۱۶ نمونه از بهترین مدل‌های کت تابستانی مردانه و زنانه

کمد لباس‌ تابستانی شما نباید منحصر به لباس‌های نازکی شود که همه در این فصل می‌پوشند. با اینکه سپری کردن روزهای گرم معمولا به لباس‌های کمتر و مناسب برای قرار گرفتن زیر نور آفتاب نیاز دارد، می‌توانید در فصل تابستان هم استایل‌های مورد علاقه‌ی خود را داشته باشید. به طور مثال، در این فصل هم می‌توانید کت‌هایی روی لباس‌های تابستانی خود بپوشید. اگر نمی‌دانید چه کت‌هایی برای تابستان مناسب هستند، خواندن این مقاله به شما کمک می‌کند. در این مقاله، با مدل‌های کت تابستانی زنانه و مردانه آشنا می‌شوید.

مدل‌های کت تابستانی زنانه

خانم‌های شیک‌پوش هیچ نوع لباسی را کاملا از کمد لباس خود حذف نمی‌کنند اما شکل آن را تغییر می‌دهند. مدل‌های کت تابستانی هم از این قاعده مستثنی نیستند. می‌توانید با نگه داشتن ۷ مدل کت تابستانی همچنان خوش‌استایل بمانید.

۱. کت موتورسواری چرمی

کت‌های چرمی معمولا لباس‌هایی برای ماه‌های سردتر سال هستند اما لباس‌های چرمی را همچنان می‌توان در تابستان و روزهای ابتدایی و پایانی آن پوشید. چه به داشتن استایلی با انواع لباس‌های موتورسواری فکر کنید و چه از طرفداران لباس‌های چرمی براق باشید، کت‌های چرمی موتورسواری می‌توانند استایل شما را جذاب‌تر کنند.

فراموش نکنید که کت موتورسواری چرمی وزن نسبتا سنگین‌تری دارد. بنابراین، باید لباسی که زیر آن می‌پوشید سبک‌تر و نازک‌تر باشد. به این ترتیب، در ظهرهای تابستان کت چرمی را درمی‌آورید و در غروب‌های خنک آن را می‌پوشید.

۲. کت بلیزر اورسایز

هر چند با شروع تابستان همه به فکر رسیدن به تعطیلات تابستانی هستند و لباس‌هایی برای این موقع آماده می‌کنند، هنوز هم به لباس‌هایی برای روزهای ابتدایی و خنک این فصل نیاز دارید. کت بلیزر اورسایز می‌تواند یکی از بهترین مدل‌های کت تابستانی برای چنین مواقعی باشد.

از پوشیدن کت بلیزر با لباس‌های مورد علاقه‌ی خود مانند پیراهن‌های گل‌دار یا لباس‌های ماکسی و بلند تا روی زمین نترسید. پوشیدن کت بلیزر با این لباس‌ها هم می‌تواند به شما ظاهری شاداب و زیبا بدهد. کت بلیزر یک کت همه‌کاره برای تمام طول سال است. وزن سبک، کاربردی بودن و زیبایی کم‌نظیر این کت را نمی‌توان به یک فصل محدود کرد.

۳. مدل‌های مختلف کت اورسایز

مزایای کت‌های اورسایز بیش از آن است که بتوانید تصور کنید. این مدل‌های کت تابستانی و زمستانی فوق‌العاده شیک و همیشه مد روز هستند اما یک هدف کاربردی برای روزهای تابستانی هم دارند. فضایی برای جریان یافتن هوا باقی می‌گذارند. اگر درباره‌ی نحوه‌ی مدل دادن به لباس‌هایتان دچار تردید شده‌اید، به احتمال زیاد یک کت مدل اورسایز می‌تواند شما را از سردرگمی نجات دهد. استایل با کت‌های اورسایز به شما امکان می‌دهد تا در تابستان مدل‌های مختلف مد روز مانند کت اورسایز و یک لباس مینی را امتحان کنید.

۴. کت لینن سبک‌وزن

لینن بدون شک یکی از گزینه‌های اصلی کمد لباس برای مبارزه با گرمای تابستان است. این پارچه فقط به شلوارهای گشاد تعلق ندارد، بلکه می‌تواند صرف‌نظر از ظاهر لباس‌، لباس‌های رویی را کاربردی‌تر کند. گاهی اوقات، بهترین لباس برای روزهای گرم تابستان کت معمولی نیست، بلکه یک پیراهن سبک‌وزن مانند کت لینن است که به لباسی رویی تبدیل شده است.

دفعه‌ی بعدی که نمی‌دانستید در روزهای خنک‌تر تابستانی چه مدل کتی بپوشید، ژاکت‌های بافتنی را کنار بگذارید و به جای آن‌ها سراغ یک کت لینن بروید. فرقی نمی‌کند که این کت زیپ‌دار یا دارای یک دکمه در بالا باشد، به‌هرحال، به لباس‌های تابستانی شما یک لباس رویی ساده و معمولی اضافه می‌کند.

۵. کت‌ کوتاه و برش‌خورده

اگر داشتن ظاهری بدون شلوار برای شما خیلی جسورانه به نظر می‌رسد، می‌توانید از کت‌های کوتاه و برش‌خورده روی پیراهن‌ها و دامن‌ها فکر کنید. کت‌های برش‌خورده به یک مدل خاص محدود نمی‌شوند. شما می‌توانید یک پیراهن میدی یا ماکسی را با یک کت برش‌خورده‌ی زیبا ست کنید. به این ترتیب، صرف‌نظر از استایلی که انتخاب کرده‌اید، ظاهری جالب و مطابق با مد روز دارید.

۶. کت جین جسورانه

پوشیدن کت جین همراه با لباس‌های جین به شما ظاهری جاودانه می‌بخشد اما برای پوشیدن این کت راه‌های دیگری هم دارید. کت جین برای چندین دهه گزینه‌ای محبوب بوده است و تابستان امسال نیز از این رویه مستثنی نیست. خواه یک کت جین روشن انتخاب کرده باشید یا بخواهید کت جینی با رنگ تیره‌تر بپوشید، این کت به هر لباسی حسی غیررسمی می‌بخشد. به این ترتیب، برای پوشیدن در روز یا شب مناسب می‌شود.

۷. کت‌های رنگارنگ

هیچ چیز مثل استفاده از رنگ‌های گوناگون نمی‌تواند شروع فصل تابستان را نشان دهد. رنگ‌های شاد و سرزنده را در استایل خود به ویژه برای انتخاب لباس‌های بیرونی بگنجانید تا ظاهرتان حال و هوایی تابستانی داشته باشد. برای این کار می‌توانید ترکیبی از طرح‌ها و رنگ‌های مختلف را به کار ببرید یا برای داشتن ظاهری شیک یک لباس تک‌رنگ را با کتی رنگارنگ بپوشید.

۸. ترنچ کت

ترنچ‌ کت‌ها جزو شیک‌ترین مدل‌های کت تابستانی هستند. ترنچ کت‌های کوتاه و بلند را می‌توانید با لباس‌های گوناگون بپوشید و زیبا به نظر برسید. به طور مثال، یک ترنچ کت با رنگ شتری روشن را می‌توانید با هر لباسی ست کنید. این کت می‌تواند به یک لباس رویی برای گرمای بیشتری در روزهای خنک‌تر تابستان تبدیل شود.

کت‌های ترنچ با شلوار جین، شلوار کارگو، پیراهن‌های میدی و دامن‌های چین‌دار خوب به نظر می‌رسند. کت‌های ترنچ کوتاه‌تر جوانانه‌تر و اسپرت‌تر به نظر می‌رسند و انواع بلند این کت ظاهری کلاسیک‌تر دارند.

۹. کت آستین کیمونو

کت‌های آستین کیمونو بهترین مدل‌های کت تابستانی برای روزهای ابتدایی و انتهایی تابستان هستند. این کت‌ها در اندازه‌ها، رنگ‌ها و طرح‌های متفاوتی عرضه می‌شوند. مدل‌های بلندتر آن‌ها را می‌توانید همراه با شلوار جین راسته‌ی فاق بلند، پیراهن‌های کوتاه یا بلند و دامن‌های مینی بپوشید. مدل‌های کوتاه‌تر آن‌ها هم با شلوار جین راسته عالی به نظر می‌رسند و اگر آن‌ها را با دامن و کمربند بپوشید، خط کمرتان را برجسته می‌کنند.

۱۰. کت بارانی

کت‌های بارانی یکی از ملزومات سفرهای خارج از شهر مانند کمپینگ و پیاده‌روی هستند. این کت‌های سبک‌وزن فضای زیادی اشغال نمی‌کنند و از شما در برابر روزهایی که باران غیرمنتظره می‌بارد یا سرمای برخی از شب‌های تابستانی محافظت می‌کنند.

مدل‌های کت تابستانی مردانه

شاید کت تابستانی شبیه به یک ژاکت بی‌نظیر به نظر برسد و فکر کنید کت‌ها فقط به روزهای زمستانی و پاییزی اختصاص دارند اما این‌طور نیست. کت‌ها در ماه‌های گرم‌تر سال هم به اندازه‌ی روزهای سرد سال اهمیت دارند. انواع مدل‌های کت تابستانی مردانه از شما در برابر باران‌های عجیب تابستانی محافظت می‌کنند و می‌توانند یکی از انواع لباس‌های کمد لباس تابستانی شما باشند. برای اینکه کت‌های تابستانی مردانه را درست انتخاب کنید، باید ابتدا با انواع مدل‌های کت تابستانی مردانه آشنا شوید. در ادامه، مدل‌های رایج کت تابستانی مردانه را می‌خوانید.

۱. کت جین

این مدل کت یکی از بادوام‌ترین مدل‌های کت تابستانی است. برای نسل‌ها، کت جین لباس بیرونی بوده و هیچ وقت از مد نمیفتد. به‌علاوه، این کت چیزی بیشتر از یک لباس رویی سبک در عصرهای خنک تابستانی است. در ماه‌های سردتر سال، می‌توانید این کت را زیر کت‌های حجیم‌تر زمستانی بپوشید تا به یک لایه لباس اصلی تبدیل شود. کت‌های جین کلاسیک، همه‌کاره و چیزی بیشتر از لباس‌های فصلی هستند.

قابلیت ست شدن کت جین با لباس‌های مختلف باعث شده که این کت به یکی از محبوب‌ترین مدل‌های کت تابستانی تبدیل شود. البته، بهتر است که همیشه آن را با شلوار جین ست نکنید. رنگ‌های روشن‌تر کت جین برای تابستان و رنگ‌های تیره‌تر آن برای زمستان مناسب هستند. بنابراین، اگر به دنبال رنگ‌های بیشتری در استایل خود هستید، بهتر است یک مدل کت جین با رنگی میانه را انتخاب کنید.

۲. گرمکن ورزشی

مدت‌ها است که در طراحی استایل مردانه از لباس‌های ورزشی استفاده می‌شود. این کاربرد در طول سال‌های اخیر رشد بیشتری داشته است. در نتیجه، قهرمانان دو و میدانی مانند گرمکن ورزش به خودی خود به لباس‌های اصلی تبدیل شده‌اند.

این مدل لباس رویی شاید برای زندگی در محیط‌های ورزشی و فعالیت در زمین‌های بازی طراحی شده باشد اما وزن سبک و طراحی انعطاف‌پذیر آن را به یک گزینه‌ی عالی برای کت تابستانی بعدی که انتخاب می‌کنید، تبدیل کرده است.

برای استایل گرمکن ورزشی، لباس‌های مشابه با ظاهری اسپرت را انتخاب کنید. گرمکن ورزشی لباسی نیست که بتوانید آن را با شلوارهای مجلسی و کفش‌های براق آکسفورد ست کنید. در عوض، از لباس‌های عادی‌تر مانند شلوار کتان یا شلوارک استفاده کنید. برای انتخاب کفش هم سراغ کفش‌های کتانی بروید. اگر به فکر پوشیدن کفشی با ظاهری مینیمالیستی یا رنگارنگ هستید، استایل با کفش‌های کتانی را رها نکنید.

۳. اورشرت

آن دسته از لباس‌ها که برای کمد لباس شما در هر فصلی مناسب هستند لباس‌های ارزشمندی هستند. انواع لباس‌هایی که می‌توانید با هر لباسی و روی هر لباسی بپوشید و حتی مجبور نیستید به ظاهر آن‌ها فکر کنید، لباس‌هایی باکیفیت هستند. اورشرت‌ها را می‌توان جزو این دسته لباس‌ها به حساب آورد.

یک اورشرت در هوای سرد به لایه‌ای از لباس‌های شما تبدیل می‌شود و می‌توانید آن را در روزهای گرم‌تر هم بپوشید. به این ترتیب، این روپوش همه‌کاره در تمام طول سال به کار شما می‌آید. اورشرتی از جنس پارچه‌ای پنبه‌ای انتخاب کنید و مطمئن باشید که این لباس به یکی از کاربردی‌ترین لباس‌های شما برای چند سال تبدیل خواهد شد.

برای بهتر ست کردن اورشرت با لباس‌های مختلف بهتر است که این کت را به رنگ‌های خنثی و خاکی انتخاب کنید. برای روزهای زمستانی هم می‌توانید اورشرت‌هایی با رنگ‌های پاستلی انتخاب کنید. اگر اصول ست کردن این لباس با لباس‌های دیگر را رعایت کنید، متوجه‌ی زیبایی و سادگی منحصر به فرد اورشرت خواهید شد.

۴. کاپشن خلبانی سبک

کاپشن‌های خلبانی کاپشن‌های عایقی هستند که برای حفظ سلامت خلبانان در ارتفاعات بسیار مرتفع طراحی شده‌اند. بااین‌حال، همه‌ی کاپشن‌های خلبانی زمستانی نیستند. اگر کاپشن‌های سبک‌تر این مدل را امتحان کنید، نظرتان درباره‌ی کاپشن‌های خلبانی کاملا تغییر خواهد کرد. کاپشن‌های خلبانی سبک بهترین ویژگی‌های همتایان سنگین‌تر خود را دارند اما برای روزهای تابستانی مناسب هستند. این کاپشن‌ها همان برش و ظاهر کاپشن‌های خلبانی اصلی را دارند اما شما را خنک و راحت نگه می‌دارند.

از آنجایی که کاپشن خلبانی یک کت غیررسمی است، می‌توانید آن را مانند سایر کت‌های غیررسمی ست کنید. یک کاپشن خلبانی سبک با لباس‌هایی مانند تی‌شرت‌های ساده، شلوار جین و کفش‌های کتانی سفید به خوبی ست می‌شود. اگر هم روز تابستانی خنک‌تری را در پیش دارید، می‌توانید لباس‌های بیشتری زیر این کاپشن بپوشید. شلوارهای کتانی، پیراهن‌های ساده و کفش‌های جیر بهترین گزینه‌ها در چنین شرایطی هستند.

۵. کاپشن هرینگتون

کاپشن هرینگتون نماد فرهنگ پاپ بریتانیا است. در دهه‌ی پنجاه میلادی ستارگانی مانند الویس پریسلی و جیمز دین این مدل کاپشن را می‌پوشیدند. پس از آن کاپشن هرینگتون به سرعت محبوبیت یافت و از آن زمان تاکنون جزو محبوب‌ترین مدل‌های کت تابستانی است.

طرح ساده‌ی این کت تابستانی را می‌توانید با هر لباسی که بخواهید ست کنید. مدل دادن به یک کت همه‌کاره مانند هرینگتون بسیار ساده‌ است اما اگر به ایده‌هایی برای الهام گرفتن نیاز دارید می‌توانید مدل‌های دهه‌ی ۱۹۵۰ با این کاپشن را ببینید. یک تی‌شرت سفید ساده با شلوار جین و یک جفت بوت جیر یا کفش کتانی ساق بلند می‌تواند ظاهر این کت تابستانی را زیباتر کند.

۶. کاپشن صدفی

اگر در جایی زندگی می‌کنید که آب و هوایی غیرقابل پیش‌بینی دارد، داشتن یک کاپشن صدفی باکیفیت در کمد لباستان ضروری است. در زمان‌های نه چندان دور، تنها کسانی که این کاپشن‌های بارانی را می‌پوشیدند، کوهنوردان و طبیعت‌گردان بودند اما این روزها لباس‌های مخصوص فضای باز از جمله کاپشن‌های صدفی هم به لباس‌های جدید مردانه تبدیل شده‌اند.

این کاپشن‌های اسپرت در گردش‌ها و سفرها به طبیعت بیشترین کارایی را دارند اما فراموش نکنید که این مدل کاپشن آخرین لباسی است که می‌توانید با هر لباسی بپوشید. به همین علت، باید موقع استایل کاپشن صدفی به لباس‌هایی که قرار است با آن بپوشید بیشتر فکر کنید. برای هماهنگی بیشتر لباس‌هایتان با این مدل کاپشن بهتر است از رنگ‌های تیره و استایلی ساده و مینیمالیستی استفاده کنید.

کلام آخر

وقتی از کت صحبت می‌شود، معمولا به یاد کت‌ها و کاپشن‌های زمستانی میفتیم. بااین‌حال، برخی از انواع کت را می‌توانید به عنوان مدل‌های کت تابستانی بپوشید. کت‌های تابستانی زنانه و مردانه مانند کت جین معمولا وزن کمتری دارند و نازک هستند. بنابراین، می‌توانید آنها را در بعضی از شب‌های خنک تابستانی روی لباس‌هایی مانند تی‌شرت بپوشید. کت‌های تابستانی تنوع بسیاری دارند اما بهتر است برای انتخاب کت‌هایی که حال و هوای تابستانی دارند، سراغ رنگ‌های شاد و سرزنده بروید. البته، کت تابستانی با رنگ خنثی هم انتخاب خوبی است و با هر لباسی ست می‌شود.

منبع: instyle

نوشته ۱۶ نمونه از بهترین مدل‌های کت تابستانی مردانه و زنانه اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

بازیگر خوش انرژی در 47 سالگی کنار شوهرش+ عکس

سحر ولدبیگی بدون آرایش: سحر ولدبیگی (زاده ۱ تیر ۱۳۵۶، تهران) هنرپیشه سینما و تلویزیون …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *