یوتیوب شورتس به Veo مجهز می‌شود؛ پلتفرمی برای تولید ویدیو با هوش مصنوعی

یوتیوب،‌ بزرگ‌ترین پلتفرم اشتراک ویدیوی جهان، در رویداد Made on YouTube از ورود ابزار Veo برای ساخت ویدیو با هوش مصنوعی به بخش یوتیوب شورتس خبر داد.

وئو که توسط دیپ‌مایند توسعه پیدا کرده است، در کنفرانس Google I/O 2024 به‌همراه مدل Imagen 3 معرفی شد. این مدل می‌تواند ویدیوهای با کیفیت 1080p و طول بیش از یک دقیقه را از روی درخواست متنی ایجاد و از سبک‌های سینمایی مختلف استفاده کند.

وئو به‌عنوان رقیب مستقیم Sora، مبدل متن به ویدئو OpenAI، از زبان طبیعی برای خلق کلیپ‌هایی استفاده می‌کند که با توصیف‌ کاربر همخوانی دارند و بر ویژگی‌های ویدیو مانند جهت حرکت دوربین کنترل دقیقی ارائه می‌دهد. بنابراین، طبق ادعای یوتیوب می‌توانید از این مدل برای ایجاد پس‌زمینه‌های ویدیویی و کلیپ‌های ویدیویی کوتاه استفاده کنید.

یوهانا وولیش، مدیر محصول یوتیوب می‌گوید: «برای اولین‌بار، قادر خواهید بود با کمک وئو، کلیپ‌های ویدویی کوتاه ۶ ثانیه‌ای برای بخش شورتس تولید کنید.»

ویدیوهای ساخته‌شده توسط وئو همچنان برچسبی خواهند داشت که می‌گوید توسط هوش مصنوعی تولید شده‌ است (Made by AI)، زیرا گوگل عضوی از ائتلاف منشأ و اصالت محتوا (C2PA) محسوب می‌شود که با محتوای هوش مصنوعی بدون نظارت مقابله می‌کند.

وولیش افزود که ویژگی‌های جدید دیگری مانند تب الهام‌ (Inspiration) و قابلیت دوبله‌ی همزمان نیز به یوتیوب اضافه شده‌اند.

علاوه‌بر این،‌ ویژگی جدیدی به‌نام Hype خواهیم داشت که به کانال‌های روبه‌رشد توجه می‌کند. ویدیوهایی که بیشترین امتیاز هایپ را دریافت کنند، در فهرست ویژه‌ای برای افزایش امکان دیده‌شدنشان قرار خواهند گرفت.

گوگل ویژگی دیگری به‌نام انجمن‌ها (Communities) را برای یوتیوب معرفی کرد که به کاربران و یوتیوبرها این امکان را می‌دهد که در فضای اختصاصی بتوانند با یکدیگر به گفت‌وگو بپردازند و ارتباطات نزدیک‌تری برقرار کنند.


منبع: https://www.zoomit.ir/social-network/426973-veo-video-generating-ai-youtube-shorts/

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

گوگل روی همگام‌سازی اعلان‌ها در دستگاه‌های اندرویدی کار می‌کند

یکی از مواردی که بعضاً کاربران اندروید از آن گله دارند، مشاهده اعلان‌های تکراری در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به سايت خوش آمديد !


براي مشاهده مطلب اينجا را کليک کنيد