گرت ساوتگیت: لیاقت پیروزی مقابل هلند را داشتیم؛ اسپانیا بهترین تیم یورو 2024 است

طرفداری | انگلیس با پیروزی 2-1 مقابل هلند به فینال یورو 2024 صعود کرد.

انگلیس در دیدار نیمه‌نهایی جام ملت‌های اروپا با نتیجه 2-1 موفق به شکست هلند شد تا بدین‌ترتیب چهره دومین تیم فینالیست این مسابقات هم مشخص شود. گل برتری سه‌شیرها را اولی واتکینز در دقیقه 91 این مسابقه به ثمر رساند. گرت ساوتگیت، سرمربی انگلیس پس از پیروزی و راهیابی تیمش به فینال جام ملت‌های اروپا در مصاحبه با ITV از این برد ارزشمند گفت.

ساوتگیت در پاسخ به پرسشی که حضور در فینال این مسابقات چه اهمیت و دستاوردی برای او دارد گفت:

فکر می‌کنم این باید بهترین دستاورد من به عنوان سرمربی انگلیس باشد، این یک نقطه عطف دیگر است، اما ما در طول مسابقه خوب بازی کردیم.

سرمربی انگلستان در مورد بازی مقابل هلند و اینکه تیم او به خوبی توانست پس از گلی که دریافت کرد به بازی برگردد و پیروز از میدان مسابقه خارج شود گفت:

این بازی پیچیده‌ای بود. بازیکنان آنها مدام جای خود را تغییر می‌دادند و ما مجبور بودیم نحوه دفاع خودمان را به این دلیل تغییر دهیم، اما من فکر می‌کنم ما در تمام طول بازی مشکلاتی برای حریف ایجاد کردیم و این پایان، برای تیم بسیار خاص است. این نمونه‌ای از تعهدی است که بازیکنانم به کار خودشان نشان دادند.

گرت ساوتگیت سرمربی انگلیس پس از صعود به فینال یورو 2024

ساوتگیت 10 دقیقه مانده به پایان بازی با تعویض هری کین و فیل فودن با واتکینز و کول پالمر، ورق را به طول کامل به سود تیمش برگرداند و این دو بازیکن تعویضی بودند که گل پیروزی‌بخش سه‌شیرها را به ثمر رساندند. سرمری انگلیس در خصوص تعویض‌هایش اظهار داشت:

گاهی اوقات (تعویض‌ها) می‌تواند به این شکل جواب دهد. مهم‌ترین چیز این است که همه اعضای تیم آماده ورود به بازی بودند و ما به خوبی توانستیم انسجام خودمان را حفظ کنیم. واقعا این کار با 26 بازیکن دشوار است، شما باید در هر بازی 15 نفر را ناامید کنید و فقط 11 نفر را از ابتدا به میدان بفرستید. اما ما زمان زیادی را با هم سپری کردیم و رفتار بازیکنانم نمونه بوده است.

خیلی خوشحالم که اولی (واتکینز) به خواسته‌اش رسید. ما فقط احساس می‌کردیم از نظر انرژی کمی در حال افت هستیم و البته هری در نیمه اول ضربه خورد. اولی به‌خوبی پرس می‌کند، پشت خط می‌دود و ما فکر کردیم زمان مناسبی برای امتحان کردن او در این بازی است.

گرت ساوتگیت با اشاره به اینکه تیم او لیاقت پیروزی در بازی مقابل هلند را داشت، افزود:

ما در این بازی خطرات زیادی روی دروازه آنها به‌وجود آوردیم. آنها ضربه فودن را از روی خط دروازه برگشت دادند. یک گل زدیم که به دلیل آفساید مردود اعلام شد، بنابراین فکر می‌کنم امشب شایسته پیروزی بودیم. حریف به ما فضای بیشتری داد. در بازی‌های ابتدایی هیچ فضایی برای بازی نداشتیم. ما خیلی روان کار کردیم، ساکا کار فوق‌العاده‌ای در پوشش داخل زمین انجام می‌داد. در مجموع تمام بازیکنان در زمین تصمیمات خیلی خوبی گرفتند.

سرمربی تیم ملی انگلیس درنهایت با اشاره به بازی فینال این مسابقات مقابل اسپانیا گفت:

اینکه توانستم با انگلیس به اولین فینال خارج از خانه برسم، به کار خودم فوق‌العاده افتخار می‌کنم. حالا می‌خواهیم مقابل تیم اسپانیا که بهترین تیم این تورنمنت بوده به پیروزی برسیم. کار سختی خواهد بود.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

خوابیدن با چراغ روشن چه چه مشکلاتی برای بدن ایجاد می‌کند؟

اندیشه قرن منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به سايت خوش آمديد !


براي مشاهده مطلب اينجا را کليک کنيد