کمپانی Capcom قیمت بازی‌های خود را افزایش می‌دهد؟

کپکام می گوید که اولین بازی این شرکت با قیمت 70 دلار، توسط بازیکنان با استقبال متوسطی مواجه شد. Capcom همچنین استراتژی خود برای قیمت گذاری نرم افزارهای آینده را اعلام خواهد کرد.

Dragon’s Dogma 2 که در 22 مارس منتشر شد، اولین بازی این شرکت ژاپنی است که با قیمت 70 دلار عرضه شد، این افزایش قیمت توسط بسیاری از ناشران انجام شده است. طبق گفته کپکام، این بازی در اولین ماه عرضه خود بیش از 2.5 میلیون نسخه فروخت و در اواخر ماه مه از فروش سه میلیون نسخه فراتر رفت.

در ترجمه جدید منتشر شده از آخرین جلسه پرسش و پاسخ درآمد کپکام، از این شرکت در مورد عملکرد بازی و بحث در مورد استراتژی خود برای قیمت گذاری نرم افزار در آینده سؤال شد. کپکام پاسخ داد: این عنوان با استقبال متوسطی از سوی بازیکنان مواجه شد و تا پایان مارس 2024 به فروش 2.6 میلیون واحدی دست یافت. پس از ارزیابی دقیق واکنش کاربران و در نظر گرفتن افزایش هزینه‌های توسعه، استراتژی خود برای قیمت‌گذاری بازی‌های آینده را اعلام خواهیم کرد.

اگر کپکام شروع به انتشار عناوین 70 دلاری بیشتری کند، چندان تعجب آور نخواهد بود، با توجه به اینکه رئیس کمپانی، Haruhiro Tsujimoto، در سپتامبر گذشته گفته بود که معتقد است که قیمت بازی‌ها باید تغییر کنند. او گفت: شخصاً احساس می‌کنم قیمت بازی‌ها بسیار پایین است. هزینه‌های توسعه‌ی بازیها حدود 100 برابر بیشتر از زمان Famicom (NES) است، اما قیمت نرم افزار تا این حد افزایش نیافته است. همچنین برای جذب افراد مستعد نیاز داریم که دستمزدها را افزایش دهیم. با توجه به اینکه دستمزدها در کل صنعت در حال افزایش است، من فکر می‌کنم گزینه افزایش قیمت، یک شکل سالم از تجارت است.

مانند Ubisoft که بازی Avatar: Frontiers of Pandora را به عنوان اولین بازی 70 دلاری خود در ماه دسامبر منتشر کرد، Capcom نیز نسبتاً دیر به روند افزایش قیمت نرم افزار در چرخه کنسول فعلی وارد شده است. در آگوست 2020، Take-Two’s NBA 2K21 اولین بازی نسل فعلی بود که با قیمت 70 دلار عرضه شد. از آن زمان، شرکت هایی مانند اکتیویژن، سونی، EA، اسکوئر انیکس، نینتندو و مایکروسافت از این روش پیروی کردند.

 

The post کمپانی Capcom قیمت بازی‌های خود را افزایش می‌دهد؟ appeared first on بازی سنتر.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

جذاب ترین کدهای تقلب در بازی های ویدیویی

کدهای تقلب لزوماً فقط جهت ساده‌سازی بازی‌ها به کار نمی‌روند؛ برخی از این کدها دارای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *