کدام پروژه‌ها در حوزه دیفای، از نظر TVL، پیشتاز هستند؟

بین 19 ژوئن و 19 جولای، در یک دوره 30 روزه، ارزش کل قفل شده (TVL) در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) به زیر مرز 100 میلیارد دلار کاهش یافت و در 7 جولای 2024 به 86.3 میلیارد دلار رسید. با این حال در 3 روز گذشته، TVL توانسته است بالاتر از 100 میلیارد دلار باقی بماند.

لیدو فایننس پیشتاز در بخش دیفای

ارزش کل قفل شده (TVL) در پروتکل‌های مالی غیرمتمرکز اخیراً افزایش یافته و تا 22 جولای به 100.85 میلیارد دلار رسیده است. این روند، افزایش 16.85 درصدی از 7 جولای را نشان می‌دهد؛ اگرچه هنوز از 109.66 میلیارد دلار ثبت شده در 5 ژوئن پایین‌تر است. بر طبق داده‌های Defillama، پروتکل لیکوئید استیکینگ Lido با 33.78 میلیارد دلار TVL رهبر این بخش در بین تمام پروتکل‌های دیفای است.

از سوی دیگر، Eigenlayer، یک پروتکل ری‌استیکینگ، با 15.87 میلیارد دلار پس از لیدو قرار دارد، در حالی که Aave با 13.36 میلیارد دلار جایگاه سوم را به خود اختصاص داده است. در روز دوشنبه، 100 توکن برتر دیفای 89.5 میلیارد دلار ارزش‌گذاری شدند که نشان‌دهنده کاهش 1.4 درصدی در 24 ساعت گذشته است.

در این بین، Coingecko گزارش داد که اتر استیک شده لیدو (STETH) در روز دوشنبه تسلط تقریبا 38 درصدی بر صنعت دیفای داشته است. پس از آن چین لینک (LINK) با ارزش بازار تقریباً 8.6 میلیارد دلار قرار دارد.

از آنجایی که TVL در صنعت دیفای بالای 100 میلیارد دلار است، این سؤال مطرح می‌شود که آیا این سیر صعودی ادامه خواهد داشت یا خیر. این صنعت در ماه گذشته شاهد نوسانات قابل توجهی بوده و در حالی که افزایش اخیر امیدوارکننده است، هنوز پتانسیل کاهش به زیر مرز 100 میلیارد دلار وجود دارد.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

هک حساب‌های مرتبط با دونالد ترامپ و تبلیغ توکن کلاهبرداری

اعضای خانواده دونالد ترامپ اخیرا قربانی یک حادثه هک شدند. این هکر کنترل حساب‌های شبکه‌های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به سايت خوش آمديد !


براي مشاهده مطلب اينجا را کليک کنيد