یوبیسافت بخشی از سازندگان اسپلینتر سل و پرنس آف پرشیا ریمیک را اخراج کرد

شرکت یوبیسافت به خاطر پاره‌ای از دلایل ۳۳ نفر از کارمندانش در شعبه تورنتو کشور کانادا را اخراج کرد. نکته ناامید کننده این موضوع این است که بخش بزرگی از این افراد روی نسخه ریمیک اسپلینتر سل و پرنس آف پرشیا: سندز آف تایم کار می‌کردند.

اخراج کردن توسعه‌دهنده‌ها از استودیوهای بازیسازی مختلف در طی چند وقت اخیر به یک امر معمولی تبدیل شده است. بسیاری از استودیوهای کوچک و بزرگ دست به تعدیل نیرو و اخراج نیروهای خود زده‌اند تا بتوانند به قولی منابع خود را متعادل نگه دارند. حال در ادامه این روند ناخوشایند شرکت یوبیسافت هم دست به اخراج گروه نسبتا بزرگی از نیروهای خود در استودیو یوبیسافت تورنتو زده است.

تریلر رسمی پرنس آف پرشیا روگ منتشر شد

طبق گزارش‌هایی که رسانه پی سی گیمر منتشر کرده، به تازگی ۳۳ نفر از کارمندان شعبه یوبیسافت در شهر تورنتو شغل خود را از دست داده‌اند؛ افرادی که روی نسخه ریمیک اسپلینتر سل و پرنس آف پرشیا: سندز آف تایم کار می‌کردند. طبق گفته سران این شرکت فرانسوی هدف آن‌ها از تعدیل نیرو نگه داشتن پروژه‌ها در مسیر جاه‌طلبانه برنامه‌ریزی شده است. قاعدتا افراد مسئول این موضوع را بهتر از هرکس دیگری می‌دانند، اما اخراج یک سری توسعه دهنده چگونه می‌تواند به «برنامه‌های جاه‌طلبانه» یک شرکت کمک کند؟ حقیقتا کوچک‌ترین ایده‌ای نداریم.

در طی گزارش‌های رسانه پی سی گیمر نمایندگان یوبیسافت اینگونه توضیح داده‌اند:«این موضوع روی ۳۳ نفر از افراد تیم که یوبیسافت را ترک می‌کنند تاثیر خواهد گذاشت. ما متعهد به حمایت همه جانبه از آن‌ها هستیم تا بتوانیم به جدایی و کارنامه کاری ایشان در این جا به جایی کمک برسانیم.»

ظاهرا بازسازی نسخه اول اسپلینتر سل هم وضعیت خوبی ندارد

وظیفه توسعه بازی Prince of Persia: The Sands of Time Remake برعهده استودیو یوبیسافت مونترئال قرار دارد. با این حال استودیو یوبیسافت تورنتو به تازگی به این پروژه اضافه شده بود تا بتواند به تیم شعبه مونترئال کمک کند. اما حالا که یوبیسافت تورنتور ۳۳ نفر از کارمندان خود را اخراج می‌کند نسخه ریمیک پرنس آف پرشیا نیز چند تن از سازندگان موثر خود را از دست خواهد داد. این اتفاق در حالی رخ داد که بازی مورد بحث همین‌طور در جهنم توسعه قرار داشت و کارهای ساختش به خوبی پیش نمی‌رفت.

اما موضوع مربوط به تضادها از چیزی که تعریف کردیم هم جذاب‌تر می‌شود. یوبیسافت تورنتو به تازگی اعلام کرده بود که قصد دارد یک سری از نقاظ ضعف و جاهای خالی خود را با جذب نیرو پر کند. این جاهای خالی برای ساخت پرنس آف پرشیا ریمیک و یک نسخه معرفی نشده از فارکرای به وجود آمده‌اند و ظاهرا روی روند توسعه ایده‌آل تاثیر منفی گذاشته‌اند. اما جدا از بازسازی The Sand of Time استودیو یوبیسافت تورنتو روی اسپلینتر سل ریمیک هم کار می‌کند و با توجه به گزارش‌ها، توسعه این بازی هم شرایط خوبی ندارد؛ به گونه‌ای که به غیر از تیزر چند ثانیه‌ای کوتاه چیز دیگری از آن وجود ندارد.

تاریخ انتشار بازی جدید پرنس آف پرشیا لو رفت

البته همان‌طور که گفته شد یوبیسافت تنها شرکتی نیست که به اخراج کارمندان خود می‌پردازد و این موضوع در ماه‌های اخیر مانند یک اپیدمی در سطح دنیای ویدیو گیم پخش می‌شود. برخلاف رشد مستمر شرکت‌ها آن‌ها به اخراج نیروهای خود می‌پردازند و واقعا هم توضیح متقاعد کننده‌ای در مورد این موضوع ارائه نمی‌دهند. با این حال به غیر از تعجب کردن کار دیگری از دست ما بر نمی‌آید. نظر شما در این باره چیست؟ دیدگاه‌های خود را با تیم کافه‌بازار و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: TheGamer


بهترین بازی‌های ورزشی با محمدرضا احمدی | میزگیم فوتبالی


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

بازار کرفت؛ اولین تورنمنت اختصاصی ماینکرفت‌بازهای ایران

اگر شما هم از طرفداران بازی ماینکرفت هستید، خبر خیلی خوبی برایتان داریم. بازار یک …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *