کازپلی زیبای شخصیت تیموتی شالامی در فیلم تلماسه را تماشا کنید

کازپلی (Cosplay) کردن یعنی پوشیدن لباس‌ها و تقلید کردن ظاهر شخصیت‌های معروف فیلم‌ها و بازی‌های ویدیویی، امری رایج در بین علاقمندان حوزه سرگرمی است. به کسی هم که این کار را انجام می‌دهد کازپلیر (Cosplayer) می‌گویند. به تازگی یک کازپلیر خوش‌ذوق، خودش را به شکل شخصیت اصلی فیلم تلماسه (Dune) یعنی پل اتریدیز با بازی تیموتی شالامی درآورده و دقت و ظرافت کارش، توجه مخاطبان را جلب کرده است.

فیلم تلماسه که بر اساس رمان سال ۱۹۶۵ نوشته فرانک هربرت ساخته شده، داستان پل را پس از نابود شدن خانه‌اش توسط امپراطوری کهکشان روایت می‌کند؛ جایی که او به یک شخصیت مسیحایی برای مردم سیاره آراکیس در تلاش برای انتقام تبدیل می‌شود. فیلم دوم این مجموعه با نام Dune: Part Two که اخیراً اکران شد با اقتباس از بخش دوم رمان هربرت ساخته شده است.

یک کاربر اینستاگرام به نام Mistvein تصاویری از کازپلی خودش از شخصیت پل اتریدیز را به نمایش گذاشته و در واقع نسخه‌ای دقیقاً شبیه تیموتی شالامی در فیلم تلماسه را بازسازی کرده است.

این کازپلیر لباسی دقیقاً مشابه همان لباس که شالامی در فیلم می‌پوشید را به تن دارد و از یک خنجر کوچک شبیه سلاحی که در فیلم دیده‌ایم استفاده می‌کند. حتی موها و چشم‌های این کازپلیر دقیقاً شبیه شخصیت پل شده که این موضوع نشان می‌دهد او با چه دقتی این کازپلی را طراحی کرده است.

نگاهی به فیلم Dune ۲؛ تل‌ماسه این‌بار عظیم‌تر، دوراز انتظار‌تر و با کرم‌های بیشتر!

بازیگران برجسته زیادی در دو فیلم تلماسه ساخته دنی ویلنوو نقش‌آفرینی کرده‌اند که از بین آنها می‌توان به ربکا فرگوسن در نقش لیدی جسیکا، خاویر باردم در نقش استیلگار رهبر فرمن، استلان اسکارسگارد در نقش بارون هارکونن و زندایا در نقش چانی اشاره کرد. با این حال بازی شالامی در نقش پل، به دلیل توسعه و رشد این شخصیت در طول داستان فیلم‌ها، از بقیه برجسته‌تر است. او در ابتدا مرد جوانی است که نمی‌داند می‌خواهد رهبر باشد یا نه؛ اما خیلی زود به چهره‌ای جدی و مصمم با انگیزه انتقام تبدیل می‌شود.

لباس پیشرفته و نمادین شخصیت پل که در سیاره دیگری ساخته شده، مثل خنجری که چانی به او داده است، از المان‌های اصلی شخصیت او در داستان به شمار می‌روند. Mistvein هم دقیقاً از همین المان‌ها استفاده کرده و آنها را به بهترین شکل ممکن، طراحی و بازسازی کرده است.

قسمت اول فیلم تلماسه در سال ۲۰۲۱ اکران شد و قسمت دوم آن نیز اوایل سال ۲۰۲۴ روی پرده رفت. داستان این مجموعه در سیاره‌ای به نام آراکیس رخ می‌دهد که به خاطر ظاهر بیابانی‌اش، به تلماسه شهرت دارد. در این سیاره ماده بسیار ارزشمندی یافت می‌شود که گروه‌های مختلف برای به دست آوردن آن با یکدیگر در نزاع و درگیری به سر می‌برند.

منبع: Screenrant


ده بازی نوستالژی پلی استیشن ۱ که همه گیمرها باید تجربه کنند




منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

انیمه Oshi no Ko ؛ تیتراژ ابتدایی و انتهایی فصل دوم

بالاخره روند پخش فصل دوم انیمه Oshi no Ko از روز گذشته شروع شد. به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *