کونیگزگ یسکو رکورد صفر-400-صفر کیلومتر بر ساعت را شکست

کونیگزگ یسکو ابسلوت ظرف ۲۷.۸۳ ثانیه از صفر به سرعت ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت و دوباره به حالت سکون رسیده و رکورد جدیدی را به ثبت رسانده است.

این رکورد قبلاً در اختیار کونیگزگ رگرا بود که سال گذشته ثبت شد و حالا با اختلاف ۰.۹۸ ثانیه شکسته شده است. این هایپرکار سوئدی همچنین رکورد صفر-۲۵۰-صفر مایل بر ساعت (۴۰۲ کیلومتر بر ساعت) را هم با زمان ۲۸.۲۷ ثانیه شکسته که ۱.۳۳ ثانیه از رگرا سریع‌تر است. علاوه بر این، یسکو ابسلوت رکوردهای شتاب صفر تا ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت و صفر تا ۲۵۰ مایل بر ساعت خودروهای تولیدی را هم به ترتیب با ۱۸.۸۲ ثانیه و ۱۹.۲ ثانیه شکسته است. هر چهار رکورد توسط رانندهٔ آزمایشی کونیگزگ «مارکوس لوند» در روز پنجشنبه ۲۷ ژوئن در فرودگاهی در سوئد ثبت شده است.

یسکو قطعاً یکی از افراطی‌ترین هایپرکارهای روی کره زمین محسوب می‌شود. پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 توئین توربوی این ماشین ۱۶۰۰ اسب بخار قدرت با سوخت E85 تولید می‌کند. انتقال این نیروی عظیم به چرخ‌های عقب هم توسط یک گیربکس ۹ سرعته صورت می‌گیرد که برای تعویض دنده‌های فوق‌سریع از هفت کلاچ استفاده می‌کند و کونیگزگ آن را LST مخفف گیربکس سرعت نور می‌نامد. خودرویی که برای رکوردشکنی استفاده شده از سوخت E85 استفاده می‌کرد و به‌جز تجهیز به رول کیج و صندلی راننده‌ای که از کونیگزگ One:1 گرفته شده هیچ تغییر دیگری نداشته است.

نسخهٔ ابسلوت که برای رکوردشکنی استفاده شده، بال بزرگی که داون‌فورس تولید می‌کند را کنار گذاشته تا در خط مستقیم سرعت و شتاب بیشتری داشته باشد. هرچند این رکورد قطعاً چشمگیر است اما به گفتهٔ «کریستین فون کونیگزگ»، یسکو ابسلوت درصورتی‌که فضای کافی داشته باشد می‌تواند به سرعت ۵۳۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۱۶ رای




منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

آزمون سرعت و شتاب بی ام و M3 CS با 750 اسب بخار قدرت

بی ام و M3 CS با ۷۵۰ اسب بخار قدرت راهی اتوبان‌های بدون محدودیت سرعت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *