون به هیچ بخشی از بدن دشمن رحم نخواهد کرد. این ویژگی را می‌توان در طول داستان Red Dead Redemption ارتقا داد تا حتی قدرتمندتر شود.

۸ پایان‌بندی برتر بازی‌های راک‌استار؛ همیشه پایان قصه خوش نیست

کلام آخر

در اینکه راکستار یکی از برترین بازی‌سازان حال حاضر صنعت گیم است، هیچ شکی وجود ندارد. با این حال، این کمپانی آمریکایی همیشه محدود به ساخت بازی‌های جدید از سری GTA و RDR نبوده است. در سالیان نه چندان دور، راکستار بودجه زیادی به آی‌پی‌های جدید و متفرقه اختصاص می‌داد و بسیاری از این بازی‌ها، دارای گیم‌پلی جذاب و سرگرم‌کننده بودند. حتی این آثار در مکانیک‌هایی مانند سیستم مبارزات، جزو بهترین ساخته‌های راکستار به حساب می‌آمدند. ما در این مقاله برخی از بهترین بازی‌های راکستار را از این نظر به شما معرفی کردیم. مسلما راکستار بازی‌های زیادی دارد، بنابراین اگر جای عنوان دیگری در این لیست خالی بود، حتما آن را در بخش کامنت‌ها به ما معرفی کنید.

منبع: Gamerant

بهترین بازی راکستار از نظر سیستم مبارزات کدام است؟

تقریبا همه ساخته‌های شرکت بزرگ راکستار، سیستم مبارزات جذاب و سرگرم‌کننده‌ای دارند؛ با این حال، نسخه اول Red Dead Redemption نوآوری‌هایی را ارائه می‌داد که در بازی‌های دیگر آن زمان دیده نمی‌شد.

کدام بازی راکستار مبارزات خوبی دارد، اما کمتر کسی نامش را شنیده است؟

بازی Oni یکی از آندرریتدترین بازی‌های راکستار به حساب می‌آید؛ خصوصا از این نظر که سیستم مبارزات فوق‌العاده باکیفیتی دارد.


امسال منتظر چه بازی‌هایی هستیم؟ میزگیم با امید لنون و شایان




منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

۱۰ راز ترسناکی که در دنیای بازی‌های ویدئویی پیدا شدند

راستش را بخواهید، دنیای بازی‌های ویدئویی مملو از است چیزهای ترسناکی که توضیحی برایشان وجود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *