کیف پول Tonkeeper چیست؟ آموزش کار با والت تون کیپر

زمان مطالعه: 7 دقیقه

در بین تمام کیف پول‌هایی که از ارز دیجیتال تون کوین (TON) پشتیبانی می‌کنند، کیف پول Tonkeeper (تون کیپر) یکی از بهترین‌ها و معروف‌ترین‌ها است. این کیف پول غیرحضانتی به طور خاص برای شبکه باز تلگرام یا تون (TON) طراحی شده و به منظور ساده‌تر کردن تعامل با این اکوسیستم ساخته شده است. به عبارتی، کیف پول تون کیپر تمام ویژگی‌هایی را که هر دارنده تون کوین ممکن است به آنها نیاز داشته باشد، در یک پلتفرم واحد و کاربرپسند ارائه می‌کند. بیایید نگاهی دقیق‌تر به والت Tonkeeper و قابلیت‌های جذاب آن بیندازیم!

کیف پول Tonkeeper چیست؟

کیف پول Tonkeeper یکی از بهترین کیف پول‌های رمزارزی برای ذخیره تون کوین است. کیف پول تون کیپر به عنوان یک کیف پول غیرحضانتی، یک انتخاب عالی برای مبتدیان و کاربران حرفه‌ای است و رابط کاربری ساده و مرتب آن، دسترسی به طیف گسترده‌ای از عملکردها، از صرافی داخلی گرفته تا استیکینگ را فراهم می‌کند.

والت Tonkeeper در نسخه‌های مختلفی موجود است؛ از جمله کیف پول موبایل (iOS، اندروید)، کیف پول وب و افزونه مرورگر (کروم، فایرفاکس).

تون کوین چیست؟

ارز دیجیتال تون کوین که با نماد اختصاری TON شناخته می‌شود، توکن بومی شبکه تون، یک بلاکچین لایه اول غیرمتمرکز است. این ارز دیجیتال در اصل زاییده فکر تیم توسعه‌دهنده پیام‌رسان محبوب تلگرام بود که در ادامه، تکامل آن منجر به ایجاد شبکه باز یا TON شد. امروزه، این شبکه بلاکچینی به دلیل توانایی خود در ارائه سرعت بالای تراکنش‌ها شناخته می‌شود و به یک پروژه تحول‌آفرین در عرصه کریپتو تبدیل شده است. علاوه بر این، محیط برنامه‌نویسی قوی این پروژه برای توسعه برنامه‌ها و قراردادهای هوشمند نوآورانه بسیار مناسب است.

ارز دیجیتال TON در اکوسیستم تون کوین کاربردهای متعددی دارد: از پرداخت هزینه لازم برای پردازش تراکنش‌ها گرفته تا تسهیل توسعه برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) در اکوسیستم تون.

ویژگی‌های اصلی کیف پول تون کیپر

والت تون کیپر طیف گسترده‌ای از ویژگی‌ها را دارد که به تمایز آن از سایر کیف پول‌های تون کوین کمک می‌کند. در ادامه به برخی از این ویژگی‌ها اشاره می‌کنیم.

صرافی داخلی

یکی از ویژگی‌های بارز کیف پول تون کیپر، صرافی داخلی آن است. با استفاده از این ویژگی، کاربران نه تنها می‌توانند تون کوین را بخرند، بلکه می‌توانند آن را در بازارهای غیرمتمرکز، بدون ترک برنامه، مبادله کنند. این ویژگی، تجربه کاربری را ساده‌تر و تراکنش‌های رمزارزی را در دسترس‌تر و کارآمدتر می‌کند.

استیکینگ

کاربرانی که آخرین نسخه کیف پول Tonkeeper را دارند، به گزینه استیکینگ TON دسترسی خواهند داشت. حداقل تعداد تون کوین برای سپرده‌گذاری، ۵۰ واحد TON است.

همچنین ببینید: ارز دیجیتال Toncoin چیست؟ آشنایی با شبکه TON

سرعت بالا

کیف پول تون کیپر به شبکه تون گره خورده است. شبکه تون یک شبکه بلاکچینی است که به سرعت و توان عملیاتی بالای خود مشهور است. این موضوع تضمین می‌کند که کاربران با استفاده از والت Tonkeeper به راحتی و مستقیماً می‌توانند تون کوین را با هزینه بسیار پایین‌تری در مقایسه با سایر بلاکچین‌ها، خریداری کنند. در والت تون کیپر تراکنش‌ها در عرض چند ثانیه تأیید می‌شوند.

امنیت سرتاسری (End-to-end)

حفظ امنیت کاربر، هدف اصلی تیم توسعه‌دهنده کیف پول تون کیپر است. این کیف پول کلیدهای رمزنگاری‌شده کاربران را مستقیماً در دستگاه‌های آنها ذخیره می‌کند و به این ترتیب، دیگر به ارائه جزییات شخصی، ارائه مدارک و فرآیندهای دست‌وپاگیر شناخت مشتری (KYC) نیازی نیست. به لطف این موضوع، کاربر می‌تواند کنترل کامل دارایی‌های خود را در یک محیط امن در دست بگیرد.

نحوه ایجاد یک حساب جدید در والت Tonkeeper

هنگامی که برای اولین بار از کیف پول Tonkeeper استفاده می‌کنید، از شما خواسته می‌شود که یک کیف پول جدید برای خود ایجاد نمایید. در غیر این صورت، باید به کیف پول قبلی خود وارد شوید.

اگر گزینه اول را انتخاب کنید، یک عبارت بازیابی (Seed) ۲۴ کلمه‌ای به شما داده می‌شود که هم به عنوان کلیدی برای ورود به کیف پول خود در آینده و هم به عنوان یک روش بازیابی وجوه عمل می‌کند. مطمئن شوید که این عبارت بازیابی را در محلی امن نگهداری کنید؛ چرا که در آینده، برای دسترسی به وجوه خود به آن نیاز خواهید داشت.

نکته: ذخیره عبارت بازیابی به صورت اسکرین‌شات، نوشته‌شده در برنامه Notes و … ایمن نیست. همچنین، توجه داشته باشید که ۲۴ کلمه بازیابی را با ترتیب ارائه‌شده ذخیره کنید.

سپس، باید چند کلمه خاص را از عبارت بازیابی خود وارد کنید (به عنوان مثال، کلمات شماره ۵، ۱۴ و ۱۹).

پس از انجام این کار، باید یک رمز عبور ۴ رقمی برای دسترسی به برنامه و تأیید تراکنش‌های خود تعیین کنید. شما همچنین می‌توانید از داده‌های بیومتریک خود برای ورود به سیستم استفاده کنید.

و تمام! کیف پول تون کیپر شما آماده استفاده است.

نحوه دریافت آدرس رمزارز در والت تون کیپر

در این بخش، مراحل دقیق نحوه کپی کردن آدرس والت Tonkeeper هنگام دریافت رمزارز آورده شده است.

ابتدا، والت تون کیپر را باز و رمز عبور خود را وارد کنید.

همچنین ببینید: بهترین کیف پول نات کوین کدام است؟ معرفی والت برای نگهداری Notcoin

در صفحه اصلی، روی رمزارزی که قصد دریافت آن در کیف پول خود را دارید، کلیک کنید.

در این مرحله، یک صفحه جدید برایتان باز می‌شود که در آن، یک آدرس و یک کد QR را مشاهده خواهید کرد.

این آدرس را می‌توانید کپی کنید و آن را برای هر کسی که قرار است برایتان رمزارز ارسال کند، بفرستید یا به صرافی‌ها ارائه دهید.

نحوه استیکینگ تون کوین در کیف پول تون کیپر

به منظور استیکینگ ارز دیجیتال تون کوین از طریق کیف پول تن کیپر می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

ابتدا به کیف پول Tonkeeper خود وارد شوید و کد عبور خود را وارد کنید.

روی گزینه Stake که در صفحه اصلی کیف پول تون کیپر مشاهده می‌شود، کلیک کنید.

در صفحه جدید، اعتبارسنج مورد نظر خود را با توجه به درصد بازده سالانه (APY) ارائه‌شده توسط آن، انتخاب کنید.

توجه: مقدار توکن TON که دارید، تعیین‌کننده اعتبارسنجی است که می‌توانید انتخاب کنید.

در صفحه جدید، می‌توانید از علامت «+» برای استیک کردن و از علامت «-» برای لغو استیکینگ (Unstake) استفاده کنید.

اگر قصد استیکینگ دارید، روی علامت «+» کلیک کنید. پس از آن، باید مقدار توکن TON را که می‌خواهید استیک کنید، وارد نمایید. به این ترتیب، دارایی شما برای مدتی استیک و قفل می‌شود و شما می‌توانید در ازای آن پاداش بگیرید.

خلاصه مطلب

در این مقاله، به معرفی والت Tonkeeper و قابلیت‌های جذاب آن پرداختیم. والت تون کیپر یک کیف پول رمزارزی عالی است که هر چیزی را که یک دارنده ارز دیجیتال تون کوین ممکن است به آن نیاز داشته باشد، ارائه می‌دهد. کیف پول تن کیپر حتی یک مرورگر و صرافی داخلی نیز دارد. یکی از ویژگی‌های اصلی کیف پول Tonkeeper، رویکرد کاربرمحور و تمرکز آن بر امنیت است. در کل، کیف پول تون کیپر فراتر از آن چیزی است که از یک کیف پول رمزارزی انتظار می‌رود، بدون اینکه کاربران عادی را با ویژگی‌ها و عملکردهای پیچیده سردرگم کند.

همچنین ببینید: قیمت لحظه ای تون کوین + نمودار قیمت TON

نوشته کیف پول Tonkeeper چیست؟ آموزش کار با والت تون کیپر اولین بار در رمز ارز نیوز. پدیدار شد.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

لیر زیرو در کانون توجه معامله‌گران! قیمت ZRO تا کجا می‌تواند اوج بگیرد؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه ارز دیجیتال لیر زیرو (ZRO) این روزها توجه سرمایه‌گذاران و معامله‌گران …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *