گزارش نشریه هیل از فاجعه‌ای به نام «بایدن» و شکافی که بین دموکرات‌ها ایجاد شده است

 
 سرویس خارجی-
تارنمای آمریکایی «هیل» با اشاره به افتضاح بایدن در مناظره جمعه گذشته نوشت: «نشانه‌های اختلاف و شکاف در حمایت از جو بایدن در بین هم‌حزبی‌های دموکراتش بروز کرده و ابهاماتی را درباره اینکه آیا او می‌تواند در فهرست نهائی نامزدهای انتخابات ۲۰۲۴ باقی بماند، ایجاد کرده است.»
پس‌لرزه‌های مناظره جمعه هفته گذشته بین بایدن و ترامپ هنوز بحث نخست فضای سیاسی و رسانه‌ای آمریکا است. بایدن به قدری در این مناظره ضعیف ظاهر شد که هیچ‌کس حاضر نشد پشت او بایستد و موج گسترده‌ای در بین خود دموکرات‌ها شکل گرفت که بهتر است تا دیر نشده بایدن به نفع یک کاندیدای جوان‌تر کنار برود. خانواده بایدن تقصیر شکست را به گردن مشاوران بایدن انداخته‌اند. خود بایدن نیز در جریان یک گردهمایی مربوط به جمع‌آوری کمک‌های مالی در مک‌لین ویرجینیا عملکرد ضعیفش در مناظره جمعه گذشته را به تعدد سفرهای خارجی‌ و خستگی ناشی از این سفرها، نسبت داد!
در همین رابطه «فارس» به نقل از «ای‌بی‌سی‌نیوز» نوشته است، بایدن با اشاره به سفرهای اخیرش به خارج از آمریکا از جمله سفر اخیرش به فرانسه به مناسبت هشتادمین سالگرد نبرد نرماندی، عنوان کرد: «چندین‌بار تصمیم گرفتم به دور دنیا سفر کنم. من به حرف کارکنانم گوش نکردم.» و در ادامه این موضوع را عامل خواب‌آلودگی‌اش روی صحنه مناظره با ترامپ عنوان کرد! وی در بخشی از صحبت‌هایش نسبت به عملکرد مناظره خود ابراز تأسف کرد و عنوان کرد: «پیروزی در انتخابات بسیار حیاتی و مهم است. توضیحاتی که می‌دهم بهانه‌ نیست بلکه یک توضیح است.»
رسانه‌های آمریکایی نیز گزارش داده‌اند که تیم بایدن تلاش شدیدی را آغاز کرده‌اند تا به رای‌دهندگان آمریکایی این اطمینان را بدهند که رئیس‌جمهور آمریکا بهترین گزینه علیه رقیب او، دونالد ترامپ، است و عملکرد او در مناظره ریاست‌جمهوری با ترامپ یک رخداد تصادفی و غیرمنتظره بوده است. با این وجود نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند اکثریت رای‌دهندگان آمریکایی بر این باورند که جو بایدن بیش از حد برای کار کردن در دولت پیر است. نتایج این نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند در پی عملکرد ضعیف بایدن در مناظره محبوبیت وی به پایین‌ترین سطح خود رسیده است. بر اساس نظرسنجی جدید سی‌ان‌ان، سه‌چهارم رای‌دهندگان آمریکایی معتقدند که حزب دموکرات برای کسب دوباره ریاست‌جمهوری در سال ۲۰۲۴ با شخصی غیر از جو بایدن به عنوان نامزد اصلی شانس بهتری خواهد داشت.
بین دموکرات‌ها شکاف افتاد
نشریه آمریکایی هیل اما در گزارشی با اشاره به بروز شکاف بین دموکرات‌ها بر سر ماندن یا رفتن بایدن نوشته است: «لوید داگِت نماینده دموکرات از ایالت تگزاس و کسی که تقریبا ۳۰ سال سابقه عضویت در مجلس نمایندگان آمریکا را دارد، با شکستن دیوار حمایت عمومی از بایدن در بین قانونگذاران منتخب به اولین عضو دموکرات کنگره تبدیل شد که علناً از بایدن خواسته است از رقابت‌های انتخاباتی ۲۰۲۴ کناره‌گیری کند». نانسی پلوسی، رئیس پیشین مجلس نمایندگان آمریکا از ایالت کالیفرنیا و از متحدان نزدیک بایدن هم در مصاحبه با آندریا میچل مجری برنامه شبکه خبری «ام‌اس‌ان‌بی‌سی» زیر سؤال بردن عملکرد بایدن در مناظره انتخاباتی را از طرف رای‌دهندگان مشروع دانست؛ اظهاراتی که ابهاماتی را درباره اعتماد این دموکرات کارکشته آمریکایی نسبت به نامزدی بایدن در انتخابات برانگیخته است.
هیل در گزارش خود می‌افزاید: «با این که سد مخالفت‌ها با بایدن هنوز شکسته نشده و هنوز اکثر سیاستمداران این طیف سیاسی از جمله مقامات ارشد حزبی مدعی حمایت از بایدن هستند، اظهارات نمایندگان دموکرات تغییر در لحنی را نشان می‌دهد که گویای تخریب حمایت از بایدن از زمان مناظره انتخاباتی‌اش با ترامپ است و این امر به واقعیتی نگران‌کننده در کارزارهای انتخاباتی رئیس‌جمهوری فعلی تبدیل شده است. برخی از دموکرات‌ها می‌گویند که با طرح درخواست از بایدن برای کناره‌گیری از رقابت‌های انتخاباتی توسط اولین قانونگذار دموکرات، این رویه ادامه پیدا خواهد کرد.» هیل نوشته است علی‌رغم نگرانی‌ها کاخ‌سفید، تیم تبلیغات بایدن و حامیان ارشد او تاکنون به وضوح اعلام کرده‌اند که بایدن قصد کناره‌گیری از رقابت‌ها را ندارد.
افزایش درخواست‌ها برای کناره‌گیری بایدن
«سی‌ان‌ان» هم در گزارشی مناظره جو بایدن با دونالد ترامپ را «فاجعه‌بار» توصیف کرد و نوشت: رهبران دموکرات خواستار کناره‌گیری هرچه سریع‌تر بایدن از رقابت‌های انتخاباتی ۲۰۲۴ شده‌اند. بر اساس گزارش این رسانه نزدیک به دموکرات‌ها، بیش از ده‌ها مقام فعلی و سابق دموکرات و همچنین حامیان مالی و متحدان دیرینه جو بایدن، ‌رئیس‌جمهوری آمریکا، معتقدند بایدن، باید در اقدامی برای نجات حزب دموکرات از کمپین انتخاباتی خود کناره‌گیری کند. آنها می‌گویند او باید این هفته کناره‌گیری خود را اعلام کند. به گزارش ایرنا، سی‌ان‌ان می‌افزاید: دموکرات‌ها از مطرح کردن درخواست خود از بایدن به صورت مستقیم به این امید که او خودش چنین تصمیمی می‌گیرد خودداری کرده‌اند، اما نشانه‌هایی وجود دارد که به نظر می‌رسد بایدن هیچ اقدامی برای بررسی جدی نگرانی‌های فزاینده حزب انجام نداده است. سی‌ان‌ان با اشاره به خبر دستیاران بایدن مبنی بر این که او در آستانه سفر به ایالت‌های سرنوشت‌ساز است، نوشت: این موضوع نشانه این است که او هیچ برنامه‌ای برای تغییر مسیر و کناره‌گیری ندارد. این گزارش می‌افزاید: در حالی که کمپین بایدن اصرار دارد که مناظره فقط یک شب بد برای رئیس‌جمهور ۸۱ساله آمریکا بوده، دموکرات‌های ارشد حزب تاکید می‌کنند که این مشکل یک حادثه یکباره نبوده که بتوان آن را اصلاح کرد.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

کارت امروز همستر ۱۹ تیر سه‌شنبه | کارت های جدید همستر + آموزش تصویری

کمبو کارت همستر کامبت (Hamster Kombat) متشکل از ۳ کارت جدید است که هرروز باید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *