کارزار ژاپنی لغو بازی Assassin’s Creed Shadows سی هزار امضا جمع کرد!

یک کارزار ژاپنی در وبسایت معروف Change.org برای لغو ساخت بازی جدید فرقه اساسین ایجاد شده است. کاربران ژاپنی در این کارزار خواستار لغو انتشار بازی Assassin’s Creed Shadows شده‌اند. این بازی اولین عنوان از این مجموعه اکشن ماجراجویی است که در کشور ژاپن جریان دارد.

کارزار لغو بازی Assassin’s Creed Shadows در ژاپن تا کنون حدودا 30 هزار امضا جمع کرده است. این بازی در «ژاپن فئودال» جریان دارد و دو شخصیت قابل بازی را در اختیار بازی‌کنندگان قرار می‌دهد. شخصیت اول یک شینوبی است که در سایه‌ها حرکت می‌کند و شخصیت دوم، سامورایی تنومندی است که شیوه بازی او اکشن و مبارزه‌محور است.

اما آن‌چه درباره این بازی حساسیت‌زا شده، همین شخصیت سامورایی است. «یاسوکه» به عنوان تنها سامورایی آفریقایی تبار (رنگین پوست) تاریخ، به عنوان شخصیت اصلی این بازی انتخاب شده است. عده‌ای از کاربران معتقدند که یوبی‌سافت با این انتخاب بحث‌‌برانگیز و استفاده از مفهوم «نژادپرستی» می‌خواهد فروش بازی خود را تضمین کند.

در عین حال، این شخصیت ریشه‌ای تاریخی دارد و به طرزی غیرمنطقی خلق نشده است. بنابراین احتمالا یوبی‌سافت پیش از معرفی بازی خود فکر این را هم کرده بود. البته با توجه به این کارزار راه افتاده در ژاپن، احتمالا حساب همه‌جا را هم نکرده بوده است.

نکته‌ی دیگر، درباره «طبقه اجتماعی» سامورایی‌ها از لحاظ تاریخی است. این کارزار می‌گوید که بازی از نظر تاریخی و فرهنگی دقت لازم را به خرج نداده است. چرا که سامورایی‌ها همیشه در خدمت اربابان ژاپنی (طبقه حاکم) بوده‌اند. در حالی که یاسوکه در این بازی به مقابله با این طبقه می‌پردازد.

بازی Assassin’s Creed Shadows  که مدتی پیش توسط  یوبی‌سافت معرفی شد، قرار است در ماه نوامبر 2024 عرضه شود. می‌توانید گیم‌پلی مفصل به نمایش درآمده از این بازی در یوبی‌سافت فوروارد 2024 را اینجا تماشا کنید. 




منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

پلی استیشن ۴ شرکت AMD را از ورشکستگی نجات داد

طبق اطلاعات ثبت شده در پروفایل لینکدین مدیر ارشد AMD، کنسول پلی استیشن ۴ از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *