۲۵ درصد دعاوی خانوادگی در تایباد مربوط به طلاق است

جمال فرزانه رئیس دادگستری تایباد گفت: در سال قضایی گذشته تعداد ۲ هزار و ۲۰ پرونده حقوقی در خصوص دعاوی خانوادگی در مجموعه قضایی تایباد رسیدگی شده که ۲۵ درصد آن مربوط به طلاق یا فسح نکاح بوده است.

وی افزود: روابط نامتعارف زوجین، پایین بودن سن ازدواج، کودک‌همسری و اعتیاد به مواد مخدر صنعتی از جمله دلایل طلاق در شهرستان به حساب می‌آیند.

رئیس دادگستری تایباد ادامه داد: در حوزه خانواده و ازدواج نیاز به تغییر نگرش‌ها به این مقوله مهم داریم که در این بین رسانه ها، فضای مجازی، مساجد، مدارس، دانشگاه‌ها و متنفذین محلی می‌توانند مثمر ثمر باشند.

فرزانه بیان کرد: تعداد ۳۴ هزار و ۴۵ فقره پرونده حقوقی در سال قضایی گذشته به دادگاه، دادسرا و شورای حل اختلاف شهرستان تایباد وارد شده که نسبت به مشابه دوره قبل آن ۲۵ درصد افزایش یافته است.

این مقام مسئول تصریح کرد: کاهش آستانه تحمل افراد، رشد دعاوی خانوادگی و جرایم، از علل افزایش تعداد پرونده‌های ورودی به دستگاه قضا در تایباد هستند.
رئیس دادگستری تایباد اضافه کرد: شورای حل اختلاف و همیاران صلح، به عنوان مراجع سازش، با حضور نخبگان محلی و با حفظ اصول فقهی تشیع و تسنن در این شهرستان تلفیقی فعالیت می‌کنند که در دوره قضایی قبل هر کدام به ترتیب هزار و ۶۵۶ پرونده و ۸۳۰ پرونده را حل‌و‌فصل کردند.

فرزانه گفت: مطالبات وجه نیز در صدر شکایات در دادگستری قرار دارند که اغلب به صورت معاملات ربوی است و برای مشروعیت‌بخشی به آن، در قالب معامله صوری زعفران انجام می‌پذیرد.

وی خاطرنشان کرد: میانگین اوقات رسیدگی به پرونده‌ها و شکایات در دادگاه‌ها و دادسرای شهرستان تایباد ۹۱ روز است.


منبع: https://www.yjc.ir/fa/news/8768122/۲۵-درصد-دعاوی-خانوادگی-در-تایباد-مربوط-به-طلاق-است

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

آشنایی کامل با انواع صندوق سرمایه‌ گذاری ارز دیجیتال

بازارهای مالی و دنیای سرمایه‌گذاری، همواره در حال تغییر و تحول است. ظهور ارزهای دیجیتال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *