۱۷ بازی سامورایی که اگر Ghost of Tsushima را دوست دارید باید تجربه کنید

اتفاقات بازی Ghost of Tsushima در قرن سیزدهم در فئودال ژاپن، به ویژه در دوره کاماکورا اتفاق می‌افتد. گوست اف سوشیما که توسط استودیو ساکرپانچ (Sucker Punch) توسعه یافته و در سال ۲۰۲۰ روی پلی استیشن ۴  منتشر شده است، از محیطی استفاده می‌کند که به ندرت در صنعت بازی، به ویژه توسط توسعه‌دهندگان غربی، مورد بررسی قرار می‌گیرد. Ghost of Tsushima قطعا منحصربه‌فرد است؛ با این حال، بازی های سامورایی زیادی در طول تاریخ سرگرمی وجود داشته‌اند. کدام عناوین در کنار Ghost of Tsushima به عنوان بهترین بازی های سامورایی در تاریخ شناخته می‌شوند؟ در این مقاله به پاسخ این سوال خواهیم پرداخت.

با افزایش شایعات در مورد معرفی بازی Ghost of Tsushima 2، طرفداران بازی حماسی ساکرپانچ بی‌صبرانه منتظر تجربه اثری مشابه با نسخه اول هستند. در ماه مه ۲۰۲۴، GoT Definitive Edition برای اولین بار روی رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد و در تجربیات شگفت‌انگیز خود را به روی مخاطبان جدیدی باز خواهد کرد. این مخاطبان نه تنها محتوای اصلی بازی را در آغوش خواهند گرفت، بلکه می‌توانند به کمک مادها، آن را گسترش دهند. حتی کسانی که قبلا این عنوان را بازی کرده‌اند، برای تجربه مجدد آن روی پلتفرم PC هیجان‌زده‌ هستند.

Total War: Shogun 2

بازی سامورایی Total War: Shogun 2، از جمله معدود بازی‌های استراتژی موفق با الهام‌گیری از تاریخ ژاپن است

نگاهی استراتژیک به تاریخ ژاپن

پلتفرم‌ها: PC

تاریخ انتشار: ۱۵ مارس ۲۰۱۱

استودیو سازنده: Creative Assembly

ژانر: استراتژی-تاکتیکی

از نظر گیم‌پلی یا طراحی مراحل، Total War: Shogun 2 و Ghost of Tsushima هیچ وجه اشتراکی باهم ندارند. علیرغم تفاوت‌های زیاد، آن‌ها دو تا از کامل‌ترین و بهترین عناوین سامورایی هستند. بازی Total War: Shogun 2 در ژاپن فئودالی جریان دارد و بازیکن را در نقش یک جنگ سالار که برای به دست گرفتن کنترل کشور، با دشمنان مبارزه می‌کند، قرار می‌دهد. قسمت اعظم بازی مبارزات هشت جناح مختلف را با یکدیگر به نمایش می‌گذارد. فرنچایز محبوب استودیو Creative Assembly، برخی از بهترین بازی‌های استراتژیک تمام دوران را به گیمرها تحویل داده است و Shogun 2، در میان بهترین نسخه‌های Total War قرار دارد. Total War: Shogun 2: Fall of the Samurai شما را به دوران باکوماتسو می‌پرد و به شدت ارزش تجربه بالایی دارد.

۶ مورد از تاریک‌ترین پایان‌ها در بازی‌های راکستار

Samurai Champloo: Sidetracked

Samurai Champloo نه تنها یک بازی سامورایی باکیفیت است، بلکه انیمه به شدت دیدنی و جذابی دارد

حماسه یک سامورایی با موسیقی شنیدنی

پلتفرم‌ها: پلی استیشن ۲

تاریخ انتشار: ۲۳ فوریه ۲۰۰۶

استودیو سازنده: Grasshopper Manufacture و BNE Entertainment

ژانر: اکشن-ماجراجویی و Beat em up

این بازی بر اساس انیمه عالی شینیچیرو واتانابه با نام Samurai Champloo: Sidetracked ساخته شد و Grasshopper Manufacture وظیفه تولید و توسعه آن را برعهده داشت. SUDA51 کارهای مربوط به کارگردانی بازی را انجام می‌داد. در حالی که بازی هرگز به دوران اوج No More Heroes یا killer7 نمی‌رسد، Sidetracked هنوز هم ابهت و جذابیت خاصی دارد. مکانیک‌های هسته‌ آن کم‌عمق، اما سرگرم‌کننده هستند و بازی آن‌ها را به موسیقی متن هیپ‌هاپ و نمادین Samurai Champloo، پیوند می‌دهد. متاسفانه، Sidetracked دوست دارد به صورت دوره‌ای هیجان و اشتیاق بازیکنان را با ارائه مینی‌گیمی که نیاز به شکست دادن صدها دشمن دارد، بکشد. با این وجود، این بازی کماکان یک بازی سامورایی فوق‌العاده است.

Samurai Jack: Battle Through Time

همه ما Samurai Jack به عنوان یک بازی سامورایی جذاب روی گوشی‌های همراه به یاد داریم، اما این مجموعه بازی‌های کنسولی سرگرم‌کننده‌ای هم دارد

یک اکشن هک اند اسلش جذاب بر اساس یک کارتون سامورایی غربی و محبوب

پلتفرم‌ها: پلی استیشن ۴، ایکس باکس وان، سوییچ و PC

تاریخ انتشار: ۲۱ آگوست ۲۰۲۰

استودیو سازنده: Soleil

ژانر: اکشن

به عنوان یک تجربه متفاوت نسبت به گوست اف سوشیما، Samurai Jack: Battle Through Time یک بازی ویدیویی جذاب است که بر اساس کارتون محبوب گندی تارتاکوفسکی ساخته شده است. این سریال داستان یک سامورایی به نام جک را دنبال می‌کند که توسط آکو شیطانی، به آینده فرستاده می‌شود. به طور طبیعی، قهرمان داستان تلاش می‌کند تا تمام دشمنان و موانع را از سر راه خود برداشته و به زمان خود بازگردد. Samurai Jack: Battle Through Time که با الگوبرداری از عناوینی مانند Devil May Cry و Bayonetta ساخته شده است، یک بازی هک اند اسلش به حساب می‌آید که می‌تواند چالش قابل احترامی را به بازیکنان سخت‌کوش یا هاردکور ارائه دهد. بازی آنقدر عمق ندارد که بتواند بازیکنان را ماه‌ها سرگرم نگه دارد، اما کسانی که به دنبال یک ماجراجویی سامورایی و کارتونی با اتفاقات پرتنش هستند، می‌توانند به اندازه کافی از این بازی لذت ببرند.

Onimusha: Warlords

سری Onimusha از داستان‌های فانتزی زیادی استفاده می‌کند و همین موضوع، آن را به یک بازی سامورایی فوق‌العاده تبدیل کرده است

برداشت کپکام از جهان سامورایی‌ها

پلتفرم‌ها: پلی استیشن ۲، پلی استیشن ۴، ایکس باکس، ایکس باکس وان، سوییچ و PC

تاریخ انتشار: ۱۴ مارس ۲۰۰۱

استودیو سازنده: کپکام

ژانر: اکشن

بازی Onimusha: Warlords به عنوان اولین نسخه این مجموعه، شاید به اندازه دنباله‌های بعدی این سری جذاب و بی‌نقص نباشد، اما همانطور که گفته شد، از آنجایی که در اواخر دهه ۲۰۱۰ یک ریمستر خوب دریافت کرد، دنبال کردن و تجربه آن در سال ۲۰۲۱ آسان‌تر از گذشته است. گیم‌پلی و جهان‌سازی کلی بازی تا حدودی شبیه ترکیبی از فرمول‌های موفق Resident Evil و Devil May Cry است؛ البته به جای زامبی‌ها، سامورایی‌ها در دوره سنگوکو ژاپن، با شیاطین مبارزه می‌کنند. راستش را بخواهید، این ایده به همان اندازه ایده مبارزه با زامبی‌ها،‌ جذاب است.

درست پس از جنگ حماسی اودا نوبوناگا با ایماگاوا یوشیموتو در سال ۱۵۶۰، معروف به نبرد اوکه‌هازاما، بازیکنان نقش یک جنگجو را بر عهده می‌گیرند و با شیاطینی که به واسطه میدان‌های نبرد خونین به وجود آمدند، روبه‌رو می‌شوند. مکان‌های درگیری‌های وحشیانه در فولکلور ژاپن، اغلب نیروهای شیطانی و خبیث را به سمت خود جذب می‌کنند که با خشم و نفرت ناشی از جنگ مرتبط هستند. همانطور که می‌دانید، چنین کانسپتی در داستان‌های ژاپنی زیادی دیده می‌شود. از نمونه‌های مشابه می‌توان به انیمه‌هایی چون Jujutsu Kaisen، Demon Slayer و Chainsaw Man اشاره کرد. دنباله‌های این بازی نیز عالی هستند و اگر کسی به پلی استیشن ۲ دسترسی دارد، حتما باید آن‌ها را تجربه کند؛ به ویژه Onimusha 3: Demon Siege که بهترین نسخه سری محبوب می‌شود.

Nioh

Nioh علاوه بر یک بازی سامورایی باکیفیت، بلکه یک سولزلایک به شدت چالشی و طاقت‌فرسا است

سفری طولانی و چالش برانگیز در ژانر سولزلایک

پلتفرم‌ها: پلی استیشن ۴، پلی استیشن ۵ و PC

تاریخ انتشار: ۷ فوریه ۲۰۱۷

استودیو سازنده: تیم نینجا (Team Ninja)

ژانر: اکشن، نقش‌آفرینی

یکی دیگر از بازی‌های سامورایی در سبک شیطان‌کشی، Nioh است، یک فرنچایز جدید که در نسل قبل آغاز به کار کرد. با اینکه که می‌توان آن را به عنوان یک کلون سامورایی از سری دارک سولز خطاب کرد، اما Nioh چیزهایی فراتر از این‌ها برای ارائه دارد. با داشتن شخصیتی نام‌گذاری شده و داشتن تعادل بهتری در مقایسه با دنباله‌اش، نسخه اول مسلما بهترین شماره این سری است؛ اگرچه Nioh 2 در نوع خود، یک پروژه بسیار سرگرم‌کننده بود. Nioh حتی ممکن است چالش‌برانگیزتر از Dark Souls باشد، زیرا به واکنش‌های سریع‌تری نیاز دارد. بازیکنان نقش یک مرد انگلیسی به نام ویلیام را بر عهده می‌گیرند که در عصر سنگوکو و اوایل دهه ۱۶۰۰، به ژاپن سفر می‌کند. او در جستجوی دانش و قدرت در جهانی است که تحت سلطه شیاطین قرار دارد. خوشبختانه، او یک شمشیرزن ماهر است که می‌تواند خود را با ارواح نگهبان متحد کند؛ کسی که می‌تواند دشمنان را با تیغه، کمان، جادو، سلاح‌ها و ابزارهای بی‌شمار دیگر بکشد.

Sekiro: Shadows Die Twice

با اینکه Sekiro: Shadows Die Twice شما را در نقش یک شینوبی قرار می‌دهد، اما برای طرفداران بازی‌های سامورایی تجربه‌ای به شدت جذاب است

شاهکار فرام سافتور با الهام از دوره سنگوکو

پلتفرم‌ها: پلی استیشن ۴، ایکس باکس وان و PC

تاریخ انتشار: ۲۲ مارس ۲۰۱۹

استودیو سازنده: فرام سافتور

ژانر: اکشن، نقش‌آفرینی

از نظر فنی، Sekiro: Shadows Die Twice یک بازی سامورایی نیست، زیرا شخصیت اصلی آن یک Wolf است و توانایی‌های او به مهارت‌های یک شینوبی نزدیکتر است. با این حال، بهترین بازی سال ۲۰۱۹، به شدت روی مبارزات شلوغ و سریع تمرکز دارد، مبارزاتی که بیشتر باب پسند سامورایی‌ها است. همچنین تعداد زیادی NPC و دشمنان سامورایی در بازی وجود دارند. در نهایت، Sekiro سرشار از محتویات و مبارزات جذاب و سرگرم‌کننده است که می‌توانند اوقات خوش و البته اعصاب ‌خرد کنی را برایتان رقم بزنند! گیم پلی Sekiro کاملا شبیه به Ghost of Tsushima نیست، اما هر دوی آن‌ها تاکید زیادی بر نظارت و مقابله با حرکات دشمنان دارند. Sekiro بعد از دوره سنگوکو جریان دارد و عناصر خارق‌العاده زیادی را از آن دوره به ارث برده است. این مهم‌ترین چیزی است که آن را از بازی ساکرپانچ متمایز می‌کند.

Katana Zero

Katana Zero یک بازی سامورایی به شدت سرعتی است و تجربه‌ای چالش‌برانگیز به مخاطب ارائه می‌دهد

یک بازی مستقل سراسر اکشن

پلتفرم‌ها: سوییچ، ایکس باکس وان و PC

تاریخ انتشار: ۱۸  آوریل ۲۰۱۹

استودیو سازنده: Askiisoft

ژانر: اکشن و پلتفرمر

Katana Zero یک بازی مستقل فوق‌العاده است که در سال ۲۰۱۹ عرضه شد. این بازی از گیم‌پلی یک ضرب و جذاب Hotline Miami الگو گرفته و یک سامورایی و یک اسلوموشن را به آن اضافه می‌کند. این بازی با موسیقی متن تکنو و زیبای نئو پانکی، بازیکنان را به سفری هرچند کوتاه، اما سرگرم‌کننده می‌برد. کشتن دشمنان به عنوان یک سامورایی سایبری، ذاتا جالب است و درست مانند Nioh، بازی Katana Zero نیز می‌تواند بسیار چالش‌برانگیز باشد. چیزی که قطعا می‌توان در بین مبارزات خونین و سرعتی بازی در نظر گرفت، داستان یک ماشین کشتار سرد و بی‌جان است که در طول داستان، به چیزی بیشتر از یک قاتل خون‌گرم تبدیل می‌شود. در شهری دیستوپیایی مملو از قتل و جنایت، بازیکن کنترل شخصیت Zero را بر عهده می‌گیرند، نمونه آزمایشی که انسان بودنش نیز زیر سوال است. هنگامی که بازیکنان در طول بازی به شکار و ترور اهداف مختلف می‌پردازند، به آن‌ها این فرصت داده می‌شود که افکار و احساسات Zero را در حالی که دنیای اطراف خود غرق می‌شوند، درک کنند.

Way Of The Samurai 4

Way of the Samurai یک سری بازی سامورایی محبوب در نسل ششم کنسول‌ها بود که با عناوین آن خاطرات زیادی داریم

به مانند یک سامورایی (یا رونین!) زندگی کنید

پلتفرم‌ها: پلی استیشن ۲ و PSP

تاریخ انتشار: ۵ می ۲۰۰۲

استودیو سازنده: Acquire

ژانر: اکشن-ماجراجویی و نقش‌آفرینی

Way of the Samurai 4، جدیدترین نسخه این سری است و به صورت دیجیتالی برای پلی استیشن ۳ و PC عرضه شد. این ساده‌ترین راهی است که می‌توان با استفاده از آن، این سری را برای اولین بار تجربه کرد. با این حال، اگر کسی بتواند نسخه اول بازی روی پلی استیشن ۲ را تجربه کند، آنگاه لذت واقعی بازی در نقش یک سامورایی را متوجه خواهد شد. با این حال، این بازی در هنگام انتشار نقدهای متفاوتی را به خود اختصاص داد و امتیاز نه چندان خوب ۷۲ را در وبسایت متاکریتیک به دست آورد. سری Way of the Samurai بازدهی کمتری را نسبت به منبع اصلی دارد، عنوانی که ایده ماجراجویی به عنوان یک رونین در سطح شهر را به شیوه خوبی پیاده‌سازی می‌کند. در اوایل دهه ۱۸۰۰، بازیکنان در نقش یک شمشیرزن خودساخته در شهر ساحلی آمیهاما، دشمنان را از بین می‌برند. آن‌ها می‌توانند به یکی از این سه جناح بپیوندند: دولت ژاپن، شورشیان یا نیروی دریایی بریتانیا که به دنبال پایان دادن به درگیری‌ها است. داستان بازی پنج روز طول می‌کشد که هر کدام پر از تصمیم‌گیری‌های حیاتی هستند و این تصمیمات مسیر داستان را تغییر می‌دهند.

۱۰ فیلم و سریال برتر سامورایی که اگر شوگان را دوست دارید باید ببینید

Samurai Warriors 4: Empires

استودیو Open Force علاقه زیادی به ساخت بازی بر اساس فرهنگ و تاریخ ژاپن دارد؛ Samurai Warriors یکی از این بازی‌هاست

ترکیبی از هک اند اسش و استراتژی

پلتفرم‌ها: پلی استیشن ۳، پلی استیشن ۴ و پلی استیشن ویتا

تاریخ انتشار: ۱۵ مارس ۲۰۱۶

استودیو سازنده: Omega Force

ژانر: هک اند اسلش و استراتژی

این سری به‌خاطر گیم‌پلی اکشن و هک اند اسلش دیوانه‌وارش شناخته می‌شود و راستش را بخواهید، این محبوبیت خیلی هم دور از ذهن نیست. با این حال، چیزی که Samurai Warriors را بسیار مورد تحسین طرفداران قرار می‌دهد، حالت Co-op آن است که می‌تواند حتی بدترین بازی‌ها را به عناوینی سرگرم‌کننده تبدیل کند. این بخش ایرادات بازی را می‌پوشاند و هرچند کشتن هزاران دشمن ممکن است چندان واقع‌گرایانه نباشد، اما تخیل قدرت یک سامورایی افسانه‌ای را به بهترین شکل ممکن به نمایش می‌گذارد. تجربه این بازی بیش از دیگر نسخه‌ها به بازیکنان توصیه می‌شود، زیرا المان‌های استراتژی را در ویژگی‌های هک اند اسلش فرنچایز ادغام می‌کند. این بازی به عنوان یکی دیگر از بازی‌های سامورایی که در دوران جنگ‌طلبی ژاپنی‌ها معروف به دوره سنگوکو، جریان دارد، چند نبرد واقعی و دراماتیک از اواخر دهه ۱۵۰۰ تا اوایل دهه ۱۶۰۰ را به نمایش می‌گذارد. اولین درگیری که در بازی تجربه می‌کنید، نبرد Itsukushima است، تنها درگیری خونینی که تا به حال در جزیره مقدس میاجیما رخ داده است. در طول این بازی می‌توان از بسیاری از بازگویی‌های حماسی دیگر از رویدادهای واقعی، لذت برد.

For Honor

با اینکه For Honor یک بازی سامورایی کامل نیست، اما یکی از طبیعی‌ترین مکانیک‌های مبارزه‌ای را نسبت به بازی‌های هک اند اسلش شرقی دارد

نبرد اساطیر تاریخی

پلتفرم‌ها: پلی استیشن ۴، ایکس باکس وان و PC

تاریخ انتشار: ۱۴ فوریه ۲۰۱۷

استودیو سازنده: Ubisoft Montreal

ژانر: اکشن

For Honor یک بازی سامورایی خالص نیست، اما تمرکز آن در بخش‌های تک‌نفره یا چندنفره، روی نمایش این قهرمانان بر اساس قهرمان‌های واقعی در تاریخ بشر است. For Honor با شوالیه‌ها، سامورایی‌ها و وایکینگ‌ها منتشر شد و بعدها جنگجویان تاریخ چین را نیز به بازیکنان ارائه کرد. این شاید تنها بازی ویدیویی باشد که می‌تواند مبارزه در نقش سامورایی را به واقع‌گرایانه‌ترین شکل ممکن به نمایش بگذارد. علیرغم اینکه نبردهای بازی در دنیای واقعی اتفاق نیفتاده‌اند و بر اساس رخدادهای تاریخی نیستند، تمام کلاس‌های مختلف بازی نشان‌دهنده الگوهای جنگی کلاسیک از سراسر تاریخ‌ و فرهنگ‌های مختلف کره زمین هستند. ترکیب این کلاس‌های نبرد با محیط‌های جذاب و پرجزئیات، تجربه‌ای درگیرکننده را برای بازیکنان رقم می‌زند. جناح سامورایی از هفت قهرمان مختلف تشکیل شده است تا بازیکنان بتوانند با چاقو و کاتانا، رقبای خود را به زانو درآورند.

Fate/Samurai Remnant

شما می‌توانید سری Fate/Samurai Remnant را در مدیاهای مختلفی پیدا کنید

یک تجربه بتل رویال در دوره ادو ژاپن

پلتفرم‌ها: پلی استیشن ۴، پلی استیشن ۵، سوییچ و PC

تاریخ انتشار: ۲۸ سپتامبر ۲۰۲۳

استودیو سازنده: Omega Force

ژانر: اکشن-نقش‌آفرینی و هک اند اسلش

Fate/Samurai Remnant یک ماجراجویی مستقل در جهان سری Fate است، یک فرنچایز محبوب که رمان‌های بصری، بازی‌های اکشن، انیمه، مانگا و انواع محتوای رسانه‌ای را به مخاطبان تحویل داده است. با توجه به اینکه IP مذکور تاریخچه‌ای طولانی در صنعت سرگرمی دارد، ممکن است تازه‌واردان برای تجربه آن مردد باشند. با این حال، نسخه سال ۲۰۲۳ با نام Fate/Samurai Remnant را می‌توان بدون هیچ دانش قبلی از این مجموعه، تجربه کرد و از آن لذت برد، به ‌ویژه که چند عنصر اصلی سری را تغییر می‌دهد تا محیط و داستان تاثیرگذارتری بسازد. با این حال، مفهوم اصلی یکسان است: استادان برتر و افسانه‌ای تاریخ، برای رقابت در یک نبرد بتل رویال احضار می‌شوند و برنده آن، می‌تواند یک آرزو بکند و آن آرزو حتما برآورده خواهد شد.

طبیعتا، داستان Fate/Samurai Remnant هیچ شباهتی به داستان Ghost of Tsushima ندارد، اما به لطف مجموعه‌ای از شخصیت‌های جذاب، تجربه لذت‌بخشی را ارائه می‌دهد. دو شخصیت اصلی داستان با نام‌های Iori و Saber، هر دو جذاب و شدیدا دوست‌داشتنی هستند. سیستم مبارزات ساخته Omega Force، بسیار شبیه به Dynasty Warriors است، البته کمی عمق بیشتری دارد. این مهم به این دلیل است که کمپین بازی عمدتا حول یک شخصیت قابل بازی می‌چرخد. اگرچه جهان آن به وسعت Ghost of Tsushima نیست، اما Fate/Samurai Remnant همچنان دارای یک جهان بزرگ و پرجزئیات است و بازیکنان می‌توانند در چند منطقه متمایز در آن، به ماجراجویی و اکتشاف بپردازند. این بازی در تصویرسازی دوران ادو، کار بسیار تحسین‌برانگیزی انجام می‌دهد.

Bushido Blade 2

اگر بازی‌های مبارزه‌ای مانند Mortal Kombat و Tekken را دوست دارید، به هیچ وجه نباید تجربه Bushido Blade 2 را از دست بدهید

به راستی که شمشیر یک سامورایی تیز تیز است!

پلتفرم‌ها: پلی استیشن ۱

تاریخ انتشار: ۲۹ اکتبر ۱۹۹۸

استودیو سازنده: Light Weight

ژانر: مبارزه‌ای

Bushido Blade یکی دیگر از بازی‌های مبارزه‌ای شبیه‌سازی شده بر اساس واقعیت است که با سیستم one-hit kill کار می‌کند. این باعث شد تا نبردهای شدیدی با هوش مصنوعی یا دوستانتان رخ دهد. هر دو نسخه بازی در پلی استیشن ۱ از کیفیت خوبی برخوردارند، اما دومی تنوع بیشتری را ارائه می‌دهد و در سبکی جریان دارد که امروزه در صنعت بازی دیده نمی‌شود. با اینکه در این بازی از سلاح‌های رایج ژاپن فئودال، که تا حدودی معادل قرون وسطی اروپا است، استفاده می‌شود، محیط بازی مدرن‌تر از حد انتظار طراحی شده است. بازیکنان می‌توانند پرواز هلیکوپترها را در طول گیم‌پلی مشاهده کنند و همچنین سایر فناوری‌های امروزی در جریان بازی دیده می‌شود. همین موضوع به افزایش طول عمر بازی کمک می‌کند، به طوری که حتی اگر امروز آن را تجربه کنید، قطعا لذت خواهید برد.

Brave Fencer Musashi

Brave Fencer Musashi در خاطرات گیمرهای نسل پنج، از جایگاه ویژه‌ای برخودار است

یک تجربه نقش‌آفرینی سرگرم‌کننده در نسل پنجم کنسول‌ها

پلتفرم‌ها: پلی استیشن ۱ و پلی استیشن ۳

تاریخ انتشار: ۱۰ نوامبر ۱۹۹۸

استودیو سازنده: Square

ژانر: اکشن-نقش‌آفرینی

یکی دیگر از جواهرات صنعت بازی که از دوران پلی استیشن ۱ به فراموشی سپرده شده، Brave Fencer Musashi است. این بازی بیشتر با ژانر اکشن RPG همخوانی دارد و برای طرفداران آن سبک نیز بسیار دلچسب و سرگرم‌کننده است. این بازی موفق به کسب میانگین امتیاز ۸۱ در وبسایت متاکریتیک شد. بازیکنان در یک دنیای تخیلی، پسری را کنترل می‎‌کنند که تناسخ یک جنگجوی قدرتمند است: موساشی. این یکی از آن داستان‌هایی است که از عناصر فانتزی و کلاسیک زیادی مانند نبرد با هیولاها، نجات اشرافیان و جمع‌آوری اجسام جادویی برای متوقف کردن یک نیروی شیطانی، استفاده می‌کند و طرفداران بازی‌های این چنینی، آن را دوست خواهند داشت. دنباله بازی که روی پلی استیشن ۲ عرضه شد، زیبایی‌شناسی سامورایی‌ها را به خوبی به تصویر می‌کشد، اما به خوبی نسخه اول نیست. برای کسانی که به دنبال یک ماجراجویی پویا هستند، Brave Fencer Musashi بهترین انتخاب است.

Samurai Shodown

Samurai Shodown یکی از بهترین بازی‌های مبارزه‌ای در نسل گذشته بود

بازی سامورایی و مبارزه‌ای استودیو SNK

پلتفرم‌ها: پلی استیشن ۴، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس و اس، سوییچ، آرکید، iOS، اندروید و PC

تاریخ انتشار: ۲۵ ژوئن ۲۰۱۹

استودیو سازنده: SNK Corporation

ژانر: مبارزه‌ای

در دنیای بازی‌های مبارزه‌ای، استودیو SNK واقعا نیازی به معرفی ندارد. SNK که پشت ساخت بازی‌های مبارزه‌ای زیادی چون Fatal Fury و The King of Fighters بوده است، دهه‌های زیادی را صرف ساخت عناوین مبارزه‌ای دو بعدی کرده است و Samurai Shodown، در زمره بزرگترین دستاوردهای این سازنده قرار می‌گیرد. پس از وقفه‌ای ۱۰ ساله، این فرنچایز در سال ۲۰۱۹ ریبوت شد. فرنچایزی که یکی از بزرگان ژانر مبارزه‌ای محسوب می‌شود، قدرتمندتر از همیشه بازگشت. با اینکه بازی Samurai Shodown از محتویات و حالت‌های زیادی به جز بخش داستانی بهره‌مند نیست، اما گیم‌‎پلی آن دارای عمق و جزئیات زیادی است که می‌تواند بازیکنان را تا مدت‌ها پای خود نگه دارد، به خصوص اگر بخواهند واقعا بر بازی مسلط شوند. لازم به ذکر است که سرورهای چندنفره Samurai Shodown در استیم، چندان فعال نیستند؛ بنابراین این عنوان فقط برای کسانی که به بازی‌های تک‌نفره علاقه‌مندند، ارزش تجربه دارد.

Like A Dragon: Ishin!

با اینکه Like A Dragon: Ishin! با سری Yakuza تقاوت‌های زیادی دارد، اما هسته اصلی گیم‌پلی مانند عناوین دیگر این سری است

یاکوزا تبدیل به سامورایی می‌شود!

پلتفرم‌ها: پلی استیشن ۴، پلی استیشن ۵، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس و اس و PC

تاریخ انتشار: ۲۱ فوریه ۲۰۲۳

استودیو سازنده: Ryu Ga Gotoku Studio

ژانر: اکشن-ماجراجویی

بازی Ryu ga Gotoku Ishin یا Like a Dragon: Ishin!، یک اسپین آف از سری Yakuza است که برای مدتی طولانی در بازار غرب در دسترس نبود. خوشبختانه، این اتفاق در نهایت در قالب یک بازسازی رخ داد. بخشی از دلیل این تاخیر، ممکن است به این واقعیت مربوط باشد که جهان و داستان کلی بازی، به شدت در فرهنگ عصر ادو ژاپن غرق شده است، امری که ممکن است در کشورهای غربی به خوبی با استقبال روبه‌رو نشود. علاوه بر این، این مجموعه قبل از عرضه Yakuza 0، طرفداران زیادی در این کشورها نداشت. کسانی که بازی‌های سامورایی در دهه ۱۸۰۰ را دوست دارند، از این عنوان لذت خواهند برد. در حین بازی در نقش ریوما که اخیرا تمریناتش با شمشیر را به پایان رسانده و مشتاق آزمایش قدرت خود است، اتفاقات زیادی می‌افتد. او با ورود به درگیری‌های مربوط به دولت و ناآرامی‌های محلی، با چالش‌های خطرناک زیادی روبه‌رو می‌شود.

Rise of the Ronin

بازی Rise of the Ronin همین چند وقت پیش عرضه شد و علی‌رغم انتقادات و حواشی زیاد، کماکان تجربه‌ای سرگرم‌کننده است

پلتفرم‌ها: پلی استیشن ۵

تاریخ انتشار: ۲۲ مارس ۲۰۲۴

استودیو سازنده: تیم نینجا

ژانر: اکشن و نقش‌آفرینی

حتی اگر داستان Rise of the Ronin به سامورایی‌ها مربوط نباشد، بازی‌های تیم نینجا همواره گزینه مناسبی برای طرفداران Ghost of Tsushima هستند. با این حال، Rise of the Ronin همه چیز را صد گام جلوتر می‌برد، زیرا تقریبا با الگوبرداری از ساخته ساکرپانچ، تمام مشکلات آن بازی را برطرف کرده و بهبود می‌دهد. هر دو عنوان، جهان باز هستند و در لحظات مهم تاریخ ژاپن اتفاق می‌افتند، البته در زمان‌های بسیار متفاوت. ظهور رونین در سال‌های پایانی دوره ادو اتفاق می‌افتد، زمانی که تغییرات و درگیری‌های قابل توجهی در ژاپن رخ می‌دهد. این بازی‌ها داستان‌های بسیار مشابهی دارند، اما آنقدر متفاوت ارائه می‌شوند که در نهایت همپوشانی، کاملا سطحی هستند. داستان این بازی انحصاری، روی نیمی از دوقلوهای Blade متمرکز است، یک سامورایی سابق که بعد از نابودی قبلیه‌اش، تنها می‌ماند.

این بازی مانند Like a Dragon: Ishin! داستان جذابی را روایت می‌کند، اما سیستم مبارزات Rise of the Ronin کاملا در سطح دیگری است. تیم نینجا با ترکیب المان‌های Wo Long، Nioh و Sekiro، پیچیده‌ترین سیستم مبارزاتی تاریخ خود را خلق می‌کند، سیستمی که دارای مجموعه‌ای چشمگیر از انواع سلاح‌ها است و هر کدام دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی هستند. اگرچه گیم‌پلی Rise of the Ronin چندان آسان نیست، اما به لطف اضافه شدن درجه سختی به آن، نسبت به دیگر آثار سولزلایک شباهت‌های بیشتری به Ghost of Tsushima دارد. فراتر از آن، بازی ابزارهای زیادی را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد تا بتوانند با هر موقعیتی کنار بیایند. طبیعتا آشنا شدن با این ابزارها و سیستم نبرد بازی، ممکن است کمی طول بکشد. نقشه بازی پرجزئیات و متنوع است و فعالیت‌های جانبی نیز چندان عالی نیستند، اگرچه همین را می‌توان در مورد Ghost of Tsushima نیز گفت.

بازی Assassin’s Creed Shadows به صورت رسمی معرفی شد + ویدیو

کلام آخر

پرداختن به تاریخ ژاپن و سامورایی‌ها، اصولا از کلیشه‌های صنعت سرگرمی بوده است و می‌توان آثار مشابه زیادی را در صنعت سینما و صنعت بازی پیدا کرد. با این وجود، بازی‌های باکیفیت و سرگرم‌کننده در این ژانر، اصولا کمیاب هستند. سعی کردیم در این مطلب چند بازی سامورایی جذاب را به شما معرفی کنیم. اگر موردی را از قلم انداختیم، حتما در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید. مشتاقانه منتظر خواندن پیشنهادات شما هستیم.

کدام بازی‌های سامورایی از المان‌های فانتزی برخوردارند؟

اگر از طرفداران بازی‌های سامورایی و داستان‌های فانتزی هستید، عناوین Onimusha ،Nioh و Sekiro را به هیچ وجه نباید از دست بدهید.

چند بازی مبارزه‌ای (Fighting) با تم سامورایی داریم؟

بازی‌های شرقی زیادی چون Samurai Shodown و Bushido Blade 2 در سبک مبارزه‌ای جریان دارند.

محبوب‌ترین بازی استراتژی برگرفته از تاریخ ژاپن کدام است؟

سری Total War سال‌هاست بخش زیادی از بازار بازی‌های استراتژی را به خود اختصاص داده است و محبوبیت زیادی بین طرفداران این سبک دارد.

کدام‌های بازی‌های نقش‌آفرینی از تم سامورایی استفاده می‌کنند؟

Rise of the Ronin و Way of the Samurai 4 در کنار تم سامورایی خود، از المان‌های نقش‌آفرینی بهره‌مند هستند.


بهترین بازی‌های ۲۰۲۴ با امید لنون و شایان




منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

جذاب ترین کدهای تقلب در بازی های ویدیویی

کدهای تقلب لزوماً فقط جهت ساده‌سازی بازی‌ها به کار نمی‌روند؛ برخی از این کدها دارای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *