گوشی‌های اپل به‌زودی به باتری قابل تعویض مجهز می‌شوند

گزارشی تازه نشان می‌دهد که اپل برای پیروی از قوانین اتحادیه اروپا، قصد دارد به‌زودی گوشی‌های آیفون خود را به باتری قابل تعویض مجهز کند.

یک مورد از قوانین این اتحادیه که برای هدایت تولیدکنندگان به سوی ساخت محصولاتی با قابلیت خودتعمیری و پایداری بالا ایجاد شده است، سازندگان گوشی‌های هوشمند را ملزم می‌کند تا سال ۲۰۲۷ از اجزای قابل دسترس در محصولات خود استفاده کنند.

وب‌سایت The Information با انتشار گزارشی اعلام کرده است که اپل در حال بررسی یک فناوری جدید جهت آسان‌تر کردن تعویض باتری گوشی برای کاربران می‌باشد. این وب‌سایت که در گزارش خود به پنج منبع فعال در حوزه تولید گوشی اشاره کرده، اظهار داشته است که اپل همچنین مشغول بررسی فرایند جداشدن چسب باتری در اثر ایجاد الکتریسیته می‌باشد.

در این فرایند از یک شوک الکتریکی کوچک برای جداکردن نوارهای چسبی که باتری را در جای خود نگه داشته‌اند، استفاده می‌شود. در حال حاضر جداسازی باتری گوشی‌های آیفون با استفاده از روش‌ها و تجیهزات تخصصی در فروشگاه‌های اپل و سایر خرده‌فروشان مجاز انجام می‌شود.

درصورتی این تغییر برای گوشی‌های آینده اپل اعمال شود، جداسازی و تعویض باتری آن‌ها را برای کاربران به امری آسان‌تر تبدیل می‌کند؛ اما همچنان لازم است برای دستیابی به باتری گوشی، بدنه آن را باز کنید. شایان ذکر است که اتحادیه اروپا قانون گفته‌شده را در تابستان سال میلادی گذشته تصویب کرد.

براساس این قانون، تولیدکنندگان باید باتری‌های قابل حمل در دستگاه‌های خود را به گونه‌ای طراحی کنند که مصرف‌کنندگان بتوانند آن‌ها را به راحتی جدا کرده و جایگزین کنند. البته بعید است که پس از مجهزشدن گوشی‌ها به باتری قابل تعویض، بتوان مانند گذشته پنل پشتی آن‌ها را باز کرد.

ناگفته نماند که انجام این کار در گوشی‌های آیفون از همان اول غیرممکن بود؛ زیرا بازشدن پنل پشتی گوشی می‌تواند اثرات بدی بر قابلیت ضدآب و گرد و غبار بودن آن داشته باشد. با این حال، همه کاربران از مجهزشدن گوشی‌های اپل به باتری قابل تعویض استقبال خواهند کرد.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

بلومبرگ: توسعه iOS 19 آیفون با اسم رمز «لاک» شروع شد

اپل چندی پیش در رویداد WWDC iOS 18 را با قابلیت‌های سفارشی‌سازی جدید، هوش مصنوعی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *