۱۰ بازی که بیشترین تعداد جایزه‌ی بهترین بازی سال را برده‌اند

این روزها بازی‌های ویدیویی خوب به نسبت کل بازی‌هایی که روزانه منتشر می‌شوند، کمیاب هستند و بازی‌های ویدیویی عالی در میان آن‌ها حتی نادرتر می‌شوند. حال در بین آن بازی‌های عالی، بازی‌هایی وجود دارند که صنعت بازی را به سمت جلو می‌برند و موفق می‌شوند که جوایز متعددی را به خاطر یک ارائه‌ی تجربه‌ای انقلابی برنده شوند. این بازی‌های ویدیویی تقریبا از هر نظر موفق شده‌اند و تحسین منتقدان را برای کار‌هایی که کرده، بدست آورده‌اند. آن‌ها به سطحی از کیفیت دست پیدا می‌کنند که تا سال‌ها از آن‌ها یاد شده و الهام‌بخش دیگر توسعه‌دهندگان خواهند شد. با اینکه در این لیست به ۱۰ بازی با بیشترین جایزه‌ی سال خواهیم پرداخت اما می‌توان گفت که هیچ یک از این بازی‌ها بهتر از بازی قبلی نیستند، زیرا همه‌ی آن‌ها برای زمان خود عالی بوده‌اند.

۱۰. Red Dead Redemption 2 (178 جایزه)

تهیه‌کننده: Rockstar Games / سازنده: Rockstar Games
سال انتشار: ۲۰۱۸
پلتفرم: PC, PS4, Xbox One, PS5, Xbox Series X/S

بازی رد دد ریدمپشن ۲ از راک‌استار گیمز، بازیکنان را به دنیای باز و با دقت ساخته شده از آمریکای تخیلی در سال ۱۸۹۹ منتقل می‌کند. در این بازی شما در نقش آرتور مورگان، یک قانون شکن که عضوی از باند بدنام ون در لیند (Van der Linde) است، بازی می‌کنید. در این اثر غرب وحشی در آخرین روزهای خود قرار دارد. نظم و قانون در حال گسترش است و زندگی را از سبک زندگی غیرقانونی که آرتور و باندش همیشه می‌شناخته‌اند، تغییر می‌دهد. رد دد ریدمپشن ۲ از طریق داستانی جذاب و گروهی از شخصیت‌های عمیق، مضامین وفاداری، رستگاری و غیره را کاوش می‌کند. فراتر از روایت جذاب، این بازی دارای یک جهان باز خیره‌کننده است. از کوه‌های پوشیده از برف گرفته تا بیابان‌های وسیع و شهر‌های شلوغ، راک‌استار دنیایی را ساخته است که احساس زنده بودن می‌کند. بازیکنان می‌توانند خود را با شکار، ماهیگیری و ماموریت‌های جانبی سرگرم‌کنند یا به سادگی در زیبایی مناظر آن غوطه‌ور کنند.

در این میان گیم‌پلی بازی تجربه‌ای عمیق و همه جانبه را ارائه می‌دهد. جهان این اثر به اعمال شما واکنش نشان می‌دهد و انتخاب‌های شما به عنوان آرتور پیامد‌هایی دارد. شما می‌توانید یک تفنگچی بی‌رحم یا دست یاری برای نیازمندان باشید. این سطح از جزئیات باعث می‌شود که جایگاه شما در دنیای بازی قابل توجه باشد. در هر صورت چه طرفدار آثار ساخته شده از دوران وسترن باشید و چه از ماجراجویی‌های جهان باز لذت ببرید، رد دد ریدمپشن ۲ با روایت غنی، دنیای خیره‌کننده و گیم‌پلی فوق‌العاده‌اش، یک شاهکار است که مدت‌ها در ذهن شما باقی خواهد ماند.

۹. Uncharted 4: A Thief’s End (190 جایزه)

تهیه‌کننده: Sony / سازنده: Naughty Dog
سال انتشار: ۲۰۱۶
پلتفرم: PS5, PS4, PC

آنچارتد ۴ فقط یک بازی اکشن دیگر الهام گرفته از سری ایندیانا جونز یا توم ریدر نیست بلکه نقطه‌ی عطفی برای این سری و مانند یک آواز قو برای قهرمان داستان، نیتن دریک (Nathan Drake) است. در این بازی سال‌ها پس از آخرین ماجراجویی‌اش، شکارچی گنج مورد علاقه‌ی ما، با اشاره‌ای از گذشته از دوران بازنشستگی خارج می‌شود. سم، برادر او که مرده محسوب می‌شد، بازگشته و آن‌ها به همراه شریک دیرینه‌‌شان سالی، برای یافتن ثروت دزد دریایی افسانه‌ای هنری اوری، به جهانگردی می‌پردازند.

گیم‌پلی آنچارتد ۴ به ریشه‌های خود وفادار می‌ماند. در این اثر با انفجارها و تیراندازی‌های هیجان‌انگیز، پازل‌های چالش‌برانگیز و صحنه‌های سینمایی مواجه خواهید شد که شما را شگفت‌زده خواهد کرد. این نسخه همچنین عمیق‌تر به زندگی شخصی دریک نیز می‌پردازد. پیوند او با برادرش و سنگینی انتخاب‌های گذشته‌اش به موضوع اصلی داستان تبدیل می‌شود و لایه‌ای احساسی به گیم‌پلی هیجان‌انگیز آن می‌بخشد. این بازی در تنوع محیطی خود نیز عالی است. شما از مناظر شهری شلوغ، جنگل‌های سرسبز و خرابه‌های باستانی عبور خواهید کرد که هر کدام از آن‌ها با جزئیات فراوان ساخته شده‌اند تا احساس واقع‌گرایانه‌ای داشته باشید. به طور کلی این بازی یک کلاس درس در داستان‌سرایی و طراحی بازی است. این پایانی مناسب برای حماسه نیتن دریک است و گنجی محسوب می‌شود که ارزش جست‌وجو را دارد.

۸. The Elder Scrolls 5: Skyrim (229 جایزه)

تهیه‌کننده: Bethesda Softworks / سازنده: Bethesda Game Studios
سال انتشار: ۲۰۱۱
پلتفرم: PC, PS3, PS4, PS5, Nintendo Switch, Xbox 360, Xbox One, Xbox Series X, Xbox Series S

حتی بیش از یک دهه پس از انتشار، اسکایریم همچنان یک اثر شاهکار در صنعت بازی محسوب می‌شود. این اثر اکشن نقش‌آفرینی که توسط استودیوی بازی‌سازی بتسدا توسعه یافته است، بازیکنان را به قلمرویی از محیط‌های خیره‌کننده، سیاه‌چاله‌های خطرناک و ماموریت‌های حماسی می‌برد. داستان این بازی با بازگشت اژد‌های آلدوین آغاز می‌شود که به نوعی منادی آخرالزمان است. شما به عنوان یک اژدهازاده، قدرت جذب روح اژدهایان کشته شده و استفاده از قدرت آن‌ها را دارید و با گشت و‌ گذار در مناظر وسیع و متنوع بازی، رمز و راز بازگشت آلدوین را کشفکرده و سعی خواهید کرد که از بلعیدن جهان توسط او جلوگیری کنید.

جهان بازی به شدت وسیع است و شما در آن شهر‌های وسیع، مقبره‌های باستانی، سیاه‌چاله‌ها و اردوگاه‌های راهزنان پنهان را کاوش کنند. در این میان چه بخواهید به صفوف جنگجوها بپیوندید، چه توانایی‌های جادویی خود را به عنوان یک جادوگر قدرتمند تقویت کنید و چه به سادگی بخواهید در جهان پرسه بزنید، اسکایریم حس آزادی بی‌نظیری را ارائه می‌دهد. از طرفی سیستم مبارزه بازی به بازیکنان این امکان را می‌دهد تا به موقعیت‌ها به روش‌های مختلفی پاسخ دهند. این بازی همچنین داستان خود را به شما تحمیل نمی‌کند. شما می‌توانید ساعت‌ها به ماموریت‌های اصلی آن بپردازید، اما جهان آن پر از فعالیت‌های جانبی نیز است که برای تکمیل آن‌ها ماه‌ها باید وقت خود را صرف کنید.

۷. The Last Of Us (257 جایزه)

تهیه‌کننده: Sony Computer Entertainment / سازنده: Naughty Dog
سال انتشار: ۲۰۱۳
پلتفرم: PS3, PS4, PS5, PC

لست آو آس یک سفر بی‌رحمانه و احساسی در آمریکای پساآخرالزمانی است که توسط یک قارچ جهش‌یافته که مردم را به موجوداتی هیولاوار و آدمخوار تبدیل کرده، ویران شده است. در این اثر شما کنترل جوئل را بدست می‌گیرید؛ یک قاچاقچی سرسخت که وظیفه دارد نوجوانی به نام الی را در سراسر کشور ویران شده اسکورت کند. این بازی فراتر از شلیک به بدن زامبی‌ها است و در مورد پیوندی است که بین یک قاچاقچی بداخلاق و یک دختر جوان در دنیایی که انسانیت در بدترین حالت خود است شکل می‌گیرد. منابع در این دنیا کمیاب هستند و بازماندگان برای محافظت از چیز‌های اندکی که دارند دست به هر کاری می‌زنند. بازی به طرز ماهرانه‌ای لحظاتی از اکشن و تعلیق را با توسعه‌ی شخصیت‌ها با ریتمی مناسب همراه می‌کند و شما را مجبور می‌کند با واقعیت‌های خشن این دنیا روبرو شوید.

از منظر گیم‌پلی، لست آو آس یک بازی سوم شخص در سبک اکشن و ماجراجویی است. شما منابع مختلف را جمع‌آوری می‌کنید، سلاح‌های مختلف را استفاده کرده و از ترکیبی از مخفی‌کاری و اکشن برای زنده ماندن استفاده می‌کنید. رویارویی با دشمنان، چه انسانی و چه آلوده، تجربه‌ای پرتنش است و هوش مصنوعی نسبتا هوشمند است و شما را مجبور می‌کند که تاکتیک‌های خود را با شرایط مختلف تطبیق دهید. در نهایت گفتنی است که لست آو آس فقط یک بازی ویدیویی نیست. این یک تجربه‌ی به شدت عمیق است که یک داستان دلخراش از بقا و یک کاوش دردناک از درون انسان در تاریک‌ترین زمان‌ها را ارائه می‌دهد.

۶. The Legend Of Zelda: Breath Of The Wild (262 جایزه)

تهیه‌کننده: Nintendo / سازنده: Nintendo EPD
سال انتشار: ۲۰۱۷
پلتفرم: Wii U, Switch

بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild که در سال ۲۰۱۷ منتشر شد، بازیکنان را به یک هایرول جهان باز و وسیع می‌برد که شبیه هیچ چیزی دیگری در این سری نیست. مسیر‌های خطی و مناطق جدا شده از هم در این نسخه از بین رفته است. در عوض، Breath of the Wild منظره‌ای گسترده را ارائه می‌کند که التماس می‌کند در آن کاوش، صعود و تعامل داشته باشید. در این بازی شما کنترل لینک را طبق معمول بدست می‌گیرید، قهرمان فراموشی گرفته‌ی داستان در حالی از خواب خود بیدار می‌شود، که هایرول توسط بلایی به نام گانون ویران شده است. ماموریت شما در این اثر نجات شاهزاده زلدا و شکست دادن گانون برای بار دیگر است. اما اینکه چگونه با این هدف سر و کله بزنید، کاملا به شما بستگی دارد. Breath of the Wild یک رویکرد پایان باز را در بر می‌گیرد و به بازیکنان اجازه می‌دهد که مسیر خود را در سراسر جهان باشکوه هایرول به شیوه‌ای که دوست دارند، ترسیم کنند.

کاوش در Breath of the Wild عنصر بسیار مهمی است است. از کوه‌های بلند گرفته تا بیابان‌های وسیع، هر گوشه از هایرول مملو از زندگی، اسرار و چالش‌های مختلف است. همچنین بازی فرمول سنتی زلدا یعنی جمع‌آوری آیتم‌های قدرتمندتر را برای پیشرفت دور می‌اندازد و در عوض، سلاح‌ها با استفاده‌ی مکرر از بین ‌می‌روند و این بازیکنان را وادار می‌کند تا استراتژی‌های خود را همواره تطبیق دهند و با طیف وسیعی از سلاح‌ها که در سراسر جهان پیدا می‌کنند، آزمایش کنند. این موضوع همراه با ساختار جهان باز، حس دائمی از غافلگیری را تقویت می‌کند. شما هرگز نمی‌دانید که ممکن است در اطراف منطقه‌ی بعدی با چه چیزی روبرو می‌شوید و این  به نوبه‌ی خود گیم‌پلی بازی را تازه و هیجان‌انگیز نگه می‌دارد.

البته Breath of the Wild فقط در مورد اکتشاف و مبارزه نیست. این بازی دارای یک سیستم ساخت و ساز یا کرفتینگ بسیار جذاب است که به بازیکنان این امکان را می‌دهد تا برای سلامتی‌ خود غذا بپزند یا اکسیر‌هایی با جلوه‌های ویژه ایجاد کنند. سیستم آب و هوا نیز نقش بسزایی در بازی دارد. یک بارندگی ناگهانی می‌تواند آتش اردوگاه شما را خاموش کند، در حالی که وزش باد شدید می‌تواند به شما کمک کند تا در مسافت‌های وسیع از پاراگلایدر کمک بگیرید. در هر صورت چه از طرفداران قدیمی زلدا باشید و چه تازه وارد به این سری، Breath of the Wild یک ماجراجویی فراموش نشدنی است که تجربه‌ی آن به هر گیمری پیشنهاد می‌شود.

۵. God of War (264 جایزه)

تهیه‌کننده: Sony / سازنده: Santa Monica Studio
سال انتشار: ۲۰۱۸
پلتفرم: PS4, PS5, PC

در سال ۲۰۱۸، استودیوی سانتا مونیکا با سری محبوبگاد آو وار گامی جسورانه برداشت. این استودیو مناظر نابود شده‌ی اساطیر یونان را پشت سر گذاشت و وارد طبیعت یخ‌زده‌ی افسانه‌های نورس شد. این فصل جدید هم به‌ عنوان دنباله‌ای برای بازی‌های قبلی و هم به‌ عنوان یک ریبوت عمل کرده و کریتوس را که از گذشته‌اش خسته شده بود، به یک زندگی جدید دعوت می‌کرد. این بازی دوربین ثابت سینمایی نسخه‌های قبلی خود را به نفع دوربین روی شانه کنار گذاشت و تجربه‌ای متفاوت را به دنبال ایجاد کرد. کریتوس که در این نسخه پدر شده، حال مجبور است که کابوس‌های خود را فراموش کند و سعی کند که فرزند خود را در جهانی خشن تربیت کند. رابطه‌ی پدر و پسری قلب بازی است و کریتوس که توسط ارواح گذشته‌اش تسخیر شده است، باید یاد بگیرد که مربی و محافظ آترئوس باشد. پیوند آن‌ها در طول سفر به مرور ایجاد و تقویت می‌شود و نوعی لایه‌ی احساسی که در آثار قبلی دیده نشده بود را به بازی اضافه می‌کند.

با این حال، گاد آو وار فقط حول محور اکشن و صحنه‌هایی پر زرق و برق از مبارزه با هیولاها نیست. دنیای میدگارد بازی دارای جزئیات فراوان و مملو از افسانه‌های اسکاندیناوی و راز‌هایی برای کشف است. بازیکنان می‌توانند در این مناطق کاوش کنند، با پازل‌های پنهان روبرو شوند و در ماموریت‌های اختیاری که روایت را گسترش می‌دهند نیز شرکت کنند. در این میان جلوه‌های بصری نیز در زمان خود فوق‌العاده بود و کمتر اثری در آن زمان به پای این بازی می‌رسید. در نهایت گفتنی است که این بازی ثابت کرد که حتی شناخته شده‌ترین سری‌ها را نیز می‌توان با برداشتی تازه احیا کرد.

۴. Baldur’s Gate 3 (280 جایزه)

تهیه‌کننده: Larian Studios / سازنده: Larian Studios
سال انتشار: ۲۰۲۳
پلتفرم: PC, PS5, Xbox Series X

بازی بالدورز گیت ۳ در سال ۲۰۲۳، طوفانی در ژانر نقش‌آفرینی به پا کرد. این دنباله‌ای که به شدت مورد انتظار بود، بازیکنان را به دنیای غنی سیاه‌چاله‌ها و اژدهایان (Dungeons & Dragons) برد و روایتی جذاب، شخصیت‌های عمیق و نبردی استراتژیک را ارائه داد که به ریشه‌های خود وفادار می‌ماند. این بازی شما را در یک داستان از پیش نوشته شده قرار نمی‌دهد و در عوض به شما این امکان را می‌دهد که مسیر خود را بسازید. از خلق شخصیت خود، جایی که نژاد، کلاس و حتی ویژگی‌های شخصیتی خود را انتخاب می‌کنید، تا انتخاب‌های دیالوگی که در طول بازی انجام می‌دهید، تصمیمات شما اهمیت زیادی در بازی دارد و به روایت، روابط شما با همراهان و در نهایت، سرنوشت قلمرو‌های فراموش شده شکل می‌دهد.

در بازی شما با انواع مختلفی از همراهان جذاب روبرو خواهید شد که هر کدام دارای پیشینه، انگیزه‌ها و اهداف منحصر به فرد خود هستند. ایجاد اعتماد و رابطه با آن‌ها بسیار مهم است و اقدامات شما می‌تواند گزینه‌های گفت‌وگو، ماموریت‌ها و حتی فرصت‌هایی عاشقانه را باز کند. در این میان گفتنی است که دنیای بازی گسترده و پر از امکانات است و درجه‌ی آزادی قابل توجهی را فراهم می‌کند. در هر صورت چه یک ماجراجوی باتجربه یا یک تازه وارد به قلمرو‌های فراموش شده باشید، بالدورز گیت دنیایی را در اختیار شما قرار می‌دهد که ارزش کاوش را دارد.

۳. The Witcher 3: Wild Hunt (281 جایزه)

تهیه‌کننده: CD Projekt Red / سازنده: CD Projekt Red
سال انتشار: ۲۰۱۵
پلتفرم: PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X, Xbox Series S, Switch, PC

حتی با گذشت سال‌ها پس از انتشار، بازی The Witcher ۳: Wild Hunt از استودیوی سی‌دی پراجکت همچنان گیمر‌ها را مجذوب خود می‌کند. این اکشن نقش‌آفرینی جهان باز شما را در نقش یک شکارچی هیولا به نام گرالت و در دنیایی که در آستانه‌ی جنگ است، قرار می‌دهد. اما گرالت این بار فقط در حال شکار جانوران نبوده بلکه در جست‌وجوی ناامیدانه‌ای برای یافتن سیری، دختر خوانده‌اش و شخصیتی با قدرت تغییر جهان طبق پیش‌بینی‌ها است. دنیای ویچر ۳ که به سادگی قاره یا کانتیننت نامیده می‌شود، وسیع و نفس‌گیر است. شما ساعت‌های بی‌شماری را صرف کاوش در گوشه و کنار، کشف گنجینه‌های پنهان و انجام ماموریت‌هایی جانبی خواهید کرد که می‌توانند به اندازه‌ی داستان اصلی جذاب باشند.

در مورد داستان، گفتنی است که ویچر ۳ دارای روایتی غنی و بالغ با شخصیت‌های پیچیده و انتخاب‌های دشوار است. تصمیمات شما می‌تواند پیامد‌های گسترده‌ای داشته باشد، دنیای اطراف شما را شکل دهد و در نهایت منجر به یکی از چندین پایان منحصر به فرد شود. این داستانی است که مدت‌ها بعد از اینکه کنترلر را کنار گذاشتید در ذهن شما باقی می‌ماند. با این حال ویچر ۳ فقط درباره داستان‌های بزرگ نیست و این چیز‌های کوچک هستند که به دنیای بازی احساس زنده بودن می‌دهند. از نحوه‌ی عبور نور خورشید از میان برگ‌ها گرفته تا مکالمات دلگرم‌کننده‌ای که با مشتریان میخانه‌ها دارید، سی‌دی پراجکت رد تجربه‌ای را ارائه می‌دهد که کمتر اثری قادر به ارائه‌ی آن است.

از طرفی مانند همیشه هیولا کشی نیز وجود دارد. گرالت یک جنگجوی قدرتمند است و مبارزات بازی ترکیبی هیجان‌انگیز از شمشیربازی، کیمیاگری و توانایی‌های جادویی قدرتمند است. در هر صورت فرقی نمی‌کند که دسته‌ای از گرگ‌ها را نابود کنید یا با یک گریفین افسانه‌ای روبرو شوید، مبارزه همیشه رضایت‌بخش و چالش‌برانگیز است.

۲. The Last Of Us Part 2 (326 جایزه)

تهیه‌کننده: Sony / سازنده: Naughty Dog
سال انتشار: ۲۰۲۰
پلتفرم: PS4, PS5

لست آو آس ۲ به عنوان دنباله‌ای بر بازی تحسین‌ شده سال ۲۰۱۳ و سومین بازی این لیست که توسط ناتی داگ ساخته شده، بازیکنان را به آمریکای پسا‌آخرالزمانی که توسط یک قارچ جهش یافته ویران شده بود، باز می‌گرداند. داستان این بازی چهار سال پس از اولین بازی این سری اتفاق می‌افتد. الی که اکنون یک دختر جوان است، در صلحی شکننده در جامعه‌ای از بازماندگان زندگی می‌کند. با این حال، این صلح با یک عمل خشونت‌آمیز از بین می‌رود و الی را در مسیری بی‌رحمانه برای انتقام قرار می‌دهد. داستان از طریق دیدگاه‌های دو شخصیت مختلف باز می‌شود، یعنی بازیکنان در کنار الی، کنترل ابی، عامل مرموز مرتبط با انتقام‌جویی الی را نیز در دست می‌گیرند.

قسمت دوم سری با اینکه در داستان با واکنش‌های مختلفی به خصوص از سوی طرفداران مواجه شد اما به دلیل جنبه‌های فنی نیز مورد تحسین بسیار زیادی قرار گرفت. گیم‌پلی بازی به دلیل کنترل‌های عالی، مکانیک‌های مبارزات بهبود یافته و دنیای پرتنش خود مورد تحسین قرار گرفت. در این میان گرافیک بازی نیز خیره‌کننده بود و پلی‌استیشن ۴ را به مرز محدودیت‌های خود کشاند. صداگذاری و موسیقی نیز به همان اندازه چشمگیر بودند و بازیکنان را عمیق‌تر به در درون داستان احساسی غرق کردند. با وجود جنجال‌ها، لست آو آس جوایز متعددی را از آن خود کرد و به عنوان اثری شایسته در تاریخ بازی‌های ویدیویی جایگاه خود خود را ثبیت کرد.

۱. Elden Ring (429 جایزه)

تهیه‌کننده: Bandai Namco Entertainment / سازنده: From Software
سال انتشار: ۲۰۲۲
پلتفرم: PS5, PS4, Xbox Series X, Xbox Series S, Xbox One, Xbox One X, PC

بازی الدن رینگ به کارگردانی هیدتاکا میازاکی که به خاطر آثار سولزبورن خود شهرت دارد و با کمک جورج آر. آر. مارتین، نویسنده‌ی رمان‌های نغمه‌ی یخ و آتش، تجربه‌ای متفاوت از سایر آثار فرام‌سافتور را به ارمغان آورد. این بازی در سرزمین‌های میانه، یک قلمروی وسیع و در حال زوال که زمانی توسط ملکه ماریکا و قدرت حلقه‌ی الدن اداره می‌شد، جریان دارد. در این اثر شما به عنوان یک تارنیشد (Tarnished) ماجراجویی خود را آغاز کرده و سعی دارید تا با کسب قدرت حلقه‌ی الدن به یک الدن لرد تبدیل شوید. با این حال مانند دیگر آثار این استودیو، داستان ستون اصلی بازی نیست.

فرام‌سافتور در این بازی یک دنیای باز یکپارچه ایجاد کرده که مناظر وسیع، از دشت‌های سرسبز گرفته تا باتلاق‌های خفه‌کننده و سیاه‌چاله‌های هزارتویی را در هم می‌آمیزد. بازیکنان می‌توانند پیاده یا سواره، به تنهایی یا با دیگران به صورت آنلاین بازی کاوش کنند. در حالی که دنیای لدن رینگ، باز است، انتظار یک قدم زدن آرامش‌بخش را نداشته باشید چرا که همچنان اثری از فرام‌سافتور است. مبارزات بازی به شدت چالش‌برانگیز است و مستلزم تسلط بر توانایی‌های شخصیت و تمرکز روی حرکات دشمنان است. در واقع اگر شما آماده نباشید، باس‌های غول‌پیکر، موجودات عجیب و غریب و حتی NPC‌های به ظاهر بی‌ضرر می‌توانند پایانی سریع و بی‌رحمانه را برایتان رقم بزنند.

با این حال، غلبه بر این چالش‌ها بسیار ارزشمند است زیرا الدن رینگ یک سیستم خلق شخصیت عمیق و لیست گسترده‌ای از سلاح‌ها، زره‌ها و جادو‌ها را برای شخصی‌سازی کردن سبک بازی خود ارائه می‌دهد تا شکست دادن یک دشمن دشوار یا فتح یک سیاه‌چاله‌ی گسترده گسترده، حس واقعی موفقیت را به شما بدهد. به طور کلی الدن رینگ اثری دشوار محسوب می‌شود و نیازمند صرف زمان قابل توجهی است، اما برای کسانی که مایل به پذیرش این چالش هستند، یک اثر ماجراجویی بی‌نظیر در جهانی باز، یک سیستم مبارزه‌ی به شدت عمیق و دنیایی غنی از افسانه‌ها را ارائه می‌دهد. کیفیت این بازی و جوایز آن به حدی است که احتمالا به این زودی‌ها شاهد اثری بهتر از آن در زمینه‌ی بهترین جوایز بازی سال، نخواهیم بود.

منبع: The Gamer

نوشته ۱۰ بازی که بیشترین تعداد جایزه‌ی بهترین بازی سال را برده‌اند اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

۱۰ بازی ترسناک که در آن‌ها عناصر فراطبیعی وجود ندارد

بخش قابل توجهی از بازی‌های ترسناک برای برانگیختن حس ترس و سایر احساسات آزادهنده، به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *