کاهش وزن در خواب: با این 4 نوشیدنی قبل از خواب لاغر شوید!

کاهش وزن در خواب: شاید ایده کاهش وزن در خواب کمی عجیب به نظر برسد، اما این روش نوآورانه نیز می‌تواند موثر باشد. کلید اصلی کاهش وزن در حال خواب، حفظ یک سبک زندگی سالم و تصمیم‌گیری‌های هوشمندانه در طول روز است.

گرچه هیچ نوشیدنی معجزه‌آسا برای کاهش وزن هنگام خواب وجود ندارد، برخی نوشیدنی‌ها می‌توانند با تقویت آرامش، بهبود هضم و تأمین مواد مغذی، به روند کاهش وزن کمک کنند. در ادامه ما چند نمونه از این نوشیدنی‌ها را معرفی کرده‌ایم که ممکن است به عنوان بخشی از روتین شبانه شما برای دستیابی به اهداف کاهش وزن به کار روند. با یک تناسب اندام از بخش سلامت مجله اینترنتی گفتنی همراه باشید.

کاهش وزن در خواب

توجه داشته باشید که 4 نوشیدنی زیر که برای کاهش وزن در خواب به شما معرفی شده است، که می تواند برای شما در کنار فعالیت های ورزشی روزانه بسیار موثر باشد، پس این 4 نوشیدنی را به شما معرفی میکنیم:

1. شکلات داغ تلخ

کاهش وزن در خواب: نوشیدن شکلات داغ تلخ با ادویه‌هایی مانند جوز هندی و دارچین نه تنها لذت‌بخش است بلکه می‌تواند به افزایش متابولیسم و تسهیل خواب کمک کند. آنتی اکسیدان های موجود در شکلات داغ تلخ ممکن است به کنترل وزن کمک کرده و سوخت و ساز بدن را تقویت کنند.

مصرف لبنیات به کاهش چربی های بدن کمک می ‎کند. شکلات تیره نیز می ‎تواند روند هضم را کند تر کرده و باعث ایجاد احساس سیری در فرد شود و بنابراین یک فنجان شکلات داغ میان وعده مناسبی برای افراد دارای اضافه وزن می ‎باشد.

مصرف شکلات داغ تلخ باعث جلوگیری از بروز افسردگی می ‎شود. شکلات حاوی ماده ای به نام سروتونین است که این ماده به عنوان یک ماده ضد افسردگی شناخته می ‎شود و باعث تولید اندروفین در بدن خواهد شد. هورمون اندروفین باعث ایجاد حس لذت در فرد می ‎شود و بنابراین مصرف شکلات داغ به بهبود بیماری افسردگی نیز کمک خواهد کرد. آنتی اکسیدان موجود در شکلات نیز باعث کاهش استرس در فرد خواهد شد.

2. شیر گرم

کاهش وزن در خواب: یک لیوان شیر گرم قبل از خواب، علاوه بر آرامش‌بخشی، می‌تواند به بهبود کیفیت خواب کمک کند. افزودن دارچین یا عسل، طعم آن را تقویت کرده و بدون افزایش چشمگیر کالری، به شما احساس رضایت می‌بخشد.

شیر گرم / کاهش وزن در خواب

3. شیر زردچوبه

کاهش وزن در خواب: شیر زردچوبه، که به خاطر خواص ضدالتهابی کورکومین معروف است، می‌تواند برای سلامتی بسیار مفید باشد. اضافه کردن فلفل سیاه به این نوشیدنی باعث می‌شود که جذب کورکومین افزایش یابد و بدین ترتیب، اثرات مثبت آن تقویت شود.

برخی افراد فکر می‌کنند که نوشیدنی شیر و زردچوبه خوشمزه نیست و هیچ‌وقت به سراغ نوشیدن آن نمی‌روند، در حالی‌که این نوشیدنی طعم بسیار خوبی دارد. طعم خاص و ظاهر چشمگیر این نوشیدنی باعث شده است که در سال‌های اخیر حتی در کافه‌های خاص به‌عنوان «لاته زردچوبه» در منو قرار بگیرد و طرفداران زیادی هم داشته باشد.

شیر زردچوبه / کاهش وزن در خواب

4. آب گرم با لیمو

کاهش وزن در خواب: نوشیدن آب گرم با لیمو در صبح یا قبل از خواب می‌تواند به کاهش وزن کمک کرده و در عین حال به آبرسانی و هضم بهتر غذا کمک کند. ویتامین C و آنتی‌اکسیدان‌های موجود در لیمو به تقویت سلامت عمومی بدن کمک می‌کنند.

لیمو به‌رغم طعم ترشی که دارد، جزء خوراکی‌های قلیایی است و به‌خصوص در دوران کاهش وزن توصیه می‌شود زیرا حالت اسیدیته بدن را تنظیم می‌کند. لیمو برای کاهش التهابات بدن نیز بسیار موثر است، هضم را تسهیل و دفع چربی‌ها را تحریک می‌کند.

یادتان باشد که در کنار فواید بسیاری که نوشیدن آب و آبلیمو در حالت ناشتا دارد، اگر فردی مبتلا به مشکلات کلیه و کیسه صفراست یا به‌طور مداوم از سوزش معده رنج می‌برد، بهتر است از این نوشیدنی صبحگاهی صرف نظر کند زیرا لیمو ممکن است این مشکلات را تشدید کند. همچنین، پس از صرف این نوشیدنی بهتر است بلافاصله دندان‌ها با آب شسته‌ شود، زیرا لیمو به‌تدریج تاثیراتی در تحلیل مینای دندان دارد. نوشیدن آب و آبلیمو در حالت ناشتا هم برای کودکان کمتر از ۴ سال توصیه نمی‌شود زیرا به سیستم گوارشیشان آسیب می‌رساند.

نوشته کاهش وزن در خواب: با این 4 نوشیدنی قبل از خواب لاغر شوید! اولین بار در مجله اینترنتی گفتنی. پدیدار شد.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

معرفی بهترین صبحانه برای چربی خون بالا

بهترین صبحانه برای چربی خون بالا: صبحانه شاید یک از مهترین وعده های غذایی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *