۱۸۱ هزار مترمربع از معابر ۳۲ روستای تبریز آسفالت شد

به گزارش ایرنا، «حجت الله سروری» روز دوشنبه در جلسه بررسی مشکلات روستاهای شهرستان تبریز افزود: امسال اجرای طرح هادی ۳۴ روستا در این شهرستان مصوب شده است که با مساعد شدن شرایط جوی، کارهای عمرانی‌ آن ها آغاز می شود.

وی با اشاره به اینکه مطالعه طرح هادی همه روستاهای تبریز به اتمام‌ رسیده است، اظهار کرد: در همه روستاهای این شهرستان حداقل یک مرحله طرح هادی اجرا شده و در برخی روستاها هم طرح هادی بازنگری و مرحله بعدی هم به سرانجام رسیده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی با بیان اینکه آمارهای زلزله های اخیر نشان‌ دهنده اهمیت بالای مقاوم‌سازی در کاهش میزان تخریب مساکن روستایی و تلفات انسانی است، گفت: مجموعه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و وزارت کشور باید با هماهنگی و هم‌افزایی، مشکلات پیش روی اجرای طرح های عمران‌ روستایی و مقاوم سازی مسکن روستاییان را حل کنند تا مشارکت و همراهی ساکنان روستاها با طرح های مذکور افزایش یابد.

سروری، ادامه داد: مشارکت مردم در طرح های مقاوم‌سازی مساکن روستایی عامل‌ موفقیت این طرح ها بوده و برای کاهش شدت اثرات حوادث طبیعی و غیرطبیعی باید میزان مقاوم سازی مساکن افزایش یابد و اهمیت این موضوع در قالب فرهنگ سازی به مردم یادآوری شود.

به گزارش ایرنا، آذربایجان شرقی دارای ۳۳۲ هزار واحد مسکن روستایی است که از این تعداد ۳۰۵ هزار واحد دارای سکنه است و ۵۱.۵ درصد از این واحدها معادل ۱۵۷ هزار واحد مسکن استان با همراهی بانک های عامل و اعطای وام مسکن روستایی، مقاوم سازی شده است.

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در تاریخ ۲۱ فروردین سال ۱۳۵۸ به فرمان حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی‌ایران به منظور تأمین مسکن محرومان و متولی توسعه و عمران روستاهای کشور و ساخت واحدهای مسکونی شهرها در چارچوب سیاست‌ها و برنامه‌های دولت تشکیل شده است.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

سه ملی پوش از آذربایجان شرقی در تیم کیک بوکسینگ حضور دارند

تبریز- دبیر انجمن کیک بوکسینگ آذربایجان شرقی با اشاره به درخشش نمایندگان استان در میادین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *