کلاهبرداری رمزارزی ۱ میلیون دلاری توسط میلیاردر چینی!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

گوو ونگی (Guo Wengui)، میلیاردر چینی که با مشاور ارشد سابق دونالد ترامپ ارتباط دارد، به اتهامات متعددی از جمله اقدامات غیرقانونی سازمان‌یافته و کلاهبرداری آنلاین محکوم شده است.

این تاجر که به عنوان منتقد سرسخت حزب کمونیست چین شناخته می‌شود، قرار است به‌ خاطر طرح کلاهبرداری یک میلیارد دلاری رمزارز خود، به ده‌ها سال زندان محکوم شود.

در مارس سال ۲۰۲۳، گوو ونگی پس از متهم شدن به کلاهبرداری‌های آنلاین، بانکی و اوراق بهادار از طرف کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC)، توسط اداره تحقیقات فدرال ایالات متحده (FBI) دستگیر شد.

با ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!




شروع


این تاجر چینی که با نام‌های مایل گوو (Mile Guo) و هو وان کوک (Ho Wan Kwok) نیز شناخته می‌شود، در سال ۲۰۲۰ با راه‌اندازی یک ارز دیجیتال به نام اچ کوین (H-Coin) یک طرح کلاهبرداری غیرقانونی را آغاز کرده است.

SEC معتقد است که گوو یک «پیشنهاد اوراق بهادار متقلبانه» را ایجاد و به واسطه آن، صدها میلیون دلار از سرمایه‌گذاران سراسر جهان کلاهبرداری نموده است.

علاوه بر این، گوو متهم شد که در طول سالیان گذشته، افراد دیگری را در ارتکاب کلاهبرداری‌های متعدد و هدف قرار دادن سرمایه‌گذاران خرد از طریق رسانه‌های اجتماعی رهبری کرده است.

دادستانی عنوان کرد که این میلیاردر به کسانی که در شرکت رسانه‌ای او یعنی جی‌تی‌وی مدیا گروپ (GTV Media Group Inc) سرمایه‌گذاری کرده بودند، وعده بازده‌های چشمگیر داده بوده اما از سرمایه آنان برای مصارف شخصی خود بهره می‌برده است.

وکیل مدافع گوو طی اظهارات متعددی مدعی شد که قصد موکلش از جذب سرمایه افراد، ثروتمند کردن آنها بوده است. وی اعتقاد دارد که دولت چین مخالف ثروتمند شدن افراد است و از این طریق قصد داشته به مبارزه با حکومت چین بپردازد.

با این وجود، دفتر دادستانی ایالات متحده در ناحیه جنوبی نیویورک روز سه‌شنبه بیانیه‌ای مطبوعاتی منتشر و اعلام کرد که هیئت منصفه به اتفاق آرا متهم را مجرم تشخیص داده است. این تاجر چینی در ۹ مورد از دوازده اتهام خود محکوم شده است و حکم وی که حداقل چندین دهه زندان خواهد بود، در ماه نوامبر اجرا خواهد شد.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

درگیری کراکن و سرتیک بر سر ۳ میلیون دلار! ماجرای هک این صرافی به کجا رسید؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه به گفته نیک پرکوکو، مدیر ارشد امنیت کراکن، این صرافی موفق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به سايت خوش آمديد !


براي مشاهده مطلب اينجا را کليک کنيد