یس کوین چیست؟ آموزش کامل بازی Yescoin

پس از شروع داغ بازی نات کوین (NOT) و استقبال بی‌نظیر کاربران تلگرام از این پروژه، حالا بازی‌های مشابهی که عمدتاً به شکل ارائه پاداش در ازای کلیک‌کردن روی صفحه (Tap to Earn) ارائه می‌شوند، تبدیل به یکی از جریان‌های اصلی فضای ارزهای دیجیتال شده‌اند. یِس کوین (Yescoin) با نام کنایه‌آمیز خود که از Notcoin الهام گرفته شده، یکی از همین بازی‌های تلگرامی است که اخیراً بازیکنان زیادی آن را دنبال می‌کنند. در این مطلب از مجله نوبیتکس بازی یس کوین را معرفی کرده و اجزای مختلف آن را آموزش می‌دهیم.

یس کوین چیست؟

یس کوین یک بازی تلگرامی در سبک نات کوین است که تفاوت اصلی آن با سایر بازی‌های تلگرامی مشابه نات کوین، شکل دریافت توکن درون باز است. در یس کوین به جای ضربه‌زدن روی یک سکه ثابت، باید انگشت خود را روی سکه‌هایی بکشید که در بخش‌های مختلف صفحه پخش شده‌اند. البته با ضربه‌زدن روی سکه‌ها نیز می‌توانید آنها را دریافت کنید، اما این سکه‌ها جای ثابتی در صفحه ندارند و کاملاً پخش شده‌اند.

همین مسئله بازی را تا حدی چالشی‌تر می‌کند؛ چون در یس کوین دیگر نمی‌توان از اپلیکیشن‌های کلیک خودکار مثل Auto Clicker استفاده کرد. طبق اعلام کانال رسمی بازی، یس کوین نزدیک به ۱۰ میلیون کاربر دارد و آن‌طور که به نظر می‌رسد، قرار است توکنی روی شبکه تون کوین (TON) باشد. نسخه‌های هم‌نام و البته جعلی یس کوین در تلگرام زیاد دیده می‌شوند. برای همین، در ادامه نسخه‌های مشابه را بررسی می‌کنیم تا در صورت تصمیم به انجام بازی، بین آنها سردرگم نشوید.

یس کوین اصلی کدام است؟

آدرس ربات یس کوین که در این مطلب معرفی می‌کنیم theYescoin_bot@ است. اما دو ربات مشابه دیگه نیز وجود دارند که نام آنها هم Yescoin است. این ربات‌ها با آدرس‌ها و نمادهایی متفاوت فعالیت می‌کنند و شکل بازی در هر کدام نیز متفاوت است. با در نظر گرفتن تعداد کاربران، فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و کیفیت بازی از نظر گیم‌پلی (روند بازی)، ربات theYescoin_bot@ برتری نسبی در مقایسه با سایرین دارد. ربات‌هایی هم که از نماد خود یس کوین با آدرس‌های دیگر استفاده می‌کنند، به احتمال زیاد جعلی هستند و فعالیت در آنها خطرات خاص خود را دارد.

آموزش بازی یس کوین در تلگرام

یس کوین را علاوه‌بر اپلیکیشن موبایلی، می‌توانید در نسخه دسکتاپ تلگرام نیز بازی کنید. شکل بازی همان‌طور که گفته شد، بر خلاف اغلب بازی‌های این سبک، بر مبنای کشیدن انگشت روی صفحه یا سوایپ (Swipe) است. آن‌طور که پیداست، بازی در نسخه دسکتاپ تلگرام راحت‌تر اجرا می‌شود؛ یعنی جمع‌کردن سکه در این حالت کمی روان‌تر به نظر می‌رسد.

در صفحه اول بازی، موجودی کاربر به رنگ سبز، بالا سمت چپ صفحه نمایش داده می‌شود. دکمه‌ای هم برای پیوستن به تیم‌ها یا اسکوادهای موجود در بازی وجود دارد که بالا سمت راست تصویر است. با زدن این دکمه می‌توانید عضو یکی از اسکوادهای فعال در بازی شده و به‌نوعی درآمد خود را افزایش دهید. بخش‌های Earn، دعوت از دوستان و Boost نیز در صفحه اول دیده می‌شود که در ادامه آنها را توضیح خواهیم داد.

بخش Earn در بازی یس کوین

با زدن روی دکمه Earn بخشی به شما نمایش داده می‌شود که با انجام تسک‌های خاصی در آن می‌توانید دریافتی خود را بیشتر کنید. اغلب تسک‌ها در این بخش از جنس دنبال‌کردن شبکه‌های اجتماعی یس کوین و پروژه‌هایی است که در آن تبلیغات کرده‌اند. گزینه‌ای هم برای وصل‌کردن کیف پول به بازی در این بخش وجود دارد.

فقط توجه داشته باشید توصیه می‌شود کیف پول اصلی خود را به بازی‌های مشابه متصل نکنید تا ریسک فعالیت در این پلتفرم به حداقل برسد. بهتر است کیف پولی مجزا را به بازی وصل کنید که توکنی در آن ندارید و خالی است. بین کیف پول‌های پشتیبانی‌شده در بازی نیز تون کیپر (Tonkeeper) یک ولت غیرامانی و مناسب است. همچنین فراموش نکنید کیف پول داخلی تلگرامی یعنی ربات wallet@ کیف پولی امانی یا حضانتی بوده و به کاربران ایرانی خدمات ارائه نمی‌کند.

دعوت دوستان به یس کوین

با کلیک روی گزینه Frens در صفحه اول بازی می‌توانید لینک ریفرال خود را دریافت و دوستان‌تان را به بازی دعوت کنید. با دعوت هر کاربر به بازی، هر دو طرف مقدار جایزه بیشتری نیز دریافت می‌کنید که شرایط آن در همین صفحه توضیح داده شده است. در صورتی هم که کاربر دعوت‌شده توسط شما اشتراک پریمیوم تلگرام داشته باشید، هر دو طرف پاداش بیشتری دریافت خواهید کرد.

بخش Boost در بازی یس کوین

صفحه بوست در بازی یس کوین از ۶ قسمت کلیدی تشکیل شده است که به شما کمک می‌کنند با سرعت بیشتری سکه جمع کنید. این بخش‌ها در تصویر زیر قابل‌مشاهده هستند و در ادامه هر کدام را توضیح خواهیم داد.

Chest یا صندوق

با زدن روی صندوق می‌توانید در مدتی محدود و برای چند ثانیه با ضریب (مثلاً دو برابر حالت عادی) سکه جمع کنید. روزانه سه صندوق نیز به هر کاربر اختصاص داده می‌شود که می‌توانید از آنها استفاده کنید.

Full Recovery یا بازیابی ظرفیت

با زدن این گزینه ظرفیت دریافت سکه شما پر می‌شود. روزانه می‌توانید سه بار به‌طور رایگان از گزینه Full Recovery استفاده کنید.

Multivalue یا ضریب

گزینه Multivalue همان ضریب است و با خرید این گزینه از طریق پرداخت همان توکن‌های درون بازی، با هر بار لمس صفحه سکه‌های بیشتری دریافت خواهید کرد.

Coinlimit یا ظرفیت

در بازی یس کوین ظرفیت شما برای دریافت سکه به‌صورت پشت سر هم محدود است. برای افزایش این ظرفیت باید روی گزینه Coinlimit بزنید و با پرداخت مقداری سکه آن را افزایش دهید.

FillRate یا سرعت بازیابی ظرفیت

سرعت بازیابی ظرفیتِ محدودِ شما در بازی یس کوین، قابل‌افزایش است. برای این کار کافیست روی گزینه FillRate بزنید و با پرداخت مقداری سکه آن را افزایش دهید.

YesPac یا ربات سوایپ خودکار

یس پک در نقش یک ربات ظاهر می‌شود تا در ساعت‌هایی که در بازی حضور ندارید، به‌جای شما سکه جمع کند. ظرفیت این ربات نیز محدود است و نمی‌توانید بدون مراجعه به بازی آن را برای همیشه فعال نگه دارید.

آیا بازی یس کوین معتبر است؟

یس کوین یکی از ده‌ها بازی تلگرامی در سبک «بازی برای کسب درآمد» است که گفته می‌شود نزدیک به ۱۰ میلیون کاربر دارد. این بازی فعلاً پولی از کاربران دریافت نمی‌کند و فعالیت در آن (در صورتی که کیف پول اصلی خود را به ربات وصل نکنید) احتمالاً ریسک خاصی نداشته باشد. اما در نظر داشته باشید هیچ تضمینی وجود ندارد که زمان‌گذاشتن برای این بازی، آورده مالی داشته باشد. ایردراپ موفق نات کوین اغلب افراد را به بازی‌های تلگرامی خوش‌بین کرده است، اما قرار نیست این جریان درمورد همه بازی‌های بعد از نات کوین تکرار شود.

سؤالات متداول

یس کوین اصلی کدام است؟

با در نظر گرفتن تعداد کاربران، فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و کیفیت بازی از نظر گیم‌پلی، ربات theYescoin_bot@ برتری نسبی در مقایسه با سایر ربات‌های هم‌نام با خود دارد.

بازی یس کوین ارزش وقت‌گذاشتن دارد؟

هیچ تضمینی وجود ندارد که فعالیت در بازی یس کوین آورده مالی قابل‌قبولی داشته باشد.

آیا یس کوین کلاهبرداری است؟

یس کوین یک بازی تلگرامی است و نزدیک به ۱۰ میلیون کاربر دارد، اما برای امنیت بیشتر از وصل‌کردن کیف پول اصلی خود به بازی اجتناب کنید.

توکن یس کوین کی عرضه می‌شود؟

تاریخ عرضه یس کوین مشخص نیست. ضمن اینکه یس کوین فعلاً تنها یک دارایی درون باز است و ارزشی ندارد.

توکن یس کوین کجا عرضه می‌شود؟

یس کوین احتمالاً روی شبکه تون (The Open Network) عرضه خواهد شد.

نوشته یس کوین چیست؟ آموزش کامل بازی Yescoin اولین بار در مجله نوبیتکس. پدیدار شد.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

کاردانو چیست؟ همه چیز درباره Cardano و ارز دیجیتال ADA

رمزارز آدا (ADA) که با نام کاردانو هم شناخته می‌شود، کوین بومی یکی از پروژه‌های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *