کاهش قیمت ۸ درصدی اتریوم در یک روز! ETF خوب بود یا بد؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

راه‌اندازی صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) اسپات اتریوم در ایالات متحده به رویداد کلاسیک “خبر را بفروش، شایعه را بخر” تبدیل شده است.

پس از راه‌اندازی این صندوق‌ها، اتریوم در ۲۴ ساعت گذشته نزدیک به ۸ درصد کاهش قیمت داشته و در محدوده ۳۱۸۰ دلاری معامله می‌شود.

این کاهش قیمت منجر به لیکویید شدن نزدیک به ۳۰۰ میلیون دلار از معاملات بازار مشتقات ارز دیجیتال شده که بیشتر آن نیز به مربوط به پوزیشن‌های لانگ و بیش از ۸۱ میلیون دلار از آنها مربوط به معاملات اتریوم بوده است.

با ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!




شروع


صندوق‌های ETF اتریوم، پس از ثبت جریان‌های ورودی در روز اول معاملات، در روز چهارشنبه حدود ۱۵۰.۶ میلیون دلار، خروجی خالص داشتند.

صندوق ETHE گری‌اسکیل با جریان خروجی ۳۲۷ میلیون دلاری، به طور قابل توجهی بر جریان‌های ورودی سایر صادرکنندگان ETF اسپات اتریوم تأثیر گذاشته است. این صندوق ۸ میلیارد دلار دارایی خالص دارد.

در این میان، صندوق FETH فیدلیتی با حدود ۷۴ میلیون دلار بزرگ‌ترین برنده روز چهارشنبه بوده است و صندوق‌های ETF اتریوم مینی تراست (Mini Trust) گری‌اسکیل، بیت‌وایز (ETHW) و ون‌اک (ETHV)، به ترتیب شاهد جریان ورودی ۴۵ میلیون دلار، ۲۹.۶ میلیون دلار و ۱۹.۸ میلیون دلار بوده‌اند.

قیمت اتریوم در پنج ماه گذشته به رغم تغییرات اساسی مهم، همچنان در حال تثبیت بوده است. با رفتن قیمت به زیر میانگین‌های متحرک ۵۰ و ۲۰۰ روزه (MA-۵۰, ۲۰۰)، احتمال دارد قیمت اتریوم به زیر ۳۰۰۰ دلار برسد و سطح حمایتی ۲۸۶۸ دلار را مجدداً تست کند.

تحلیلگر محبوب ارزهای دیجیتال با نام مستعار شلدون اسنایپر (Sheldon the Sniper)، پیش‌بینی می‌کند که قیمت اتریوم احتمالاً در سطح حمایتی قوی‌ ۳۰۹۷ دلار که با سطح ۰.۶۱۸ فیبوناچی اکستنشن روزانه مطابقت دارد، تثبیت شود.

او پیش‌بینی کرده است که قیمت اتریوم احتمالاً در ۱ یا ۲ هفته به ۴ هزار دلار می‌رسد.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

از چین عقب می‌مانیم؛ رمزارزها را نفروشید

دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان برای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، گفت که دولت ایالات متحده نباید رمزارزهای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به سايت خوش آمديد !


براي مشاهده مطلب اينجا را کليک کنيد