کاهش تولید پورشه تایکان به دلیل کاهش فروش

به دلیل تقاضای کمتر از حد انتظار برای پورشه تایکان، کارخانهٔ پورشه در آلمان به‌زودی به‌صورت تک شیفت به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

طبق گزارش‌ها، پورشه به دلیل کاهش فروش و تقاضای عمومی برای خودروهای الکتریکی، تولید تایکان را در آلمان کاهش می‌دهد. هرچند تایکان محصول موفقی برای پورشه بوده و در سال ۲۰۲۳ بیش از ۴۰ هزار دستگاه از آن فروخته شده اما گزارشی از آلمان ادعا می‌کند مثل بسیاری از خودروهای الکتریکی، تقاضا برای این سدان الکتریکی هم کاهش پیدا کرده است زیرا کسانی که اولین بار اقدام به خرید خودروهای الکتریکی کرده‌اند، از این خودروها ناامید شده‌اند. به گفتهٔ گزارش مذکور، کارخانهٔ زوفنهاوزن که تایکان را تولید می‌کند، به‌زودی به خاطر تقاضای کمتر از انتظار، فقط در یک شیفت فعالیت خواهد کرد.

البته گفته شده پورشه در حال مذاکره با شورای محلی کار است و انتظار نمی‌رود این اتفاق منجر به بیکاری کارگران شود. سخنگوی پورشه اما در مورد این گزارشات اظهارنظری نکرده است. از لغو یارانه‌های دولتی آلمان برای خودروهای الکتریکی در پایان سال ۲۰۳۰ به‌عنوان عامل اصلی کاهش تقاضا یاد می‌شود. فروش خودروهای الکتریکی در نیمهٔ نخست سال ۲۰۲۴ در آلمان با ۱۶.۴ درصد کاهش مواجه شده است. علاوه بر این، به دلیل افزایش خودروهای الکتریکی چینی با قیمت ارزان‌تر، فروش تایکان در چین هم در حال کاهش است. همچنین خودروهای لوکس آلمانی که خریداران چینی می‌پسندند از نمونه‌های بنزینی هستند نه الکتریکی.

تایکان به‌تازگی برای مدل ۲۰۲۵ مورد به‌روزرسانی قرار گرفته و این باید تا حدی به جبران کاهش تقاضا کمک کند زیرا ممکن است برخی خریداران منتظر عرضهٔ نسخهٔ جدید باشند. همچنین عرضهٔ ماکان الکتریکی هم باید بتواند به رشد فروش مدل‌های برقی پورشه کمک کند زیرا این کراس‌اوور از تایکان ارزان‌تر است و در چین هم می‌تواند فروش بالایی را تجربه کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۰ رای




منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

کیا با هاچبک بنزینی K4 به جنگ فولکس‌واگن گلف می‌رود!

کیا می‌خواهد با هاچبک جدید و بنزینی K4 به مصاف یکی از بهترین هاچبک های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به سايت خوش آمديد !


براي مشاهده مطلب اينجا را کليک کنيد