کاهش چشمگیر 10 درصدی هش‌ریت بیت کوین: داستان چیست؟

داده‌ها نشان می‌دهد که هش‌ریت استخراج بیت کوین از زمان ثبت سقف تاریخی خود تقریباً 10 درصد سقوط کرده است. در ادامه بررسی خواهیم کرد که چه عواملی باعث این رویداد شده است.

«هش‌ریت ماینینگ» شاخصی است که میزان کل قدرت محاسباتی را که ماینرها به طور کلی به شبکه بیت کوین متصل کرده‌اند را اندازه‌گیری می‌کند. این متریک بر حسب هش در ثانیه (H/s) یا به طور عملی‌تر، برحسب تراهش در ثانیه (TH/s) مشخص می‌شود.

از آنجایی که بیت کوین بر اساس مکانیزم اجماع مبتنی بر اثبات کار (PoW) اجرا می‌شود، ماینرها به طور طبیعی این قدرت محاسباتی را به منظور حل معماهای ریاضی و رقابت با یکدیگر، برای به دست آوردن فرصتی برای اضافه کردن بلاک بعدی به شبکه، اختصاص می‌دهند.

انگیزه رقابت در شبکه از این طریق این است که ماینری که بلاک بعدی را اضافه می‌کند، پاداش بلاک – ترکیبی از کارمزد تراکنش و یارانه بلاک را به عنوان درآمد دریافت می‌کند.


خرید و فروش آسان بیت کوین در بیت‌پین


  • معامله بیش‌از ۳۰۰ کوین دیگر

  • دریافت وام و اعتبار معاملاتی

  • سرعت بالا در تکمیل سفارشات

  • بات‌های معامله‌گر متنوع

  • پشتیبانی ۲۴ ساعته


خرید بیت کوین

به این ترتیب، برای هر ماینر، ماینینگ تنها زمانی سودآور است که این پاداش بر هزینه برقی که آنها برای راه‌اندازی تاسیسات خود خرج کرده‌اند، بیشتر باشد. اینکه ماینرها به طور کلی در حال حاضر تحت فشار هستند یا حالشان خوب است را می‌توان با روند هش‌ریت ماینینگ استنباط کرد.

وقتی این اندیکاتور بالا می‌رود، به این معنی است که ماینرهای جدید به شبکه می‌پیوندند و/یا ماینرهای قدیمی در حال گسترش امکانات خود هستند. چنین روندی حاکی از آن است که بلاک چین برای این اعتباردهنده‌های زنجیره‌ای سودآور به نظر می‌رسد. از سوی دیگر، کاهش معیار نشان می‌دهد که برخی از ماینرها دیگر استخراج بیت کوین را سودآور نمی‌دانند، بنابراین تصمیم گرفته‌اند از شبکه جدا شوند.

اکنون، در ادامه نموداری وجود دارد که روند میانگین 7 روزه هش‌ریت استخراج بیت کوین را در سال گذشته نشان می‌دهد:

منبع Blockchain.com

همانطور که در نمودار بالا نشان داده شده است، میانگین هش‌ریت استخراج بیت کوین در اوایل ماه افزایش یافته بود و سقف تاریخی جدیدی را بالای 693 TH/s ثبت کرده بود. با این حال، در هفته پس از این سقف، این شاخص شاهد کاهش سریع تقریباً 10 درصدی بوده است که ارزش آن را به 628 TH/s رسانده است.

پاسخِ این که چرا این روند رخ داده است می‌تواند در تحرکات اخیر قیمت بیت کوین نهفته باشد. همانطور که قبلاً ذکر شد، ماینرها درآمد خود را از طریق پاداش بلاک به دست می‌آورند که از کارمزد تراکنش و یارانه بلاک تشکیل شده است.

از این دو، یارانه بلاک بخش اصلی درآمد آنها را تشکیل می‌دهد. یکی از ویژگی‌های بلاک چین این است که یارانه بلاک در ارزش بیت کوین ثابت می‌ماند و همچنین در یک بازه زمانی ثابت پرداخت می‌شود، به این معنی که تنها متغیر مربوط به آن قیمت دلاری بیت کوین است.

بنابراین، درآمد ماینرهای بیت کوین مستقیماً با ارزش نقدی بیت کوین مرتبط است. به این ترتیب، افزایش اولیه هش‌ریت به سقف تاریخی تعجب‌آور بود، زیرا بیت کوین در آن زمان در حال کاهش بود.

این احتمال وجود دارد که ماینرها بر روی رشد قیمت در آینده نزدیک شرط‌بندی کرده باشند، اما از آنجایی که به وضوح به آن نرسیده است، آنها تصمیم گرفته‌اند برخی از دستگاه‌ها را خاموش کنند، به همین دلیل میانگین 7 روزه هش‌ریت چنین سقوط تندی را شاهد بوده است.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

نقشه راه بیت کوین برای رسیدن به قیمت 93 هزار دلار

«اثر سپتامبر» تاکنون با قدرت زیاد علیه بیت کوین (BTC) و سایر ارزهای دیجیتال بوده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به سايت خوش آمديد !


براي مشاهده مطلب اينجا را کليک کنيد