گلکسی زد فولد ۶ رونمایی شد

به گزارش نبض فناوری، نسل جدید گوشی تاشدنی سامسونگ، گلکسی زد فولد ۶، در جریان رویداد تابستانی گلکسی آنپکد ۲۰۲۴ معرفی شد تا رقابت گوشی‌های Foldable را بیش‌از همیشه داغ کند. زد فولد ۶، سبک‌ترین و باریک‌ترین فولد سامسونگ تابه‌امروز به‌حساب می‌آید.

اصلی‌ترین تغییرات زد فولد ۶ در بخش طراحی و ابعاد نمود پیدا می‌کند. نسل جدید گوشی Foldable سامسونگ، حدودا ۱۴ گرم از نسل قبلی سبک‌تر شده است تا حالا تنها ۷ گرم سنگین‌تر از پرچمدار اصلی کُره‌ای‌ها، S24 اولترا باشد. ضخامت زد فولد ۶ در حالت باز حدود نیم سانتی‌متر و در حالت تاشده نیز حدود یک سانتی‌متر از نسل قبل کمتر است تا در مجموع، با گوشی باریک‌تری طرف باشیم.

کشیدگی بیش‌ازحد نمایشگر کاور، یکی از مسائلی مهمی بود که باعث می‌شد تجربه کار با زد فولد ۵ در حالت بسته چندان خوشایند نباشد. سامسونگ در نسل جدید زد فولد، به‌این موضوع نیز توجه دارد. در حالت تاشده، فولد ۶ کمی عریض‌تر از نسل پیش است و ابعاد طولی کمتری نیز دارد؛ در نتیجه نسبت تصویر نمایشگر کاور، از ۲۳٫۱:۹ به ۲۲٫۱:۹ تغییر یافته و ابعاد نمایشگر کاور نیز ۰٫۱ اینچ بزرگ‌تر شده است.

همان‌طور که انتظار داشتیم، زد فولد ۶ از نسخه بهبودیافته آخرین تراشه پرچمدار کوالکام یعنی SD 8 Gen 3 For Galaxy استفاده می‌کند و به‌لطف NPU آن می‌تواند قابلیت‌های هوش مصنوعی پرچمدار‌های سری S24 را نیز در اختیار قرار بدهد. سامسونگ می‌گوید که قابلیت‌های هوش مصنوعی در کنار نمایشگر بزرگ زد فولد ۶، تجربه جدیدی از بهره‌وری را ارائه می‌کند.

سیستم خنک‌کننده زد فولد ۶ بزرگ‌تر شده است تا عملکرد دستگاه نیز بهبود پیدا کند. این گوشی تاشدنی سامسونگ در سه کانفیگ با رم ۱۲ گیگابایتی و فضای ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایت، ۵۱۲ گیگابایت و ۱ ترابایت وارد بازار می‌شود.

ظرفیت باتری زد فولد ۶ نیز نسبت به نسل قبل دست‌نخورده باقی مانده است و همچنان از همان باتری ۴۴۰۰ میلی‌آمپرساعتی استفاده می‌کند. البته سامسونگ به فولد جدیدش تکنولوژی شارژ سریع ۴۵ واتی را اضافه کرده است.

با دوربین‌های زد فولد ۶ نیز از نسل قبل آشنایی داریم. مجموعه دوربین‌های سه‌گانه متشکل از دوربین اصلی (با سنسور ۵۰ مگاپیکسلی)، دوربین اولتراواید (با سنسور ۱۲ مگاپیکسلی) و دوربین تله‌فوتو (با سنسور ۱۰ مگاپیکسلی) با زوم اپتیکال ۳ برابری در پنل پشت گوشی تعبیه شده‌اند. دوربین سلفی زیر نمایشگر با سنسور ۴ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی (به‌صورت پانچ‌هول در نمایشگر کاور) نیز در زد فولد ۶ حضور دارند.

سامسونگ، گلکسی زد فولد ۶ را به آخرین نسخه رابط کاربری‌اش یعنی One UI 6.1.1 برپایه اندروید ۱۴ مجهز کرده است و مثل پرچمدار‌های سری S24، برای آن تا هفت سال آپدیت سیستم عامل در نظر دارد.

زد فولد ۶ در رنگ‌های نقره‌ای، صورتی و سرمه‌ای وارد بازار می‌شود و برای خریدارانی که این تاشدنی جدید را از سایت سامسونگ سفارش دهند، رنگ‌های مشکی و سفید نیز قابل انتخاب خواهد بود.

منبع/ زومیت


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

قیمت آپارتمان کم متراژ در جنوب تهران + جدول قیمت

در این مطلب قیمت آپارتمان‌های کم متراژ در جنوب تهران را بررسی می‌کنیم. به گزارش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به سايت خوش آمديد !


براي مشاهده مطلب اينجا را کليک کنيد