۲۴ تفاوت بزرگ The Boys در کمیک و سریال

ست روگن و اوان گلدبرگ پس از موفقیت در ساخت یک اقتباس از سری کمیک Preacher گرث انیس در نقش شورانر به سراغ یکی دیگر از آثار سرشناس این نویسنده با نام The Boys رفتند.

این سری کمیک که در ابتدا توسط انیس و دَریک رابرتسون نوشته شده بود، ژانر ابرقهرمانی را با به تصویر کشیدن قهرمانان یا به اصطلاح سوپ‌ها (Supe) در نقش سلبریتی‌های خطرناکِ خود شیفته با توانایی‌های خداگونه زیر و رو کرد. این جا بود که گروه بویز یا پسران وارد ماجرا شدند. هنگامی یکی از این به ظاهر قهرمانان، پای خود را از گلیم خود بیش‌تر دراز می‌کند، بیلی بوچر و افرادش آن‌ها را سر جای خود می‌نشانند.

با این که سریال اقتباسی آمازون شوخ طبعی تیره کمیک The Boys را حفظ کرده ولی تفاوت‌هایی نیز با منبع اقتباس به وجود آورده است. این تغییرات گاهی به میزانی بزرگ می‌شوند که می‌توانند باعث تعجب هواداران The Boys باشند. در این نوشتار به سراغ ۲۴ تفاوت برزگ بین کمیک و سریال The Boys می‌رویم.

خطر اسپویل

این نوشتار بخش‌های برجسته‌ای از داستان و رویدادهای سریال و کمیک The Boys را لو می‌دهد. اگر نمی‌خواهید این اتفاق بیفتد، از خواندنش چشم‌پوشی کنید.

درامر بوی

پیش از پیوستن به سون، کمیک The Boys اشاره می‌کند که استارلایت یکی از اعضای گروه ابرقهرمانی یانگ امریکنز بود. در دوران عضویتش، او پیوندی رمانتیک با یکی دیگر از اعضای گروه با نام درامر بوی آغاز می‌کند که یک قهرمان محافظه‌کار و میهن‌پرست بود. استارلایت پس از ناامید شدنش از گروه سون، با دلتنگی به سراغ درامر بوی می‌رود ولی می‌فهمد که او با یکی دیگر از اعضای یانگ امریکنز بهش خیانت کرده است.

در سریال نیز با درامر بوی به عنوان شریک پیشین استارلایت آشنا می‌شویم ولی او شخصیت متفاوتی نسبت به همتای کمیک بوکی خود دارد. در واقع او هویت درامر بوی را کنار گذاشته است و اکنون با نام سوپرسونیک شناخته می‌شود که بعد از پشت سر گذاشتن سوپر-سوییت می‌خواهد به گروه سون بپیوندد. دلیل سوا شدن الکس و آنی نمایان نمی‌شود اما انگار آن‌ها با هم رابطه‌ی خوبی دارند. سوپرسونیک همچون استارلایت با شرافت به نظر می‌آید و تلاش می‌کند در شکست هوم‌لندر کمک‌حال باشد تا سرنوشتی تلخ برایش رخ دهد.

داکوتا باب

رابرت سینگر از همان ابتدای سریال The Boys با داشتن نقش کم و بیش کوچکی رونمایی شد ولی انتظار می‌رود که تأثیرگذاری بزرگی بر دنیای سریال داشته باشد. او در سیزن نخست به عنوان سیاستمداری به نمایش کشیده شد که پیوند خوبی با وات ندارد تا بویز برای اهداف خود، او را تحت فشار بگذارند. در سیزن ۳ آشکار شد که سینگر می‌خواهد رئیس جمهور ایالات متحده شود و از نام مستعار مردمی‌تر داکوتا باب استفاده می‌کند.

داکوتا باب در کمیک The Boys نه تنها یک سیاستمدار است بلکه در واقع رئیس جمهور ایالات متحده در بخش بزرگی از روایت به شمار می‌آید. هر چند او یک سیاستمدار بسیار متفاوت محسوب می‌شود. داکوتا باب کمیک مصمم و سرسخت است و بدون ترس به وات فشار می‌آورد. در حالی که نگارش سریال بیش‌تر همچون یک لیبرال به چشم می‌آید اما نسخه‌ی کمیک بوکی بیش‌تر همانند محافظه‌کاری‌ست که بخشی از شخصیتش بر اساس دیک چینی نوشته شده است.

فیلم‌ها و سریال‌ها ساخته‌ی وات

یکی از خوشایندترین تفاوت‌های بین کمیک و سریال The Boys در این است که هر کدام چگونه دوره‌های مختلف موج ساخته‌های ابرقهرمانی را به تمسخر می‌گیرند. کمیک The Boys شامل کاراکترهایی می‌شود که به شکل نمایانی پارودی از شخصیت‌های مارول و دی‌سی به شمار می‌آیند که در این دنیای تیره‌تر پیچ و تاب خورده‌اند.

با این حال، سریال The Boys در دوره‌ای پخش می‌شود که ابرقهرمانان تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین بخش‌های دنیای فیلم‌ها و سریال‌ها شده‌اند. برای همین سریال The Boys کم‌تر به عنوان یک پارودی کمیک بوکی عمل می‌کند و بیش‌تر به سراغ تمسخر فیلم‌ها و سریال‌های کمیک بوکی می‌رود. سوپ‌های The Boys در فیلم‌ها و سریال‌های ابرقهرمانی ایفای نقش می‌کنند که در آن‌ها اشاره‌های فراوانی به ساخته‌های مارول و دی‌سی می‌شود تا The Boys در بین آثار ابرقهرمانی به شکل ویژه‌ای به چشم آید.

جان گودولکین

دانشگاه گودولکین محل بنیادین رخدادهای سریال اسپین‌آف Gen V است که به عنوان یک آموزشگاه ویژه‌ی سوپ‌ها، این جوانان را برای نقش‌های آینده‌شان در جایگاه سلبریتی‌ها و مبارزان با جنایت آموزش می‌دهد. گفته شده که این دانشگاه به دست توماس گودولکین پدیدآمده است و تنها به عنوان پوششی برای زیر نظر داشتن و مشاهده‌ی سوپ‌ها توسط وات برای کنترل بهترشان عمل می‌کند.

توماس گودولکین در کمیک‌ها وجود ندارد و به جایش شخصیتی با اسم جان گودولکین دیده می‌شود. او یک مدیربرنامه برای سوپ‌هاست که شبیه به نگارشی تیره‌تر از پروفسور ایکسِ ایکس-من به چشم می‌آید. گودولکین یکی از ناخوشایندترین کاراکترهای دنیای کمیک است که نمایان می‌شود برای سال‌ها از سوپ‌های جوان سوءاستفاده می‌کرد.

تک نایت

یکی از شخصیت‌های تازه‌ای که در Gen V رونمایی می‌شود تک نایت است؛ یک سوپ با توانایی‌هایی که او را عملاً تبدیل به یک دروغ‌سنج زنده می‌کنند. او مجری یک سریال مستند در ژانر جنایت راستین است که در آن مجرمان را رسوا می‌کند و مشهور است که روش‌های بازجویی‌اش سخت‌گیرانه هستند.

با این وجود، تک نایت کمیک The Boys توانایی‌های خود را از یک ابرزره مثل آیرون من به دست می‌آورد و همانند بتمن هنگام مبارزه با جرم و جنایت یک سایدکیک جوان‌تر دارد. در حالی که تومور مغزی تک نایت در سریال باعث تمایلات کنترل‌ناپذیرش می‌شود، در کمیک مایه‌ی به وجود آمدن توهمِ نجات زمین از یک شهاب در حال برخورد است.

مادرز میلک

مادرز میلک کمیک و سریال The Boys تفاوت‌های نمایانی با هم دارند که یکی از آن‌ها مربوط به خاستگاه نامشان است. در کمیک، مادر این شخصیت زمانی که نوزاد بود و شیر می‌خورد، توسط کامپاوند وی آلوده می‌شود تا او زنده ماندن به شیر مادرش احتیاج همیشگی داشته باشد. این مشکل حتی در دوران بزرگسالی نیز وجود دارد تا مادر این کاراکتر همواره در دسترس باشد و نیاز فرزندش برای زنده ماندن را برطرف کند.

سریال ساخته‌ی سرویس آمازون پرایم اما این بخش از کاراکتر مادرز میلک (یا به شکل کوتاه ام‌ام) را به طور کامل دگرگون می‌سازد و یک توضیح ساده برای چنین اسمی ارائه می‌کند. او که در واقع ماروین میلک نام دارد به خاطر این که هنگام فعالیتش به عنوان یک پزشک مثل یک مادر از بیماران مراقبت می‌کرد چنین نام مستعاری را به دست آورده است.

سولجر بوی

سولجر بوی با حضور در سیزن سوم سریال The Boys خیلی زود تبدیل به یکی از کاراکترهای پرهوادار شد. با این وجود، سولجر بوی تنها همنام نسخه‌ی کمیک بوکی خود بود تا هر چیز دیگر. در کمیک The Boys، سولجر بوی یکی از رهبران پی‌بک است که می‌خواست به سون بپیوندد. هنگامی هم که در برابر بوچر و بویز قرار می‌گیرد، شکست می‌خورد و شکنجه می‌شود.

سولجر بوی سریال اما تواناتر است و انگار به عنوان تنها سوپی شناخته می‌شود که می‌تواند هوم‌لندر را شکست دهد. این نسخه از سولجر بوی بیش‌تر شبیه به یک کاپیتان آمریکای ناخوشایند به نظر می‌آید که از میهن‌پرستی خود برای پیش‌داوری بهره می‌برد. این حقیقت که او عملاً پدر هوم‌لندر محسوب می‌شود نیز چیزی بود که در کمیک وجود نداشت.

سرنوشت کویین میو

کویین میو در سریال و کمیک یک آرک داستانی شبیه به هم را دنبال می‌کند تا در پایان تصمیم بگیرد در برابر هوم‌لندر و روش‌های خشنش قرار بگیرد. البته پیامد رستگاری او در دو مدیوم متفاوت است. در کمیک The Boys، ایستادگی میو در برابر هوم‌لندر منجر به مرگش می‌شود آن هم بدون این که فرصتی برای مبارزه داشته باشد.

ولی در پایان سیزن سوم The Boys با ایفای نقشی برجسته‌تر، سرنوشت بهتری برای کویین میو رقم می‌خورد. میو نه تنها با هوم‌لندر می‌جنگد (و یک چشمم را از دست می‌دهد) بلکه در برابر سولجر بوی هم ایستادگی می‌کند. نتیجه‌ی این مبارزه هم مرگ کویین میو است ولی یک مرگ ساختگی تا او بتواند یک زندگی تازه را فرای هویت ابرقهرمانی خود آغاز کند.

هیروگاسم

هیروگاسک یکی از سویه‌های بدنام کمیک The Boys است و همیشه این پرسش وجود داشت که آیا سریال می‌تواند در نمایش آن موفق باشد یا نه. در کمیک، هیروگاسم یک دورهمی سالانه‌ی پر از هرزگی برای همه‌ی سوپ‌های زمین با حمایت وات اینترنشنال است. سریال The Boys نیز هیروگاسم را به نمایش کشید اما در مقیاسی بسیار کوچک‌تر.

در سریال، وات اینترنشنال هیچ نقشی در این دورهمی ندارد. همه‌ی ابرقهرمانان هم به آن نمی‌روند بلکه تنها شماری برگزیده در آن حضور دارند. هنوز هم در این دورهمی شاهد بداخلاقی‌ها و خشونت هستیم که انسان‌های عادی برای لذت سوپ‌ها، آسیب می‌بینند.

استورم‌فرانت

استورم‌فرانت یکی از پلیدترین کاراکترهای دنیای The Boys به شمار می‌آید. با این وجود در برگردان سریالی این شخصیت تغییرات بزرگی اعمال شده است. آیا کش برای ایفای نقشی در سریال انتخاب شد که در کمیک یک مرد است. استورم‌فرانتِ نازی نه تنها یک مرد بلکه یکی از رهبران گروه پی‌بک بود که بر سر فرماندهی این گروه با سولجر بوی به اختلاف می‌خورد.

در کمیک، استورم‌فرانت نه پیوندی با هوم‌لندر دارد و نه درگیر خطی داستانی شبیه به سریال می‌شود. با این که اوریجین این شخصیت کم و بیش دست‌نخورده ماند و گذشته و هویت راستیشن از عموم مردم پنهان بود اما سرنوشت نهایی‌اش به دست رایان بسیار متفاوت است.

شخصیت‌پردازی رایان

یکی دیگر از تفاوت‌های بزرگ بین سریال و کمیک The Boys شیوه‌ی شخصیت‌پردازی رایان در جایگاه پسر هوم‌لندر است. رایان اصلاً در کمیک وجود ندارد. بیلی بوچر در هنگام خشم، پس از تولد، زندگی را از او می‌گیرد. در سریال اما رایان تبدیل به یک پسر نیرومند با پتانسیل بالایی می‌شود.

نیروهای در حال توسعه‌ی او، به خصوص لیزر چشمانش، عاقبت وحشتناکی را برای استورم‌فرانت رقم زد. نتیجه‌ی این رخداد نیز شخصیت‌پردازی دور از انتظاری برای هوم‌لندر است که در سریال بسیار پیچیده‌تر از کمیک به تصویر کشیده می‌شود.

هویت راستین بلک نوآر

هویت راستین بلک نوآر در کمیک یک راز بزرگ بود. در طول زمان به آن اشاره‌هایی می‌شد تا این که در پایان نمایان شد او یک کلون از هوم‌لندر است. این کلون یک آدمکش روانی‌ست که دلیل بسیاری از جرایم وحشتناک در کمیک محسوب می‌شود. اما در سریال چنین جریانی وجود ندارد.

در سریال The Boys، بلک نوآر نه یک کلون از هوم‌لندر، بلکه یک سوپ با توانایی‌های مبارزه بالاست که زمانی عضو نسخه‌ی سریالی گروه پی‌بک به رهبری سولجر بوی بود. در پایان اما هنگامی که کل گروه به خاطر رفتار سولجر بوی با آن‌ها به او خیانت کردند، این بلک نوآر بود که آسیب‌های شدید از سولجر بوی خورد؛ به طوری که علاوه بر زخم‌های وحشتناک روی صورتش، دچار ضربه مغزی نیز شد. هر چند بلک نوآر در پایان توانست عضوی از نسخه‌ی سریالی گروه سون شود اما سرنوشت نهایی‌اش به دست هوم‌لندر رقم خورد.

لاو ساسیج

لاو ساسیج کمیک یک سوپ با ابهت و اهل شوروی است که در مرگ نسخه‌ی کمیکی استورم‌فرانت نقش داشت. نگارش سریالی پلی بسیار متفاوت است. او یک مرد نیرومند روسی‌ست که بیش‌تر با نقش‌های کوتاه در سریال دیده می‌شود. به طور کلی ظاهر لاو ساسیج سریال نسبت به کمیک متفاوت است. در کمیک The Boys، لاو ساسیج عمدتاً هم‌پیمان و دوست دیگر قهرمانان به شمار می‌آید و حتی برای شکست استورم‌فرانت با گروه سون همکاری می‌کند.

ویکتور نیومن

شماری از کاراکترهای کمیک در سریال جنسیت متفاوتی دارند. یکی از آن‌ها ویکتوریا نیومن است که در کمیک The Boys با نام ویکتور نیومن شناخته می‌شود. ویکتور نیومن نام مستعار ویک د دیپ داشت که در واقع یک شخصیت سیاسی دست‌نشانده‌ی شرکت وات بود و به عنوان یک پارودی از جرج دابلیو. بوش پدید آمد.

در سریال ولی ماجرا فرق می‌کند. ویکتوریا عضوی از کنگره است که در واقع خودش نیز یک سوپ محسوب می‌شود. او در ظاهر قصد دارد تا وات را زمین بزند اما در پس پرده از این ظاهر به نفع خودش و همچنین محافظت از برخی منافع وات و گروه سون استفاده می‌کند. ویکتوریا نیومن به دنبال اهداف بزرگی‌ست که بخشی از آن را با ایفای نقش به عنوان معاون رابرت سینگر در تلاش برای قرارگیری در جایگاه ریاست جمهوری دنبال می‌کند.

سوپ‌های تازه

برای این که تماشاچیان محتوایی نو داشته باشند، سریال The Boys برخی سوپ‌های تازه را به ماجرا اضافه می‌کند. برخی از این سوپ‌ها شامل ازیکیل، مِسمِر و ترنسلوسنت هستند. هر چند این کاراکترها جدید محسوب می‌شوند اما در واقع بر اساس برخی شخصیت‌های آشنا به وجود آمده‌اند. برای نمونه ازیکیلِ سخنران یک نگارش خوش‌رفتارتر از اوه فادر پِدوفیل کمیک است. یا ترنسلوسنت نسخه‌ی سریالی شخصیت جک فرام جوپیتر به حساب می‌آید؛ یکی از اعضای ابتدایی سون که پوست نفوذناپذیر داشت که البته نمی‌توانست نامرئی شود.

پرواز بین اقیانوسی شماره‌ی ۳۷

پس از شکست در نجات پرواز شماره‌ی ۳۷ هایجک‌شده، هوم‌لندر از این فاجعه استفاده می‌کند تا هدف وات در استفاده‌ی ابرقهرمانان در ارتش را پیش ببرد. هر چند این حادثه به اندازه‌ی کافی غیراخلاقی بود اما در کمیک The Boys خیلی بدتر از این رقم خورد.

در ابتدا، گروه سون یکی از هواپیماهایی که در طی ۱۱ سپتامبر به سمت برج‌های دوقلو می‌رفت را منحرف می‌کند. این قهرمانان توانستند تروریست‌ها را بکشند اما در انجام هر کار دیگری به شدت شکست می‌خورند تا این هواپیما با پل بروکلین برخورد کند. وات هر کاری از دستش برمی‌آمد را انجام داد تا مطمئن شود رد این فاجعه دامن‌گیر بزرگ‌ترین دارایی‌هایش نمی‌شود.

جیمز استیل‌ول

شاید سون نیرومندترین ابرقهرمانان دنیا باشند اما هنوز هم پاسخگوی رئیسشان هستند. مافوق آن‌ها در کمیک جیمز استیل‌ول نام دارد؛ یک مدیر اجرایی بی‌احساس و جامعه‌گریز که به جز منافع وات هیچ چیزی در ذهنش نیست. در سریال، مدلین استیل‌ول به عنوان مافوق سون جایگزین جیمز شد. بر خلاف نگارش کمیک بوکی، مدلین انسانی‌تر و آسیب‌پذیر است. او حتی در سریال به همین دلیل کشته می‌شود. شاید استیل‌ولِ سریال هنوز هم منافع وات را در اولویت دارد ولی به اندازه‌ی استیل‌ول کمیک که دستور قتل‌عام گروه‌های مختلف را می‌دهد بی‌احساس نیست.

ای-ترین و پاپ‌کلاو

ای-ترین و پاپ‌کلاو به عنوان سوپ‌هایی که به هم علاقه داشتند با یک تراژدی مواجه می‌شوند. پاپ‌کلاو به دست ای-ترین از بین می‌رود تا این عضو سون اعتیادش به ترکیب وی را پنهان نگه دارد. اما این دو کاراکتر در کمیک The Boys پیوندی با هم ندارند؛ چرا که اصلاً هیچ پنل مشترکی از آن‌ها وجود ندارد. هر چیزی درباره‌ی رابطه‌ی ای-ترین و پاپ‌کلاو به طور اختصاصی برای سریال The Boys ساخته شده است. حتی سرنوشت آن‌ها نیز می‌تواند متفاوت باشد؛ چرا که در انتهای کمیک، ای-ترین می‌میرد اما انگار پاپ‌کلاو جان سالم به در می‌برد.

دیپ

دیپ (پارودی سریال The Boys از آکوامن) که الگوی استارلایت در سریال محسوب می‌شود در واقع یک فرد وحشتناک است که از او سوءاستفاده کرد. با این که چنین آزاری در دنیای کمیک‌ها نیز رخ می‌دهد اما این رویداد مربوط به دیپ نیست. اتفاقی که برای استارلایت در کمیک‌ها می‌افتد بسیار وحشتناک‌تر است چرا که سه قهرمان دیگر (ای-ترین، بلک نوآر و هوم‌لندر) از او سوءاستفاده می‌کنند. در واقع نگارش کمیکی دیپ در حضورهای کوتاه خودش نسبت به دیگر اعضای سون باهوش‌تر و بالغ‌تر دیده می‌شود. نسخه‌ی لایو اکشن دیپ بیش‌تر شبیه ای-ترینِ کمیک است که مغرور و خودپسند رفتار می‌کند.

هوم‌لندر

هوم‌لندر را می‌توان سوپرمن The Boys در نظر گرفت؛ البته یک نسخه‌ی بد اخلاق و لوس با قدرت‌های خداگونه و یک لیست بی‌پایان از رذایل. هر کاری که او انجام می‌دهد از خواسته‌ی کودکانه‌اش برای جدی گرفته شدن سرچشمه می‌گیرد. هر چند در نیمی از اقداماتش باعث می‌شود تا دیگران نسبت به ترس خود از او یقین پیدا کنند.

اما هوم‌لندر سریال زیرک‌تر و پیش‌بینی‌ناپذیرتر به حساب می‌آید تا از همیشه خطرناک‌تر باشد. اکنون او به جای کج‌خلقی، به آرامی دیگران را تهدید و از آن‌ها استفاده می‌کند تا به اهدافش برسد. همچنین او با استیل‌ول پیوندی دارد که هرگز در کمیک اتفاق نمی‌افتد چرا که او مسئولان شرکتی را حقیر می‌شمارد.

فیمیل

فیمیل در دوران کودکی به اشتباه میزانی از کامپاوند وی را می‌خورد تا تبدیل به خطرناک‌ترین عضو بویز شود. به جز فرنچی هیچکس نمی‌داند که چه چیزی در سر این شخصیت می‌گذرد. اما در هر صورت می‌توان روی او برای لت و پار کردن دیگران حساب باز کرد. فیمیل همچنین به صورت نیمه وقت به عنوان آدمکش مافیا فعالیت می‌کند.

فیمیل که در سریال بیش‌تر با نام کیمیکو شناخته می‌شود یک داستان پس‌زمینه‌ی کاملاً متفاوت دارد. او یک کودک سرباز بود که نیروهای چریکی به او ترکیب وی را تزریق کردند. به طور ناخواسته، کیمیکو محصول یکی از نقشه‌های وات در به وجود آوردن سوپرویلن‌ها بود. این شرکت کامپاوند وی را به تروریست‌ها می‌فرستاد تا تقاضای ساختگی ابرقهرمانانی که فقط خود وات می‌توانست به آن پاسخ بدهد بالا برود.

استارلایت

The Boys با خوشامدگویی سون به استارلایت در جمعشان آغاز می‌شود. با این که او در ابتدا خام است اما به مرور تجربه کسب می‌کند و متوجه می‌شود که چگونه مسیرش را در این کسب و کار کثیف ابرقهرمانی پیدا کند. سریال اما یک نگارش پویاتر از استارلایت را به تصویر می‌کشد. حتی اگر کمپانی تلاش کند که روی او فشار بیاورد اما چندان طول نمی‌کشد تا استارلایت در جای خود ثابت بایستد و به طور فعال بجنگد تا آرمان‌گرایی‌اش دست نخورده باقی بماند.

وی هیویی کمبل

قلب و روح The Boys هیویی کمبل است؛ یک تازه‌کار درست‌کار که پس از این که معشوقه‌اش، رابین، تصادفاً توسط ای-ترین کشته شد وارد گروه بوچر می‌شود. این کاراکتر که ظاهرش از سایمون پگ الهام گرفته شده بود (و به همین دلیل این بازیگر نقش پدر او را در سریال بازی می‌کند) یک شخصیت با اهداف درست اما بی‌جرئت است که بوچر از او استفاده می‌کند. همانند معشوقه تازه‌اش، استارلایت، هیویی در سریال فعال‌تر عمل می‌کند. با این که هشت قسمت طول می‌کشد تا سرانجام هیویی در برابر نهاد ترسناک بوچر بایستد اما با این وجود این اتفاق بسیار تندتر از کمیک رقم می‌خورد.

بکا بوچر

یکی از بزرگ‌ترین تغییرات سریال The Boys نسبت به کمیک مربوط به سرنوشت همسر بیلی بوچر با نام بکا است. در کمیک، او هنگام به دنیا آوردن فرزند هوم‌لندر از دنیا می‌رود. اما در سریال به او و از همه مهم‌تر فرزند فراانسانی‌اش کمک شد تا زنده بمانند. این طور که گفته می‌شود سوپ‌ها نمی‌توانند فرزندی به دنیا بیاورند و احتمالاً پسر هوم‌لندر اولین ابرقهرمانی است که بیرون از آزمایشگاه به دنیا می‌آید.


منبع: https://vigiato.net/p/298525

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

اگه خیلی زرنگی در حد اسپانیا، بگو کدوم خانم حامله است؟!

بازی فکری شناسایی همسر حامله: سوال این آزمون ساده است: در این تصویر شما 2 …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *