کدام یک برای رشد شرکت بهتر است؟

در عصر دیجیتال که همه چیز آنلاین است، تمایز بین برندسازی و بازاریابی هنگام توسعه استراتژی برای رشد شرکت شما می تواند گیج کننده و نگران کننده باشد. روی برندسازی تمرکز کنید یا بازاریابی؟ اصلا چه تفاوتی بین این دو وجود دارد؟ آیا فقط داشتن یک وب سایت برای شرکت به عنوان برندسازی و بازاریابی دیجیتال کافی است؟

در این مقاله موضوعات زیر بررسی می‌شود:

برندسازی دیجیتال ( دیجیتال برندینگ) چیست؟

مدیریت برند دیجیتال در مقابل برندسازی

بازاریابی دیجیتال چیست؟

بازاریابی دیجیتال چگونه کار می کند؟

دیجیتال برندینگ در مقابل بازاریابی دیجیتال: کدامیک برای شرکت ها مفیدتر است؟

برندسازی دیجیتال ( دیجیتال برندینگ) چیست؟

بهترین برندسازی دیجیتال بر پایه مشکلی بنا شده که کسب و کار شما حل می کند، نه بر روی محصولات یا خدمات آن.

وقتی شرکت شما راه حلی ارائه می دهد که هیچ کس دیگری در صنعت ارائه نمی دهد، دیگر در مورد قیمت رقابت نمی کنید. شما در حال ارائه یک ارزش منحصر به فرد فراتر از آنچه بازار در حال حاضر ارائه می دهد هستید و تصمیمات خرید مشتریان شما بر اساس آن ارزش خواهد بود، نه بر اساس پایین ترین قیمت.

رقابت کمتر و درآمد بالاتر؟ بله، قطعا.

این ها پاداش های واقعی برندسازی دیجیتال قدرتمند هستند که به همان اصول اصلی برندسازی سنتی پایبند است. تفاوت اصلی چیست؟ اکنون شما در حال ایجاد یک استراتژی بازاریابی دیجیتال هستید به جای اینکه از کانال های بازاریابی سنتی استفاده کنید.

مدیریت برند دیجیتال در مقابل برندسازی

اگر برندسازی دیجیتال نشان دهنده راه حل شرکت شما برای مشکلات خریداران است، پس مدیریت برند دیجیتال نحوه ارائه این راه حل منحصر به فرد به مخاطبان آنلاین است.

شرکتی که دارای مهارت های عالی در مدیریت برند باشد، یک مزیت رقابتی واقعی ایجاد می کند؛ این شرکت نه تنها برای خود شهرت ایجاد می کند، بلکه مقایسه های مستقیم با سایر شرکت ها را نیز از بین می برد و در نهایت از فضایی بی رقیب در بازار بهره مند می شود.

با گذشت زمان، این امر به پتانسیل نامحدود تبدیل می شود، زیرا خریداران بیشتر به ارزشی که برند شما ارائه می دهد علاقه مند می شوند و کمتر روی قیمت تمرکز می کنند. در این مرحله، یک شرکت می تواند مخاطبان وفاداری را جذب کند که برند را به عنوان یک راه حل منحصر به فرد و نوآورانه ببینند، نه یک کالای قابل جایگزین.

مزایای مدیریت برند دیجیتال در صورت اجرای صحیح عبارتند از:

  • شناخت مثبت برند
  • افزایش اعتماد مشتری
  • کاهش رقابت
  • رشد درآمد

بازاریابی دیجیتال چیست؟

بازاریابی دیجیتال تمام مراحلی است که برای معرفی برند شما به مشتری برای اولین بار و همچنین برنامه ریزی، اجرا و سنجش اثربخشی تعاملات بعدی انجام می شود.

این شامل تمام گام هایی است که برای جذب مخاطب، ردیابی فعالیت آنها و تبدیل این اطلاعات به یک استراتژی جامع بازاریابی دیجیتال به منظور جذب موج بیشتری از خریداران هم فکر برای موفقیت مجدد انجام می شود.

بازاریابی دیجیتال چگونه کار می کند؟

وقتی اکثر شرکت های برند به “دیجیتالی شدن” فکر می کنند، استراتژی بازاریابی آنها به وب سایتی محدود می شود که در مورد محصولات یا خدمات خود به دنیا بگوید. همان پیام رسانی ممکن است به ایمیل های انفجاری، پست های رسانه های اجتماعی و موارد دیگر راه پیدا کند، اما این یک رویکرد مبتنی بر محصول است و این یک گفتگوی یک طرفه با خریداران است.

از سوی دیگر، یک استراتژی وب سایت که بازدیدکنندگان را با محتوایی که مشکلات آنها را حل می کند جذب می کند و تعامل آنها را به روشی معنادار اندازه گیری می کند از بازاریابی دیجیتال برای ایجاد یک قیف فروش سالم استفاده می کند.

موفقیت در بازاریابی دیجیتال از طریق درگیر کردن مخاطب با پیام رسانی مرتبط و تشویق آنها به اقدام حاصل می شود. هدف از این پیام ها تشویق بازدیدکنندگان به انجام اقدامات خاصی است که آنها را در یک سری مراحل کوچک در مسیر تبدیل شدن به مشتری هدایت می کند.

با تجزیه و تحلیل  داده ها، برندها می توانند به طور مداوم نحوه حرکت خریداران در هر مرحله را به طور کارآمد بهبود بخشند. شرکتی که استراتژی کمپین بازاریابی دیجیتال خوبی داشته باشد، برنامه ای برای به حداکثر رساندن نرخ تبدیل خواهد داشت. از بازدیدکنندگان جدید وب‌سایت و سرنخ‌ها تا فروش مجدد، فروش بیشتر و ارجاعات از مشتریان موجود، هرچه این فرآیند کارآمدتر باشد، نتایج بهتر خواهد بود.

برندسازی دیجیتال در مقابل بازاریابی دیجیتال: کدام یک برای شرکت ها مفیدتر است؟

بسیاری از شرکت ها احساس می کنند که باید بین برندسازی یا بازاریابی یکی را انتخاب کنند. در واقع، هر دو برندسازی دیجیتال و بازاریابی دیجیتال برای توسعه یک استراتژی رشد موفق ضروری هستند، با این حال، درک چگونگی کارکرد آنها با هم به همان اندازه مهم است.

برندسازی موفق، راه حل منحصر به فردی را که شرکت شما ارائه می دهد بیان می کند، در حالی که بازاریابی روشی است که شرکت شما برای آگاه کردن مردم از راه حل خود استفاده می کند.

برای شفاف سازی، برندسازی همیشه قبل از بازاریابی قرار می گیرد. عجله برای ورود به بازار با پیام اشتباه، در واقع دلیل اصلی شکست اکثر بازاریاب ها است.

بازاریابی برای اولین بار بازدیدکنندگان را به وب سایت شما جذب می کند، برندسازی تضمین می کند که شرکت شما ماهیت لازم برای ایجاد ارتباطی معنادار را داشته باشد و بازاریابی برای پیگیری پس از برقراری تماس اولیه دوباره وارد بازی می شود.

ممکن است وسوسه شوید که مستقیماً وارد آخرین تاکتیک بازاریابی یا کانال آنلاین شوید و به دنیا درباره شرکت شگفت انگیز خود بگویید. اما اگر هدف شما رشد سودآور، قابل توسعه و بلندمدت است، به یک برنامه واقعی نیاز دارید.

اگر در مورد نحوه توسعه یک استراتژی متعادل بازاریابی برند به تنهایی مطمئن نیستید، همکاری با یک آژانس مدیریت برند را در نظر بگیرید که می تواند به شما در رسیدن به موفقیت کمک کند.

برندسازی موفق، ماهیت منحصربه‌فرد و ارزش متمایز شرکت شما را آشکار می‌کند، در حالی که بازاریابی روش رساندن این ارزش به مخاطبان هدف است.

چگونه برندسازی دیجیتال و بازاریابی دیجیتال با هم کار می کنند؟

برندسازی دیجیتال و بازاریابی دیجیتال همپوشانی دارند و بر یکدیگر تأثیر می گذارند. بازاریابی دیجیتال تا حد زیادی به عنوان ابزاری برای ایجاد و حفظ برند دیجیتال شما عمل می کند. این به شما امکان می دهد تا هویت و ارزش های برند خود را در فضاهای آنلاین به اشتراک بگذارید.

با این حال، برای اینکه بازاریابی دیجیتال تا حد امکان تأثیرگذار باشد، ابتدا باید برند دیجیتال خود را ایجاد کنید. دلیلش این است که برندسازی دیجیتال به سازمان شما چهره و هویت می دهد.

در نتیجه، این امر باعث ایجاد ارتباط عمیق تری بین برند شما و مشتریان می شود و باعث می شود آنها تمایل بیشتری به مکث و شنیدن حرف های شما داشته باشند.

نتیجه‌گیری

برای رسیدن به مشتریان، باید در فضاهای دیجیتالی که از قبل در آن حضور دارند، با آنها روبرو شوید. اما برای برقراری ارتباط و تعامل با مشتریان از طریق بازاریابی دیجیتال (و جلوگیری از نادیده گرفته شدن)، به یک برند دیجیتال نیاز دارید.شما می توانید در آژانس میم برندینگ تمامی خدمات برندسازی در فضای دیجیتال، ساخت برندبوک، طراحی سایت و … را با بهترین کیفیت دریافت کنید.


منبع: https://vigiato.net/p/487175

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

5 کرم دور چشم قوی برای رفع قطعی سیاهی و گودی دور چشم

سیاهی و گودی دور چشم، یک مشکل پوستی رایج برای تمام سنین است و یکی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به سايت خوش آمديد !


براي مشاهده مطلب اينجا را کليک کنيد