گوگل مپس قابلیت‌ سرعت‌سنج و هشدار محدودیت‌ سرعت را برای کاربران آیفون ارائه کرد

گوگل مپس به تازگی قابلیت‌های سرعت‌سنج و هشدار محدودیت‌ سرعت را در دسترس کاربران آیفون قرار داده است.

گوگل مپس پس از گذشت ۵ سال از ارائه ویژگی سرعت‌سنج و هشدار محدودیت‌ سرعت برای کاربران اندروید، اکنون این قابلیت‌ها را برای iOS و CarPlay معرفی کرده است. بنابرین کاربران آیفون قادر خواهند بود با بکارگیری این قابلیت‌ها هنگام رانندگی سرعت خود را کنترل کنند.

وبگاه خبری TechCrunch به طور انحصاری دریافته است گوگل فعالسازی قابلیت‌های سرعت‌سنج و هشدار محدودیت سرعت را برای کاربران آیفون در سراسر جهان شروع کرده است. طبق این ویژگی‌ها در برنامه گوگل مپس، بسته به منطقه، سرعت خودرو به صورت مایل یا کیلومتر نمایش داده می‌شود.

اوایل هفته گذشته، TechCrunch دریافته بود ویژگی‌های جدید برای کاربران هندی فعال شده بود. گوگل به صورت رسمی اعلام کرد که این قابلیت‌ها برای کاربران سرتاسر جهان فعال خواهد شد.

برای فعال کردن قابلیت‌های سرعت‌سنج در آیفون، ابتدا بر روی عکس پروفایل خود در گوگل مپس ضربه بزنید و سپس به بخش Settings > Navigation > Driving options مراجعه کنید و نسبت به فعالسازی آن اقدام کنید. در قابلیت هشدار محدودیت سرعت، رنگ‌های نشانگر سرعت با تغییر رنگ به کاربران هشدار می‌دهد در محدوده سرعت تعیین‌شده در منطقه خود رانندگی کنند.

گوگل در بخش پشتیبانی خود اشاره کرد که سرعت سنج سرعت خودرو فقط برای استفاده اطلاعاتی نمایش داده می‌شود و برای اطمینان کامل و صحت سرعت خود، به سرعت سنج خودرو مراجعه کنید.

لازم به ذکر است گوگل قابلیت‌های سرعت‌سنج و هشدار محدودیت سرعت را در سال ۲۰۱۹ برای کاربران اندروید فعال کرده بود و در ماه مه همان سال، این ویژگی‌ها در دسترس کاربران بیش از ۴۰ کشور قرار گرفت.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

سقوط اپل به رتبه پنجم بازار موبایل چین

بنابر داده‌های اولیه ارائه شده از سه تحلیلگر صنعت، به دلیل افزایش محبوبیت برندهای بومی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به سايت خوش آمديد !


براي مشاهده مطلب اينجا را کليک کنيد