۱۰ لباس از دنیای سینمایی مارول که اصلا شبیه کمیک‌بوک‌شان نیستند

لباس ابرقهرمان‌ها بخشی از هویت آن‌هاست. لباس‌ها قدرت و شخصیت فردی کاراکتر را نشان می‌دهد و تقریبا اکثر سوپرهیروها را با لباس‌هایشان می‌شناسیم. با اینکه دنیای سینمایی مارول معمولا از کمیک‌بوک‌ها برای خلق کاراکترهایش استفاده می‌کند، ولی خیلی وقت‌ها تغییراتی در داستان، چهره و یا لباس‌ کاراکترها ایجاد می‌کند. نکته اینجاست که خیلی وقت‌ها طراحی لباس کاراکترها اصلا شبیه کمیک نیست. حتی خیلی وقت‌ها لباس‌های کاراکترها در کمیک آنقدر پیچیده هستند که نمی‌توان آن را به دنیای سینمایی منتقل کرد. در ادامه با ۱۰ لباس از دنیای سینمایی مارول آشنا می‌شوید که از مدل کمیک بوک آن خیلی دور هستند.

۱۰ – Shocker

شوکر در استایل سینمایی

هرمان شولتز در Spider-Man: Homecoming برای اولین بار در نقش شوکر ظاهر شد. شوکر کارگر بخش جمع‌آوری زباله بود ولی بعدها به یک جنایتکار و مجرم حرفه‌ای تبدیل شد و اسلحه‌های متفاوتی را به بقیه شرورها می‌فروخت. او در فیلم با یک کاپشن و هودی ظاهر می‌شود و تنها قسمتی از لباسش که با کمیک‌بوک همخوانی داشت آستین لباس‌ها بود. آستین‌های زردش دارای امواج خاصی بودند که در یک دامنه فرکانسی خاص هم کار می‌کردند و قدرت‌‌های ویژه‌ای به شوکر می‌دادند.

شوکر یک موجود کاملا متفاوت در کمیک‌ها

در دنیای کمیک‌بوک‌های مارول دستکش‌ها یا آستین‌های شوکر منبع قدرت او نبودند. او برای داشتن این قدرت‌ها اصلا نیازی به این آستین‌ها نداشت. در حقیقت او یک شرور با لباس‌های کاملا زرد و کلاه ایمنی زرد بود. او یک قدرت ویبره عجیب در دست‌هایش داشت و باعث می‌شد مشت‌هایش خیلی قوی شوند. لباس‌های کاراکتر سینمایی هیچ شباهتی به کاراکتر کمیک ندارند.

رتبه‌بندی ۱۰ تا از بدترین کاراکترهای مارول

۹ – The Ancient One

انشنت وان سینمایی

این کاراکتر را با اسم The Sorcerer Supreme هم می‌شناسیم. او برای اولین بار در فیلم دکتر استرنج ظاهر شد و در حقیقت استاد استفن استرنج است. لباسی که او در دنیای سینمایی مارول دارد شبیه راهب‌هاست و طرح‌های ظریف و طلایی روی آن وجود دارد. یک ردا (عبا یا لباس بلند) هم روی آن می‌پوشید و یک پیراهن ساده هم زیر آن دیده می‌شد. در حقیقت یک لباس تبتی سنتی که نشان می‌داد او یک جادوگر با قدرت‌های ویژه است.

انشنت وان در کمیک

در دنیای کمیک‌بوک‌ها The Ancient One در حقیقت یک جادوگر تبتی بود که بعد از مرگش به یک موجود کیهانی کم‌اهمیت تبدیل شد. لباس‌هایی که در کمیک‌ها دارد خیلی پرزرق و برق است و طرح‌های پیچیده‌ای دارد. تغییرات دیگری هم در این کاراکتر وجود دارد که حتی از نظر داستان و روایت هم با کمیک تفاوت دارد و می‌توان گفت دنیای سینمایی مارول یک شخصیت کاملا متفاوت را خلق کرده است.

۸ – Yondu

یاندو سینمایی

مایکل روکر شخصیت Yondu را زنده کرد. او کاپیتان گروه Ravagers بود. تنها شباهتی که با نسخه کمیک دارد، پوست آبی و موهای قرمزش است. در فیلم یک جلیقه چرمی تیره دارد. جیب‌های زیادی دارد و وسایلی مختلفی به لباسش آویزان شده است. این لباس با سبک زندگی‌اش کاملا همخوانی دارد و از او یک شخصیت یاغی و خشن ساخته است.

یاندو کمیک

یاندو در دنیای کمیک‌ها از نظر داستان و روایت هم با نسخه سینمایی فرق دارد. او حتی روی زمین هم حضور نداشت و لباسی که داشت هم صرفا یک لباس سنتی سیاه سنتوری بود. یعنی فقط یک پارچه و یک کمربند داشت. آن لباس ساده در نسخه سینمایی به یک لباس پیچیده در استایل پانک تبدیل شد.

۷ – The Vulture

ولچر سینمایی

فیلم Spider-Man: Homecoming تغییرات زیادی در کل داستان ایجاد کرده است. آن‌ها نه‌تنها لباس ولچر را تغییر داده‌اند، بلکه داستان فیلم را هم به گونه‌ای عوض کرده‌اند که با روایت کلی مرد عنکبوتی همخوانی داشته باشد. او تحت عنوان آدریان تومس یک کارآفرین ساده بود که با ورود Damage Control کل کسب و کارش را از دست داد. حالا تصمیم گرفته هویتش را کامل عوض کند و با اسم ولچر فعالیت می‌کند. او لباسش را از ضایعات تکنولوژی فضایی ساخته و بال‌هایی فلزی دارد که به او قدرت پرواز می‌دادند.

ولچر با لباس عجیبش

جالب اینجاست که Vulture در دنیای کمیک اصلا چنین لباسی ندارد. او یک لباس سبز رنگ ساده با بال و چکمه دارد و بیشتر حالت فانتزی دارد. اصلا کاربردی به نظر نمی‌رسد. او یکی از اعضای اصلی گروهی است که دشمن مرد عنکبوتی هستند، گروه Sinister Six یا شش خبیث که تمام تلاش‌شان را برای شکست دادن اسپایدرمن به کار می‌گیرند. لباسی که مارول در فیلم برای این کاراکتر در نظر گرفته است او را خبیث‌تر و البته قدرتمندتر نشان می‌دهد. شاید هم این تغییر لباس تصمیم درستی بوده است.

۶ – Hawkeye

هاک‌آی و یک طرح لباس کاملا جدید

کلینت بارتون برای اولین بار در فیلم تور ۲۰۱۱ روی پرده نقره‌ای ظاهر شد. او یکی از ماموران S.H.I.E.L.D بود و لباس او در فیلم زیاد مشخص نیست، ولی می‌توان دید که او یک لباس مبارزه مشکی دارد که یک کمربند و زره هم به آن وصل هستند. تیروکمان اسلحه همیشگی اوست و به جایی از لباسش متصل شده است. او قهرمانی است که در سایه حضور دارد. با اینکه در Avengers 2012 کمی روی ظاهرش کار کردند و در نهایت یک لباس بنفش برای او در نظر گرفتند، ولی همچنان با لباس دنیای کمیک خیلی فرق دارد.

هاک‌آی با لباس ساده

کمیک‌های مارول ترکیبی از شباهت‌های جالب و تفاوت‌های عجیب و غریب با فیلم‌ها دارند. کلینت در دنیای کمیک لباس ساده‌ای دارد. بنفش و مشکی است و یک نشان تیر روی سینه‌اش دارد. بقیه چیزهایی که در فیلم‌ها برای این کاراکتر در نظر گرفته شده‌اند کاملا اضافه‌کاری هستند. او قبلا کاراکتر منفی بوده ولی حالا به گروه اونجرز پیوسته است و با مهارت‌های خاصش یک قدرت ویژه و ارزشمند به گروه می‌دهد.

۵ – Bucky Barnes

باکی بارنز، یک افسر ساده

باکی در فیلم جذاب The Winter Soldier خیلی دیده شد. او افسر هنگ پیاده‌نظام ۱۰۷ بود و در کنار استیو راجرز خدمت می‌کرد. یونیفرم ارتشی سبز زیتونی داشت، چکمه‌های بلندی می‌پوشید و اکثر اوقات هم یک کلاه لبه‌دار ارتشی داشت. او یک سرباز وفادار بود و لباسش هم این موضوع را به خوبی نشان می‌داد. ولی تصویری که از باکی در کمیک‌ها می‌بینیم کاملا فرق دارد. لباسش بیشتر شبیه کاپیتان آمریکاست. یک لباس ستاره‌دار با یک ماسک دومینو مشابه کاپیتان که جلوه‌ای کاملا متفاوت داشت. اصلا هیچ تلاشی برای شبیه کردن باکی بارنز به نسخه کمیکش صورت نگرفته است.

باکی بارنز به شکل کاپیتان آمریکا

۴ – QuickSilver

کوئیک‌سیلور متفاوت در فیلم

پیترو ماکسیموف برای اولین بار در نقش یک پسر جوان در Avengers: Age of Ultron ظاهر شد. او پدر و مادرش را از دست داده بود و حالا با خواهرش داوطلب شده بودند که آزمایش‌های انسانی هایدرا روی آن‌ها انجام شوند. او در یکی از این آزمایش‌ها قدرت و سرعت بالایی پیدا کرد و به کوئیک‌سیلور تبدیل شد. لباس او یک لباس ورزشی خیلی ساده و چسبان بود. دست و پای او هم نقره‌ای بودند. با اینکه این کاراکتر در کمیک‌ها نقش پررنگی دارد ولی در فیلم‌ها اصلا به او پرداخته نمی‌شود.

کوئیک‌سیلور و موهای خاصش

در دنیای کمیک، کوئیک‌سیلور یک لباس کاملا آبی دارد و با چهره‌ی اخمو و عبوسش کاراکتری خاص به حساب می‌آید. لباسی که او در کمیک‌ها دارد زمین تا آسمان با فیلم‌ها فرق دارد. لباسی که در کمیک‌بوک‌ها دارد کاملا با کاراکترش سازگار است ولی در اونجرز ذره‌ای به لباسش اهمیت داده نمی‌شود و حتی جایی قبل از نبرد نهایی خیلی رندوم یک لباس را از برج اونجرز برمی‌دارد و می‌پوشد.

۳ – Killmonger

کیل‌مانگر در فیلم

کیل‌مانگر عضو نیروی ویژه دریایی آمریکا بود و تعداد خیلی زیادی قتل داشت. او در فیلم Black Panther ظاهر شد و با توجه به اینکه نیروی نظامی بود، لباس نظامی هم داشت. یک زره نظامی و جلیقه ضدگلوله داشت و تجهیزات دیگری هم روی لباسش بود که به او در حمله و دفاع کمک می‌کرد.

کیل‌مانگر در کمیک

چیزی که در کمیک‌بوک‌ها می‌بینیم کاملا با کیل‌مانگر دنیای سینمایی مارول فرق دارد. لباسش با طرح پوست حیوان است و یک زنجیر مخصوص دارد که خیلی به چشم می‌آید. او یک گردنبند هم داشت که از ویبرانیوم خالص واکاندا ساخته شده بود. او دوست داشت از تجهیزات خاص استفاده کند و لباسش هم دقیقا مثل خودش خاص بود. او یک ارتش از پلنگ‌های خانگی هم داشت که قدرت مبارزه‌اش را به شدت بالا برده بودند.

۲ – Baron Mordo

بارون موردو دنیای سینمایی

بارون موردو متحد The Ancient One بود و از دکتر استرنج هم حمایت می‌کرد. او از Dark Dimension باخبر شد و اتحادش را شکست و تصمیم گرفت قدرت‌شان را از آن‌ها بگیرد. لباس او در فیلم سازگاری خوبی با نقشش داشت. او یک جادوگر بود و یک ردای ظریف با رنگ‌های خنثی داشت. او لوازم جانبی و اکسسوری‌های مختلفی هم به لباسش آویزان کرده بود که کاملا حال و هوای جادوگری داشته باشد.

بارون موردو در دنیای کمیک

در دنیای کمیک‌ها لباس متفاوت‌تری بر تن بارون موردو می‌بینیم. او یک شنل دارد که تزئینات فلزی مختلفی به آن آویزان شده‌ بودند. ابروهای قوس‌دار داشت و همیشه یک اخم و عصبانیت در چهره‌اش وجود داشت. او ظاهر ساده‌ای داشت و نشانی از ناامیدی در او وجود داشت.

۱ – Malekith

ملکیت خسته و غم‌زده سینمایی

او شخصیت شرور اصلی در Thor: Dark World بود. شخصیتی با قدرت رهبری بالا و به شدت منطقی که همیشه حساب‌شده جلو می‌رفت. او رهبر گروه Dark Elves بود و آن‌ها را در جنگ با آسگاردی‌ها رهبری می‌کرد. یک زره سر تا پا فلزی هم داشت. این زره یکپارچه بود و حتی از سرش هم محافظت می‌کرد. ظاهرش به عنوان کسی که با نیروهای تاریک در ارتباط است کاملا سازگار بود.

ملکیت کمیک یک چهره کاملا متفاوت دارد

جالب اینجاست که در دنیای کمیک‌بوک‌ها ظاهر این کاراکتر کمی رنگی‌تر است و البته کمی هم ترسناک‌تر. او یک شنل پاره پوره خاکستری دارد، پوستش آبی است و با موهای سفیدش یک ترکیب عجیب ساخته است. سمت تاریک صورتش هم در کمیک‌بوک سمت چپ است، در حالی که در دنیای سینمایی مارول سمت راست تاریک است. در دنیای کمیک‌بوک‌ها شرور و وحشی است ولی در دنیای فیلم‌ها خسته، غم‌زده و پیچیده و مرموز است.

۱۰ تیم همکار برتر در دنیای سینمایی مارول

شما لباس کدام کاراکتر دنیای مارول را بیشتر دوست دارید؟

حالا می‌دانیم که خیلی وقت‌ها لباس کاراکترهای کمیک و دنیای سینمایی مارول فرق دارند، البته خیلی وقت‌ها هم فقط تغییرات کوچکی دارند. حالا شما بگویید لباس کدام کاراکتر مارول را بیشتر دوست دارید؟ حتما در کامنت‌ها برای ما بنویسید.

منبع: MovieWeb


یوتیوب بازار: فیلم چی ببینیم؟ میزگیم سینمایی با شایان و امید لنون


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

پلنگ سیاه در دنیای سینمایی مارول تغییر پیدا خواهد کرد

در وقایع فیلم پلنگ سیاه: واکاندا برای همیشه شخصیت شوری جایگزین برادر خود یعنی پادشاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *