کدام بخش‌های صنعت کریپتو در سه ماهه دوم سال 2024 پیشتاز بودند؟

در سه ماهه دوم سال 2024، بازار ارزهای دیجیتال ترکیبی متفاوت از روایت‌های نوظهور و تغییرات قابل توجه قیمت را به نمایش گذاشت. علی‌رغم کاهش 14.4 درصدی ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال، که این سه ماهه را با 2.43 تریلیون دلار به پایان رساند، بخش‌های مختلفی مانند میم کوین‌ها، توکن‌سازی دارایی‌های دنیای واقعی (RWA)، هوش مصنوعی (AI) و شبکه‌های زیرساخت فیزیکی غیرمتمرکز (DePin) در صدر بودند.

با این حال، علی‌رغم دیدگاه‌های مثبت پیرامون رویداد هاوینگ بیت کوین در آوریل 2024، عملکرد بازار در سه ماهه دوم ضعیف بوده است.

روایات کریپتویی برتر در سه ماهه دوم 2024

میم کوین‌ها همچنان جذاب هستند و چهار مورد از 15 روایت کریپتویی مورد بحث، مربوط به این دسته بود. قابل ذکر است که اکوسیستم‌های بلاک چین مانند سولانا (SOL)، اتریوم (ETH)، بِیس (Base) و تُن (TON) در مرکز توجهات بودند و سولانا و بیس به طور مشترک نزدیک به 23 درصد از توجه بازار را به خود جلب کردند.

بخش‌های توکن‌سازی دارایی‌های دنیای واقعی (RWA) و هوش مصنوعی (AI) نیز در اکوسیستم‌های بلاک چین به خوبی درخشیدند. از سوی دیگر،  DePin، یک روایت نسبتاً جدید، هم توانست علاقه سرمایه‌گذاران را به سوی خود جلب کند. این بخش نوظهور ادعا می‌کند که با تمرکززدایی دارایی‌های فیزیکی، زیرساخت‌ها را متحول و لایه‌ای از نوآوری را به برنامه‌های بلاک چین اضافه می‌کند.

با وجود رکود کلی بازار، این روایت‌ها انعطاف‌پذیری و رشد را در این صنعت نشان دادند. این تغییر به معنای تغییر ترجیحات سرمایه‌گذاران به سمت سرمایه‌گذاری‌های موضوعی و سفته‌بازی است. علاوه بر این، کل نوسانات سالانه بازار کریپتو به 48.2 درصد رسید که نشان دهنده عدم اطمینان پایدار و تغییرات سریع در احساسات سرمایه‌گذاران است.

گزارش CoinGecko رویدادهای قابل توجه دیگری را نیز در سه ماهه چهارم سال 2024 مورد بحث قرار می‌دهد. برای مثال، اتریوم شاهد یک تغییر تورمی در سه ماهه دوم بود که خالص 120,818 توکن اتر به عرضه در گردش خود اضافه کرد. این رویداد، تغییر قابل توجهی را نسبت به روند کاهش تورم قبلی اتریوم نشان داد، که تحت تأثیر کاهش 66.7 درصدی در نرخ سوزاندن با کاهش فعالیت شبکه بود.

صرافی‌های کریپتو روندهای متفاوتی را ثبت کردند، که می‌توان به شرایط بایننس و بای بیت اشاره کرد. با وجود کاهش حجم معاملات، سهم بازار بایننس به 45 درصد رسید. در همین حال، سهم بازار Bybit به 12.6 درصد افزایش یافت. صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX) مانند Uniswap و پلتفرم‌های نوظهور Thruster و Aerodrome شاهد رشد قابل توجهی بودند. لازم به ذکر است که آنها از هیجانات پیرامون معاملات میم کوین‌ها و ایردراپ‌ها بهره بردند.

در مصاحبه‌ای با BeInCrypto، بابی اونگ، یکی از بنیانگذاران CoinGecko، اظهار داشت که چشم‌انداز نیمه دوم سال 2024 همچنان «خوش‌بینانه همراه با احتیاط» است.

او گفت:

ما شاهد نشانه‌های مثبتی از جمله بهبود شرایط اقتصاد کلان هستیم و تیم‌ها بدون توجه به قیمت‌ها به توسعه خود ادامه می‌دهند.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

پرداخت با ارزهای دیجیتال توسط روسیه در پاسخ به فشار تحریم‌های آمریکا

دولت روسیه به زودی آزمایش‌هایی را برای مبادلات رمزارزها و استفاده از دارایی‌های دیجیتال برای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به سايت خوش آمديد !


براي مشاهده مطلب اينجا را کليک کنيد