کارگردان Splinter Cell: کوجیما نیازی به تعریف و تمجید ندارد

کارگردان Splinter Cell می‌گوید وجه نویسندگی کوجیما نیازی به تعریف ندارد و نتیجه کارهایش به‌جای او حرف می‌زنند.

هیدئو کوجیما یکی از آشناترین نام‌ها در دنیای گیم است و این به واسطه این است که کارگردان بازی متال گیر سالید و دث استرندینگ نه‌تنها با صدایی رسا کمپین‌های تبلیغاتی بازی‌های خود را انجام می‌دهد و خود را چهره اصلی آن‌ها معرفی می‌کند بلکه در دهه‌های اخیر شانه به شانه سلبریتی‌های مشهور هالیوود در دوربین خبرنگاران به‌خصوص اخیرا برای تولید بازی جدید و ترسناک او به‌نام OD دیده شده است.

فرانسوا کولو، کارگردان بازی Splinter Cell که در سال ۲۰۰۲ منتشر شد، ادعا کرده است که وجه نویسنده هیدئو کوجیما به مراتب به وجه سلبریتی او می‌چربد. او در ادامه مصاحبه‌اش با رسانه Retro Gamer افزود:

«برای من کار بسیار سختی است تا میزان تاثیر آقای کوجیما به‌تنهایی را با میزان تاثیر کوجیما و تیمش مقایسه کنم اما اگر بخواهم صادق باشم، این موضوع اهمیتی هم ندارد. یک رهبر خلاق در این صنعت، کسی است که بتواند به نحوی چشم‌انداز خود را به اعضای تیمش منتقل کند که آن‌ها هم بتوانند خلاقیت خود را به کار اضافه کنند. من نمی‌دانم آقای کوجیما چگونه تیم‌هایش را مدیریت می‌کند اما نتیجه کار آن‌ها خود گویای توانایی او است.»

عقبه حرفه‌ای هیدئو کوجیما به دهه ۱۹۸۰ برمی‌گردد که او برای اولین‌بار در نقش کارگردان، طراح و نویسنده در بازی Snatcher و نسخه‌های اولیه و ایزومتریک سری Metal Gear کار خود را شروع کرد. اولین موفقیت بزرگ و بازی که نام او را در حوزه نویسندگی بر سر زبان‌ها آورد، بازی مخفی‌کاری متال گیر سالید بود که پر از پیام‌های ضد جنگ، بلندپروازی‌های جاه‌طلبانه و شاید تعداد بیش از حد زیادی کات‌سین سینمایی بود که بعدا تبدیل به نماد تمام بازی‌های کوجیما شد.

اما از آن جایی که بازی‌های بزرگ امروزی حاصل کار چند ۱۰۰ نفر توسعه‌دهنده مختلف است که روی یک پروژه مشترک کار می‌کنند، جایگاه نویسنده کمی بحث‌برانگیز است. کار راحتی است که اعتبار یک بازی مستقل را تمام و کمال به‌نام تک توسعه‌دهنده آن بزنیم اما وقتی جای پای ۱۰۰ها نفر در تولید یک بازی مثل دث استرندینگ ۲ دیده می‌شود، می‌توان برچسب نویسنده یا خالق را فقط به کوجیما ثبت کرد و تمام تشویق و تحسین‌ها را نثار او به‌تنهایی کرد؟ آقای کولو تصور می‌کند که می‌توان کوجیما را معمار اصلی این عناوین نامید.

نظر خود را با ما و دیگر کاربران زومجی به اشتراک بگذارید.


منبع: https://www.zoomg.ir/game-news/369694-hideo-kojimas-auteur-status-well-deserved/

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

زمان عرضه بتای Call of Duty: Black Ops 6 مشخص شد

بتای مالتی پلیر بازی کالاف دیوتی Black Ops 6 با تغییرات عمده در سیستم Omnimovement، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *