کدام پایان Life is Strange درست بود؟ سازندگان می‌گویند هر دو پایان

اگر شما از طرفداران سبک تصمیم گیری در دنیای گیمینگ باشید، قطعاً با بازی مجموعه زندگی عجیب است (Life is Strange) آشنایی دارید. مجموعه‌ای که از سال ۲۰۱۶ عرضه شد و توانست طرفداران زیادی بدست بیاورد. مجموعه زندگی عجیب است به صورت قسمتی بوده و از طرفی چندین عنوان مختلف دارد. آخرین عنوان عرضه شده از این مجموعه دابل اکسپوژر (Double Exposure) نام داشته که چندی پیش در رویداد تابستانه گیمینگ معرفی شد.

حال شرکت سازنده تصمیم گرفته تا اطلاعات بیشتری از این بازی منتشر کند. مانند سایر بازی‌های مجموعه زندگی عجیب است، بازی دابل اکسپوژر چندین پایان مختلف دارد. نکته جالب اینجاست که شرکت سازنده به تمامی تصمیم‌های کاربران احترام گذاشته و در نتیجه هیچ کدام از این پایان‌ها نسبت به مورد دیگر برتری ندارد.

بازی دابل اکسپوژر داستان شخصیت اصلی مجموعه زندگی عجیب است یعنی مکس کافیلد (Max Caulfield) را دنبال می‌کند. مکس دیگر یک نوجوان نبوده و حال تبدیل به یک انسان بالغ شده است. در نتیجه با چالش‌های جدیدی روبرو شده و به همین دلیل است که گیم‌پلی بازی دابل اکسپوژر پیچیدگی بیشتری پیدا کرده است.

زمانی که اعلام شد کرکتر اصلی بازی دابل اکسپوژر مکس است، سؤال‌های بسیار زیادی مطرح شد. اول اینکه آیا تصمیم کاربران در گذشته در این بازی هم مهم است و آیا در روند بازی تأثیر می‌گذارد؟ همینطور اینکه آیا این تصمیمات به کاربر نشان داده خواهند شد یا نه. شرکت سازنده نیز تصمیم گرفته تا به این سؤالات پاسخ دهد و طرفداران را بیشتر از روند بازی آگاه کند.

بازی‌های زندگی عجیب است همواره طراحی خاصی داشته و از لحاظ گرافیکی در سطح مخصوص خود قرار داشتند.

پایان بازی قبلی با کرکتر اصلی مکس تغییری در روند دابل اکسپوژر ایجاد نخواهد کرد

شرکت سازنده اعلام کرده که قصد داشته بازی دابل اکسپوژر یک بازی بسیار خاص باشد. به دلیل اینکه مکس دوباره به این مجموعه باز گشته و این موضوع برای طرفداران قدیمی مجموعه زندگی عجیب است اهمیت زیادی دارد. به همین دلیل این شرکت تصمیم گرفته تا به تمامی تصمیم‌های کاربران احترام بگذارد. از طرفی گذشته مکس اهمیت بسیار زیادی داشته و چالش‌های گذشته او در روند تصمیم گیری و زندگی حال حاضر مکس هم اثر می‌گذارد.

حال بحث این است که کدام یک از پایان‌های بازی‌ قبلی مکس در مجموعه زندگی عجیب است پایان اصلی است. طبق چیزی که سازندگان اعلام کردند یک پایان ثابت و اصلی برای این بازی وجود نداشته است. مخصوصاً اینکه بازی زندگی عجیب است دو خط زمانی مختلف را دنبال کرده که باعث می‌شود نتوان یه پایان اصلی برای آن تعیین کرد. کارگردان بازی دابل اکسپوژر به نام جان استادر (Jon Stauder) در این مورد توضیح داد:

در شرکت این موضوع اهمیت زیادی داشت که اگر قرار است ما یک بازی دیگر از مکس بسازیم، به هر دو انتهای بازی قبلی اهمیت بدهیم. بازی دابل اکسپوژر هم دقیقاً همین کار را انجام می‌دهد. در اصل هیچ پایان اصلی برای بازی اول وجود ندارد. بازی دابل اکسپوژر هم به این موضوع اهمیت داده و تمامی پیام‌ها و مکالمات اصلی کاربران هم در مورد تصمیم انتهایی آن‌ها شکل می‌گیرد. تیم سازنده تصمیم گرفته تا داستان مکس را برای دوستان جدید او هم توضیح دهد که برای این کار گذشته مکس اهمیت زیادی پیدا می۲کند.

اینکه چگونه تصمیمات قبلی کاربران وارد بازی دابل اکسپوژر خواهد شد، شرکت سازنده به روش خاص مجموعه زندگی عجیب است این کار را انجام داده است. به این شکل که در ابتدای بازی مکس با یکی از دوستانش به نام صفی (Safi) صحبت کرده و در آن از گذشته خود می‌گوید. اینجاست که کاربران می‌توانند تصمیمات گذشته خود را وارد بازی جدید بکنند. برای مثال صفی از مکس می‌پرسد که کلوئی (Chloe) دوست او است یا خیر. کاربر می‌تواند با توجه به تصمیمات قبلی خود به این سوال پاسخ بدهد.

در بازی دابل اکسپوژر صداگذار مکس، هانا تل (Hannah Tell) است. مکس در این بازی در نقش یک رزیدنت عکاسی در دانشگاه کالدن (Caledon) بوده و نقش مشابهی با بازی قبلی دارد. تنها نکته مثبت کار مکس این است که دیگر نیازی به کلاس رفتن ندارد و می‌تواند به راحتی در محیط دانشگاه به گشت و گذار بپردازد.

طبق چیزی که در تریلر بازی به کاربران نشان داده شد، پس از مکالمه با صفی به طور ناگهانی بدن بی جان او را پیدا می‌کنند. به این نکته دقت کنید که این اتفاق در یکی از خط‌های زمانی بازی رخ می‌دهد. مکس به سرعت متوجه می‌شود که می‌تواند بین دو خط زمانی که در یکی صفی زنده است و در یکی صفی مرده، جابجا شود. بازی دابل اکسپوژر یک بازی با دو ماجراجویی مختلف است. کاربران باید تلاش کنند تا دو خط زمانی مختلف را مدیریت کرده و بهترین انتخاب‌ها را داشته باشند.

بازی زندگی عجیب است: دابل اکسپوژر در تاریخ ۸ آبان (۲۹ اکتبر) برای کنسول‌های نسل نهمی و کامپیوتر عرضه شود. یک نسخه از این بازی برای نینتندو سوییچ هم قرار است عرضه بشود ولی تاریخ آن هنوز مشخص نیست نکته اینجاست که اگر شما ۳۰ دلار بیشتر پرداخت کنید به بازی‌های قبلی مکس هم دسترسی خواهید داشت.

منبع: Eurogamer

نوشته کدام پایان Life is Strange درست بود؟ سازندگان می‌گویند هر دو پایان اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

بازی Stray به‌زودی برای نینتندو سوییچ منتشر خواهد شد

در جریان برگزاری رویداد نینتندو دایرکت ۲۰۲۴ متوجه شدیم بازی Stray که توسط استودیوی بلوتوئلو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *