کشف۹۴/۸۳ درصدی جرایم سایبری در سه ماهه اول سال ۱۴۰۳ در استان سمنان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان ، سرهنگ محمدرضا فدائیان رئیس پلیس فتا استان سمنان در تشریح این موضوع گفت: با تلاش شبانه روزی کارشناسان پلیس فتا ۹۴/۸۳ درصد از جرائم سایبری به وقوع پیوسته کشف شده است که این آمار در سه ماهه اول سال ۱۴۰۳ نسبت به سه ماهه اول سال ۱۴۰۲، ۳۸/۲۲ درصد افزایش داشته است .

رئیس پلیس فتا سمنان افزود: کارشناسان پلیس فتا در سه ماهه سال جاری با اشراف اطلاعاتی و رصد مستمر فضای مجازی و با اقدامات تخصصی موفق به شناسایی و انهدام ۲ باند کلاهبرداری از طریق ارسال پیام جعلی و ۱ باند کلاهبرداری از طریق ثبت آگهی جعلی که در کل کشور اقدام به کلاهبرداری می کردند و در استان های همجوار در حال فعالیت بودند،گردیدند.

سرهنگ فدائیان در خصوص کاهش جرائم سایبری گفت: کلاهبرداران در فضای مجازی بسته به مقتضیات زمان و موضوعات مطرح در جامعه، با شگردها و شیوه های گوناگون و با ترفند ارسال لینک های آلوده به بدافزار به کاربران و با مضامین و عناوین مختلف از جمله سبد کالای کمک معیشتی، قطعی یارانه، سهام عدالت، ابلاغیه قضایی، برنده شدن در قرعه کشی ها و غیره، اقدام به کلاهبرداری از مردم می نمایند.

سرهنگ فدائیان به شهروندان توصیه کرد: خریدهای اینترنتی خود را از سایت‌های معتبر و دارای نماد اعتماد الکترونیک انجام دهند، قبل از بررسی و اطمینان از سلامت کالا، از پرداخت هرگونه وجه خودداری نموده و بر روی لینک‌های با منابع ناشناس و تبلیغ شده در شبکه‌های اجتماعی کلیک نکرده و به تبلیغات و قیمت های فریبنده در سایت‌ها،‌ شبکه‌های اجتماعی و … توجه ننمایند.

رئیس پلیس فتا استان سمنان در انتها از عموم مردم خواست: در صورت مواجه شدن با موارد مشکوک و مجرمانه مراتب را از طریق سامانه فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ و یا سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی www.fata.gov.ir گزارش نمایند.

۴۶


منبع: https://www.khabaronline.ir/news/1928075/کشف۹۴-۸۳-درصدی-جرایم-سایبری-در-سه-ماهه-اول-سال-۱۴۰۳-در-استان

درباره ی ماکان نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *