۱۳ مجسمه و تندیس که خانه‌ی شما را به یک موزه‌ی زیبا تبدیل می‌کند

اگر شما هم اهل خواندن تاریخ و غرق شدن در داستان‌های مربوط به جهان باستان هستید حتما می‌دانید که ۲۹ اردیبهشت روز جهانی موزه است. روزی که به صورت نمادین برای یادآوری ارزشمند بودن موزه‌ها و اهمیت بازدید از آن‌ها نامگذاری شده است. اگر هم مثل من اهل جمع کردن عطیقه و وسایل قدیمی باشید احتمالا دوست دارید در خانه یک موزه‌ی کوچک از آثار باستانی و تندیس‌های مختلف داشته باشید. البته که این کار نیاز به سرمایه‌ی خیلی زیادی دارد و من هم فقط می‌توانم در حد رویایی شیرین به آن دست پیدا کنم.

البته یک روش برای رسیدن به این رویا و باز کردن پای اساطیر ایران و جهان به خانه وجود دارد، آن هم خرید تندیس‌ها و مجسمه‌هایی است که از روی آثار اصلی ساخته شده‌اند. درست است که یک تندیس قالب‌گیری شده نمی‌تواند جای تندیس اصلی سنگ‌تراشی شده را بگیرد،‌ اما باور کنید تماشای همین نسخه‌های کپی شده هم بی‌نهایت لذت‌بخش است.

فکر کنید صبح زود بیدار شده‌اید و در حین نوشیدن قهوه یا چای صبح‌گاهی به تندیس آتنا خیره می‌شوید. نور خورشید آرام آرام روی آن می‌تابد و صورت الهه آنتا را نورانی می‌کند. دقیقا همین‌جا است که شما وارد جهان رویا می‌شوید و می‌توانید چند دقیقه‌ی آغازین روز را در دنیای شیرین خیال سپری کنید. باور کنید شروع روز به این شکل می‌تواند سپری کردن یک روز خوب را برای شما تضمین کند.

حالا به دنیای واقعیت برگردیم و ببینیم چطور می‌توانیم در خانه‌ی خود یک موزه‌ی کوچک داشته باشیم. به بهانه‌ی روز جهانی موزه تصمیم گرفتم در این مطلب از دیجی‌کالا مگ ۱۳ مجسمه و تندیس زیبا و اساطیری را به شما معرفی کنم تا بتوانید بر اساس سلیقه‌ی خودتان موزه‌ی کوچکتان را تاسیس کنید. البته اگر دوست دارید نمونه‌های دیگر این محصولات را هم ببینید می‌توانید در فروشگاه دیجی‌کالا به دنبالشان بگردید.

نکته‌ی آخر اینکه اگر اهل اساطیر و افسانه‌ها هستید و مثل من همیشه انتخاب اولتان فیلم‌های فانتزی و جادویی است، مطمئنا می‌دانید که چرا ۱۳ مجسمه و تندیس را به شما معرفی کرده‌ام!

۱. مجسمه گالری هنری کهن مدل کتیبه فروهر

فروهر یکی از نیروهای مینَوی (نیروهای مربوط به بُعد روحی) است که بر اساس روایت‌های باستانی ایرانی قبل از خلقت انسان وجود داشته و بعد از مرگ آن‌ها هم باقی می‌ماند. در واقع فروهر نماد جاودانگی، بی‌مرگی و فناناپذیری در فرهنگ و تاریخ ایران باستان است که در تمام جهان به عنوان یک نماد شناخته شده به حساب می‌آید. این مجسمه در ابعاد ۷x9x2 سانتی‌متر ساخته شده و کمتر از ۱۰۰گرم وزن دارد.

۲. مجسمه تندیس و پیکره شهریار مدل مقبره کوروش کد MO300

مقبره‌ی کوروش آشناترین بنا از بناهای تاریخی و باستانی ایران است که نیازی به معرفی خاصی ندارد. این مجسمه از ترکیب پودر سنگ، رزین و پلی‌استر ساخته شده و ابعاد آن ۱۰x9x8 سانتی‌متر است.  روی پایه‌ی این مجسمه به خط میخی (پارسی باستان) حکاکی شده و یک پلاک معرفی هم روی خود دارد.

۳. مجسمه تندیس و پیکره شهریار مدل منشور آزادی ملل کد MO110

منشور کورش هم از آن نمادهایی است که در تمام جهان به اسم ایران شناخته می‌شود. این مجسمه که به شکل دقیقی از روی منشور اصلی ساخته شده از ترکیب پودر سنگ و رزین، فایبرگلاس و پلی‌استر تولید شده و روی یک پایه‌ی مخصوص قرار دارد. ابعاد این محصول ۲۳x14x10 سانتیمتر است و کمتر از نیم کیلوگرم وزن دارد. جالب است بدانید که ابعاد این مجسمه دقیقا با ابعاد منشور اصلی منطبق است.

۴. مجسمه مدل باستانی ریتون شیر دوره هخامنشی

ریتون یا تکوک‌ شیر غران از اشیای مشهور دوره‌ی هخامنشی هستند که در کاوش‌های منطقه‌ی هگمتانه (همدان) کشف شده‌اند. این ظرف‌ها یک قسمت مخروطی شکل دارند که شبیه به جام است که یک شیر در حال غرش در کنار آن قرار دارد. این تندیس از روی همین اشیای باستانی زیبا و از جنس پودر سنگ و رزین ساخته شده است. ۸۰ گرم وزن دار و ابعاد آن کمتر از ۱۰سانتی‌متر است.

۵. مجسمه مدل زئوس

زئوس خدای جهان و جهانیان در اساطیر یونان است. خدای قدرتمندی که به شیطنت‌ها و خوش اشتهائی‌هایش مشهور است. تندیس زئوس از ترکی پودر سنگ و رزین ساخته شده و ابعاد آن کمتر از ۱۰ سانتی‌متر است. یعنی به راحتی می‌توانید آن را در گوشه‌ی کتابخانه‌ی خود قرار دهید.

۶. مجسمه طرح کلئوپاترا مدل x1021

کلئوپاترا یکی از ایزدبانوهای مصری است که به دلیل زیبایی و هوش زیادی که داشته، مشهور شده است. مجسمه‌ی کلئوپاترا که از ترکیب پودر سنگ و رزین ساخته شده ابعاد ۱۲x7x5 سانتیمتر دارد و می‌تواند گفت که به زیبایی تندیس سنگی است که در دوران باستان از او ساخته‌اند.

۷. مجسمه طرح آتنا مدل x1026

آتنا در فرهنگ و تاریخ اساطیری یونانی الهه‌ی خرد، جنگاوری و تدبیر است که نگهبان شهر آتن بوده و اصلا به دلیل همین نگهبانی نام این شهر را آتن گذاشته‌اند. سردیس آتنا از پودر سنگ و رزین ساخته شده و ابعاد آن ۱۲x9x6.5 سانتیمتر است.

۸. مجسمه طرح هرکول مدل x1030

شاید هرکول یکی از آشناترین اساطیر یونان برای ما باشد چون هم کارتون آن را دیده‌ایم و هم اینکه احتمالا همه‌مان یک بار بازی کامپیوتری آن را تجربه کرده‌اید. قهرمان پرقدرت و جنگجویی که از موانع مختلف می‌گذرد، غول‌های زیادی را شکست می‌دهد تا به محبوبش برسد. این تندیس زیبا هم از جنس پودر سنگ و رزین ساخته شده و ابعاد آن ۱۲x8x7.5 است.

۹. مجسمه طرح ایستر مدل x1034b

ایستر نامی است که بر مجسمه‌های غول پیکر مرموز جزیره‌ی ایستر گذاشته‌اند. فقط قسمت سر و سرشانه‌ی این مجسمه‌ها خاک بیرون است و هنوز کسی نمی‌داند آیا این مجسمه‌ها بدن هم دارند یا فقط همین بخش از آن‌ها ساخته و در خاک فرو رفته‌اند. تندیس ایستر که از پودر سنگ و رزین ساخته شده است ابعاد ۱۲×۸.۵×۸ سانتی‌متر دارد و می‌تواند انتخاب خوبی برای میز کار یا کتابخانه‌ی شما باشد.

۱۰. مجسمه طرح شام آخر کد GH-1022

شام آخر نام تابلویی است که داوینچی بر اساس توصیفات آخرین شامی که حضرت مسیح با حواریون خورده، نقاشی کرده است. این مجسمه هم دقیقا بر اساس همان نقاشی و از جنس پلی‌استر ساخته شده است. ابعاد این محصول ۲۱x9x5 سانتی‌متر است.

۱۱. مجسمه طرح آلبرت اینشتین مدل x1015

اگر اهل علم هستید و از خواندن فیزیک، مخصوصا فیزیک کوانتوم، لذت می‌برید پس شک نکنید که جای این تندیس از آلبرت انیشتین در خانه‌ی شما خالی است. جنس این محصول هم از پودر سنگ و رزین است و ابعادی کمتر از ۱۰ سانتی‌متر دارد.

۱۲. مجسمه طرح سقراط مدل x1016

سقراط، فیلسوف جنجالی  یونانی که تا امروز به عنوان یکی از بزرگترین فیلسوفان غرب در تاریخ فلسفه‌ی یونان شناخته می‌شود. این تندیس که پودر سنگ و رزین و در ابعاد حدود ۱۰ سانتی‌متر تولید شده است می‌تواند انتخاب خوبی برای عاشقانه فلسفه باشد.

۱۳. تندیس مدل چارلز داروین

آخرین محصول در لیست انتخابی من تندیس چارلز داروین است. فردی که با نظریات انقلابی خود فرگشت و تکامل انسان را بیان کرد و تا امروز علم را درگیر نظریه‌ی خود کرده است. این محصول هم مثل دیگر محصولات این لیست از پودر سنگ و رزین ساخته شده و ابعادی حدود ۱۳ سانتیمتر دارد.

نوشته ۱۳ مجسمه و تندیس که خانه‌ی شما را به یک موزه‌ی زیبا تبدیل می‌کند اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

راهنمای خرید ماشین لباسشویی اقتصادی؛ صرفه جویی در هزینه ها بدون کاهش کیفیت

در عصر حاضر، همه ما به دنبال راه‌های مؤثر برای صرفه‌جویی در هزینه‌های خانوار هستیم. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *