یکی از نقش‌آفرینی‌های کلاسیک پلی استیشن ۱ با آنریل انجین ۵ بازسازی شد

بازی Xenogears یک نقش‌آفرینی ژاپنی است که در سال ۱۹۹۸ توسط کمپانی اسکوئر سافت (که حالا با نام اسکوئر انیکس شناخته می‌شود) منتشر شد. این بازی برای کنسول پلی استیشن ۱ و تقریبا همزمان با بازی‌های نقش‌آفرینی مشهوری مانند Parasite Eve و Baldur’s Gate به انتشار رسید. این بازی فقط در ژاپن و آمریکای شمالی منتشر شد و به همین دلیل بسیاری از گیمرها در همان زمان نتوانستند آن را تجربه کنند، اما بازی بسیار خوش‌ساختی بود و امتیازات خیلی خوبی از منتقدان دریافت کرد. بد نیست بدانید که این بازی پایه‌گذار سری Xeno شد که امروزه بازی‌های Xenoblade Chronicles از این مجموعه را به خوبی می‌شناسیم.

Xenogears از آن بازی‌هایی است که اگر اسکوئر انیکس به سراغ ساخت یک نسخه ریمیک از آن برود، می‌تواند موفقیت بالایی را کسب کند. اما حالا که خبری از بازسازی این نقش‌آفرینی کلاسیک نیست، یک بازیساز مستقل تصمیم گرفته نسخه‌ای غیررسمی از آن را با جلوه‌های بصری مدرن ارائه دهد.

۱۰ بازی نوستالژی پلی استیشن ۱ که همه گیمرها باید تجربه کنند + ویدیو

فردی به نام Vitor Maccari که در زمینه طراحی سه بعدی تخصص دارد، بازی Xenogears را با موتور گرافیکی آنریل انجین ۵ بازسازی کرده است. در ویدیو زیر می‌توانید نتیجه کار او را مشاهده کنید که گرافیک واقع‌گرایانه ۲.۵ بعدی را با انیمیشن‌های اسپرایتی تلفیق کرده و یک استایل بصری منحصر به فرد را برای این بازی به وجود آورده است. در واقع با دیدن ویدیوی زیر احتمالاً به یاد بازی Octopath Traveler می‌افتید که در سال ۲۰۱۸ توسط اسکوئر انیکس برای نینتندو سوییچ منتشر شد. در این ویدیو حتی از موسیقی اورجینال بازی اثر یاسونوری میتسودا استفاده شده است.

.r1_iframe_embed {position: relative; overflow: hidden; width: 100%; height: auto; padding-top: 56.25%; } .r1_iframe_embed iframe { position: absolute; top: 0; left: 0; width: 100%; height: 100%; border: 0; }

متاسفانه این نسخه از بازی Xenogears برای دانلود در دسترس نیست، چون ساخت آن بدون اجازه اسکوئر انیکس انجام شده و در صورت انتشار ممکن است با شکایت قانونی این کمپانی مواجه شود.

در نسخه کلاسیک بازی Xenogears، بازیکن‌ها باید در محیط‌های سه بعدی، به صورت پیاده یا سوار بر ربات‌هایی که Gears نامیده می‌شدند، به جستجو و اکتشاف می‌پرداختند. مبارزات بازی به صورت نوبتی و از طریق سیستمی انجام می‌شدند که در آن زمان Active Time Battle نامیده می‌شد. داستان بازی درباره قهرمانی به نام فی فونگ وانگ و چند شخصیت دیگر بود که تلاش می‌کردند حکومت قدرتمند سولاریس را سرنگون کنند و اسرار مربوط به دنیای بازی را کشف نمایند.

منبع: Gamingbible


امسال منتظر چه بازی‌هایی هستیم؟ میزگیم با امید لنون و شایان


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

Kunitsu-Gami: Path of the Goddess تجربه‌ای حداقل ۲۰ ساعته خواهد بود

تهیه‌کننده بازی Kunitsu-Gami، اخیراً اعلام کرده است که پس از اتمام مراحل اصلی ۲۰ ساعته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *