کارگردان Promising Young Woman فیلم بلندی‌ های بادگیر را کارگردانی می‌کند

اقتباس سینمایی جدیدی از رمان بلندی‌های بادگیر در دست ساخت است و امرالد فنل، کارگردان فیلم Promising Young Woman وظیفه کارگردانی آن را بر عهده دارد.

طبق تازه‌ترین اخبار سینما و تلویزیون، اقتباس سینمایی جدیدی از رمان بلندی‌های بادگیر در دست ساخت است. امرالد فنل با انتشار یک توییت در صفحه شخصی خود در ایکس اعلام کرد که وظیفه کارگردانی فیلم Wuthering Heights را بر عهده گرفته است و این اقتباس اثر بعدی او خواهد بود. این فیلم اقتباسی از رمانی به همین نام اثر امیلی برونته خواهد بود که انتظار می‌رود علاوه‌‌بر کارگردانی، فنل وظیفه نوشتن فیلمنامه فیلم بلندی‌ های بادگیر را نیز بر عهده داشته باشد، اما اکنون اطلاعات بیشتری در دسترس نیست.

دااستان رمان Wuthering Heights از زبان خدمتکاری مسن که خدمتگزار میهمان جوان عمارتی پر ماجراست روایت می‌شود. تمرکز داستان اصلی روی دو خانواده با اصل و نسب می‌چرخد و عشقی که میان اشرف زاده‌ای اصیل با یتیمی بی سروپا است اما داستان به همین‌جا ختم نمی‌شود و در طول سال‌ها اتفاقات زیادی برای این خانواده‌ها و این عشق رخ می‌دهد. تاکنون اقتباس‌های سینمایی و تلویزیونی متعددی از روی بلندی‌های بادگیر ساخته شده است که مهم‌ترین آن می‌توان به فیلم Wuthering Heights محصول سال ۱۹۳۹ که نامزد ۸ جایزه اسکار شد، اشاره کرد.

از دیگر اقتباس‌های بلندی‌های بادگیر می‌توان به فیلم Wuthering Heights محصول سال ۱۹۷۰ با بازی تیموتی دالتون، فیلم Emily Brontë’s Wuthering Heights محصول سال ۱۹۹۲ با بازی ژولیت بینوش و ریف فاینز، فیلم بلندی‌های بادگیر با بازی کایا اسکودلاریو محصول سال ۲۰۱۱ و سریال Wuthering Heights محصول سال ۲۰۰۹ با بازی تام هاردی و شارلوت رایلی اشاره کرد. همچنین فیلم Emily با بازی اما مکی که براساس زندگی امیلی برونته ساخته شده بود، در سال ۲۰۲۲ اکران شد.

امرالد فنل که بیشتر به‌عنوان بازیگر شناخته می‌شود، با فیلم Promising Young Woman توانست در سال ۲۰۲۰ وارد عرصه کارگردانی در سینما شود و برای آن جایزه اسکار بهترین فیلمنامه اورجینال را دریافت کرد و برای بهترین کارگردانی و بهترین فیلم سال نیز نامزد شد. او سپس فیلم Saltburn را در سال ۲۰۲۳ کارگردانی کرد که منتقدان و تماشاگران نظرات متفاوتی نسبت به فیلم داشتند. فنل همچنین ۸ قسمت از سریال Killing Eve را هم کارگردانی کرده است.


منبع: https://www.zoomg.ir/cinema-news/369851-emerald-fennell-direct-wuthering-heights/

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

پوستر فیلم ترساننده ۳؛ افسارگسیختگی آرت دلقک

پوستر جدیدی از فیلم Terrifier 3 منتشر شد که آرت دلقک را مشغول تهدید ساکنان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به سايت خوش آمديد !


براي مشاهده مطلب اينجا را کليک کنيد